KARADUT REÇELİ

>> 9 Temmuz 2009 Perşembe

TARİFİMİ YAMAN ETKİNLİKLERİ- KIRMIZI MEYVELER'e Yolluyor Başarılar diliyorum
sevgili YEMEK KOKUSU TUBA'ya.










tarifi burada

Geçen sene tarifi vermiş ama tek tek aşamalarını verememiştim.
Okadar mail ve istek geldiki şimdi tekrar sizler için yayınlıyorum..
Çok bilinmiyor kara dut reçeli ne yazıkki ,sadece ege bölgesinde ve egeliler çok iyi biliyordur mutlaka.
Bende yaklaşık 13 yıl kadar önce ilk Çeşme- Alaçatıda bir kahvaltı evinde tatmış hayran olmuştum.
Bende size aynı orada yediğim gibi öneride bulunmak istiyorum.
Taze ayvalık loru ( tatlı lor - tuzlu kesinlikle değil ! ) üzerine mutlaka bu güzel reçeli deneyiniz.
Aynını frambuazlada deneyin, göreceksiniz ki ;
aynı cheescake tadını bulacak ve çok seveceksiniz.



LOR ALMAK İSTERSENİZ :
İstanbulda Kadıköy Göztepe sabit pazarında yufkacıda her gün tazesini bulabilirsiniz.
Kadıköy-erenköy - feneryolu semt pazarlarında tüm peynircilerde de var. Ama Sabah çook erken saatlerinde gidiniz almaya !!!
Kadıköy Balık çarşısında da bulabilirsiniz taze ayvalık lorunu.. VE TÜM SEMT PAZARLARINDA.. !! Önemli olan sabah Çok Erken ! almaya gidin !


Yada evden de yapabilirsiniz lor peynirini !
afiyetler olsun.. sevgiler..

21 yorum:

Kirpikteki Gözyaşı 9 Temmuz 2009 10:09  

Günaydın:) Tek kelimeyle harika! Tarifine de gittim, baktım:) Lorla beraber nasıl olacağını tahmin edebiliyorum:))) Ellerine sağlık!

neslihan erzincan özgür 9 Temmuz 2009 10:20  

Nunucuğum ellerine sağlık canım.reçele çok düşkünümdür:-) şahane görünüyor reçelin.mutlaka deneyeceğim canım.afiyet olsun.sevgilerimle...

Adsız 9 Temmuz 2009 10:36  

afıyetler olsun :)

Damak Tadı 9 Temmuz 2009 11:02  

Canım muhteşem görünüyor..Karadutlar her zaman Samsun'da ki evimizin bahçesini hatırlatır bana..Dutların her biri küçük parmağım kadardılar..Şimdi küçük parmağım büyüdüğü için, biraz büyük kalırdı..

Marmelatını düşünemiyorum bile..))Ellerine sağlık canım..Geçen taksiyle geçerken bir yerlerde gözüme çarpar gibi oldu..Dur,ayy,falan-filan derken taksici uçtu tabiiki..Söylene söylene eve getirdi beni..)))

Harikasın canım,kocaman öpüyorum,sevgilerimi gönderiyorum..

pembecikolata 9 Temmuz 2009 11:03  

Gerçekten nefis görünüyor, küçükken ninemin bahçesindeki karadut ağacından toplayıp yerdik:)
Ayrıntılı fotoğraflar için ayrıca teşekkürler:)Ellerinize sağlık

kizhatce 9 Temmuz 2009 11:16  

senin bu reçellerin beni öldürecek nu nuuuu :)eline sağlık kara dut yemeyi yıllar oldu :(kocamannn sevgiler,öpüyorum...

Primarima 9 Temmuz 2009 11:35  

Ben karadut reçeli hiç yemedim ekmeğin üzerindeki göruntusu cok canımı çekdirdi valla Sevgili Nunu :)
ellerıne saglık.

Stil Direktoru 9 Temmuz 2009 11:49  

Vay süpersin Nunucuk ellerine sağlık.

Narince 9 Temmuz 2009 12:25  

Bizim pazarlara düşmedi henüz karadutlar, beyazı da bitti bitecek. Bulduğumda sevdiğime bir sürpriz yapsam, ne güzel olur.

WarhaWk - Cenk 9 Temmuz 2009 12:47  

Sevgili Nuray Abla,
Karadut reçelini çok severim.Şimdi
tam da mevsimi,ellerinize sağlık.
Sevgi ve Saygılar,Cenk

pelince 9 Temmuz 2009 14:21  

Nunucum gökçeada'dan gelirken adanın en meşhuru karadut reçeliymiş.Bir ton para verdim organik reçellere :))
bileydim senin tarifin ile kendim yapardım ...
Ellerine sağlık...

Kocaman Sevgiler..

Saliha 9 Temmuz 2009 15:11  

nunucum ayvalık lorunu nerden bulucam ben ya:(:(:(:( ellerıne saglık ne severım ev yapımı reçelleri....

Saliha 9 Temmuz 2009 15:12  

ay dur lımanatayıda yazacaktım cunku cok begendım bende yapacagım canımmmmmm

Beyza 9 Temmuz 2009 15:33  

Nunucugum,
dutun ne karasini ne beyazini buralarda bulmak mümkün degil ne yazik ki :(
Ben de dün cilek aldim. Ilk defa recel yapmayi deneyecegim. Bakalim nasil olacak? :)
Senin de ellerine saglik. Pek istah acici görünüyor.
Sevgiler

hdidem95 9 Temmuz 2009 16:51  

ellerine sağlık nunucum afiyetler olsun size sevgiler

Zehra Gürgen 9 Temmuz 2009 17:12  

İşte İzmirli !!!
Benim bir peynircim var o getiriyor bana lorun üzerine off..ki off...
Ama Nunum senin yaptığın kadar güzel değil buradaki dut reçelleri :(

HUYSUZBALIK 9 Temmuz 2009 18:44  

Nunucum tam bloğunun adına yaraşır bir tarif olmuş. Masal gibi. Gözlerimle yiyebilsem yerdim tamamını o reçelin düşün artık. Of korkunç canım çekti. Adanada nereden bulacağım ben şimdi karadutu. Hadi buldum reçelini yemeye nasıl ikna edeceğim bizim diyet gestaposunu. Bayıldım başka da birşey diyemiyorum...

Tijen 9 Temmuz 2009 22:01  

Sevsinler seni reçelci güzeli!

LEMAN 10 Temmuz 2009 03:14  

en sevdıgım receldır karadut ellerıne saglıkee nunudan alınır dut tarıfıde demı ama

Unknown 10 Temmuz 2009 22:24  

nasıl faydali bir meyve ve reçeli. eline sağlık arkadaşım. yağsız tuzsuz lor favori penirimdir. tarifini sabırsızlıkla bekliyorum.

SOFRAM 11 Temmuz 2009 12:16  

Çokseverim reçelini de şurubunu da ellerine sağlık Nuray'cığım seninki de harika görünüyor, afiyetler olsun, sevgilerimle...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP