BUĞDAY ÇORBASI

>> 17 Ağustos 2011 Çarşamba


BUĞDAY ÇORBASI

2 sb haşlanmış buğday ( az kişiyseniz 1 sb olsun )
1 sb haşlanmış nohut
2 sb yoğurt
1 yumurta
kıvamına göre su
nane- tuz

un hiç kullanmam , buğdayın yoğunluğu yeterli !!!

-Akşamdan nohut-buğday ıslatılır
-Sabah pişene dek , yeniden temiz suyla ! ayrı ayrı kaynatılır.
-Nohutu düdüklü tencerede pişirin derim.
-Buğday suyu tam çekince piştiğinden emin olarak hafif kalan suyuyla ılıtın.
-Yoğurt ve yumurtayı çırpın
-Buğdayın içine ekliyerek yarım ateşte pişirn
-Haşlanmış nohutlarıda ekleyin
-en son nane ve tuz ekleyin,
-servis anında miss gibi zeytinyağında kavrulmuş nane yi üzerine gezdirin


O kadar güzel bir çorba oluyorki, ister sıcak, hava çook sıcaksa isterseniz soğuk !sanki hepsini bitirmek için mücadele ediyorsunuz !
yada ben hep öyle zannediyorum ))


AFİYET OLSUN...

Tarif bu sofradan

9 yorum:

Çınar 17 Ağustos 2011 12:12  

Hımm nefis görünüyor. Annem yapardı bu çorbadan. Hemen denemeliyim :)

Ellerine sağlık becerikli arkadaşım.

Sevgiler

caferengigül 17 Ağustos 2011 14:05  

Canım annemin çorbası,elinize sağlık.Pek bir severim bende.

Adsız 17 Ağustos 2011 14:14  

çok duydum methini ama tadını bilmem
yapmak icap etti
eline sağlık nunum

asu

çeşnici Handan 17 Ağustos 2011 15:08  

Nefis olmuş ellerine sağlık canım. Sunumun da her zaman ki gibi şık.

nesrin 17 Ağustos 2011 15:15  

Merhaba,
Maşaallah bir döndünüz pir döndünüz, gözümüz gönlümüz açıldı. Bu yaptığınız çorbaya bazen tavuk eti didikleyip koyarım öylesi de çok güzel oluyor. Ellerinize sağlık. Teşekkürler paylaşımlarınız için. Nesrin Bilgi

Delfina ; 17 Ağustos 2011 17:04  

Geçen akşam sabahat teyzeme iftara gitmiştim,o da bundan yapmıştı ve tarifini yazmayı unuttum.Yerde aradım ekranda buldum :))) Gerçekten insan sürekli yemek istiyor bu enfes lezzeti,ellerine sağlık Nunum...

bırtutamkekik 17 Ağustos 2011 17:07  

harika görünüyor:)ellerinize sağlık...
sunumunuza bayıldım bu arada...
sevgilerimle...

Bir Dut Masalı - nUnU 18 Ağustos 2011 00:07  

çınar,
ahh anneler.. neler yapmazlardı ki :))

caferengigül
haklısın, onalrın eli bambaşkadır..

asu
yapınca keyfinide sür derim asucum.

çeşnici handan
çok teşekkür ederim..

nesrin
evet evet benim valide sultanda öyle yapar, bende ! :)

delfina
:))))
allahtan başka şey dilden olacakmış arzum :)

bir tutam kekik
:) çok teşekkürler

sevgiler arkadaşlar.

NzlGl 18 Ağustos 2011 12:48  

Derin dondurucu özürlüyüm ben Nuray hanım
dondurmadan başka birşey pek tutamıyorum ( tembellikten :)
ama mutlaka buğdayım ve nohutum vardır sırf bu çorbayı yapmak için. Ve çok haklısınız bu çorba olunca sanki şartmış gibi başka hiç birşey yemiyorum:)))))

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP