KIYMALI LAZANYA

>> 10 Ağustos 2011 Çarşamba








Merhaba hepinize,

Çok sıcak, yapış yapış bir İstanbul günündeyiz, yaklaşık 4 saat dışarılarda kalmış biri olarak, eriyik halinde eve girebildim şükür !!!
Hiç boş gün yok benim yaşam çizgimde bunu bilir bunu söylerim ! Ohh evimdeyim dediğim anda , nasıl oluyorsa kendimi dışarılarda buluyorum.. Oysa bugün kesinlikle dinlenmem gerekiyordu, yarın dolu-sonrası dolu, hafta sonu Full dolu !!!!!!!!! Boynum - sırtım isyanlarda, bacaklarım ise veryansın diyor da başka bişeycik demiyor..
Yüzümü düşüre düşüre zor atıyorum kendimi mutfakcığıma.. Tüm malzemeyi tezgaha çıkartıyorum, bana arkadaşlık etsin diye, kendime güzel bir Yerli Cd seçiyorum '' Emre Aydın !! Severmisiniz ??? '' Kendine has tarzını seviyorum......
Ve sizler için, bizler için başlıyorum hazırlıklara ..
Bugün iftara lazanya hazırladım, yaklaşık ramazan başlamadan önce bir liste hazırlamıştım, bu bana çeşit bulmam konusunda çok yardımcı oluyor, kalan zamanıma göre hangi çeşidin uygun olduğunu belirlemek çok keyifli !
Lazanya çok ama çok lezzetli bir çeşit ! Masum olmadığı da kesin değil mi ? malzemeler konuşuyor sıra sıra !
Ama yılda bir kaç kez yapmaya, tatmaya değer derim.. Bu arada konuyla ne alaka ama, benim TV ile aramın HİÇ ' olmadığını bilenler çok şaşıracaksada ! yeni bir diziye nasılsa takılıverdim, adı da ''Seni Bana Yazmışlar '' İlk bölüm olduğundan, tamda size yazarken denk geldim işte ! Çok güldüm, çokça keyif aldım, ah şu kadın- erkek ilişkileri.... :)))))
devamı gelirmi vallahi söz veremem ama, en azından 2. bölüme şans verdim bile :))
Neyse ben sizi şu tarifle başbaşa bırakayım, gülmeye kaldığım yerden devam edeyim ( diziye efendim diziye :)))

Şu an ,çok sevgili Ceylan arkadaşım kedisi Lokum'un serüvenlerini an be an Face Sayfasına ekliyor, resimlerede gülmekten bir hal alıyorum.. Doyamadık deyince, birde videosunu çekip eklemiş :))) Zaten artık DVD seyretmiyorum , varsa yoksaLokumun serüvenleri.
Kedi değil meraklı Melahat adeta !! :)) Garfıeld az kalır !!!
Nescafe içer, !! pc de ne yazıyoruz diye bakar !! sanki anlıcak :))) !!
reklamları kaçırmaz, sanki çocuk !, oturtursun ya hani oyalansın diye :)))
neyse bir gün denk gelirse resimlerini paylaşıcam lokum'un, işte ozaman sizlere gülmek sabaha kadar serbest :)) Anlıyacaksınız seyredince tam nedenini..

Bu akşam tam kıvamdayım, hem TV- hem Face Book .!! Hem Masala yazı yazarak.............üçü bir arada anlıyacağınız , beceri işte :))
Allah keyfimizi bozmasın :) Haydi kalın sevgiyle...

KIYMALI LAZANYA

-1 kutu lazanya- sadece 11 adet kullanıyoruz ( haşlanan cincinden ! )
-350-400 gr orta yağlı kıyma
-2 soğan
-1 rendelenmiş havuç
- tatlı sivri biber ( veya acı)
-2 rendelenmiş domates
-1 yk kaşığı salça
-150 gr. rendelenmiş taze kaşar peyniri
- karabiber- tuz- minicik kimyon

BEŞAMEL SOS

2 sb süt
2 dolu yk un
2 yk sıvıyağ
1 tatlı kaşığı tereyağ

YAPILIŞI

Doğranmış soğanlar sıvıyağda
pembeleştirilir
Kıyma ilave edilip kavrulur,salça eklenir,hepsi harmanlanır
domates ilave edilip, baharatlar konur ve domt. suyu çekene kadar pişirilir.
Harcımızın bolonez sos gibi hafif sulu olmasına dikkat edelim , kupkuru olmayacak !!
Sonra

Kaynayan suya lazanya kareleri atılıp, 6 dakika haşlanır, kevgirle alınıp, soğuk suya atılır
Bir yandan da,

Beşamel sos pişirilir
yağ,unla kavrulup, sütü yavaş yavaş karıştırılır, tuz ve karabiber eklenip sıcak olarak bekletilir

Fırın kabına bir miktar kıymalı harç yayılır
üzerine lazanya dizilir, 2,5 adet boşluk kalmamasına dikkat edin !
lazanyaların üzerine kıymalı harç yayılıp, üzerine beşamel gezdirilir
çok az kaşar rendesi serpilir
ve kat kat bu şekilde döşenir.
Beşameli
n ve peynirin en üst kata bir miktar ayrılması gerekir.
en üste beşamel yayılıp ısınmış 180* fırında 25 dak. pişirilir
kalan peynir fırın kapağı açılarak, dikkatlice !
tekrar kızaran lazanyaya serpilir, üzeri kızarana kadar pişirilir, sıcak servis yapılır.
AFİYETLER OLSUN.

2 yorum:

Adsız 12 Ağustos 2011 22:29  

tatlım dondunmu sen.guzel bol resımli taıflerını ozlemısım.

Bir Dut Masalı - nUnU 12 Ağustos 2011 22:31  

ben geeeeeeeldimmmmm
:)))))))))))
Emir büyük yerden Dolunaycığım !!
Bana kalsa illada ekim kasımdı ama...........
İYİ OLDU DİMİ :)))))))))))
Çok teşekkürler ..

herkesi özlemişim farkında değilmişim sadece :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP