SAKIZLI GÜLLAÇ -VALİDE SULTAN USULÜ

>> 19 Ağustos 2010 Perşembe





Valide sultanımın çok güzel yaptığı bir tatlıdır,sakızlı güllaç. Tarif ve tatlı kendisine ait.

Güllaçımızı yaparken , sadece" kaynamış



1.5 kg süt

10 adet güllaç yaprağı

tadına göre şeker.

3 diş doğal damla sakızı

1/2 çay kaşığı vanilya

üzeri için ceviz- nar- dövülmüş fıstık- fındık



Sütü şekerle kaynatıp dinlendiriyoruz., Parmak dayanacak kadar ısıya düşünce,

Güllaç yapraklarını borcama ,şekerli sütle ıslatıp, tek tek döşüyoruz.

2 saat sonrada üzerini arzu ettiğiniz lezzetlerle tatlandırıyoruz.



AFİYET OLSUN.



8 yorum:

Unknown 19 Ağustos 2010 12:08  

Sultanım bende güllaca bayılırım ve
onsuz bir Ramazan düşünemem.Bende
valide Sultan gibi damla sakızlı ya
parım hatta bu hafta kısmetse yapı
cam elleri dert görmesin öpüyorum.

Miskokulu Lezzetler 19 Ağustos 2010 12:59  

Çok sevdiğim bir tatlı güllaç ama kendim hiç denemedim. Annenizin eline sağlık sevgiler...

kalpkurabiye 19 Ağustos 2010 13:40  

hiç mi hiç denemedim bizim evde kimse yemiyor çünkü..
annenizin elleri dert görmesin..

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 19 Ağustos 2010 13:40  

Ben de haftasonuna yapayım güllaçlardan... Bu ramazan daha siftah yapmadım :)) Ellerinize sağlık Nunucuğum... Kocaman sevgiler...

kalpkurabiye 19 Ağustos 2010 13:41  

çok zarif çok şık olmuşlar..hem kahvaltı sofralarına hemde yılbaşı sofralarına güzel bir aperatif olur... Yılbaşına çok var ama aklıma geldi birden:))

Mutluanne 19 Ağustos 2010 18:58  

Valla süpersiniz döktürmüşsünüz bugün yine tariflerin hepsi birbirinden güzeller
ellerinize sağlık

Gizemli Tatlar 20 Ağustos 2010 00:05  

Güllacı çok severim, damla sakızlı daha da güzeldir herhalde. Annenizin ellerine sağlık. Sevgiler...

Peritozu 31 Ağustos 2010 17:17  

Az oncede sakizli kek tarifi gordum,simdi de sakizli gulac.Oruclulu yazik bu canada :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP