PATLICAN OTURTMA

>> 27 Temmuz 2009 Pazartesi










PATLICAN OTURTMA,

5 adet bostan patlıcanı - 2 soğan- 1 iri diş sarımsak ( arzuya bağlı )
4 domates - 2 adet çarliston - 250 gr orta yağlı kıyma - tuz - karabiber- kırmızı biber(arzu edilirse ) ben bir tutam kimyonu da her zamanki gibi çok yakıştırırım.

YAPILIŞI :

Patlıcanlar alacalı soyulup, dilimlere ayrılır.
Tuzlu suda 20 dk bekletilip sudan geçirilir.
Orjinali tek tek yağda kızartılmakta,
Ben kızartmam !

Diğer bir tencerede 3 yk yağda yemeklik doğranan soğanlar, pembeleştirilir ve kıymada eklenip kavrulur.
içine küp küp doğarnmış domates ve çarlistonlar ilave edilir.
Yoğun bir sos olunca tuz ve baharatlar eklenir.

Yayvan tencereye bir sıra patlıcan dizilir
üzerine kıymalı harç bolca gezdirilir.
Tekrar üzerine patlıcan dizilip bitene kadar devam edilir.
En üste ise dilim dilim domatesler dizilip,
1/2 çb sıcak su ilave edilip, kısık ateşte kendi domates suyu ile pişirilir.

AFİYETLER OLSUN.

* Ben misafir yemeği olarak da yaz aylarında çok çok sık yaparım, ama tek kişilik güveçlerde, fırına atarak.. (üzerine az taze kaşar da rendelersek çok hoş olur)
enfesss olur. Paylaşmak istedim.

10 yorum:

Cocukla Cocuk 28 Temmuz 2009 00:09  

patlıcanın her halini cok severim, oturtma da bunların başında gelir..elelrine sağlık

Primarima 28 Temmuz 2009 00:21  

Nunu bugün kulakların çınladımı?
Çümkü kardeşime senden bahsettim...hatta olay şöyle oldu denizden eve döönerken insanın karnı acıkır yaa hani:)
yolda offf şimdi nununun hazırladıgı bir sofrada olmak vardı dedim kardeşim şaşkın bakdı nunu kim???? diye sordu ben limonatadan girdim reçelden çıkdım börekden girip irmik tatlısınıda ihmal etmedim:)
sus abla açlıkdan gurulduyorum dedi:)))
nunu bayılıyorum sana ve yemeklerıne üstelik hiç yemedıgım halde:)

Delfina ; 28 Temmuz 2009 00:34  

kızartmadan ,daha nefis olmuştur nunum ellerine sağlık..

Unknown 28 Temmuz 2009 06:12  

WoWW! Very delicious! mmmmmmm

Kiss

muko 28 Temmuz 2009 07:17  

kızartmadan hiç denememiştim ama mutlaka kızartmıyacam bende artık,birde malumdiyet var şu sıralar beniöle birlikte olmaktan hiç bıkmayan:P

eline sağlık...

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Temmuz 2009 07:58  

çocukla çocuk,
çok haklısın canım... her hali hakikaten de güzel,


prima rima,
ah canım benim..... :)))
çok şekersin her zamanki gibi ..
deniz acıktırmış seni demek ki...
sevgiler canım... keyfin çok olsun.



delfina,
daha hafif oluyor, sırf kendi suyuyla pişince beyaz ve diri kalıyor ayrıca..
teşekkürler canım benim.

ev mulher,
:))))))
thank youuuuuuuuuuuuuu :)))


muko,
bende denemeni tavsiye ederim.
sarımsak zaten çok hoş içinde, domatesler de lezzetlendi, kendi tadı yetecektir mukocuğum.

teşekkürler...

otomatikkepce 28 Temmuz 2009 08:46  

Annemin klasiklerinden yanlız o kıymalı sos değil köfte yapıyor sırayla tepsiye dizip fırınlıyor
elinize sağlık
hülya

mutfakcini 28 Temmuz 2009 08:51  

Patlıcanın her yemeğine bayılırım.Nerdeyse çiğ olarak yiyebilirim yani :) Ellerine sağlık canım,Kahvaltı yapmadım daha ama,canım nasıl çekti, olsa yerim şimdi:)sevgiler.

ebru 28 Temmuz 2009 09:05  

Canım Nunum döktürmüşsün gene.Ellerine sağlık.Aslında dediğin gibi kızartarak pek güzel olur ama malum.Senin yaptığın gibisi bana kolay geliyor.Kızartma derdi de yok.Öpüyorum ve seni çok seviyorum.

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Temmuz 2009 09:55  

otomatik kepçe,
hülyacığım o dediğin patlıcan kebap değilmiydi ?
yanılıyor da olabilirim..
sevgiler canım.


ebruli,
insan açken gözüne herşey hoş gelebiliyor demek :)
ama kahvaltıda bunu yemeyelim yinede emi :))
sevgiler cnm. tşkrlr.


ebru
sıcacık yorumun ne hoş ebrucuğum..
çok teşekkürler ederim canım..
sevgiler....

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP