KADAYIFLI MUHALLEBİLİ TATLI

>> 11 Ağustos 2011 Perşembe






Offf . !!! bu nasıl bir karanlık !! Ey güneş niye kapattın ışıklarını ?


Sabah 6.30 da camdan vuran buzzzzzz gibi bir havanın ürpertisiyle uyanıyorum, ne kadar güzel perdelerin, tüllerin rüzgar dansını izlemek....nicedir böyle serinlememiştik.


Camın önündeki panjuru bir hayli indirip, hasret kaldığım serin havanın içeri girmesine müsade ediyorum bir yandan.. Biraz daha şekerleme yapabilirim aslında, ama gözler açıldı , geceden önce de kapanmaz , iyisimi güne başlamak.
Daha dün ''sıcaktan eriyik halde eve girdim '' diye yazmamışmıydım ben ? !!

şimdi ise üzerime ince bir hırka aranıyorum !
Neyse kendimize geldik, yağmur da eli kulağında bekleye dursun, ben erkenden ev düzenine ait işleri bitirdim bile.. Kapıdan çıkarken ,aylar sonra ilk yağmur başlıyor, toprak kokusu sarıyor tüm bahçeyi, başımı gökten yere çevirdiğimde ise ,sitenin bekçi kulubesi tarafında, bir dolu polis olduğunu görüp çok telaşlandım !! ?? Anlamam uzun sürmedi, Canım arkadaşım sevgili komşumun evine hırsız girmiş !!!

:(((((((( Yazlıktaydılar, sevgili Avukat kızı akşamdan akşama geliyordu bürosundan. Kimse yokken , iftar sonrasında olmuş bütün olanlar ......
Mesaj yolladım, Yoldalarmış, dönüyorlar yazlıktan :((( Ne zor ....
Hiç birimiz yaşamayalım bu üzüntüleri, cana gelmesin, mala gelsin demek bu yüzden önemlidir, mal canın yongası olsa da , Can en kıymetlisi elbette....

Günün serinliği, aldığım bu haber ve erkenden başladığım sabahın ilk saatleri, akşama dek koşturmalarım yine saatler sürdü... Hışırdayan ağaçların sesi, yağan yağmur, kasvet dolu hava derken... Yine yorgunum, yine yorgun...

Tatlı bişeyler yapmak lazımmış !!! Karadutlarımız böyle diyordu sabah vedalaşırken,oruçlu olunca ev halkı , haklılar isteniyor tabii, mesajı aldım almasına da, ne yapacaktım yine şu kısacık arta kalan zamanda ?
Hemen Ramazan listeme göz atıyorum, yüzümde güller açıyor, varsın hava kasvetli olsun !! Gözüm ve gönlüm ışık saça saça kadayıflı muhallebi diyor ! :) En azından yine sütlü bişeyler olacak tatlı menüsünde. Bende mayıstan beri yaptığımız tatiller ve gezilerle şööyyle bir göbek balkonuma bakıyorum !!! Ehh Kortizol sonrası 4.5 ayda,Mehtap'la ( mevsimlerden roma)
11 kiloyu verip , 3.5 kg geri almışlığım bana pek haince gülümsüyor ! Valla hiç umurumda değil, bayramdan sonra bakacağım o işlere !! Yaz meyveleri, tatiller , davetler, geziler, ramazan, hepsi suçlu, ama benim kadar değil !! :)))
Varsın böyle dertler olsun allahaşkına,
ekonomi, Somali'deki Açlık :( , devlet sorunları, Şehitlerimiz ! :(( vs.. gündemdeyken benim mini balkonumdan mı bahsedicez. Latife ediyorum işte, bizimkisi keyfi sıkıntılar !!!!!
Allah kimseyi çaresiz üzüntülerde bırakmasın yeterki..
Şimdi şu lezzetli, bizim masal ailesinde de çok sevilen tatlıya göz atalım beraber isterseniz .

KADAYIFLI MUHALLEBİLİ TATLI


Muhallebisi:

-1 Lt. süt
-1 sb un ve nişasta karışımı (yarım bardak un- yarım bardak nişasta yani)

eğer , çok sert olsun derseniz yarım kaşık daha un eklersiniz (ben tercih etmiyorum)
-1 sb toz şeker
-1 pk. vanilya
-1 Pk. toz krem şanti

Kıtır Kadayıf için :

-350 gr kadayıf ( 2 saat kadar dışarıda cam önünde kurusun !!! )
-2 yk. tereyağ
-1/2 sb şeker
-1 sb kadar iri dövülmüş ceviz- fındık ( isteğe bağlı)

Önce muhallebi işini bitirelim,
pişince 15 dakika ılıtıp, krem şanti ekliyerek ,mikserle, 5 dakika kadar çırpalım.

-Teflon tencereye, 2 yk tereyağ koyup eriyince kadayıfları ekleyin,
-20 dakika sonra rengi dönmüş olacak, tahta kaşığın tersiyle azerek, hepsini kırın ufalsın ,
-kırılmış cevizleri de ekleyin, kavrulsun 7-8 dak.
-en son ,şekeri ekleyip hep beraber karıştırın 3-4 dak. ve soğutun.

Borcamınıza kavrulan kadayıfın yarısını serpin
-üzerine muhallebinin tamamını dökün
-üzerini kalan tüm kadayıfla kaplayıp, hafif !! bastırın.


Mutlaka sabah yapın, akşama dek dinlendikçe sertleşip lezzet buluyor.

ARTIK MÜKEMMEL BİR LEZZET KEYFİ SİZLERİ BEKLİYOR..
AFİYET OLSUN...


2 yorum:

Gülcan 12 Ağustos 2011 23:45  

GEÇMİŞ OLSUN KOMŞUNUZA .ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

Gülcan 12 Ağustos 2011 23:45  

GEÇMİŞ OLSUN KOMŞUNUZA .ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK SEVGİLER.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP