SARIYER BÖREĞİ

>> 14 Ağustos 2011 Pazar






:)))
Çok güzel görünüyor değil mi ?
Nasıl kabarmış !!! Hep soruyorlar , nasıl kabarıyor böyle ??

E.. birazda yapandan :=))

Şaka bir yana akşam iftara misafirler vardı, hemde sipariş vere vere gelen misafirlerden :) ama ben sormuştum, o sebeple !
Aslında bu bana daha uygun, ne sevdiklerini bilince çarçabuk bitiyor hazırlıklar.
3 gün önce telefonda canınız ne istiyor , ne yapayım diye sorduğumda '' yengeciğim şu güzel pastırmalı kuru fasulyenden, şahane ! böreğinden, birde yanına çorba oldumu daha ne istesem senden '' demişlerdi :=) Onların yalancısıyım efendim.. Onların :)

Bu leziz börek iftar soframızdan, iftar sofrası resimlerini ise ahh ! sormayın gitsin :(
Değerli makinem lavoba tazgahına yakın unutulduğundan ! su içinde kalmış :((((
akibetini maalesef bilemiyorum, kurusun diye hala açamadım..

dolayısı ile masanın resimleri ise çekilemedi :( tek poz var, oda yemeksiz hali !!
Yani tarifler ile yetineceğiz.. ( iyiki onları önceden vakit varken yüklemişim..)


Belki Masal yine uzun süre yine hareketsiz kalabilir, şimdiden söylemesi !!
HEPİNİZE MUTLU PAZARLAR DİLERİM, KOLAY GELSİN..

SARIYER BÖREĞİ

3 taze yufka
1,5 Sb yoğurt
1 kahve fincanı sıvıyağ
400 gr kıyma
2 soğan
1 yumurta sarısı
biraz maydanoz,
1 yk kuş üzümü ve dolmalık fıstık
tuz-- çekilmiş karabiber


İÇ HARCI

soğan ve kıyma kavrulur
üzüm,maydanoz, fıstık ve tuz-baharatlar eklenip soğutulur

yapılışı

-Yufkayı tezgaha serelim
-Yarısına yoğurtlu -yağ karışımından sürüp, ikiye katlayalım
-takrar karışımdan sürüp, geniş kenarına iç harçtan bol miktarda koyalım
-rulo olarak katlayıp, resimdeki şekli verelim
-üzerine yumurta sarısı içine 2 yk yoğurt koyup fırça yardımıyla sürelim
-170* ısınmış fırında , alt ve üstü kızarana dek pişirelim.
GERÇEKTEN MÜKEMMEL !!! ÇITIR ÇITIR VE YUMUŞACIK !!
****
Üzeri yoğurttan dolayı çabuk renk alıyor, bu sebeple yüksek ısıda pişirmeyin lütfen.

16 yorum:

Unknown 14 Ağustos 2011 12:20  

Evet çok güzel görünüyor ellerine sağlık sevgiler

muhabbetsofrasi 14 Ağustos 2011 12:52  

elinize sağlık çok leziz gözüküyor

Mutfak Havlusu 14 Ağustos 2011 13:40  

Aaa geri dönmüşsün ne güzel!Umarım uzun süre buralarda olursun,hayırlı ramazanlar.

muko 14 Ağustos 2011 14:23  

merhaba
harika görünüyor gerçekten eline sağlık

makinada da inş bişey yoktur

sevgielr

Adsız 14 Ağustos 2011 18:12  

off diyorum bu böreğe
tüm şapkalarımı çıkarıyorum nunu
canı çekiyor insanın / nesrin

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Ağustos 2011 22:18  

cafe portakal
görüntüsü gibi, lezzetide pek güzel :) teşekkürler.

muhabbet sofrası
çokk teşekkür ederim.

mutfak havlusu
zeynepciğim merhana:
Döndüm döndüm ama ÇOK SESSİZ BLOGLAR :(
Gitsem mi acep ? :(


mukocum
merhabalar..
makine şükür iyice,
ama su almış ne yazık ki.. ekran hare hare :(((
resim çekiyor sorun yok, ama ekran net değil :(
servise gidecek illa ki !


nesrincim merhaba
o şapkaları tek tek çıkarda ben takayım,
çok güzeller çok. :)

Adsız 15 Ağustos 2011 01:03  

merhabalar, sizi sessizce takip eden biri olarak döndüğünüze çok sevindim, hoşgeldiniz.
börek enfes görünüyor, yarın denemeyi düşünüyorum, kuş üzümlerini ılık suda bekletmemiz gerekiyormu, ve kuş üzümü konulmazsa tadında çok büyük bi fark oluyormu şimdiden teşekkürler. hep burda kalın olur mu:))
sibel

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Ağustos 2011 01:10  

:))) Merhaba Sibel hanım..
sESsizliğini bozan ,ses veren izleyenlerden çok keyif alıyorum..

Ben üzümleri ıslatmıyorum, zira karışım anında şişiyorlar,
Sarıyer böreğinin özelliği : üzüm-fıstık- maydanozdur,
birde üzerine pudra şekeri serpilir, yani tatlımsı bir börek !! Bu sebeple orjinali budur, tabii elde açması makbul :)

Her zaman sesinizi duymak isterim
sevgiler..

Adsız 15 Ağustos 2011 10:14  

bu hızlı yanıt için çok teşekkür ederim... çünkü bugün menüde pastırmalı kuru fasulye börek ve ilaveler var:))
bazen uzakta bir tanıdığınız vardır, bilirsiniz hep ordadır, ne olursa olsun orda bırakırsınız, gidince kapıyı açacaktır, sanırım sessiz takipçilerde öyle:)
işte birgün kapıyı çalmaya karar verdiğinde hep orda olanı göremeyince ince bir sızı dalar yüreğinize...
epeydir takipteyim, ve bi yerlerde (yani burada) olduğunuz bilmek hoşuma gidiyor.
bir dut masalı dinlerken gülümsemek hoşuma gidiyor. Hoşçakalın
Sibel

Delfina ; 15 Ağustos 2011 13:04  

Bu iştah açan böreği bayramda memlekette yapayım bizimkilere...iç kısmı nasıl da acıktırıyor :) tşkler nunum

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Ağustos 2011 13:08  

sibel

ne güzelsiniz... sesinizi duymak çok keyifli,
masalım adına teşekkürler ederim.

Delfina

:)))))))))))
ah benim canımcığım elleriyle keyifli zamanlar mı yaşatacaksın O güzelim AİLESİNE..
Şimdiden afiyetler olsun...:)

Saglıklımutfak 15 Ağustos 2011 15:56  

Nunum çok severim. Ama Sarıyerde yediğimde çok yağlı geldiğinden dokunur. Ev yapımı enfes . Mutlaka deneyeceğim. Ellerine sağlık

Saglıklımutfak 15 Ağustos 2011 19:09  

şuan fırında çıkmasını sabırsızlıkla bekliyorum ;)

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Ağustos 2011 10:35  

sağlıklı mutfak
hilaaalciğim :)))
yaşşa sen.. afiyetler olsun canım.

nazlı

:)) senin tembellik perilerini ben bi güzel kovaladım :))
şimdi pürü pak koş mutfağına :))

Adsız 21 Ağustos 2011 21:07  

insan bi kere yorum yapınca sanırım bağımlılık yapıyor:))
bu arada sarıyer böreğini ikinci kez yapıyorum şuan fırında:))
tek kelimeyle enfes oldu..
nasıl teşekkür etsemkiiii.. elinize kolunuza yüreğinize sağlık,
ve birde teşekkürler, bu kıymetli emek için..
Sibel

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP