YAZ BÖREĞİ

>> 20 Ağustos 2011 Cumartesi







Çocuklar küçükken, domateslerin tam zamanıyken, içine sosisler ekleyip çok sık yaptığım bir börekti, bugün iftarda o günleri anarken, sevgili Kayserili komşumun getirdiği ve ailesinin yaptığı ev sucuklarını da değerlendirmiş oldum.. Biz çok sevdik, dilerim sizde denemek istersiniz..
Çok sevgiler..


YAZ BÖREĞİ

2 Yufkadan !

1 iri soğan ( piyazlık)
2 domates rendesi
2 halka kesilmiş çarliston biber
yarım kangal sucuk (küp kesilmiş)(sosiste olur !! )
karabiber- kimyon- tuz- ( çok az ! sucuk baharatlarını unutmayalım )
1 yk sıvı yağ (sucuğunda yağını hesaba katalım )
2 büyük, haşlanmış patates rendesi
2 yufka (üçgen biçimde)
1 yum. sarısı

SOS
1 kase eşit miktarda, su ve sıvıyağ

YAPILIŞI

yağ ve soğan sotelenir
sucuklar eklenip,3-4 dakika sonra domatesi eklenir
baharatlar serpilip suyu çektirilir.
ılınınca ! patateslerle beraber iyice karıştırılır.

-Yufka su ve yağ ile ıslatılır
-geniş tarafına harcı konup gül şeklinde sarılır
-yumurta sarısı sürülüp, susam serpilir
-ısıtılmış 175* fırında 30 dakika pişirilir bu süre yeterlidir.

-Çıkarmadan hemen önce üzerlerine birer adet sucuk koyup 2 dakika sonra alın !

****
iyi kızarması gerekir, patatesin nişasta etkisini hesaba katarsak, kızarmış olması avantajdır !

ÇOK LEZİZ BİR YAZ BÖREĞİ AFİYETLER OLSUN.


Yeni

Yeni


24 yorum:

bir demet feslegen 20 Ağustos 2011 21:11  

Nunucummm çayımın yanına aldım bir tane, gerçekten de tam yazlık olmuş ;)

hepsusluydum 20 Ağustos 2011 21:20  

Merhaba Nunucum:)
Öncelikle blog dünyasına yeniden hoşgeldin:))Mamalar yine harika görünüyor,ellerine sağlık..Sevgiler

Unknown 20 Ağustos 2011 21:23  

Sultanım ellerine sağlık börekler süper öpüyorum.

Adsız 20 Ağustos 2011 21:26  

yazdım hemen, ne güzelmiş buu
eline sağlık canım benim

esin

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Ağustos 2011 21:37  

bir demet fesleğen
ne güzelde afiyetler olmuştur edacığım :)


hepsüslüydüm
hoşbulduk zehracığım.. güzelim evin, ailen , bahçen, harikalar..
dakikalarca syrettim emeklerini.. ne mutlu sana canım..
herkese çok sevgiler.

deryam
canım çok teşekkürler.. :))

esin
evet sucukkolik arkadaşım bu tam da senlik :)

Unknown 20 Ağustos 2011 21:59  

Bir Kayserili olarak payıma düşeni alıyorum,
ellerine sağlık.
Afiyetler olsun,sağlıkla.

Sevgilerimle...

Tijen 20 Ağustos 2011 22:32  

Hoşgeldin tatlım NuNu'cuğum! Özlemiştik yahu! Ağzından bal damlar benim kuzum arkadaşımın. İyi ki gelmiş...

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Ağustos 2011 22:40  

SEvgilerimle
:))) afiyetler olsun efendim :)


Tijenim
canım ciğerim şekerle sarıp balla sarmaladığım :))))))))))

Özleyenler varolsun ! :)
hoşbulduk .

Cocukla Cocuk 21 Ağustos 2011 00:36  

ooo kayseri sucugu deyince..eminim daha da lezzetli olmuştur:)) afiyet olsun

Adsız 21 Ağustos 2011 00:42  

şu yukardaki resme basıp büyütünce, insan öle fena oluyorki, inan elimi uzattım bir an.
çok yenilesi olmuş nunum.
marifetli eli lezzetli canım.

ASU

Eya 21 Ağustos 2011 00:58  

Nunucugum...gelmissin,esip gecmissin...tarifler dizi dizi...ben kala kalmisim...sevgiler

zehra

mutfagabuyrun 21 Ağustos 2011 01:04  

ellerine sağlık canım.çok güzel bir börek olmuş.öpüyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Ağustos 2011 01:05  

eyacığım,
senin kadar marifetli olmak ne haddimize..
meşguliyetin en güzellikleri de sende ayrıca...
benden de çook sevgiler.....
Bol İstanbul kokulusundan :)

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Ağustos 2011 01:09  

çocukla çocuk
:)inan aynen öyle !! :=)

asucum,
tabağı al annem :)

sevda

gerçekten çok lezzetli arkadaşlar.

teşekkürler...

Adsız 21 Ağustos 2011 01:10  

canım bloguma ugrarmısın.blog enlerınden bırıne sectım senı .

Adsız 21 Ağustos 2011 01:46  

sanırım yazımı gormedın.sımdı yayınladım kusura bakma.öpuyoruz senı.

Saliha 21 Ağustos 2011 04:35  

nunummmmmmm taaaaaa forumdan arkadaşım benım :))bız bırbırımızı nezamandır tanıyoruz degılmı ama..bana yazdıkalrında okadar haklısınki....blog dunyası artık çook farklı hem de çoookk..hiçbişi eskisi gibi değil :)) ama sakın sakın sakın....gitme gitmiyeceksin bu enfes goruntulere yazılarını okumaya ihtiyacım varmış bu ara bunu farkettırdı bana...
ellerıne saglık canım....

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Ağustos 2011 09:36  

dolunay
:))
ben ''N'' oldum !!
:)))) teşekkürler efendimmmm
teşekkürler :=)


Binbir çeşni
canım Salişim..
haklıyım değil mi ? Hiç hissetmediğim şeyleri yazarmıyım ?
:(((( daha ne kadar özveri ve inatla sürdürmek gerek ki ??
EGO dan başka bildiği olmayan bir yığın !kadınlar dünyasında, neden dolaşmak gerek ki ?
En önemlisi kimin kimden ne üstünlüğü var !! Yaşa güzelce, paylaş gitsin işte,
felsefemiz bu !
Anlayana Salişim ,,
anlayana..

//Hem ödümü kopardın ! :=)
parmağını kaldıra kaldıra .
gitmEM yahu
PEKİ !
:)))))))))))

Adsız 21 Ağustos 2011 11:32  

hemen yapasım var nunum benimde,
elelrine sağlıklar olsun
çok uğraşacak işler istemiyorum bugün

ferda.

Gülcan 21 Ağustos 2011 13:20  

harika görünüyor ellerinize sağlık.sevgiler.

mugehobi2 21 Ağustos 2011 17:39  

ellrine saglık müthiş duruyor valla canım nasılda istedi

Özgen 21 Ağustos 2011 22:01  

Elinize sağlık gerçekten bir yaz böreği çok lezzetli olmalı harcı çok lezzetli sevgiler...

Bir Dilim Düş 22 Ağustos 2011 02:03  

Ellerine sağlık canım bol malzemeli nefissss bir börek olmuş :)))

Sevgiler,
Evren

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP