ETLİ BİBER DOLMASI

>> 21 Temmuz 2009 Salı





ORJİNAL RENGİ


Bu ay çok sevdiğimiz bir Müşterimiz bana çok güzel bir süpriz daha yaptı. Artık yemek bloğum olduğunu bildiğinden beri, beni şaşırtmayı da ayrıca sever oldu ailesiyle :)))
AKYAZI'dan gelen SARI BİBER DOLMALARI ve Domatesleri görünce bayılmıştım... vede nede çok şaşırmıştım.....
Hemen o akşam eve döndüğümde ,bekletmeden taze taze dolmaları yapmak istedim.
İlk kez gördüğüm bu sarı dolmalar aynı kırmızı turuncu yeşil ve sarı iri Amerikan biberleri kadar etli - sulu ve lezzetliydi. Ama favorim daima yeşil biberdir...
Aralarına birazda kabak ekleyince ortaya güzel bir manzara çıkıverdi.


1 kg civarı dolmalık biber- kabak çeşidi
350 gr kıyma ( ben az yağlı kullanıyorum)
1 çb prinç
1/2 demet dereotu
tadına göre tuz, karabiber ve çok az kimyon
1 domates rendesi (içine )
1 çb kadar su (içine)
1 soğan
2 iri domates rendesi ve 2 yk sıvıyağ
arzu edilirse kasaptan alınan 2 küçük parça kemik (çok lezzet veriyor)

- kıyma ,ince doğranmış soğan,dereotu, rende domates,yıkanan prinçler,tuz karabiber kimyon ve su iyice karıştırılır.
-Harcı sert olursa su ilavesi ile yumuşatılır.
ayıklanıp temizlenen kabak ve biberlere doldurulur.
-tencereye yağ konup içine rendelenmiş 2 domates ilave dilir sos yapılır. yaklaşık 2 sb sıcak su ilave edilir biraz tuz ile kaynatılır.
- sıra sıra dolmalıklar dizilir arzu edilirse üzerlerine domates dilimleri kapak yapılır ve 2 küçük kemik parçasıda eklenerek kısık ateşte pişirilir.
- Servis anında tercih edilirse yoğurt ile ikram edilir.

SEVENLERE AFİYETLER OLSUN.

26 yorum:

http://www.lezzetibol.com 21 Temmuz 2009 09:35  

Hemde ne manzara......
Ellerine sağlık canım. Ne güzel bir yaz yemeği olmuş canım.
Ellerine sağlık ve afiyet bal şeker olsun
sevgiler
http://www.lezzetibol.com

pembecikolata 21 Temmuz 2009 09:41  

Selam:)
Sarı dolmalık biber ilk defa görüyorum çok değişik...Gerçi turuncu renklisini görmüştüm, hemde portakal renginde çok orjinaldi...Ellerinize sağlık:)

EHA 21 Temmuz 2009 10:01  

ayy ben daha kahvaltı bile yapmadım şimdi yudumladıgım çayla şu bibel ve kabaklar soğuk soğuk ne giderdi ammaaa.ellerininze sağlık görüntü güzel tat harikadır eminim.
sevgilerlee.

AKDENİZ AKŞAMLARI 21 Temmuz 2009 10:07  

Canım selamlar dolmalar pek iştah kabartıcı .Ellerıne saglık.Optum canım..

Sevil Şahin 21 Temmuz 2009 10:19  

nunucum..
ablacım ellerine saglık nefis olmuş..

hanife 21 Temmuz 2009 10:52  

favori yemeğimdir biber dolması ama dediğin gibi yeşil biber dolması eline sağlık çok güzel görünüyor

Pembe Tatlar 21 Temmuz 2009 11:58  

Canım ellerine sağlık dolmalar ye beni diyor:))

Adsız 21 Temmuz 2009 13:07  

Nunucun selammm,
Uzun bir hastalık dönemini atlattıktan sonra şimdide tembellik dönemine girdim :-) yazıp paylaşacağım o kadar çok birikimim varki ama birinin bana éhadi Neşe işinin başına " demesi gerekiyor :-)Maalesef sırf yazmak değil sizleri takip edip yorum bile yapamıyorum:-( ama en kısa zamanda eski formuma kavuşacağım söz:-)
Dolmalar müthiş duruyor , allahtan öğle yemeğimi yedim yoksa karnım epey guruldardı:-)
Güzel günler ve sevgiler diliyorum.
neseersoy

TAZE NANE 21 Temmuz 2009 13:08  

Ne güzel görünüyorlar böyle.
Çok hoş........
Sarı sarı.

Zehra Gürgen 21 Temmuz 2009 13:14  

Nunum dolmayı çok severim.Annemin ve halamın dolmalarına bayılırım. Şimdi görünce canım nasıl istedi bir bilsen.

Senin dolmalarında eminim favorim olacak kadar enfestir.Ellerine sağlık canım, afiyet şeker olsun :)

sevgiler

Ordanburdanhayattan 21 Temmuz 2009 13:17  

hmmm en sevdiğim şey o pişerken etrafa yaydıkları mis kokudur. harika da görünüyorlar. ellerine sağlık

neslihan erzincan özgür 21 Temmuz 2009 13:56  

valla şahane:-)ellerine sağlık Nunucuğum.işlerinde kolaylıklar diliyorum.sevgilerimle...

neslihan erzincan özgür 21 Temmuz 2009 13:57  

valla şahane:-)ellerine sağlık Nunucuğum.işlerinde kolaylıklar diliyorum.sevgilerimle...

Unknown 21 Temmuz 2009 14:28  

yanına da sarmısaklı yogurt.süper olur valla.

Damak Tadı 21 Temmuz 2009 14:46  

Benim yorumum uçtumu tatlım??

pelince 21 Temmuz 2009 14:53  

Bizim evde de çocukların yediği nadir sebze yemeklerinden biri .O yüzden her hafta pişirmek zorunda kalıyorum..Biberler nefis gözüküyor...Ellerine sağlık..
Kocaman Sevgiler...

NEFİSE 21 Temmuz 2009 15:48  

Ay ay ay.. nefis gözüküyolar..

KOSEMINDERI 21 Temmuz 2009 17:26  

Hepsinin ozenle yapildigi belli. Harika bir lezzet. Bende biber dolmasini cok severim. ellerine saglik

Hülya 21 Temmuz 2009 17:27  

Dolma Türk mutfağının en güzel yemeklerinden biri...
Sevgiler

Unknown 21 Temmuz 2009 19:30  

ellerine saglik canim nefis olmus nefissss:)

sevgiler.

Unknown 21 Temmuz 2009 20:18  

Canım dolmalar muhteşem görunuyor.Bende çok severim ve sık sık yaparım.Ellerine sağlık afiyet olsun...

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Temmuz 2009 21:55  

tijen aktay,
haklısın canım ,ne güzel ve kendine has bir lezzettir..tşkrlr


pemce çikolata,
bende ilk kez gördüm diğerlerini zaten çok severdim.
svglr.


nisanurun masalı,
:)) sabah sabah gidermiydi gerçekten etlisi :) tşkrlr.


Özay,
canım hoşgeldin sevgiler izmire.


sevil bir demlik sohbet,
çok teşekkürler canım..


hanife,
çok haklısın canım.. bende pek severim.


pembe tatlar,
çok yenilesi, haklısın canım.

NEŞE ersoy,
çokk çokk geçmişler olsun canım.aramızda olup, sesini duymak çok güzel.
sevgiler neşeciğim.


Taze nane,
çok teşekkür edrim naneciğim.


Zehracığım,
merhaba.. ne mübarek bir lezzet değilmi canım ?


ordan burdan hayattan,
ne kadar haklısın yaseminciğim.



neslihan,
çok teşekkürler canım.. sağolasın.


eylem,
olur vallahi :)


damak tadı,
uçmuşş gülümm :)))))))


pelince,
ah canım çok yoruluyorsun biliyorum..
ama şimdi bu yaşta böyle dertler oluyor..
sakın fazla üzme kendini emi,


nefise,
çok sevimliler :)


köşe minderi,
çok teşekkürler canım..
biber çok özel bir lezzettir benim içinde.


hülya,
tamammen katılıyorum canım.


özgülün tarifleri,
çok teşekkür ederim tatlı özgülcüğüm.



sadece yemek,
afiyetler olsun canım.



TTALI YORUMLARINIZA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

Banu 22 Temmuz 2009 00:03  

Cooook severim biber dolmasini, o kadar ki artik yapa yapa bende ustasi oldum...Ama seninkilerde harikaa gorunuyor gercekten sevgili Nunu...Ellerine saglik..
Sevgiler

Stil Direktoru 22 Temmuz 2009 04:40  

Çok severim esmer kesme şeker de atıyorum ablam ben güzel oluyor. Dışını da çizmiş bak ah benim zevkli hatunum ya, resim mi yemek mi her sefer dikkat ediyorsun buna. Görsel şölen şerefsizim :)

HÜLYA 22 Temmuz 2009 08:12  

hıım nefis elelrine sağlık canım b,berin her rengi her hali başka güzel hele de senin elinde lezzetine lezzet katılmışsa..

çook çook sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Temmuz 2009 08:47  

BANU,
haklısın canım, hep yapa yapa damak tadına ulaştık..afiyetler olsun.


STİL DİREKTÖRÜ,
:) :)) :)))
ee.. işimiz görsellik :)
yemek demek EMEK DEMEK :))
çok tşkrlr ,sevgiler canım.

Hülya,
ÇOK NAZİKSİN CANIM..
BİBERİN LEZZETİ İNAN,
BENİM KATKIM YOK :)

yorumlarınıza ayırdığınız zamana ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLARIM.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP