PATATES GRATEN

>> 4 Ağustos 2011 Perşembe





Bugün sabah erkenden pek hamaratlığım üzerimde olarak, sıraya koyduğum işlere sardırdım kendimi !!! Hoş her sabah 6 da uyanırım, ama bu sabah işlerim için uyandım . Tüm masal ailesi sahur mahmurluğu ile henüz uyuyorken ben, elceğizlerimle ütüleri bitirdim (çoğunlukla yardımcım yapıyordu) masal halkı uyanıncada yerlerine yerleştirdim, kullanmayacağım terlik, pabuç ne varsa ayırdım, temizledim, sahiplerine ulaştırmak için poşetledim. Kocaman bir masa örtüsü kolleksiyonum var !!! (malumunuz !) kaç senedir öylece duranları çıkarıp yıkadım, ütüledim, şans vermek üzere en üste yerleştirdim ! sıra gelmiyorki zavallılara ! sonra unutulmuş olan diğer bir köşeye gittim, çok az kullandığım aksesuar tabak- çanakların bölümüne, ben bile unutmuşum onları ki, biçareler ne yapsın. Onlar da yıkandı, ayıklandı, yeni sahiplerine verilmek üzere kutulara girdi !
E.. bu günlük yeter ama denildi , biraz dinlenip, doğruca mutfağın yoluna gidildi. Akşama ızgara köfte, fırın patates, yayla çorbası, z. fasulye ve iftariyelik olacak soframızda. Tatlı olarak da sütlaç. Ama bu güzel fırın patatesi önce sizinle bir tanıştırayım, balık sofralarına ve et -mangal sofralarına ben çok yakıştırıyorum, hatta üzerine sarımsaklı yoğurt kuyup çay sofralarında da nefis oluyor. O zaman peynir koymazsınız olur biter !!
Haydi şimdi tarife göz atalım ve size güzel bir iftar akşamı diliyerek sevgiler yollıyayım..
Hepinize kolay gelsin.

PATATES GRATEN

-6 adet haşlanmış, kumpirlik (iri)patates
-3 yumurtanın sarısı !
-1 küçük çay bardağı süt



-3 yk un
-1/2 K.çay bardağı sıvıyağ
-yağsız ! rendelenmiş taze kaşar peyniri
-tuz-karabiber- kırmızı biber- çok az kimyon-( ve ne isterseniz.. )

YAPILIŞI

-Yumurta sarılarını çırpılaım
-sütü - sıvı yağı -3 yk peyniri ve baharatları ekleyip
-rendelenmiş patatesi ekleyip , beraberce karıştıralım
-190* fırında pembeleşince ,fırını açıp üzerini rende kaşar peyniri ile kaplayıp
-üzeri kızarana dek pişirip
-servise ılık-sıcak hazır edelim.
-özellikler et çeşitlerinin yanında hatta balık servisinde güzel bir alternatif oluyor.
AFİYETLE
..

0 yorum:

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP