ŞEFTALİ SOSLU -KEDİDİLLİ PASTA ( nUnU)

>> 13 Ağustos 2010 Cuma

Bu tarifimde sevgili Atölye Mis etkinliğine gitsin..Kendisine sevgiler ve kolaylıklar dilerim .









Belki dedim hafta sonuna değişik, ama yenen iftar yemeğinin ardından hafif bir nUnU Marka, meyveli tatlı yapmayı isteyebiirsiniz.. Yine serin serin ve bol meyve aromalı...
İşte bu sebeple sabahı beklemeden, zamandan kazanabilirsiniz diye geceden yayınlamak istedim..
ŞİMDİDEN AFİYET OLSUN ARKADAŞLAR.

ŞEFTALİ SOSLU KEDİDİLLİ PASTA

24 adet kedidili bisküvi
1 lt. şeftali suyu
1/2 limon suyu
Şeker ve nişasta

- 4 sb şeftali suyu- 5.5 tatlı kaşığı nişasta- limon suyu ve tadına göre şeker
karıştırılıp ateşte pişirilir. (kıvam koyu olursa şeftali suyu veya normal sıcak su ile inceltin ! )
- yüksek kenarlı dikdörtgen bir kek kalıbına, (ben borcam kek kalıbımı kullandım) önce şeffaf folyo döşenip, kenarlarından sarkıtılır.
- kalan şeftali suyu ile kedidili bisküviler ıslatılıp, hemen kalıba döşenir.
- Üzerine şeftali sos gezdirilir ve işlem bitene kadar devam ediir.
Sonra soğumaya bırakılır ve buzdolabında 3-4 saat dinlendirilir.
Dndurma ve şeftali dilimleri çok yakışıyor.
Mutlaka seveceksiniz..

GÜZEL BİR HAFTA SONU DİLİYOR ve Sevdiğim Dizeleri sizlerle Paylaşıyorum.

Beni söylediklerimde arama..! ben söyleyemediklerimde gizliyim..
O göremediğin koskoca derya gönlümdür,gördüğün sahil ise dilim..
Kıyılarıma vuran dalgalara şaşma..!onlar aşktan gel-git'im.
Beni kendinde,kendimde arama..!ben hem bende hem sende bir gizim..!
beni Mecnun'dan,Leyla'dan... sorma..!
ben yalnız Mevla'dan bir izim..
MEVLANA...


57 yorum:

pelince 13 Ağustos 2010 23:43  

Nunucum ne güzel yazlık lezzetler bunlar böyle,iki pastada çok leziz.. hem hafif hemde harika bir görüntü...
ellerine sağlık...

Beni sormuşsun sağolasın,iyiyim ama sıcaklar bilgisayarla aramı açıyor:))

yakışıklı oğluşun nasıl ??? öpücükler..

fuat gencal 13 Ağustos 2010 23:50  

Muhteşem görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Leylak Dalı 13 Ağustos 2010 23:56  

Nuraycım, hayırlı Ramazanlar diliyor, sevgiler yolluyorum...

Zehra Gürgen 14 Ağustos 2010 00:18  

Nunum ben bir dilim istiyorum !!

ellerine sağlık canım

Adsız 14 Ağustos 2010 00:23  

of dağıttın yine ortalık toz duman off.
sen bana tüm tabağı yolla lütfen, dilim senin olsun ))))))
nefis bişey yahu.
Nesli.

MUTFAKISTAN 14 Ağustos 2010 00:43  

NUNUCUGUM SUPER GORUNUYOR
ELLERINE SAGLIK.
SEVGILER

Oznur (100de100 Marifet) 14 Ağustos 2010 00:44  

ellerine saglik canim harika gorunuyor
cok degisik olmus
normal kedidili pastadan daha hafiftir kesin

Cafe Pepela 14 Ağustos 2010 01:42  

Nunum,tatlı ablam enfes olmuş,şu şekerliğe bakın :)
Ellerine,güzel gönlüne sağlık..
Muhabbetle

fatosun mutfagından... 14 Ağustos 2010 08:45  

ellerinize sağlık tam yaza uygun bir pasta olmuş..sevgiler,hayırlı ramazanlar

kalpkurabiye 14 Ağustos 2010 09:11  

Nuray Hanım ellerinize sağlıkk...
Pastanızı görünce birden hayal gücüm çalışmaya başladı.
Evdeki bir paket kedidili bisküvim ve 1 adet bal kavunum aklıma geldi..
Ne dersiniz kavunlusu nasıl olur.. Yada hemşeftali hem kavunlusu:))
bu harika fikir için teşekkür ediyorum size....
sevgilerimle..

ANNEMİNELİ 14 Ağustos 2010 10:46  

Çok leziz görünüyor.Ellerine sağlık,sevgilerrrrr..Öptüm...

nesrin 14 Ağustos 2010 11:07  

Degisik güzel bir pasta olmus. Ellerinize saglik. Sevgiler...

Mutfak Havlusu 14 Ağustos 2010 11:46  

üfff ne lezizdir o şimdi:)
merhaba nunu uzun zamandır ziyaret edemiyorum çünkü Türkiyeden uzaktayım..
inan şu güzelim lezzetleri görmeyide yemeyide özledim.ellerine sağlık hayırlı ramazanlar.

NzlGl 14 Ağustos 2010 11:49  

Gerçek şu ki Nunucuğum , bu tarifin haricinde beni bu miskinlikten kimse kurtaramazdı. Tesadüf ki kedi dillerimde var.
Doğru mutfağa gidiyorum.
Beni yine kurtardınız:))))))
her zaman ki gibi

çok teşekkürler, sevgiler , iyi haftasonları dilerim

Adsız 14 Ağustos 2010 12:26  

nunucum yahu herkesin kafası artık sıcaktan durma noktasında, ammavelakin seninki zehir gibi çalışıyor be yav. ))))))))
bu ne kadar güzel bişey olmuş. inan bunuda yapıcam.
birde vişneliyi yaptım, valla pabucunu dama atamazlar. bitti bidaha yaptım dün ))))
şimdi demek şeftalide sıra- kedidili almak lazım, hadi ben aramaya ozaman ))
iyi haftasonları canım benim.

Nesrin

evatolyesi 14 Ağustos 2010 12:45  

Çok güzel görünüyor ellerinize sağlık:)

lezzet sarayı 14 Ağustos 2010 13:43  

nuray hanım harika olmuş denemek lazım ellerine sağlık ...

Bir Dilim Düş 14 Ağustos 2010 14:28  

Nunuuuuummmmmmmm elllerine sağlık canım. Nefis pastalar yapmışsın. Hayırlı ve bereketli Ramazanlar diliyorum.

Sevgiler,
Evren

Adsız 14 Ağustos 2010 14:39  

ah şu zamanlarda sana minnettarım nunuş, aradığım ama bulamadığım şeyler var sende çünkü.
ellerine sağlık. tam iftarlık misafir tatlısı.
teşekkürler canım. / Banu

Gülcan 14 Ağustos 2010 15:36  

çok lezzetli görünüyor.elinize sağlık.bir dilim alıp kaçtım ben.

evcilik 14 Ağustos 2010 16:02  

Bayılırım meyveli tatlara!Hımmm mis gibi şeftali kokuyor,hele bu mevsimde nede lezzetli olur..
bu pratik ve leziz tarif için çok teşekkürler Nunu'cuğum..
Ellerine sağlık,
Huzurlu günler...

Carol Fernandes 14 Ağustos 2010 17:14  

Nefis tatlı!
Ben tarifi alacağım ve Google translate deneyin
Kisses

HUYSUZBALIK 14 Ağustos 2010 18:56  

Şu orucun son saatinde şu sıcakta böylesi bir serinlik olduğundan daha da muhteşem görünüyor gözüme Nunum. Ellerine sağlık. Sevgiler...

Bir Terazi Kizi... 15 Ağustos 2010 02:25  

Ck degisik ve yenilesi bir tarif,harikasiniz,tesekkürler...

Adsız 15 Ağustos 2010 07:33  

nunum iyi pazarlar, nefis bir görüntü ve tatlı-pasta olmuş.

çok çok emeklerine sağlık.
sevgiler canım benim.
zeynep günal.

Narince 15 Ağustos 2010 09:14  

Bende yine ciğer var, sende yine serin tatlı. Neyse, belkim arnavut ciğeri seversin, hıı?

Hatice 15 Ağustos 2010 13:12  

ben de ne zamandır şeftalili pasta yapmak istiyordum, nefis görünüyor, ellerine sağlık Nunum, sevgiler...

yeşim 15 Ağustos 2010 15:49  

ziyaretine çok sevindim nunucum.wallahi unutuldum sanmıştım.teşekkür ederim.ben o pastayı tabağı ile alsam olurmu hem acıktım hemde çok susadım.buz gibi...eline güzel gönlüne sağlık.öpüyorum.

Benhurum 15 Ağustos 2010 19:45  

Öncelikle tatlı yorumların için teşekkür ederim, ziyaretlerinden çok memnun oluyorum:)

Bu sıcak günler için harika serin lezzetler sunuyorsun ellerine sağlık, hayırlı iftarlar olsun nunucum...

bir dilim bir tutam 15 Ağustos 2010 23:47  

Iftardan sonra yenilebilinecek en güzel tatlilardan birisi bu meyvali tatlilar.
Gec vakitlerde (biz aksam dokuzda kaciyoruz)iftar yapildigindan mide tabiki cok dolu oluyor.Ardindan günün olmazssa olmazi cay fasli derken saati 11 ediyoruz.Eh bu saatten sonradan ancak böyle tatlilar yenir.
Nunucum ellerine saglik.

ELIANE TAVEIRA 15 Ağustos 2010 23:54  

Deliciosa e linda sobremesa!!!
Parabéns pelo blog!

Beijos
Eliane

tadınadoyamadım-dilek 16 Ağustos 2010 01:13  

Nunucum Nunu marka pastan pek ferah görünüyor

ellerine sağlık

durutarifler 16 Ağustos 2010 11:42  

OYYYY muhteşem. Nunu'cum Ramazanda senin sayfana uğrsak mı yoksa uğramasak mı bilemedim valla :))

Adsız 16 Ağustos 2010 12:50  

çok başarılı bir çalışma olarak buldum bu tarifi nuraycığım.
paylaşımın için çok teşekkürler.
hakikaten öncelikle şık ve çok yenilesi bir yaz tatlısı.
güzellikler ve bereketlerle dolu bir hafta diliyorum.
annem ve ben sevgiler yolluyoruz sana arkadaşım / esin

Unknown 16 Ağustos 2010 17:29  

Nefis görünüyor ellerinize sağlık.
Hayırlı ramazanlar dılıyorum.

Betül İnce 16 Ağustos 2010 18:33  

ok lezzetli görünüyor, Nunu'cuğum, ellerine sağlık.

NiLaY 16 Ağustos 2010 21:59  

senin bu tatlıların beni benden alıyor Nunucum :) ellerine sağlık..

yemekaski.com seçil 16 Ağustos 2010 23:42  

oooo buz gibi hafif.. şeftalili süper bişiy buu :)

Adsız 17 Ağustos 2010 00:05  

şeftaliyide kedidilinide pek severim nunucum.
yenmezde ne yapılır ki böylesi.
eline sağlık gülüm.

Gülden Y.

http://www.lezzetibol.com 17 Ağustos 2010 00:41  

Canım bende haftasonu buna benzer bir tatlı yaptım. Ama şeftali yoktu. Ama koymalıymışım. Resimlerinden sonra anladım:)))
Ellerine sağlık canım
Tam yazlık ve iftar tatlısı olmuş. Serin serin
Çok öptüm
sevgiler

ELIANE TAVEIRA 17 Ağustos 2010 03:36  

Ben diğer ülkelerden yeni gıdalar toplantı seviyorum. Blogunuz çok güzel.
Sevilen toplantıda, ben google translate kopyalamak olamazdı talihsiz. Ben güzel bir tatlı lezzetli görünüyor bulundu. Ben Brezilya ve ben sadece İngilizce ve Portekizce.
Kisses

Eliane

NzlGl 17 Ağustos 2010 09:46  

Nunucuğum

gerçekten kalkıp yaptım ve başta eşim olmak üzere çocuklar ve ben bayıldık.

Tarif için tekrar teşekkürler , siz yaparsınızda harika olmaz mı?

sevgilerimle

Sevil Şahin 17 Ağustos 2010 11:57  

nunucum yine süper olmuş ellerine sağlık canım afiyet bal olsun
denenecek tarifler arasında aldı yerini

Unknown 17 Ağustos 2010 13:33  

Zerafet Sultanım hayırlı ve bereket
li Ramazanlar dilerim.Yokluğumda her zamanki gibi çok zarif ve hari
ka lezzetler yer almış sayfanda.El
lerin dert görmesin kocaman öpüyo
rum...

Adsız 17 Ağustos 2010 16:46  

sen beni öldürcen bir gün arkadaşım.
ASUMAN

yemekbiraşk 17 Ağustos 2010 17:15  

yaz meyvelerini çok severim şeftaliyide ne kadar dokunamsamda has meyvelerimdendir :) çok leezetli olmuş benimde elim hemen kedidiline kayar kolayıma gelir onunla bişeyler yapmak
sevgiyle kalın..

Tijen 17 Ağustos 2010 21:17  

Yerim ben onu!
Hem de bir değil, iki dilimini yerim. Belki üç.
Serinletir mi ki???

dogada.blogspot.ru 17 Ağustos 2010 21:21  

Nunucum tam ramazanlık meyvelerin o muhteşem tatlarıyla tadına doyum olmaz tatlılar hazırlamışsın ellerine sağlık canım ramazanınız mubarek sofralarınız bereketli olsun sevgiler

Adsız 17 Ağustos 2010 22:48  

pc çöktü canım :-(
kaç gündür evden yazamadım.
aklım durmadan senin neler yaptığında kadı ve gördüklerim beni çok mutlu etti. ah nunu,böyle gidersem ben obezite tedavisne gireceğim canım ya :-)
bu ne şahane bişey ki böyle.
harika gerçekten. eline sağlık nunuşum. iyi geceler iyi ramazanlar canım.
Gülbin B.

Serap'la turuncu lezzetler 17 Ağustos 2010 23:40  

Hafif tam yazlık bir tarif muhteşem görünüyor ellerine sağlık canım...hayırlı ramazanlar öpüyorum

huuuubakbi 18 Ağustos 2010 05:23  

hayırlı Ramazanlar ,harika gerçekten,ellerine sağlık

Adsız 18 Ağustos 2010 09:52  

güzelim cevap mailine çok teşekkür ederiz.
hemen yapıyoruz diyor ablam )))
sevgiler
sema.N

daimamutfak 18 Ağustos 2010 11:53  

Nunu'cuğum afiyet olsun.vişneli,şeftalili ohhh hepside nefis görünüyor. ve hafif..
sevgiler

dokuzuncubulut 18 Ağustos 2010 12:56  

Çok lezzetli, hafifçecik mükemmel bir yaz tatlısı olmuş. Mis gibi şeftali aroması ile afiyetle yenilir bu pasta... Yanında bir bardak limonata ile...
Ellerinize sağlık, sevgiler.

huuuubakbi 19 Ağustos 2010 02:43  

canim saglol,aslinda 3 yildir blogcudayim ama blogspotta yeniyim,çok teşşekkr ziyaretin için

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Ağustos 2010 09:33  

çok teşekürler yorumlarınız için.
yapan çok arkadaşlarımız var..
hepsine afiyetler olsun.
sevgiler.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP