BÖĞÜRTLEN REÇELİ

>> 17 Temmuz 2009 Cuma








Temmuz ve ağustos ayları tüm kırmızı bordo mor meyvelerin en altın çağını yaşadığı dönemlerdir. Tıpkı böğürtlenler gibi... Frambuaz- çilek- dut- böğürtlen tüketimim (çiğ olarak özellikle) HAD SAFHALARDADIR. En büyük Zaaflarımdır hatta.
Bu çok kıymetli meyveyi lütfen olabildiğince doğal tüketelim.. Karadeniz, mersin ,bursa ve pek çok şehrimiz çok şanslı..
Bende çocukluğumda Okul yıllarımızda , dikenlerine aldırmadan ne çok yerdim bilemezsiniz. Ellerim çiziklerle dolu , kanamış olsada, ertesi gün yine ; Şimdilerde beylerbeyi' nin köprü ve Kavşak bağlantısını oluşturan dere yollarında yaz aylarının tatil keyfini sürerdik. Sıra sıra bostanlarda dalından yerdik. Her şeyin yeşilden kendi rengine dönmesini seyretmek için öyle çoookk zamanlarımız vardıkiii, nasılda burnumda tüter o masal günleri.
Antioksidon yüklü bu güzel meyvenin birazda yararlarına bakalım :
İnsan sağlığında önemli rolleri olan böğürtlenin, yaşlılıktan kaynaklanan hafıza kayıplarını önlediği, ishallerde (suyunun)çok faydalı olduğu, ağız yaralarına ve ayak yorgunluklarına da iyi geldiği, Diyabet ve böbrek taşları için faydalı olduğu, yüksek tansiyonu düşürdüğü ,ayrıca iyi bir güzellik losyonu olarak da kullanılabildiği bildirildi......


BÖĞÜRTLEN REÇELİ
500 GR. taze böğürtlen
450 gr şeker
1/2 limon suyu

- Yıkanan taze böğürtlenler ,suları havlu kağıt üzerinde bir müddet süzdürülür
- Tencere içine konulup, üzerine şekeri ilave edilir, 2 saat bekletilir.
- Suyunu salınca , ocağa oturtulup henüz soğukken karıştırılır.
- Kaynama noktasında, altı kısılır, 20 dk kaynatılıp , limonu sıkılır.
- 2-3 dk. sonrada kapatılır, ilk sıcağı çıkınca kavanozlara koyulur.

AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR.

23 yorum:

Unknown 17 Temmuz 2009 08:35  

Ellerine sağlık, nefis görünüyor. Böğürtlen reçelini biz ailecek çok severiz. Anneciğimde her sene yapar..

saniyesultan 17 Temmuz 2009 09:23  

NASIL GÜZEL GÖZÜKÜYOR MİS GİBİDE KOKUYORDUR EMİNİM,ELLERİNİZE SAĞLIK...

HÜLYA 17 Temmuz 2009 09:30  

BAYILIRIM BÖĞÜRTLEN REÇELİNE .NE GÜZELDE KIVAMLI OLMUŞLAR ELLERİNE SAĞLIK CANIM.. BEN O ŞANSLI KİŞİLERDENİM DALINDAN KOPARTIP YİYEBİLEN DİKENLERDE ÇİZİLMEYİ GÖZE ALAN NEFİS LEZZETİ TADABİLEN..

GERÇEKTEN HARİKA BİR MEYVE.. HER HALİ BAŞKA GÜZEL..

TEKRAR ELLERİNE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNYOR

fiko-yağız mutfakta 17 Temmuz 2009 09:30  

ellerine sağlık canım bende küçükken çok toplardım her tarafımız mor mor olurdu ama çok güzeldi o günler malesef çocuklarımız bizim kadar şanslı değil... reçel de nefis ellerine sağlık

fiko-yağız mutfakta 17 Temmuz 2009 09:30  

ellerine sağlık canım bende küçükken çok toplardım her tarafımız mor mor olurdu ama çok güzeldi o günler malesef çocuklarımız bizim kadar şanslı değil... reçel de nefis ellerine sağlık

zarpandit 17 Temmuz 2009 10:00  

benim gibi reçel kıvamını tutturamayan biri için kaynak oldun sen nunucum :)

öptüm cok seni :) cırcırböceğin :)

pembecikolata 17 Temmuz 2009 10:16  

Çok severim ...malesef çoğu zaman marketten hazır aldığım böğürtlen reçeli ile yetinmek zorunda kalıyoruz:(

Pembe Tatlar 17 Temmuz 2009 11:03  

Ellerine saağlık canım en sevdiğim reçel oluyor kendileri:)))

Unknown 17 Temmuz 2009 11:10  

Canımmm bende çok severim bu sene
daha yapmak kısmet olmadı ellerine
sağlık afiyetle yiyin.Kocaman öpüyorum...

Unknown 17 Temmuz 2009 12:07  

Eline sağlık canım sevdiğim bir reçeldir.Tarif içinde teşekkürler.İnşallah bende yapacağım afiyet olsun arkadasım...

Flame 17 Temmuz 2009 12:12  

Bayılırım böğürtlene. Hele reçeline.. Resimler bile yetti nunucum inan..

PAPATYA PRENSES 17 Temmuz 2009 12:43  

pikniklere gittiğimizde yarış ederdik birbirizme kim daha çok böğürtlen yiyecek diye:)
şimdi ablamın bahçesinde var çok şükür.

ah birde kaynatıp suyu içmek gibisi yok..


ellerine sağlık nunucum.

Baharcicegi 17 Temmuz 2009 13:30  

bir dilim ekmegim elimde
üzerine bir kasik recel alabilirmiyim ? receller güzeli hanimcim

Narince 17 Temmuz 2009 14:25  

Küçükken, bayır aşağı sıralanmıştı böğürtlenler bizim köyde. Oturur, popomun üzerinde sürtüne sürtüne aşağıya kadar inerdim. Tabii ellerim, yüzüm kıpkırmızı, çatlayana kadar böğürtlen yerdim. Dinlencemizde yine böğürtlen toplayacağım, bu sefer yanımda kendi çocuklarımla. Ne güzel değil mi?

Damak Tadı 17 Temmuz 2009 15:44  

Sanırım ben, tenecereye girmeden böğürtlenlerin hepsini bir seferde yutardım..))Ellerine sağlık canım..Kocaman sevgilerimi bıraktım..

ZencefilliÇörek 17 Temmuz 2009 21:40  

Nunu'cum harika diyorum,ellerine saglik diyorum baska da birsey demiyorum :))))
bu arada dut agaclarinin oldugu yazida seni link verdim. hatirlatma icin tesekkurler canim sevgiler.. :)

Cocukla Cocuk 18 Temmuz 2009 00:11  

Nunu'cum sen bir yazında "reçeli almayın kendiniz yapın ben burdayım " demiştim, bana verdiğin cesaretle başladım yapmaya vişne ile. Bögürtlene de bayılırım O nu da bulursam yapayım burdaki gibi. Sağol. İyi hafta sonları

Zehra Gürgen 18 Temmuz 2009 00:25  

Nunum bu böğürtlenleri yemeden nasıl reçel yapabildin? güzelim harika görünüyor reçel.Bir kavanozu ben oturur lorun üzerine döker yerim..hımmm enfeste olur :)

bugün aslında çook üzgünüm ama bu güzellikleri görünce içim açıldı.

öpüyorum canım

fatma 18 Temmuz 2009 15:40  

bögürtlen reçelini çok severim ellerine sağlık kıvamı çok güzel bizim buralarda bögürtlen çok bozulmayacagını bilsem gönderirim

Gülen Tezer 18 Temmuz 2009 20:41  

Nunu'm; 1ikmiş yiyeceklerimi almaya geldim ama maşaallah silip süpürmüşsünüz :( Hiç Gülen de gelir, azıcık ayıralım demediniz mi :(
Küstüm :(

Tamam barıştım.
Bu reçelden ben de yapmalıyım :)
Öpüyorum

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN 19 Temmuz 2009 10:02  

Misss gibi valla canım.Eline koluna sağlık.Çokta severim kırmızı meyvalı reçelleri.

cinar 20 Temmuz 2009 07:28  

elinize sağlık çok güzel görünüyor. ben reçel kavanozuna da bayıldım bu arada :)

Kolaylezzet 18 Ağustos 2020 18:30  

Elinize sağlık. Böğürtlen reçeli nefis...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP