PİERRE LOTİ TEPESİ HALİÇ VE EYÜP SULTAN Hz.

>> 26 Ekim 2009 Pazartesi

haliç
aziyade dış bahçe

bunlar yenmedi, sizin için sadece !!! (simit hariç , o benimmmm : )
kahvltı- (açık büfe)
tavan süslemeleri mükemmel
açık büfe bölümü
otel ve restaurant girişi

aziyade restauranı girişi
pierre loti kahvesine iniş



haliç köprüsü

haliç

pierre loti kahvesi iç mekan
ayüp camii girişi
eyüp sultan hz türbesi
kurban bağış-kesim yeri ( tamamen kapalı -hijyen-camekanın arkasından mikrofon ve telefonla yönlendirildiğiniz-resmi işlemlere tabi mükemmel bir hizmet köşesi- her şey istediğiniz gibi yönleniyor !! )



Pazar sabahı. Hafif serin, güneşli, o saatlerde çıt çıkmayan bir İstanbul hayal edin.
Önceden belirlenip adı konmuş bir gezi için yola koyuluyoruz.
Hedef : haliç- eyüp ve pierre loti tepesi.
Saat 7 civarı ilk varış yerimiz eyüp sultan hz.türbe ve camii. Daha sonra aşevi kimsesizler ve yardıma muhtaçlara yapılan kurban bağışı ( allah kabul etsin )
daha sonra ise üzerimize aldığımız huzurun etkisi ile masal kahramanım ile yükseklere çıkıp, pierre loti tepesinde kahvaltı, ve pieerre loti kahvesinde uzun bir kahve molası -dinlence..
çok iyi geliyor bize bu sakinlik, sabahın sükuneti, tenhalık !!!
Yine deriiiin sohbetlere dalıyor masal kahramanları, mis gibi kahvenin eşliğinde, sararıp yere düşen yaprakları seyrede seyrede, gözlerinde haliç- altın boynuz, yüzleri güneşe dönük, biraz eskiden, biraz yeniden, birazda pierre'n'in aşkı sevdasından dem vurarak.... Öyle ya kavuşmazsan AŞK olurmuş !!!

Pierre loti bir fransız deniz subayı.
Hikayesi ise kısaca şöyle :

Pierre Loti tepesi, Eyüp'ün en önemli mekanlarından biridir. Özellikle tarihi yarımadayı keşfe çıkan yabancı turistlerin ve kültür turuna çıkan İstanbullular'ın keyif yeri. Pierre Loti, adını Türk dostu olarak bilinen Fransız yazar asıl adı Julien Viaud olan Pierre Loti'den alıyor.

Deniz subayı olan Loti, Türkiye'ye ilk gelişinde ( 1876 -1877 ) Aziyade adında genç bir Osmanlı kadınına gönlünü kaptırır. Loti, Eyüp'teki evinde sık sık buluştuğu genç kadınla yaşadığı günleri bir günlüğe yazar . İstanbul'dan ayrıldıktan sonra Aziyade ile yaşadıklarını "Aziyade" diye bir kitapta toplar. On yıl sonra Pierre Loti İstanbul'a tekrar geldiğinde Aziyade'nin ölümüyle yıkılır. Fransız yazar, Türkiye'de bulunduğu sürece başında fes, elinde tesbihle Türk kılığına girip Türkler'in arasında gezinmekten hoşlanır. Sık sık Haliç sırtlarındaki bu kahveye gider, anılarını yad eder, görkemli manzarada eski günlerine döner. Nasıl olduğu bilinmiyor ama o zaman beri bu yer Pierre Loti olarak anılmaktadır.

SEVGİLER... İYİ HAFTALAR...

38 yorum:

Adsız 26 Ekim 2009 09:23  

güzel paylaşımdı canım.

cingifilli 26 Ekim 2009 09:39  

ne güzel...
kahvede super görünüyo...

NzlGl 26 Ekim 2009 09:43  

İnsanın sevdiğiyle beraber olması ayrıca herşeyi güzel yapıyor değilmi nunucuğum:)

Bulbulunyeri 26 Ekim 2009 09:56  

Canım,
İstanbul da yaşamanın en güzel yanı bu. Her tarafı tarih, öyküler ve güelliklerle dolu. Hep merak ederim. İstanbul da yaşayıpta mutsuz olmak mümkün mü? Sıkıldığın an gezecek, derdine çare bulacak ne güzel yerler var. Şanslısınız İstanbul da olmaktan.
Sevgiyle kal.

pelince 26 Ekim 2009 09:57  

Beni niye yanına almadın :)
harika manzara,benimde blogda aynı pozum var,kahve içerken hemde :))...
yemekler nefismiş,açık havada kahvaltı gibisi yok .. afiyetler olsun... içim açıldı...

güzel bir hafta diliyorum ,nunucum...

Adsız 26 Ekim 2009 10:04  

günaydın kanatsız melek,allah kabul etsin ziyaretlerinizi dualarınızı ve kurbanınızı.
ne güzelsiniz......
nede güzel bir manzara,
kahvendeki yaprağa hasta oldum =]
sanada güzel bir hafta olsun arkadaşım
SEVTAP.

Unknown 26 Ekim 2009 10:18  

Canım benim mutlu haftalar.Ahhh ne
güzel kareler burnumda tütüyor İstanbul'um.Harika bir gezi olmuş kocaman öpüyorum...

Adsız 26 Ekim 2009 10:29  

günaydın arkadaşıma
ne güzel bir pazar böyle hayırlarla dolu,
sevgiden oluşmuş bir tepede, sevgi insanlarıyla güzelleşmiş görnüyor .
ben 2. resmi ve 19. resme bayıldım nunucum.ne zerafet.
FERDA

Eya 26 Ekim 2009 10:30  

CAnim Nunucugum...yillardir bir gidemedim Pierre Loti´ye...ne iyi etmissiniz yine, allah nazarlardan saklasin, ne güzel bir masal bul...allah güzel gönlüne göre versin, paylasimin icin tesekkürler, sevgiyle kal

zehra

birsence 26 Ekim 2009 10:36  

bizimde bir adağımız var bizde eyüpte kestirmeyi planlıyorduk sen tavsiye edince kararımı verdim oarad kestirelim nunucum...ne güzel gezmişsiniz...keşke haberim olsaydı bende gelirdim bu pazar evde boş boş oturup tv izledim...:)) öpüyorum nunucum güzel bir hafta diliyorum sana...

akasyakokusu 26 Ekim 2009 10:40  

Aaa:) Bak hikayeyi öğrenmiş oldum..
Gezi mükemmel,pazarın keyif dolu geçmiş canım afiyetle sıhhatle devamı olsun..
Sevabınıda Allah c.c. kabul etsin..amin..
En tatlı tebesümünle kal emi...Kocaman sevgilerimle..

Adsız 26 Ekim 2009 11:09  

pazar dediğin böyle olur can arkadaşım.
dualı- hayırla geçen, vede güzeller güzeli istanbulun tam kalbinde.
bayıldım doğrusu.
kahve fincanını atlamıyorum. senide :-) (ne mümkün)
neslihan.

SıcakPaylaşımlar-Aysel 26 Ekim 2009 11:35  

İstanbul'u daha önce gördüm ama bu güzelliklerine uğrayamadım, ilk fırsatda tekrar gelip görmek istiyorum... Harika bir mekan... Teşekkürler paylaşımın için... Sevgiyle...

Ordanburdanhayattan 26 Ekim 2009 11:36  

çok severim ben de oraları, uzun da zaman oldu gitmeyeli, gitmiş kadar oldum fotolarla

TATESAL 26 Ekim 2009 11:56  

Harika bir pazar olmuş sizin için,sayenizde bizde gördük,teşekkürler...

tub@ 26 Ekim 2009 11:57  

Nunucum harika bir paylaşım çok teşekkürler.Şöyle bir İstanbul gezisi yaptırdın sabah sabah bana:)
Çok selamlar canım..

hdidem95 26 Ekim 2009 12:00  

nefis manzara yanındada kahve her gdişimde uğrarım illaki sevgiler

HÜLYA 26 Ekim 2009 13:02  

keyfiniz daim olsun. her kara ayrı güzel... her gününüz bu gzüellikte geçsin inşallah..

öpüyorum

ipek 26 Ekim 2009 13:04  

Nunucum ben de çook severim piere loti çay bahçesini, manzarası havası bir ayrı gelir bana da. Çok güzel fotograflamışsın valla. Gitmiş kadar oldum.

Seda 26 Ekim 2009 13:05  

Nunucum ne güzel bir paylaşım sayende bende gezdim:)))öpüldün...

Adsız 26 Ekim 2009 13:45  

merhaba canım yine güzel bir gün yakalayıp hakkını vere vere gezmişsin resimlere bayıldım ne çok oldu bilemezsin gitmeyeli sevgiler canım öptüm seni
banu

Adsız 26 Ekim 2009 14:06  

hakikaten burası ne kadar farklı bir atmosfore sahip nunucum bende hatırlamadım kaaaç sene oldu gitmeyeli
hata yapıyoruz aslında. istanbul eşsiz bir alem-i şehir.
sefanız olsun tatlım. bağışını allah kabul etsin temiz kalpli arkadaşım. sağlık huzur çok olsun ömründe. sevenlerinle.
selamlar öpüyorum nunum.
gülden y

fidaneli 26 Ekim 2009 14:15  

oyle ıyı bılırım kıı burayı... ve ne cok ozlemısım nunucum.. onceden eyup beledıyesınde calısıyorken, her cuma 2 saat olurdu oğle paydosumuz:)) hemen atardık kendımızı bu harıka yere... zamannasıl gecerdı anlamazdık bıle.. offf yaaa ozledımm...

muko 26 Ekim 2009 14:41  

ooo ne güzel yaa süpersin nunucum:)
bu günlerde sürekli dilimde çok yakın olmama rağmen gitmeyi görmeyi çok istediğim ama bir türlü gidemediğim pierre loti tepesini resimilediğin ve bizle paylaştığın için çok teşekkürler...

Adsız 26 Ekim 2009 14:52  

bizde en az senede 2 kez gidebiliyoruz nunucuğum. ama siz sabah ne kadar sakinken gitmişsiniz, bu harika olmalı.
benim sadece pazarım var okadar şanslı hiç olamadık henüz. çok güzel resimler. sevgiler canım nunucum sevgiler.
elçin sarıyer

Stil Direktoru 26 Ekim 2009 19:26  

En son bu yaz gitmiştim ama haftasonları garip gurup tipler yüzünden gidilmemesi ruh sağlığımız için daha değerli Nunum :) Ne güzel gezmişsiniz huzur dolmuşsundur eminim mucx

Çınar 26 Ekim 2009 20:41  

Sayende gezmiş gibi oldum ben de.Çok teşekkürler paylaşımın için

Sevgiler

Adsız 26 Ekim 2009 20:49  

bende ne zaman gitsem bidaha töbe çekip dönerim billahi.
karman çorman tipler çarşafa büürünmüş guruplar saçlı sakallı kara tiplerden öğğ geliyor bana.işletme çalışanlara gıcığım. bu ülkeye hiç yakışmayan sürü sepet tipitip var gözümüzün önünde.
sinir oluyorum .
yoksa bu vatana canım kurban nunum.
ama gördüklerimden midem bulanıyor oralarda.
ama PABUÇ YOK BİZDEN ONLARA ..
yinede keyfin çok olsun arkadaşım.
IŞIK

HUYSUZBALIK 26 Ekim 2009 20:56  

Vayy eşimin meslekdaşıymış Piyer Loti. O da benim için bir kitap yazar mı bir gün acep :) Nunucum ne güzel bir gün geçirmişsiniz Allahım ayırmasın sizi. Allah kabul etsin kurbanınızı. Yine harika resimler çekmişsin oraya gitmiş kadar oldum anıları yadettim sayende. Sevgiler...

MUTFAKISTAN 26 Ekim 2009 21:39  

Nunucugum pazar sabahi saat 7 de
benim kizimda eyupsultan ve ayni mekanlardaydi ben katilmadim
karsilasmissinizdir kesin ...
Cok guzel gecmis gunun allah kabul etsin dualarini canim.
Harika manzara harika kahvalti
Afiyet seker olsun.
Sevgiler.

bir dilim bir tutam 26 Ekim 2009 22:44  

Bu tepeyi kah kitaplardan kah televizyondan biliyorum...Vede gitmek icin yanip tutusuyorum..Ahhh Istanbulum ahhhh....Gurbet iste ancak resimlere bakip ic cekerim iste...

Delfina ; 26 Ekim 2009 23:59  

Allah kabul etsin,nicelerimiz örnek alsın Nunucum.Öyle bir zamandayız ki,yardımlaşmayı unuttuğumuz,kendi benliğimzde kaybolduğumuz,"hep bana" zihniyetlerinde dolaştığımız bir zamandayız...

Huzur sonrası kahvaltınız ve kahvelerinizdeki mutluluk bize de yansıdı resimlerden...

Sevgiler,

beyaz mendil 27 Ekim 2009 00:18  

Fotoğraflar bir harika,bayıldım doğrusu.Sevgilerimle

Baharcicegi 27 Ekim 2009 01:27  

Allah kabul etsin canim dualarin kabul olsun
kahvenin yanindaki sararmis yaprak romantizimi cagristiriyor yaninda masal kahramanin olduguna göre güzel vakitler gecmis
sevgiler

Unknown 27 Ekim 2009 01:28  

Bir gün İstanbul a gelirsem görmek istediğim yerler arasında.
resimler e bakınca insanın içi gidiyor.
sevgiler bırakıyorum:)))

SOFRAM 27 Ekim 2009 10:09  

Canım allah kabul etsin bağışınızı,anıları tazeledik sayende, görüntüler harika her bir köşesi ayrı bir güzellik İstanbul'un...Teşekkürler paylaşımın için...
Sevgilerimle öptüm canım:))

MAVİ TUTKU 27 Ekim 2009 13:52  

Hım kapalı ortamı görmemiştim, güzelmiş.

durutarifler 27 Ekim 2009 14:42  

Hafta sonu İstanbul'dayım . İnşallah gitmek nasip olur.
Fotolar harika.
Ben de senin simitinin ucundan azıcık yürüttüm.
Sevgiler

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP