SÜTLÜ PATATES ÇORBASI

>> 20 Ekim 2009 Salı






SÜTLÜ PATATES ÇORBASI ( 10-12 kişilik )

7 patates (patates ve unu azaltarak 5 kişilik yapabilirsiniz)
1 orta boy soğan
1 minik diş sarımsak
1 yk tereyağ
3 yk un
2 sb süt (yağsız )
2 - 3 sb su ( sonradan sıcak su ilave edebilirsiniz)
tuz- taze çekilmiş beyaz biber ( veya karabiber)

YAPILIŞI

- patates, süt, 2-3 sb su ( et suyuda az eklenebilir-), soğan,sarımsak,tuz beraber pişirilir, blendrdan geçirilir
- un ve yağ kavrulur ( sarartılır -yanmasın ! )
- pişen çorbayla karıştırılp, tekrar blendrdan geçirilir, koyu olursa azar azar su ilave ediniz.
- mutlaka taze çekilmiş beyaz veya karabiber ekleyerek,kızarmış ekmekveya kıtırlarla servis ediniz
- arzu ederseniz yağ ve kırmızı biber- salça eriterek üzerine gezdirebilirsiniz..


Evimizde özellikle her iki oğlum küçükken çok sık pişen bir çorbaydı.
İlk içtiğimde hiç unutmam, 1983 yılı Taksim etap Marmara otelinde, bir kutlama yemeğindeydik.. İsmini anımsayamadığım şefi masamıza rica edip, yeni evli olduğumuzu söyleyip, bu tarifi kendisinden öğrenmiştim. :)
Kendisi krema eklediğini, ama sütle de hemen hemen aynı tadı yakalayacağımı söylemişti.
Kremalı harika oluyor.. kattığı lezzet tartışılmaz.. Ama artık kalorileri azaltmak lazım.. Yeterince kalorili ve bir okadarda besleyici bir çorba.
Ben küçük çocuğu olan annelere içine havuç da rendelemelerini öneririm.. benim ballı kara dutlarım pek severlerdi , ayrıca içinde havuç rendesi Çok şık oluyor.. Besin değeri ise malum..

Bu küçük iki anıdan sonra hepinize afiyetler diliyorum....
Patatesli çorba tarifi çok istek aldı :))))
Şimdi sırada karamel soslu kek var !!!!!!
beklediğinize , tarif tarif diye yükselen seslerinize sanırım değecek :)))

sevgiler güzel dostlar .......
NuNunuz .

36 yorum:

birsence 20 Ekim 2009 09:45  

nunucm benim kociş bu çorbayı pek sever...en iyisi akşam eve gidip yapmak:))) ellerine sağlık nunucum...

akasyakokusu 20 Ekim 2009 10:00  

Canım benim çorba nefis görünüyor..Ben hep sütsüz yaparım..Bir dahakine deneyim..Birde dediğin gibi az bekleyince katılaşıyor..O zamanda el altında önceden hazırlanmış et suyumu ekliyorum..Bebekli annelere birebir..Ben şahsen minik kavanozlara koyar gittiğim yerde az ısıtırdım..Görüşmek üzere sevgilr sevgiler....

Adsız 20 Ekim 2009 10:02  

aa nunuuu.
ben bu çorbayı niye yapmıyorum pekii.. harikaymışşş.
esin.

Adsız 20 Ekim 2009 10:03  

yemeklerin sultanı günaydın.
hatırladım oğluşlarına içirdiğin günleri..
ah ne uğraşırdın herşeyleriyle..
güzel annemm, ellerine sağlık..
sağlıkla iç canım. ASUMAN

Damak Tadı 20 Ekim 2009 10:33  

Çok nefis ve besleyici bir çorba olmuş canım..Ellerine sağlık..Afiyetler olsun..


Kocaman öpüyorum seni..Bende çok yoğunum canım benim..))Bir akşam olsada eve gitsem hemen..))


Sevgiler..

Unknown 20 Ekim 2009 10:37  

Canım harika görünüyor çorban eminim çokta lezizdir.Senin zarafe
tinle tersi mümkünmü:))Denenecek ta
rifler listeme aldım kucak dolusu sevgiler öpüyorum...

Unknown 20 Ekim 2009 10:45  

geçen gün bende yaptım biraz sütünü abartmışım süt kokusu geldi hep.ama bu şekilde tekrar deneyecegim.ellerine saglık.

beste 20 Ekim 2009 10:58  

cok guzel gozukuyor elinize saglik:)Hem hafif hem lezzetli...

Adsız 20 Ekim 2009 11:15  

harika bir lezzet yumağı. bende akşama yapailirim hemen.
kolay gelsin canım..
öpüyorum güzelimi.
ZEYNEP GÜNAL.

SMİLENA 20 Ekim 2009 11:25  

hiç yapmadım ama kesinlikle deneyeceğim.
ellerinize sağlık

nalan 20 Ekim 2009 11:35  

Değişik çorbaları severek denerim,deneyeceğim.

Adsız 20 Ekim 2009 12:03  

yememm, yanında yatarımm .))
sevgiler canımcım.
nesli

NzlGl 20 Ekim 2009 12:06  

Sevgili nunucuğum
çorba seven olarak hemen deneyeceğim canım
tarif için teşekkürler, sevgiler

Disalce 20 Ekim 2009 15:23  

hııımm..çok ilgimi çekti..değişik nefis bir çorbaya benziyor..

ellerine sağlık..

mutfaktakizaman 20 Ekim 2009 16:56  

ellerine saglik canim bende oglusumu nasilda mahrum etmisim bu lezzetten hemen yapmali;))
sevgilerr

Adsız 20 Ekim 2009 19:57  

oooohhh içilmezmi senin ellerinden,
kimselere bıakmam hemde..
elceğizine sağlık güzel arkadaşım.
iyi akşamlar.
Banu.

Adsız 20 Ekim 2009 19:58  

bende kremalısını bol karabiberlisine bayılıyorum nunucum.
sütlü yapmadım ama..
afiyet olsun sizlere canım.
NESRİN.

Pembe Tatlar 20 Ekim 2009 20:46  

Bayılıyorum değişik çorba tariflerine ellerine sağlık canım değirmenin çok şıkmış canım söylemeden geçemeyeceğim:))

http://www.lezzetibol.com 20 Ekim 2009 23:02  

Canım çorbanın her türlüsünü çok severim. Patatesliye de bayılıırm. Çok güzel olmuş.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

NiNo 21 Ekim 2009 09:27  

ben bu corbayı hıc ıcmedım de yapmadım da ama cok merak ettım bak sımdı nunum :D sen yapmıssan kesın harıka olmustur

Şehnaz 21 Ekim 2009 09:30  

NUNUCUM ÇORBAN NEFİS GÖRÜNÜYOR.....İNANKİ KALKIP YAPMAK İSTEDİM...AMA AKLIMA YAZDIM...İMŞALLAH DENEYECEĞİM...SEVGİLER CANIM....

Adsız 21 Ekim 2009 09:41  

bugün hava serincene ..akşama yapılacaklar arasına aldım çorbanı şekerciğim.hiçde içmedim bende.
tabii yapmadımda.
mutlaka seveceğim. teşekkürler canım.
a.sema

SOFRAM 21 Ekim 2009 09:56  

Nuray'cığım çok güzel görünüyor çorban, ben de yaparım bu çorbayı, çok leziz bir çorba,ellerine sağlık, sevgilerimle öpüyorum.

Adsız 21 Ekim 2009 10:45  

canımcım krema koyarsam, miktarı ne olacak acaba ?
(ulaşamadım telefondan tatlım ya .. bu kadar yoğunusss demek :))
kolay gelsin öpüyorum canım.
a.sema

TAZE NANE 21 Ekim 2009 12:26  

Harika bir çorba şu an burası buz gibi. Ben içsem bu güzel çorbadan. Tam öğle vakti.
Sevgiler canım.

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Ekim 2009 14:08  

SEMAcığım,
!/ 2 kutu yeterli canım..
daha yoğun denemek isterim dersen tam kutu koyabilirsin.
afiyet olsun.

TEŞEKKÜRLER ARKADAŞLAR..

Ferkay 21 Ekim 2009 14:37  

Canım Nunum bizdede çok sevilen bir çorbadır. Ben krema da kullanıyorum.Birde senin tarifini deneyeceğim. Ellerine sağlık canım.
Sevgiler. Öpüldün..

pelince 21 Ekim 2009 14:42  

Bende hiç denemedim.. ama sizde bıraktığı anı çok güzelmiş... çok romantik :)
ellerine sağlık... afiyetler olsun..

Ballı Cimcime 21 Ekim 2009 16:45  

Harika bir çorba, hem de çok pratik canım. Havuç rendeleyince de çok güzel yakışıyor, bu arada muhteşem bir sofra gerçekten harikasın, ellerine sağlık... Sevgiler:)

Tijen 21 Ekim 2009 19:20  

Masada senin sandalyen hep duruyor zaten NuNum benim!

Bir Dut Masalı - nUnU 21 Ekim 2009 19:53  

BEN SANA ŞAHASER TAHT YAPTIRDIM CAN TİJEN'im.
:)

Zehra Gürgen 21 Ekim 2009 21:16  

Nunum biz uydurup yapmıştık ama ben uydurma olmayan bu versiyonunu hemen deneyeceğim.

öpüyorum canım seni, sevgiler güzel kadın :)

Adsız 21 Ekim 2009 23:31  

misim mis gibimi yapmış bu harika lezzetli çorbasını acabbaaa :=)))
eline sağlık şeker.
FİLİZ

IŞILCA TATLAR 22 Ekim 2009 00:50  

Nuraycığım,

Çok güzel olmuş, hele benim gibi çorba delileri için. Ammavelakin kalorileri neyapacağız Nunum?
Tabi senin kilo derdin yok. Böyle bol kalorilileri, pastaları yapıp yapıp önümüze koyup buyrun diyorsun.Yemeyiz biz yemeyiz.

Ellerine sağlık canım.
Çok çok sevgiler,

http.//belguzaranne.blogspot.com 22 Ekim 2009 19:49  

merhaba havalar soğuyunca çorbasız olmaz elıne sağlık canım

Cocukla Cocuk 28 Ekim 2009 00:17  

çorba en sevdiğim yemek türüdür, patates çorbası daha önce denemiştim becerememiştim ( ben de yeni evliydim) o zamandan beri de tekrar denemedim, bu tam benim damak tadıma uygun, ilk fırsatta denerim..eline sağlık

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP