FRAMBUAZLI GÜLLAÇ

>> 5 Ağustos 2011 Cuma






Hiç güllaçsız Ramazan, güllaçsız iftar olurmu ? Olmaz tabii. Bende 5. gününde iftar soframıza masal kahramanım ve karadutlarımın çookk sevdiği güllaçı meyveyle yorumlayıp ! sundum.. Geçen senede yapmış çok sevmiştik . Benim tatlılarla aram yok, hep söylüyorum, o sebeple ,işin içine meyve de girince daha yenebilir hale geliyor. Zaten frambuaz denince akan sular durur benim için.
Hani diyorum bir kez denemek için bile olsa yaparmısınız ? En azından güllaçınızın yarısını bu hale getirmek istemezmisiniz ?
İnanıyorum beğenecek ve banada düşüncelerinizi ,iki satırda olsa yazacaksınız..Peki
Haydi tarife geçelim.

FRAMBUAZLI GÜLLAÇ
6 Yaprak güllaç
1.5 sb şeker
1 vanilya çubuğu veya 1 pk. vanilya
1 Lt. süt

yanına frambuazlı dondurma derim !! :)

-Süt -şeker- vanilya 1 taşım kaynatılıp dinlendirilir.
-Ilık sıcak arası olduğunda güllaç ikiye bölünüp
-süte batırılır
-ve borcama serilir, 1 kepçe süt gezdirilir
-3. yaprak bitince taze frambuazlar araya bolca serpilir
-tekrar aynı işlem bitene dek devam eder.
-sadece benim gibi sabırsız olmayın, tatlınız soğuyunca frambuazları üzerine dizin,
- yoksa böyle batik görüntüsü elde edersiniz :)))))

HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.. HAYIRLI İFTARLAR.

1 yorum:

NzlGl 25 Ağustos 2011 13:38  

Denendi ve çok sevildi.....teşekkürler, sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP