VİŞNE SOSLU BİSKÜVİ PASTASI

>> 12 Ağustos 2010 Perşembe

Bu tarifi doğruca soğuk bir şeyler olsun etkinliğine yolluyor kolaylıklar diliyorum arkadaşımıza .







VİŞNE SOSLU BİSKÜVİ PASTASI ( VİŞNE PELTESİ)

2 Pk petit beurre - kare bisküvi ( kedidili - savoiardi ilede çok hoş oluyor )
4 sb vişne suyu (ben ev yapımı kullandım )
20 adet çekirdeksiz vişne tanesi
5 tatlı kaşığı nişasta
tadına göre şeker ( ben 7 yk kullandım)
- Vişne suyu, şeker , nişasta önce karıştırılır, sonra ocağa konulup, kısık ateşte pişirilir. (son kapatma anında çok ! koyu olursa vişne suyu ile inceltin !)
- en son vişne taneleri eklenip altı kapatılır ve 5 dakika dinlendirilir.
- üzeri kabuk tutmaması için arada karıştırılır !!!!
- bisküviler dikdörtgen tepsi içinde yanyana 6 adet dizilir,
- üzerine vişne sosu gezdirilir ve tüm bisküviler bitene kadar işlem tekrarlanır.
- soğuyunca buzdolabında dinlendirilip,taze vişne ve vişne dondurması ile servis yapılır. Geçen sene başka bir deneme yapmış ve sizlerde o tarifimi çok sevmiştiniz . Buyrun Tıklayınız !

-------------------------------------------
Ramazan ayının sükunetine ve derinliğine bırakmış bulunmaktayız kendimizi.. İlk iftar derken bugün 2. günü de bitirdik. Sıcağa karşı koymak imkansız, şikayetler çok haklı ve yerinde. Ama sabrdan başka bir şey gelmez elimizden ! Az yiyerek, çok sıvı tüketerek direnmek zorundayız.
İftar sonrası serin şeyler elbette tüketiyoruz, ama oruç tutmanın verdiği enerji kayıplarına ne yalan sadece meyveler ve içecekler yeterli olmuyor.
Ballı yağlı tatlılar bizden çok uzak !! Yenmez tercih edilmez. Kış olsa arada yaramazlık yapılıyor elbette :)
Düşündüm serin serin ve DOĞAL ! olan ne yapabilirim diye.. Bahçeler dolusu vişne topladık, ayıkladık, dondurucuda bıkana kadar yapacağımız miktarlarda stokladık..
Aklıma ;
ilk öğrendiğimde sanırım 14-15 yaşlarındayken yaptığımız vişne pelteli bisküvi pastası geldi. Valide Sultanım her türlü meyvelerle bize nişastalı pelteler yapardı çocukluğumuzda.Karadutumuzun hastane günlerinden kalma bisküvi stoklarıda dondurucuda bekliyordu, dün ilk iftar soframızın konuğu kısaca bu serin, bahçe meyveli, vişneli pasta oldu. Öyle ya pasta görüntüsü ile,kategorisine girmeyi hak etti doğrusu..
Belki dedim siz blog arkadaşlarımda pelteyi anımsayıp denemek ister.. Kedi dili- savoiardi ilede kalanı yaptım , böylede deneyin derim.
AFİYET OLSUN.

Hepinize, dua dolu ramazan yorumlarınızdan dolayı çok teşekkür ederim.
Hep beraber buralardayız efendim..
Hayırla, sağlıkla bir ramazan geçirebilmeyi temenni ediyorum.
Kendinize dikkat edin, iyi bakın lütfen.
ÇOK SEVGİLER, HAYIRLI RAMAZANLAR, BEREKETLİ SOFRALAR

ve sevdiğim dizelerden bazıları...

Aziz dost! Sen, tek bir kişi değilsin; sen, bir alemsin!
Sen derin ve çok büyük bir denizsin.
Ey insan-ı kamil! O senin muazzam varlığın, belki dokuz yüz kattır; dibi, kıyısı olmayan bir denizdir.
Yüzlerce alem, o denizde gark olup gitmiştir..!

...Mevlana, Mesnevi

44 yorum:

Momo 12 Ağustos 2010 21:58  

very beatiful cake,i like sour cherry(visine in romanian lang.) so much!

Mutluanne 12 Ağustos 2010 22:08  

çok güzel olmuş ellerinize ve emeğinize sağlık

neslihan erzincan özgür 12 Ağustos 2010 23:01  

ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.vişne tadı eminim çok yakışmıştır.sevgilerimle..

Cocukla Cocuk 12 Ağustos 2010 23:05  

mmmm, buz gibi yiyeceksin bunu..ellerine sağlık:)

KUZEYİN KIZI 12 Ağustos 2010 23:19  

Çok güzel görünüyor ellerinize emeğinize sağlık.
Hayırlı ramazanlar.
Sevgiler...

Adsız 12 Ağustos 2010 23:25  

nunucuğum maşallahın var,
bu kadar koşturmaya birde böylesi güzellikler, eline sağlık canım benim
iyi ramazanlar
zeynep günal

Benhurum 12 Ağustos 2010 23:54  

Sevgili Nunu, en sevilen kırmızı meyvelerden vişne ile hazırlamış olduğun bu pratik ve lezzetli pasta iştah kabartıyor gerçekten:) Ellerine sağlık, hayırlı bereketli bir Ramazan dilerim...

Baharcicegi 13 Ağustos 2010 00:03  

Hem hafif hem pratik hemde gözleri bayram ettiriyor
Ellerine saglik nunucum

hdidem95 13 Ağustos 2010 01:02  

bir tablo daha hem renkli hem leziz ellerine sağlık nunucum hayırlı ramazanlar sevgiler

Unknown 13 Ağustos 2010 01:52  

Hayırlı ramazanlar,harika görünüyor gerçekten de ellerine sağlk,ağzım sulandı vallahi:))

NzlGl 13 Ağustos 2010 08:11  

Nunucuğum bu nasıl güzel bir görüntüdür böyle. Ellerinize sağlık
sevgiler

Adsız 13 Ağustos 2010 08:20  

dün akşamda kaç dakika bakıp kalmıştım, hemen bu sabah yapmak için erkenden mutfağa giricem nunuş.vişnenin ekşiliğive tadını çok severiz bizde çünkü.
teşekkürler canım, öpüyorum,ellerine kollarına sağlık.
gülden Y ( döndük)

yemekaski.com seçil 13 Ağustos 2010 08:24  

oy oy oyy resim bile yetti süper :)

http://www.lezzetibol.com 13 Ağustos 2010 08:34  

Bencede canım kedi dili çok yakışır. Çok pratik bir tarif olmuş
Ellerine sağlık canım
sevgiler

Adsız 13 Ağustos 2010 08:54  

aa hatırladım haklısın nunucum,
kakao ile yapardık bayıla bayıla yerdik okul yıllarımızda, bende ilk annenin yaptığında yemiş, anneme söylemiştim, tarifler sizden olurdu.
annem diyorki hala fiyonk tatlısını yapıyormuymuş annen ? hiç unutmamış benim annemde.
eline sağlık arkadaşım, ramazan için çok süper tatlı soğuk soğuk oluşu harika. Neslihan

mutfakcini 13 Ağustos 2010 09:10  

Bisküvili bir pasta yapsam diyordum.Vişneli aklıma gelmemişti.Bu gün yapmak üzere ellerine sağlık diyorum..sevgiler canım..

kalpkurabiye 13 Ağustos 2010 09:21  

Nuray Hanım..
Pastanız çok çok çookk şık görünüor elleriniz dert görmesinnnn...
Harika büyüleyici:))
sevgilerimle..

Adsız 13 Ağustos 2010 09:26  

nerden aklına geldi vişnelisi valla bravo.
yağsız balsız bayıldım bu işe.
bugüne değil ama , yarına iftarda kısmetse nuraycım.
ellerine sağlık çok selam sevgiler.
Banu.

Adsız 13 Ağustos 2010 09:28  

günaydın canım, okadar albenili ki,okadar renkli ve çekici ki oruç bozdurucan bize )))
kedilini ıslatacakmıyız acaba ,yoksa vişne sosu yeterli geliyormu.
afiyet olsun sizlere canım.
ASUMAN ö.

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 13 Ağustos 2010 09:33  

Çok severim ekşi mayhoş vişne tadını... İftar sonrası serin serin ne güzel yenir... Ellerine sağlık Nunucuğum.. Hayırlı ramazanlar...

Narince 13 Ağustos 2010 09:45  

Ben de ciğerle oynaşıyorum, yapsana şöyle bir serin pasta:))

YeMeK vAkTi 13 Ağustos 2010 10:21  

Ellerine sağlık yine harika görünüyor.Keşke bizim evdekilerde sevse böyle tatlılarıda yapsam bol bol

Sevil Şahin 13 Ağustos 2010 10:39  

ablacım dün o kadar çok aradımki pazarda sanki ben alıcam diye herkes almış tükenmişti inş. cumartesi alıcam vişne leri ben dolaba koyup komposto yada vişne suyu olarak degerlediriyorum
Aslında evde beni bekleyen o kadar büsküvi var ki
alayımda bu pastadan da yapayım
ellerine sağlık
afiyet bal olsun
hayırlı ramazanlar

Çınar 13 Ağustos 2010 10:56  

Şahane !!! hemen yapıyorum.

Huzurlu sağlıklı bir ramazan dilerim

Sevgiler canım

Adsız 13 Ağustos 2010 11:01  

güzel arkadaşım vallahi dahisin sen diemek istiyorum.
neler kattın mutfağımada tarif defterime de. eline aklına sağlık sağol canımcım.
iyi ramazanlar dileriz

Sema N.
8canım cebine bir mesaj attım-kapalıydı,sesli dinle.

Mehtap 13 Ağustos 2010 11:21  

Sevgili Nunu ellerine sağlık.Muhteşem görünüyor.Buz gibi ve mayhoş bir tat benimde yapasım geldi.İlk fırsatta denemeliyim.teşekkür ediyoruz.Sağlıklı,hayırlı ramazanlar diliyorum.sevgiler.

Gönülünce 13 Ağustos 2010 12:23  

Hem çok sıcak hemde ramazanda bu tür tatlılar benimde tercihimdir...Görüntü ve sunum muhteşem olmuş...Ellerinize sağlık...
Hayırlı bereketli ramazanlar dilerm...

Sevgiler...

emelce yemek 13 Ağustos 2010 13:31  

orucun verdigi susuzlukta icimizi serinletti goruntusu,eline saglik

Zehra Gürgen 13 Ağustos 2010 13:53  

Ayy Nunum ben çok severim bisküvili pastayı !!!
çocukluğumun lezzeti !

ellerine sağlık canım

sevgiler..

Zehra Gürgen 13 Ağustos 2010 13:53  

Ayy Nunum ben çok severim bisküvili pastayı !!!
çocukluğumun lezzeti !

ellerine sağlık canım

sevgiler..

Nihal 13 Ağustos 2010 13:53  

Sevgili Nunu;
Vişne suyunu nasıl yapıyorsun tarifini alabilirmiyim?
Teşekkürler

tadınadoyamadım-dilek 13 Ağustos 2010 14:28  

NUNU
tam yazlık bir lezzet olmuş
Ellerine sağlık

hayırlı ramazanlar

Adsız 13 Ağustos 2010 14:38  

HİÇ BÖYLE DENENMEMİŞTİM İLK YAPTIGIMDA DENİCEM..MALUM YARENİN TEK YADİĞİ TATLI HAFTA ENAZ BİKERE YAPIYORUM..ELLERİNE SAĞLIK..

Hülya 13 Ağustos 2010 14:43  

En sevdiğim meyve vişne...

Banu 13 Ağustos 2010 17:44  

Bu ne enfes görüntü ellerinize sağlık.... Tam Dut Masalına özel bir sunum olmuş... Sevgiler Hayırlı Ramazanlar...

Hatice 13 Ağustos 2010 17:46  

Nunucuğum vişneli lezzetleri çok severim, ben de vişne soslu tatlı yapmıştım, sıcaklarda iyi gidiyor:))
vişneli pastan nefis görünüyor, ellerine sağlık, hayırlı Ramazanlar, sevgiler...

atolyenott 13 Ağustos 2010 19:31  

daha dün 3 kilo vişneyi ayıklayıp deepfreeze koydum :)çok lezzetli görünüyor, hemen deneyeceğim.ellerine sağlık. hayırlı ramazanlar.

neval 13 Ağustos 2010 22:51  

elinize sağlık iştah açıcı gözüküyor güzel yorumunuz için teşekkürler sitenizi izlemeye alamıyorum bir bilginiz var mı ?

Adsız 13 Ağustos 2010 23:18  

valla mis gibi mis. vişne de bana akan sular dursun.
hemen yarın yapmak için eksiklerimi tamamlıcam.
ellerin dert görmesin nunum.
çok sevdim pastayı / SELMA.

Bir Dut Masalı - nUnU 14 Ağustos 2010 08:08  

Çok teşekkür ederim yorumlarınıza
sevgiler.

paşakızı mutfakta 14 Ağustos 2010 17:37  

Pasta tek kelimeyle süper.Ellerine sağlık canım..Hayrılı ramazanlar..

Cafe Pepela 17 Ağustos 2010 22:15  

Nunu'su,cici ablası..
Enfes görünüyor,geçen şeftali pastayı görüp bayılmıştım,bugün de bu gözüme çarptı,ayıldım:) harika görünüyor..Şu renklere bakar mısınız,gel de yeme
Muhabbetle :)

lezzetyolculugu 19 Ağustos 2010 09:24  

HAyırlı Ramazanlar dilerim.Tatlı ye beni diyor resmen.Ellerinize sağlık.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP