VALİDE SULTAN USULÜ,MİSKET KÖFTELİ YOĞURT ÇORBASI

>> 27 Ağustos 2010 Cuma

2868 E BOŞ MESAJ ATINIZ -TÜRKİYE PAKİSTANA YARDIM TOPLUYOR- SADECE 5 TL !!!!!!
LÜTFEN HEMEN UNUTMADAN BAĞIŞLARINIZI YAPINIZ VE MESAJI MÜMKÜNSE PAYLAŞINIZ



28-29 ağustos tarihli davetiyeler için Firmalara teşekkür ederim.





Yine Valide Sultanımın yemeklerinin serisine devam ediyor, annemin çok sevdiğimiz tariflerini , mümkün olduğunca yazmaya çalışıyorum. Çorbayı çok sever,özellikle bu onun baş çorbasıdır ! Ramazan , bayramlar ve davetlerinde hiç eksik etmezdi. Özellikle torunlarına çok yaptığını bilirim. Bende küçük çocukları olan sevgili Annelere önerir, şimdien kolaylıklar dilerim.

MİSKET KÖFTELİ YOĞURT ÇORBASI ( Valide Sultan Usulü)

1.5 sb yoğurt
3 tepeleme yk dolusu un
1 iri yumurta
2 sb Et suyu (sıcak)+ 3-4 sb sıcak su
karabiber- tuz- bir fiske kimyon
MİSKET KÖFTE
200 gr köftelik yağsız kıyma
1 incecik dilim ekmek rendesi
1 küçük soğan rendesi
çok küçük, bir diş sarımsak rendesi
kimyon-karabiber- tuz
hepsini karıştırıp, yoğurun ve 20 dk dinlendirin
sonra bir tepsi içine hafif un serpin ve misket büyüklüğünde köfteleri hazırlayıp bekletin
.

Çorba
yoğurt - yumurta ve un karıştırılır ( kavurmayın unu)
soğuk 3 sb suyu ekleyip ateşi yarım kısıkta bırakıp karıştırın, iyice ısınınca içine sıcak et Suyunu ilave edin, yavaş yavaş karıştırın ve kaynama noktasında içine bir tutamcık kimyon ve misket köfteleri atın ( çok dikkatli olun yanmayınız !!!!
Ve artık tuzunu da ekleyip, 10 dakika sonra altını kapatıp, çorbanızı dinlendirin.üzerine arzu ederseniz nane, yağ, kırmızı biber den oluşan sos dökebilirsiniz.

Not:
Eğer kıvamı Koyu olursa, üzerine daima sıcak su veya et suyu ekleyin.
Tuzu en son kapatmanıza yakın ilave etmelisiniz. Yoğurt kesilip göz göz olur yoksa !
AFİYET OLSUN.
.

60 yorum:

NzlGl 27 Ağustos 2010 10:17  

Valide Sultanınızın ellerine sağlık
en kısa zamanda yapacağım....

sevgilerimle

Adsız 27 Ağustos 2010 10:21  

nunum yapılmazmı bu çorba, ne güzel mis gibi kokusu geldi bile burnuma,
eline sağlık canım. annene çok selam ve sevgiler.
nesli.

ebru 27 Ağustos 2010 10:27  

valide sultanın ellerine sağlık zaten bu valide sultanların yaptıkları başka kimsenin yaptığına benzemiyor.en kısa zamanda deneyeceğim inş.

Mehtap Pasin Gualano 27 Ağustos 2010 10:30  

Hem saglikli hem besleyici bir corba.. Ellerinize saglik...

http://www.lezzetibol.com 27 Ağustos 2010 10:45  

Annemizin yemeklerini dünyanın en güzel yemeklerine değişmeyiz değil mi...
Valide Sultanının ellerine sağlık canım.
Bu çorbayı bende yoğutsuz ve terbiyeli olarak yaparım. O da çok güzel oluyor. Bu şekilde de mutlaka deneyeceğim canım...
Çok öpüyorum seni
sevgiler

Adsız 27 Ağustos 2010 10:57  

Otobüsle şu an uzun yolculuktayım.Blogları gezerken rastladım bakayım dedim.Çorba harika görünüyor 3 gün sonra evime dönünce kızıma yapmayı dşünüyorum.Çok sever bu tür çorbaları.Bu arada laptopun camından arka koltukta oturan iki teyzeyi hem görüyorum hemde dediklerini duyuyorum çorbanız hakkında :)
Hayırlı Ramazanlar paylaşım içinde teşekkürler.

Adsız 27 Ağustos 2010 11:08  

valla siz ana kız harikasınız. senin yaptıkların, annenin yaptıkları derken hala bir kitap çıkartmadın gitti.
bayıla bayıla içerdim çorbanı şimdi. elelrine sağlık arkadaşım.
çok hürmetler vilde sultanada
ferda.

Adsız 27 Ağustos 2010 11:14  

Hmm valide hanimin ellerine saglik..
Cok nefis ´gözüküyor...

Sevgilerimle

Şehnaz 27 Ağustos 2010 11:18  

nunucum ne iyi ettinde hatırlattın bizlere bu güzel çorbayı..annemde küçükken bizlere çok yapardı...ellerinize sağlık..sevgiler ttalım....

Adsız 27 Ağustos 2010 11:26  

Birisi diğerine işaret etti gözüyle ,duymadığmı sanıyorlar :) Bakne yetenekli şimdiki gençler,bizler çok daha iyilerini yaptık ama şu alet yoktuki koyalım içine(laptoptan bahsediyorlar)Sonra Keh kehkeh gülüşmeler ve 4-5 dk arkası kesilmeyen yorumlar :)ve sonunda çatlayıp bana ne çorbası diye sorup , e kağıdın varsa gerekirse molada tarifini ver bakıyııım demeler ve karşılıklı gülüşmeler :)

NiLaY 27 Ağustos 2010 11:34  

süper besleyici :) ellerine sağlık canım benim :)

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Ağustos 2010 11:35  

red riding hot :
:)))))))))))
:)))))))))))))))))))
güzel bir anı desene :)))
teşekkürler çok sevgiler. :)))

Adsız 27 Ağustos 2010 11:36  

bakmaya doyamadım ki
akşama çorba belli oldu yine sayende ]]]]] afiyet olsun size nunucuğum.
asuman

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 27 Ağustos 2010 11:41  

Ne varsa büyüklerimizde var... Anneciğim de çok güzel yapar bu çorbayı. Haşlanmış nohut ve minik kesilmiş hamur ilavesiyle..

Emeği geçen herkesin ellerine sağlık, hayırlı ramazanlar, bereketli sofralar olsun Nunu'cuğum... Sevgiyle kal...

Leylak Dalı 27 Ağustos 2010 11:45  

Enfes görünüyor. İçinde yoğurt olan her çorba top 10 listemde yer alır. Kimbilir ne lezzetli olmuştur, valide sultanın ellerine sağlık.
Sevgiyle Nunucum...

Adsız 27 Ağustos 2010 11:49  

güzelim hiç bir şey olmasa, ben tamammına talibim.
ellerin dert görmesin ne kadar nefis olmuş çorban.
öptüm seni şeker kadın.
gülden y.

aleyna 27 Ağustos 2010 12:16  

ellerine sağlık.nefis bir çorba olmuş.hayırlı iftarlar

Unknown 27 Ağustos 2010 13:13  

Sultanım yine muhteşem bir sunum.Va
lide Sultanın ve senin ellerine sağ
lık.Rabbim sağlıkla başınızdan eksik etmesin.Kocaman sevgilerimi bırakıyor ve öpüyorum...

Unknown 27 Ağustos 2010 13:59  

selam nunuşum valide sultanın ellerinden öptüm nefis bir çorba olmuş bende yapıyorum ve herkes çok beğeniyor tek değişiklik köftesine ekmek koymuyorum o kadar senin de ellerine sağlık canım sevgiler
hayırlı bereketli ramazanlar

TÜLİN-sihirli tatlar 27 Ağustos 2010 14:13  

nefis bir çorba göruyorum burda:)ellerine sağlık Sevgili Nuray...
anneciğiminde sık yaptığı bir çorbadır.nefisss.istiyorum bu çorbadan:)sevgiler

Adsız 27 Ağustos 2010 14:41  

şu tabaklarına bayılıyorum zaten,bide içine öyle bir çorba koymuşunki akan sular durulur.
çokk severim nunucum çok.

SEMRA.

YeMeK vAkTi 27 Ağustos 2010 14:55  

mmmmm Ellerinize sağlık nefis olmuş nefis.Bir kase bu çorbadan içelim birde üstüne hafif hafif bişiyler atıştırdıkmı daha ne olsun:)

Narince 27 Ağustos 2010 14:58  

Ağzıma layık, sevgilim İstanbul'a gitti, gece gelecek. Osaatte ancak çorba içebiliyor, üşenmesem de yapsam pek sevinir. Yoo dondurucuda hazırda köftem de var, yapayım yapayım.
Bugün tatlı yapıyorum sabah beri öyle yoruldum ki yemek yapmaya derman kalmadı:))

Sevil Şahin 27 Ağustos 2010 15:00  

ablacım canım benim destegin için teşekkür ederim.
inan poliyancılık oynamak bazen çok zor ...
çorban ise nefis olmuş valide sultanın ellerine sağlık afiyet bal olsun..

Tijen 27 Ağustos 2010 15:23  

Aaaa ayol tvlerde basbas bağıra bağıra sattıkları hazır çorbalar var ya neden ondan almıyorsun NuNuş??? (Şaka şaka, gördükçe sinir oluyorum o reklamlara!)

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Ağustos 2010 16:00  

tijencim,
sen sinir oluyorsun, ben deliriyorum,
sonrada arkadaşlarımın bloglarında görünce onlara atlıyorum :))))

yapmayın- içirmeyin yavrularınıza, eşlere- ailelere sevdiklerinize vs vs diye diye..ama bir çoğu genç ve hala umursamaz anneler :(
üzülüyorum çok.

galiba bende tam 14 yıl önceydi bir paket hazır çorba aldığımda
!!!!!!
:((((((((

Zeugma 27 Ağustos 2010 16:28  

Çok kolaya benziyor bu enfes çorba.
İftar için çorba yapmamıştım henüz. Hemen başlıyorum...
Bir de alttaki fırın kabak mücverde kaldı aklım.Biraz da ondan yapayım bari:))
Teşekkürler nunucuğum,valide sultana selamlar...
Sevgiler...

bir dilim bir tutam 27 Ağustos 2010 16:31  

Ohhh ne de güzel gider iftara simdi bu corba.Yogurtlu yogurtlu.

paşakızı mutfakta 27 Ağustos 2010 16:34  

Canım nefis bir görüntü.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Adsız 27 Ağustos 2010 16:58  

SENİN ELİNDEN ZEHİR OLSA İÇERİM BİLİYOSUN ::)))
AMA BU ŞEER MİSİ AMBER YAHU..
BİN YAŞA.
GÜLBİN B*

ozguluntarifleri 27 Ağustos 2010 18:38  

Anneciginin ellerine saglik canim cok nefis gorunuyor... anneler yaparda nefis olmazmi hiccc..
Allah onlari basimizdan eksik etmesin.
hayili iftarlar canim sevgilerr.

Asis 27 Ağustos 2010 19:06  

Ellerinize sağlık nefis görünüyor canım çekti en kısa zaman da yapacağım :) bu çorbanın aynısını yapıyorum ama köftesiz ;)şimdi köfteli deneyeceğim.Sevgiler.

evatolyesi 27 Ağustos 2010 19:09  

Sultanlara layık bir çorba ellerinize sağlık. Afiyet olsun.
Sevgiler:)

Zehra Gürgen 27 Ağustos 2010 22:15  

Nunum ne güzel bir çorba.anneciğimde bize yapardı bol bol. Bende çok severim anneciğinin tarifini deneyeceğim canım

sevgiler :)

Gülcan 27 Ağustos 2010 23:53  

çok güzel görünüyor sizin ve valide sultanın ellerine sağlık. sevgiler

Sevil Altunel 28 Ağustos 2010 01:19  

sanki önümde oh mis gibi çorba üstünde kalpler..ellerine sağlık..sevgiler..

dokuzuncubulut 28 Ağustos 2010 08:52  

Mis gibi anne çorbası... sağlıklı, lezzetli...
Herşeyiyle mükemmel bir tarif olmuş.
Afiyetler olsun...

Sevgi Küçük 28 Ağustos 2010 09:08  

Ellerine sağlık NuNu! Çook güzel olmuş. Özellikle son fotografa bayıldım! :)
Sevgiler

Adsız 28 Ağustos 2010 09:31  

nunucum, sabah erkenden çorbayı yaptım, vişnelerim dondurucuda , şimdi tatlını yapacağım 3. kez,
ve verdiğin tarifle pilavı hazırlamaya başlıcam az sonra.gözümün önüne geldi bile.
tüm menüm iftara nunu marka demekten gurur duyacağım. ellerine sağlık çok çok teşekkürler tarifler için arkadaşım.
sizede iyi bir haftasonu dilerim
Fatoş.

HUYSUZBALIK 28 Ağustos 2010 11:29  

Nefis ötesi. Şu tv de reklamı yapılan çorbaya 5 basar eminim lezzeti. Görüntü zaten muhteşem. Valide Sultan'ın da senin de ellerinize sağlık ekliyorum listeme. Sevgiler...

Bir Dut Masalı - nUnU 28 Ağustos 2010 11:54  

esinciğim
hatta aynı cümlede LAFIMIZ OLMAZ TATLIM !!! :))))

Birde reklama koyarlar bunları. Sözüm ona ÇORBA DİYE.
PAKETTE ÇORBA OLURMU ESİNİM ? :(((
YA ALAIP ÇOLUĞUNA ÇOCUĞUNA YEDİRENLER.
BİRDE BLOGLARINDA ANLATA ANLATA BİTİREMEYENLER !!
!!!
:((((((((((((((((((

egeli 28 Ağustos 2010 12:05  

valide sultanın ellerine sağlık nunum,enfes görünüyor!!!!!!!!

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN 28 Ağustos 2010 13:06  

Eline sağlık nunucum.Çok lezzetli ve iştah açıcı görünüyor :)

FİLİZ'CE 28 Ağustos 2010 14:38  

Çorba gerçekten çok lezzetli gözüküyor,içinde çok emek var belli..fırnda mücver de harika gözüküyor,bana pek inanadırıcı gelmiyordu lezzet bakımından fırında ama sizin resimleri görünce kesinlikle yapmaya karar verdim..ellerinize sağlık sevgilerimle..

Adsız 28 Ağustos 2010 15:06  

mücverin tarifini yazdım, çorbayıda yarına inşallah nunucum. böyle nne lezzetleri ve eski gelenek çorbaları bizler miras gibi taşımalı ve yapmalıyız.
çok güzel lezzetler. köftede yoğurtta bayıldığım ikili.
sevgiler canım
Zeynep G

Magia da Inês 28 Ağustos 2010 17:25  

♥ Olá, amiga!
Passei para conhecer seu cantinho!...
E encontro uma delícia dessa!!!♥
Realmente é tudo de bom!...
♥ Bom fim de semana!
Beijinhos carinhosos.
Itabira ♥♥
♥♥ Brasil

Nehir Butik Pasta 28 Ağustos 2010 23:17  

sevgili nunu çorba harika görünüyor çok besleyici evdeki ufaklıklara mutlaka yapıp yedirmeli
ellerine sağlık

Ayse 29 Ağustos 2010 05:22  

Tarifinizi bugun yaptim, 5 dakikaya hazir olacak. Ne zamandir boyle bir tarif ariyordum. Ancak resimde sanki uzerine tereyagi ile nane yada kirmizi biber dokmussunuz gibi gozukuyor. Oyle mi yaptiniz? Kirmizi biber mi nane mi tavsiye edersiniz.

Ayse 29 Ağustos 2010 05:23  

Ne zamandir boyle bir tarif ariyordum. Cok tesekkurler hemen denedim, 5 dakikaya pismis olacak.

Ancak bir sorum var: Corbanin uzerine servis etmeden once tereyaginda kirmizi biber mi kizartip doktunuz.

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Ağustos 2010 09:56  

Ayşe merhaba .
dediğiniz gibi, tereyağ veya sıvıyağda nane kırmızı biber ikilisini sos olarak kullanabiliriz.
Çok çok afiyetler olsun.
sevgiler.

pelince 29 Ağustos 2010 13:59  

Nunucum benimde akşama çorbam yok,kıymayı çıkarttım sabah,akşama bende bunu pişirebilirim... Nefis gözüküyor.. ellerine sağlık...

Unknown 29 Ağustos 2010 15:22  

Hıım olsada içsek benimde bayıldığım çorbalardan bitanesi eline sağlık çok leziz olmuştur kesin :)

Bir Dut Masalı - nUnU 29 Ağustos 2010 22:11  

çok teşekkür ederim sevgili arkadaşlar..
gerçekten güzel bir çorbadır..
sanırım bu övgülerle çok mutlu olmuştur :)
Tabii Valide sultamım da ....
Çok Sevgiler
ve İyi haftalar dilerim.

neseersoy 29 Ağustos 2010 22:47  

Harikaaa , vallahi bu saatte nasıl canım çekti anlatamam , hava sıcak çok hafif esiyor ama ben genede dumanı tüten bir kase rica ediyorum:-)))
Sevgilerimle.

IŞILCA TATLAR 30 Ağustos 2010 02:08  

Nuray'cığım merhaba,

Ramazan deyince akla ilk gelen şey çorbalar olur, hele bir de böyle ev yapımı anne elinden çıkmış olunca daha da bir lezzetlidir.
Hmmm, çok nefis görünüyor çorba.
Annenin ve senin de ellerinize sağlık.
Çok öpüyor sevgilerimi gönderiyorum.

Hayatın Ressamı 30 Ağustos 2010 02:54  

Bu gerçekten anne çorbası.
benim annemde aynısını yapar.
Afiyet olsun.

tadınadoyamadım-dilek 30 Ağustos 2010 06:53  

Nunucum annenin ellerine sağlık
Annesiyle aynı şehirde olan insanlara hep imrenmişimdir:)

ben köfteli çorbalar hazırlamaya üşeniyorum:) ama lezzetinede doyamıyorum

sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Ağustos 2010 13:10  

tekrar teşekkür ederim yorumlarınıza sevgili arkadaşlar.

sarımutfak-hande 30 Ağustos 2010 15:56  

gerçekten harika olmuş besleyici ve güzel çocuklara birebir
sizin ve annenizin ellerine sağlık
mutlu haftalar

misket köfte tarifi 22 Aralık 2015 10:29  

süper tarif olmuş tam misket köftelik

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP