KAPLUMBAĞA SALATA

>> 15 Ağustos 2011 Pazartesi






Geçtiğimiz senelerde Sevgili Ufuk Mutfak'ta yapmış ve hepimiz çok sevmiştik bu cici salata şeklini. Hoş Ufuk'un neleri varda hala sıra gelmiyor.
Ben ilk kez denedim, Ailede küçük çocuk pek olmayınca, ya da bize denk gelmeyince , bir doğum günü masamız da ,bizlere çocukluğumuzu hatırlatsın istedim :) En ilgi çeken de sevgili kaplumbağamızdı zaten..
Baksanıza gördüğü ilgiden ne kadar memnun kalıp pozlar vermiş :=) !



KAPLUMBAĞA SALATA ( makarna salatsı)

haşlanmış minik boy makarna
kornişon turşu
sosis
salatalık
havuç- bezelye (haşlanmış)
mısır
az sarımsaklı ,süzme- veya normal yoğurt
arzu ederseniz mayonez ( ben kullanmıyorum )
1 haşlanmış yumurta - kuş üzümü
tuz

yapılışı

tüm sebzeler minik küpler halinde doğranır
haşlanmış makarnaya karıştırılır
büyük bir karıştırma kabında hepsi iyice karışır
bombeli bir kap streçle kaplanıp, içine makarna konur- sıkıca bastırılır
streçle kapatıp -2 saat buzdolabında dinlendirilir
düz bir servis tabağına ters olarak alınırken, streç çıkartılır
salatalıktan ayaklar,
yumurtadan baş
kuş üzümünde de gözler yapılır..

ŞİRİN VE LEZZETLİ SALATANIZ SİZİ VE KÜÇÜK MİSAFİRLERİNİZİ ,
GÜLÜMSETMEK İÇİN HAZIR :=)

Salata
Buradaki masadan


13 yorum:

NzlGl 15 Ağustos 2011 09:21  

Ne kadar güzel olmuş.Elinize sağlık canım:))))

İçimden Geldiği Gibi 15 Ağustos 2011 09:23  

Ne kadar orjinal bir tarif bu.Bayıldım.

Adsız 15 Ağustos 2011 09:53  

bakmak bile neşelendiirdi
asu /

mutfagabuyrun 15 Ağustos 2011 10:16  

çok şeker olmuş canım.bayıldım bakarken.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız 15 Ağustos 2011 11:05  

Ellerinize saglik.bende mutlaka oglumun dogum gününde yapicam insallah)
Sevgiler

Unknown 15 Ağustos 2011 11:41  

görsel olarak çok güzel eminim tadıda öyledir.ellerine saglık.

NEFİSE 15 Ağustos 2011 11:49  

Hah ha ha ha ..ben de yapmıştım geçen sene ..herkesin çok hoşuna gitmişti..ellerine sağlık...

Adsız 15 Ağustos 2011 12:02  

))))) inanki neşem yerine geldi,
neler buluyorsun
ama çok yapasım geldi nunum
öptüm seni şeker kadın
Neslihan

YeMeK vAkTi 15 Ağustos 2011 12:18  

Pek şirin pek güze bir salata olmuş ah ilk kaşığı kim attı bu kaplumbağacığa:))

caferengigül 15 Ağustos 2011 12:35  

İşte sanat ve yemek.Ellerinize sağlık.

Saglıklımutfak 15 Ağustos 2011 12:45  

Makarnanın her çeşidini severim. ellerine sağlık canım

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Ağustos 2011 13:00  

nazlıcım
çok şirin :))

içimden geldiği gibi
:) bende seviyroum kapluşu :)


asu
:)) bak bak !! :)

sevda
:) bakılmayacak gibi değil haklısın.


ekin mutfağı by elif
:) ne kadar mutlu olur !

eylem
:) içi dışı güzel bunun eylemcim.

nefise
:))))))
neşene bayılıyorum..enerjinede :)


nesli
:)) yap canım severlerrrr.. :)


yemek vakti aylin
:))
maalesef servisi ben yaptım, kolunu kırmadan- gözünü çıkarmadan derken karnını deştik :)))

caferengigül
:))
naçizane bir uğraş :) teşekkürlerrrrrr...

sağlıklı mutfak
haklısın hilalciğim
itirazsız bizlerde ..


ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM DOSTLAR.

Züzüce 15 Ağustos 2011 14:23  

Harika görünüyor Nunu'm..

Tam bizlik bu salata...Ellerine sağlık...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP