PASTIRMALI KURU FASULYE

>> 14 Ağustos 2011 Pazar





Bazı yemeklerin yazı kışı yok sevenlere, bizim ailede de öyle , hele ki bu fasulye çok seviliyor ( ben hariç , çünkü ben nohutçuyum ! )
Dün iftara gelen misafirlerimizin özellikle istediği bir yemeği paylaşıyorum sizinle,
Domatesi ,pastırması,biberi ile miss gibi bir yaz fasulyesi.

Köz biberli çorba, tavuklu pilav, komposto, börek , fırında sebzeli tavuk, iftariyelik, tavukgöğsu-dondurma ve sarmasıyla ve heleki, çay keyfiyle çok neşeli bir iftar akşamıydı bizimkisi.

Tarifi yazıcam, zaten göreceksiniz farklı bişey yok !,

PASTIRMALI KURU FASULYE

3 sb kuru fasulye veya daha az size bağlı (akşamdan ıslatılmış)
dilediğiniz miktarda çemensiz ! pastırma
2 soğan
2 yk sıvıyağ-
1 tatlı kaşığı tereyağ
1 sb et suyu
2 sb su.(fasulye miktarına bağlı !
3 iri çanakkale domatesi
sivri biber ( ben acısız kullanıyorum ramazanda)
bir tutam kırmızı biber

YAPILIŞI

- Soğan, yağlar ile beraber pembeleşir
-Rendelenmiş domatesler eklenir, suyu çekerken biberler eklenir
-fasulye de eklenince , tuz ve baharatlarla tatlandırılıp et suyu ilave edilir
-pastırmaları da içine atarak, suyunu kontrol ederek (gerektikçe sıcak su ekleyin)
-ağır ateşte dağılmadan pişmeye bırakılır.

Tereyağ ve taze domatesin lezzetiyle birleşen enfes bir yaz fasulyesi ..
Çemensiz pastırma ise mideleri rahatsız etmiyor. Yanında pilav ve komposto, Hepsi bu :)))

HERKESE AFİYETLER OLSUN.. iYİ PAZARLAR.

11 yorum:

Unknown 14 Ağustos 2011 17:51  

Aynı fikirdeyim ben de ıslattım sabahtan akşama pişireceğim ellerinize sağlık

. 14 Ağustos 2011 21:53  

Merhaba, öncelikle blogunuzu yeniden paylaşıma açtığınız için size teşekkür ederim. Pastırmalı kuru fasülye, pilav ve cacık bizim için muhteşem bir menüdür. sevgiler Zerrin Kubas

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Ağustos 2011 22:14  

kendimce ,
:)) afiyet olsun ozaman ..sevgiler.

İstanbul
ne güzel bir isim, ne güzel bir blog adınız var :)
ziyaret,nize, sevginize çok teşekkürler.

ama sayfanıza yorum bırakamıyorum bir çok blogda olduğu gibi :(
çözmeye gayret ediyorum !

atolyenott 14 Ağustos 2011 23:02  

merhabalar, blogunuza girebildiğim için çok sevindim, uzun zamandır takip edemiyordum, çok mutluyum, sevgiler..

Özgen 15 Ağustos 2011 00:09  

Eline sağlık fasulyenin her türlüsünü çok severim görüntüsü çok iştah açıcı sevgiler...

Unknown 15 Ağustos 2011 00:42  

Tablo gibi masaAllah!! Coookk nefis goruuyor, ellerine saglik, tarifi acilen bekliyorum !!!

Adsız 15 Ağustos 2011 09:18  

Günaydın,
Nu güzel cıvıl cıvıl maşallah sizi özlemişiz. Menü herhalde hepimizin vazgeçilmezlerinden ellerinize sağlık.

Hoşçakalın...
Nuray

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Ağustos 2011 09:28  

atolye nott
:)
teşekkürler..


özgen
afiyetler olsun- sevgiler

mutfaktan mis kokular
:))
teşekkürler, misafirlerimde böyle demişti :)

nuray

haklısınız,
milli yemeğimiz nede olsa ! :)

teşekkür ederim .

YeMeK vAkTi 15 Ağustos 2011 12:17  

Nunucum bencede yazı kışı yok fasülyenin ..Bizde nohutçu değil fasülyeciyiz bu arada:))

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Ağustos 2011 12:21  

AYLİNCİMM:))
CANIM ŞİRİNEM :)))
Güldürdün beni..
Ama haklısın ÜLKENİN BAŞ YEMEĞİ NEDE OLSA.
Olsun. afiyetler olsun :)

ben yine NOHUTÇUBAŞIYIM :)

NzlGl 16 Ağustos 2011 10:26  

Son yıllarda hem nohutun hemde fasülyenin başımın üzerinde yeri var. Geçen gün eşim çok istedi fasülye yapmamı ama ramazan diye düşünüyordum.
Nunum yapmış o zaman iş başa düştü:)))
elinize sağlık,sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP