SAKIZLI GÜLLAÇ -VALİDE SULTAN USULÜ

>> 19 Ağustos 2010 Perşembe





Valide sultanımın çok güzel yaptığı bir tatlıdır,sakızlı güllaç. Tarif ve tatlı kendisine ait.

Güllaçımızı yaparken , sadece" kaynamış



1.5 kg süt

10 adet güllaç yaprağı

tadına göre şeker.

3 diş doğal damla sakızı

1/2 çay kaşığı vanilya

üzeri için ceviz- nar- dövülmüş fıstık- fındık



Sütü şekerle kaynatıp dinlendiriyoruz., Parmak dayanacak kadar ısıya düşünce,

Güllaç yapraklarını borcama ,şekerli sütle ıslatıp, tek tek döşüyoruz.

2 saat sonrada üzerini arzu ettiğiniz lezzetlerle tatlandırıyoruz.



AFİYET OLSUN.



8 yorum:

derya 19 Ağustos 2010 12:08  

Sultanım bende güllaca bayılırım ve
onsuz bir Ramazan düşünemem.Bende
valide Sultan gibi damla sakızlı ya
parım hatta bu hafta kısmetse yapı
cam elleri dert görmesin öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler -Mine- 19 Ağustos 2010 12:59  

Çok sevdiğim bir tatlı güllaç ama kendim hiç denemedim. Annenizin eline sağlık sevgiler...

kalpkurabiye, deniz 19 Ağustos 2010 13:40  

hiç mi hiç denemedim bizim evde kimse yemiyor çünkü..
annenizin elleri dert görmesin..

Sıcak Paylaşımlar Aysel 19 Ağustos 2010 13:40  

Ben de haftasonuna yapayım güllaçlardan... Bu ramazan daha siftah yapmadım :)) Ellerinize sağlık Nunucuğum... Kocaman sevgiler...

kalpkurabiye, deniz 19 Ağustos 2010 13:41  

çok zarif çok şık olmuşlar..hem kahvaltı sofralarına hemde yılbaşı sofralarına güzel bir aperatif olur... Yılbaşına çok var ama aklıma geldi birden:))

Utku'nun annesi 19 Ağustos 2010 18:58  

Valla süpersiniz döktürmüşsünüz bugün yine tariflerin hepsi birbirinden güzeller
ellerinize sağlık

Gizemli Tatlar 20 Ağustos 2010 00:05  

Güllacı çok severim, damla sakızlı daha da güzeldir herhalde. Annenizin ellerine sağlık. Sevgiler...

Peri Tozu Fotograf 31 Ağustos 2010 17:17  

Az oncede sakizli kek tarifi gordum,simdi de sakizli gulac.Oruclulu yazik bu canada :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP