2010 - RAMAZAN İFTAR SOFRALARIM / 2

>> 21 Ağustos 2010 Cumartesi


iftariyelikler,
kıtırlı patates çorbası

havuçlu pilav
incik haşlama
vişne soslu -kedidili pasta-tatlı / tarif
misafirlerimizin getirdiği fırın sütlaç
ve kazandibi + dondurma !
su böreği
karnı yarık
köz biber
zeytinyağlı patlıcan ve biber dolması


2. İftar Yemeği Menüsü

İftariyelik
Hurma- kayısı -peynir- zeytin- pastırma.
Yemekler:
Sütlü patates çorbası - İncik haşlama- Karnıyarık- Havuçlu pilav-
Salatalar:
Közlenmiş biber.
Zeytinyağlılar :
Zeytinyağlı çalı fasulyesi - zeytinyağlı patlıcan ve biber dolması
Tatlılar :
Kazandibi - Fırın sütlaç- dondurma - vişne soslu kedidilli pasta
İçecekler :
Limonata- su
Pide ve meyve tabağı.

Merhabalar.
Ramazanın 10 günü ve sağ selim yola devam ediyoruz şükür.
Nihayet İstanbul dün geceden beri serin ve bol esintisine kavuştu. Özlemişim rüzgarda yapakların çıkardıkları sesi, her ne kadar bahçeden ıhlamurların kokusunu,hanımellerinin mis gibi yaydığı o harika kokuları duyamasamda, sanırım bu serinlik bizleri kendimize getirdi.

Mutfakta çalışmak da keyifli hale geldi bu sebeple. Bizde bu fırsattan istifade edip bugün, 3 aile büyüğümüzü daha ağırladık iftar sofralarımızda yeniden.
Masal kahramanım da sağolsun HER ZAMAN Kİ gibi bana çok yardım edince, işler erkenden bitti hatta biraz dergileri karıştırıp, gazete ve kitap bile okudum !!

Şimdi bazı sorular ve meraklarınız var. O kadar çoğaldı ki , tek tek mail atarak yetişemez oluyorum, yanlış anlaşılmamak adına yanıtlamak gerekti.

soru 1 : '' nunucum senin gibi olmak isterdim, masalarını ve bu kadar çeşidi nasıl yetiştiryorsun ? !!
cevap :)
mutlaka 1 gece önceden tabak-çatal ve bardakları masamda hazır ediyor, üzerine tekrar büyük bir örtü serip tozlanmasını önlüyorum !!

En çok el oyalayacak yemekleri ilk sırada yapıp kaldırıyorum, soğuması gerekenlere de öncelik verip dolapta bekletiyorum. Tatlılar, dolmalar Mutlaka 1 gün önceden hazırlanıyor. Buzlukta daima hamurlarım yoğrulmuş hazır bekler, 2 yıldır yazarım bunu. Salatalarımı dahi doğrayıp ağzı kapaklıda bekletip, son dakikada soslarım !! vs vs .....Zamandan çok taarruf ederim böylelikle !
Son dakika koşuşturmalarını, paniklemelerini ben hiç sevmiyorum .
AMA zaman zaman YİNE OLUYOR ! YİNE OLUYOR !! :)))))) En çokda kaşık standlarımı ve peçete-likleri koymayı unuturum her nedense ?? Son 4 soframda olduğu gibi :(
soru 2 : bu kadar çeşidi sizmi yapıyorsunuz ? !!!!!!!!!!!!!
cevap :))
ELBETTE. Mutfağıma Kimseyi Sokmam bu yıllar yılı bilenen bir prensibimdir ! Yardımcım gerekirse sadece sebzeleri ayıklar ve mutfakta yemekle ilgili başka bir işi OLAMAZ !
soru 3 : masa örtülerinize hayranım, nereden alıyorsunuz ?
cevap :)
O kadar çok yerden alıyoruz ki !! Şimdi reklama girecek diye kendime kızsamda !! mecburen cevaplamak durumundayım :(
Yurdışı ağırlıklı olmak üzere, mudo concept - ikea - taç - english home- boyner -vanelli- pabetland- zara home- tepe home - beymen home.
Ve hatırı sayılır kısmıda yılbaşı ve doğ. günlerimden hediyeler....
soru 4 '' servis tabaklarınız çok hoş ve fincanlarınızda. diğer servis tabaklarınız da, Mümkünse adres verirmisiniz ?
cevap :)
özellikle bu sayfadaki mavi-kahve takımlarım çok soruldu 2 yıldır. Uzun yıllar oldu , yaklaşık 9 sene kadar ! Çarşı (boyner) o dönemlerde Gorbon seramikle çalışıyordu. Bizde masal kahramanımla beraber alışverişteydik ve çok beğendiğim bu tabaklar, bana kendisinin yeni yıl hediyesiydi. Ne yazıkki artık üretimi yok :(
Diğer pembe güllü takımlarım ise 28 yıl önce İstanbul Porselenden alınan, kırılmadan saklıyabildiğimiz ilk servis takımlarımdır.

Kahvaltılıklar, diğer tabak çanaklar ,fincanlar muhtemelen- laura ashley- mudo concept- deco center- pabetland- tanti toni- bernardo-tepe home ve zara home ve boyner home dandır.
soru 5 . bu kadar mutfak eşyanızı gerçekten sığdırabiliyormusunuz ? !!
cevap :))))))))))))))
Ben dolap zengini ender kişilerden biiriyim. Her mutfak eşyamın kendine ait dolapları ve çekmeceleri var. Sadece masa örtülerim çekmecelere sığamadığından, misafir yatağımızın altındaki bazayı onlara ayırdım :))
Şimdilik çok sorulan bu 5 soruyu cevaplandırmış bulunuyorum.Merak ettiğiniz başka sorular olursa lütfen çekinmeden sorun.. Geciksemde cevaplarım.

HEPİNİZE GÜZEL BİR HAFTASONU DİLİYOR SEVGİLER YOLLUYORUM.

37 yorum:

pelince 21 Ağustos 2010 23:00  

Bu ne güzel bir sofra böyle,acıktım zaten ;)) kalkıp meyve yemem şart ...
dolmayı kendime ,etide eşime seçiyorum ...

Nunucum bereketli güzel sofraların olsun inşallah...

ÇAY SAATİ 21 Ağustos 2010 23:10  

Herşay özenle hazırlanmış,zevkli bir sofra,tebrikler...Sevgiler.Aida

TÜLİN-sihirli tatlar 21 Ağustos 2010 23:16  

hersey nefis görünüyor:)o masada olmak vardı dıyorum.sevgiler:)

Devastator Usta 21 Ağustos 2010 23:17  

ellerinize sağlık. pilavın tadını çok merak ettim.

dogada.blogspot.ru 21 Ağustos 2010 23:18  

Nunucum tam ziyafet sofrası olmuş o marifetli ellerine sağlık bereketli sofraların olsun canım sevgiler

evcilik 21 Ağustos 2010 23:30  

Ne kadar özenli ve ne kadar özendirici..
Hele o tabaklarına bitiyorum,herşey birbirinden güzel görünüyor.
sevgiyle ve huzurla kalın...

Adsız 22 Ağustos 2010 00:24  

inan ki menülerimi sen ne yaptıysan ona göre yapar oldum.
bana çok vakit kazandırıyorsun canım sen.
ellerine sağlık.. yine bayıldım her hazırlığına.
sevgiler canım. gülbin B.

tadınadoyamadım-dilek 22 Ağustos 2010 05:05  

Ne ferah bir sofra olmuş nunu
Ellerine sağlık
tariflerin hepsi birbirinden leziz
sevgiler nunu

mutfakcini 22 Ağustos 2010 10:05  

Ben sahura da kalırım ama ,bu sofrayı bırakıp gitmek olmaz :) Harika bi sofra olmuş canım,Nazar boncuğu gibi..Allah kabul etsin.sevgiler.

Narince 22 Ağustos 2010 10:12  

Diyen olmuştur ama beni de davet etsene nUnU, beni de:))

yeşim 22 Ağustos 2010 10:53  

harika bir sofra nunucum. özellikle vişneli pastada gözüm kaldı vallahi......ellerine sağlık canım...bol bereketli hayırlı sofraların hep daim olsun.öpüyorum çok...

Adsız 22 Ağustos 2010 11:27  

tatlım maşallah diye başlıyayım söze,
yemekler müthiş sevmediğim yok içlerinde,
ama o güzel renkkkli vişneliyi beklemez oldum.
ellerin dert görmesin canım.
FERDA

Adsız 22 Ağustos 2010 11:28  

ay bu ne güzellik, yine mavişler ortada aynı derya deniz gibi.
eline sağlık arkadaşım.
iyi pazarlar.
neslihan

Unknown 22 Ağustos 2010 14:30  

Zerafet Sultanım yine harika bir masa
ve menü ellerine sağlık.Soruların ce
vaplarına bayıldım.Sadece ben hayran
değilim demek kurduğun muhteşem sofralara:))Mutlu pazarlar bereketli
iftarlar öpüyorum.

lavantalimon 22 Ağustos 2010 15:37  

Bereketli sofralar olsun canım: renk renk güzel sofraların afiyetler olsun.
en kısa zamanda sanda bol oksijenli yayla havası dilerim :)

Adsız 22 Ağustos 2010 16:17  

bak yine çok güzel bir menü ve sofra daha hazırlamışsın maşallah canım.
tatlın a bayıldım bende. tarifi vereceksin umarım.
hepinize güzel bir hafta sonu dilerim sağlıkla nunum.
SEMRA m.

boncuk mutfakta 22 Ağustos 2010 17:48  

Canım ellerine sağlık, yine yazıların,fotoğrafların ve tariflerinle muhteşemsin.
Geçte olsa hayırlı ramazanlar.

Adsız 23 Ağustos 2010 00:23  

bak bu cevaplar işimize yaradı nunucum.
sofran da bir harika canım.
her şey çok güzel aslındaher zamanki gibi. sevgilerimle / Zeynep Günal

Baharcicegi 23 Ağustos 2010 00:45  

Iftar menüsü oldukca zengin ve nefis olmus Nunucum
visne soslu pasta tam benlik olmus eline saglik
hayirli bereketli iftarlar

Adsız 23 Ağustos 2010 00:53  

Nunucuğum, çok şık bir sofra ve harika yemekler.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiyle kal canım...

Hayat...

Yaşamın kıyısında 23 Ağustos 2010 02:02  

Ablan kurban olsun sana, ben o yemekleri kıyıp da yiyemem, seyretmek daha güzel gelir inan.
Sevgiyel kucaklarım canım, afiyetler olsun...

yemekaski.com seçil 23 Ağustos 2010 08:21  

Ne güzel bi sofra buu :) ellerine sağlık herşey çok güzel..

NzlGl 23 Ağustos 2010 08:40  

Herşey harika
elinize ,gözünüze , gönlünüze sağlık

Adsız 23 Ağustos 2010 08:44  

canım günaydınlar.
çok özel ve güzel bir iftar sofrası daha hazırlayıp gözlerimizi şenlendirdin.
dolma,börek, karnıyaraık ve şahane vişne pilavınla mest oldum.
hakikaten maşallahın var. allah kabul etsin
esin

Betül KAVAL 23 Ağustos 2010 11:41  

mm karnım acıktı vallahi. ellerine sağlık nunucum..

sevgiler

yemekbiraşk 23 Ağustos 2010 12:11  

çok zarif bir sofra olmuş
sevgiler..

lezzettabağı 23 Ağustos 2010 13:33  

Sevgili arkadaşım,herşey çok özenli ve iştah açısı güzellikte herşeyden ötesi senin el emeğin ve sevgin eklenmiş bunlara.. eline sağlık.. bir çok lezzeti bir arada sunmuşsun.. Yiyenlere afiyetler olsun.. Görüşmek üzere Sevgiler..

Adsız 23 Ağustos 2010 14:19  

severim ben senin masmavi tabaklarını, bayılıyorum nun fırfırlı kenarlarına.
sofran güzel - yemekler güzel - tatlılar şahaser kim olmak istemezki iftarda senin evinde.
ellerine sağlık canı nunum. öpüyorum seni-
ASUMAN

nesrin 23 Ağustos 2010 15:29  

Cok tatli hepsi, saray kültürü gibi. Keske cok gelenim gidenim olsa da ben de hep yapsam. Sevgiler...

dokuzuncubulut 23 Ağustos 2010 17:01  

Güzel sofranızın bereketi hiç azalmasın...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

PAPATYA PRENSES 23 Ağustos 2010 17:31  

karnıyarık la vişneli tatlıya bayıldım. aklım kaldı:)

ellerine sağlık nunucum.

hayırlı iftarların olsun..

Narince 23 Ağustos 2010 17:52  

O mavi masa örtüsüne hele, bayıldım!

Adsız 23 Ağustos 2010 18:17  

hep kopya çektim hafta sonu seneden
hehheheeeee..
İYİKİ VARSIN SEN YA.
Napardım ben ]]]]]
Banu.

elelrine sağlık hayatım. vişneli acaip sardı beni.
hadi yazsana ]]

Zerrin Pasta Evi 23 Ağustos 2010 21:43  

Ellerine sağlık Nuraycımm :))

Her zamanki gibi yine şık bir sofra hazırlamışsın :))

Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Ağustos 2010 23:21  

çok teşekkür ederim arkadaşlar.
sevgiler...

TATESAL 24 Ağustos 2010 09:13  

Gerçekten herşey dört dörtlük...
Önemli olan tabak çanağı,masa örtülerini almak değil,kullanabilmek...Senin gibi zevkli,modern bir hanım olmadıkça bunlar nasıl kullanılır ki?Bence herşey senin o güzel ellerinle ve zarif yüreğinle şekilleniyor,ellerin dert görmesin..Gözlerimize hitap eden böyle güzellikleri yayınladığın için teşekküler nunucum....

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP