VİŞNE SOSLU -SAKIZLI -ÇİKOLATALI KEK -( NuNu MARKA )

>> 31 Temmuz 2009 Cuma


iriliğine bakarmısınız- .. maşallah gerçekten..








SAKIZLI VİŞNE SOSLU ÇİKOLATALI KEK- NuNu

3 iri yumurta
1 sb şeker
1/2 sb sıvı yağ
1 tatlı kaşığı tereyağ (oda ısısında)
1 sb süt
3 adet ezilmiş ufalanmış sakız tanesi (çiğnenen sakız değil- ağaç sakızı bu soranlar için :)
1 fiske tuz
yarım su bardağı rende çikolata (iri rendeleyiniz)
1.5 sb vişne tanesi
2 - 2.5 sb arası un (sıvı miktarlarımız farklı olabiliyor kıvamına dikkat ediniz)
2 yk dolusu kakao
1 pk vanilya
1 pk kabartma tozu ( Keki sırasıyla 170* pişirip soğutunuz )

VİŞNELİ SOS (NuNu marka)
1 sb vişne suyu ( ben tazesini şekersiz kaynattım hazırladım)
1,5 dolu tatlı kaşığı nişasta
1/2 vişne likörü ( varsa -isteğe bağlı elbette)
2 yk şeker (tadını siz belirleyin,ama vişnenin ekşiliğini göz önünde bulundurunuz)
15 adet vişne tanesi
1 diş dövülmüş sakız

Vişne taneleri hariç, Hepsini kısık ateşte pelte olara pişiriniz.
En son vişne tanelerini içine atınız, yavaşça öldürmeden karıştırıp, soğumaya bırakınız.Arada karıştırınız pelteler pütürlenmesin.
Tamamen soğuyunca ılık-soğuk arasındayken, kekinizin üzerine dökünüz.İri çikolatalar serpiniz.
Gerçekten ben yaptım diye söylemiyorum, yemelere doyulamayan bir lezzet oldu..

Çok Sevgili Komşum Arkadaşım NURSELciğim ,yazlığından kızları SİBELimizin HUKUK mezuniyeti sebebiyle gelmiş, gelirken beraberinde bana ayıklamış temizlemiş olarak dondurduğu bahçesindeki vişneyi armağan etmişti.
Hersene bu nazik jesti yapar, biz komşularını çok mutlu eder sağolsun kendisi.
Bu tazecik henüz dondurulmuş vişneleri değerlendirmek ise en büyük keyiflerden biridir benim içinde. Ah .. Mutfaktan taşan sakızlı çikolatalı kokuları bir duyabilsenizzz.............. !!!!!!
Bende SİZ kıymetl, blog arkadaşlarımla paylaşarak gözlerinize güzel renkler armağan etmeye çalıştım..
iSTANBUL'DA HARİKA BİR HAVA VAR, YAZ YAĞMURLARI ARADA YAĞIP BİZİ SERİNLETİYOR, GECELERİ İSE SEYRE DOYULMAYAN MEHTAP'IYLA RUHLARIMIZA ve GÖZLERİMİZE IŞIK OLUYOR....
HEPİNİZE YAŞANASI GÜZEL BİR HAFTASONU DİLERİM....
SEVGİLERİMLE...

15 yorum:

PAPATYA PRENSES 1 Ağustos 2009 23:26  

sosun rengi ne kadar güzel öylee. parmağımı batırasım geldi:)


ellerine sağlık Nunucuğum..

Unknown 2 Ağustos 2009 00:12  

nunucum ellerine sağlık, sibeli de ayrıca tebrik ederim. vişne sos tarifni frambuaz ile hiç denedinmi!nasıl olur acaba.pişmiş veya pişmeden kullanacağım bir frambuaz tarifi arıyorum da..sevgiler, iyi pazarlar

Unknown 2 Ağustos 2009 11:49  

En sevdiğim rekler senin bloğunda hayatım rengarek bir kek eminim enfestir tadıda ellerine sağlık mutlu hafta sonu geçirmen dileğiyle..
Sevgiler Nunucum:)

Pembe Tatlar 2 Ağustos 2009 14:09  

Canım ağzım açık bie şekilde resme baktım:))
Bayıldım hemen not aldım tarifi ellerine sağlık mutlu pazarlar...

Bir Dut Masalı - nUnU 2 Ağustos 2009 15:42  

papatya prenses,
:)) okadar haklısın kii !!!


zencefil,
fundacığım yaptım canım, sana mail yolladım ayrıntıları ile.afiyetelr olsun.


masal,
çok teşekkürler ederim canım benim.
gerçekten enfes bir kek oldu emin ol. svglr.


pembe tatlar,
çok mutlu oldum pembem,
sevgiler canım... tşkrlr.

Tijen 2 Ağustos 2009 17:34  

Sonunda bana vişne aldıracaksın ya NuNu'cuğum...

müjde 2 Ağustos 2009 23:02  

Sabırsızlıkla beklediğim tarif geldi nihayet.Hemen denenecek.Ellerine sağlık Nunu.Mutlu haftalar...

ozgurruya 3 Ağustos 2009 00:33  

Çok lezzetli görünüyor

Damak Tadı 3 Ağustos 2009 10:11  

Çok nefis olmuş canım..Bende 10 kg vişne temizledim..Resmen tuttu beni..))Ellerine ve gönlüne sağlık canım..Kalıbında çok şıkmış..Güzel günlerde kullan..


Sevgilerle..

Bir Dut Masalı - nUnU 3 Ağustos 2009 11:05  

TİJEN,
aa.. almadınmı hiçç
sevmezmiydin sen tijencim ?


MÜJDE,
canım ben,mm afiyetler olsun. tşkrlr.


ÖZGÜRRÜYA,
çok teşekkürlerr..

DAMAK TADI,
ah benim gülümmm...
kışlık hazırladın demek. eline sağlık canım yoruldun pek çok gene :(
kalıbım Valide Sultanımdan..
teşekkürler.. sevgilerrr canımcım.

pelince 3 Ağustos 2009 13:47  

Sosu muhteşem olmuş,bir dilim aldım bile :)
Nunucum ellerine sağlık..

birsence 4 Ağustos 2009 08:48  

ben böyle yenilesi bir kek görmedim ellerin dert görmesin nunum benim...

Cocukla Cocuk 4 Ağustos 2009 22:51  

deepfreze ime koydum visneleri cekirdeklerini ayıklayıp, bu tarife bayıldım ben mutlaka yapmam lazım eline sağlık

benden, bizden... 6 Ağustos 2009 15:02  

canım nasıııııııl çekti anlatamam deniim ben en iyisi bunu...

Adsız 13 Ağustos 2009 08:22  

aman aman amaann nunu bu ne yaa...
aklımı aldıı resimler !
fevkalade..hemen yazdım canımcım.
semra

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP