TARÇINLI ERİK KOMPOSTOSU

>> 4 Ağustos 2011 Perşembe




Bunalıyoruz ister istemez bu nemden,sıcaktan, oruçda bir yandan eklenince, susuzluk kavuruyor iyiden iyiye.Su derken, yemek içmek derken;
sabah bir kaç maile bakıyorum, içim cızz ediyor yeniden , gözlerimi yarı kaçıra kaçıra okuyorum resimlerin altındaki satırları, kara kıta deniyor buraya :(((
o çaresiz o biçare bakışların, yattığı yerden yalvarışlarını kare kare resmetmişler, yerleri kara, hayatları kara, kalpleri, gözleri, gönülleri kapkara, işte bu noktada, Afrika'da ve dünyanın , hatta Ülkemizdeki bir çok noktada yaşanan bu drama takılıp kalıyorum dakikalarca....
Ne şikayeti edeceğiz allahaşkına, nemizi şikayet edeceğiz, 1o çeşit yemek kaplarımızı, içindeki çeşitleri, çarşı- pazar, manav bolluğu, deniz-derya-nehir- çağlayan, çeşme -musluk , ağaç, çimen, yeşilliğin deryasını neyi şikayet edeceğiz hala ???? diye yüksek sesle gezinip duruyorum mutfağı bir baştan bir başa..
akşama ne yapsam diye düşünmek bazı insanlarca ne ütopya !! ne lux !! ne ulaşılmaz !!
tuhaf tuhaf saatler geçirdim öyle..... sonra günlerdir yardım kampanyalarını duyurdum arkadaşlarıma, Büyük harfle AFRİKA yazıp 5160 'a yollayın hemen '' diye mesajlar, mailler, sms'ler yazdım durdum ... birazda az yiyin, çok hareket edip, dua edin, eşe dosta boşverin, çoluk cocuk garibana yedirin lütfen '' dedim, gayrıihtiyari .......
Artık ne düşündüler o anda bilemicem ??? Tuhaf oldu biraz yani, ama bişeyler yapmak lazımsa bişeyden başladım işte.......
Yardım iyidir, yardımlaşmak, el tutmak, el vermek daha da iyidir.... Dünya güzel yarınlara uyanır dilerim gün be gün....eğer çok istersek OLUR !

Akşam İftara Valide Sultanımın tarifini yaptım, sizlerle de paylaşmak istedim.. şöyle buzzz gibi, iç serinleten, enerji veren miss gibi tarçın kokan bir komposto

....
Az biraz yaptım...yapımı deseniz çokda kolay elbet, dilerseniz hep beraber bakalım.


TARÇINLI ERİK KOMPOSTOSU

500 GR anjelik erik
tadına göre şeker (ben az şekerli yapıyorum- bazen de şekersiz -tarçınlı yetiyor)
1 adet iri kabuk tarçın

eriklerin çekirdeklerini çıkartıp dilimliyoruz
2-3 sb su, şeker ve tarçını ekleyip bir iki taşım kaynatıyoruz.
Soğuyunca tarçını alıp soğuk soğuk servis yapıyoruz.
Çok güzel oluyor tarçınlı,
Denemeye değer derim ..
afiyetler olsun.


2 yorum:

Adsız 12 Ağustos 2011 15:15  

Sevgili Nunu,
Bende size katılıyorum herkes yardım etsin lütfen. Ellerinize sağlık. Gerçekten tarifiniz çok hoş, birde oruçlu olunca hemen yapmak geldi içimden
inşallah deneyeceğim.

Kolay gelsin...

Nuray

Bir Dut Masalı - nUnU 12 Ağustos 2011 15:18  

çok haklısınız, yardımın , el vermenin illaki ramazanı bayramı olmaz !!
Gönül işi, insani durumlar..
Bu tarifi inanıyorum ki çok seveceksiniz.
Malum kan şekeri için BİREBİR DİR TARÇIN.
Afiyet olsun teşekkür ederim.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP