KARAMELALI KAHVELİ ELMA ŞEKERİ ( NuNu)

>> 23 Ekim 2009 Cuma



karamelize krokanlı
almanya menşeili karamelize krokan !



KARAMELALI ELMA ŞEKERİ ( NuNu ) 5-6 elma için !

6 adet orta boy elma
6 adet tahta veya şeffaf çubuk
çubukları elmalara takıp hazır bekletelim
1/2 sb esmer şeker ( beyaz da oluyor !)
3 dolu yk krema
1 çk nescafe ( enfes oluyor )
1 dolu çk tereyağ
üzeri için süsleme şekerleri ( çikolata- fındık- şekerleme vs vs .. )

-şekeri kısık ateşte karamelize edip eritelim.
-krema ve yağı aynı anda koyup karıştıralım (kısık ateş !!! )
- kahveyi ekleyip karıştıralım ( tercihe bağlı )
-hepsi birbirine karışınca altını kapatıp 2 dk arada karıştırarak bekletelim
- ilk sıcağı çıkınca hemen seri halde elmaları karamelaya batırıp,
-şekerlemelerini serpip,
- yağlı kağıt üzerine dizip, buzdolabına koyalım
- 30 dk içinde hazır.
- DURDUKÇA GÜZELLEİYOR. (saberedebilene ! :)

PÜF NOKTALARI :

- Bu tarif deneye deneye elde ettiğim bir sertlikte karamela oldu.
- mümkünse derin ve çok dar bir yumurta cezvesi veya tavası- tenceresi kullanın.
- Kısık ateşte eriyen şeker açık renk, ve lezzetli olur.
- Yüksek ateş şekeri sertleştirip ,yanık ve koyu renge getiriyor !
- fazla krema ve yağ sulu olmasına nedendir !
- elmaları teker teker karamela ederken tencereniz kısık ateşte kalsın !!!
- elmaları seri şekilde batırmazsanız karamele sertleşir ve üzeri tabakalaşır !!
- üzerine şekerlemeyi çok çok çabuk serpmelisiniz, anında cam gibi dnuyor !!!!!

KİM KARŞI KOYABİLİR Kİ ????? :)))))

Elma şekeri deyince inanıyorum ki aklınıza gelen, anılarınızı tazeleyen nice geçmiş anılarınız vardır.. Kimin yoktur ki ?
O albenili pırıl pırıl kırmızısı, üzerine giydiği jelatin elbisesinin altından bize davetkar gülümseyişi, incecik çubuğunun üzerinde ayakta duruşu ile hangimizin aklını başından almadı dersiniz..
Bende bir çalım attım bu güzeller güzeline :))))
Şöyleee bir tahtını sallayıp, şahanemi şahane, doyumsuzmu doyumsuz bir karamel hazırlayıp, yepyeni NunU MaRkA giysisine BÜRÜNDÜRDÜM !!!


İNANIN LEZZET ÖTESİ BİR BAŞKA ALEM !!!!

32 yorum:

Adsız 23 Ekim 2009 18:16  

hiiiiiiiiiii !
ee ben seni napayım şimdi :)
banu.

MUTFAKISTAN 23 Ekim 2009 18:36  

Kimse karsi koyamazki
Hele ben karamele bayilirim canim
supersin ...
Bende seri katil gibi karamel serini seni takip edecegim
cooook guzel ellerine saglik
Opuyorumm

SEVGİLERİMLE 23 Ekim 2009 18:38  

Hımmm.Bir an önce tarif lütfen...


Sevgilerimle...

Selma - DUSBAHCESI 23 Ekim 2009 18:53  

Degisik birsey olmus:) Minik kalp suslemeleri cok cici. Ama bence kirmizi elmali sekerler daha alimli. Hollandadan sevgiler.

Unknown 23 Ekim 2009 19:07  

Yaşasın buldum yorum yerini süpersin
canım öpüyorum...

Adsız 23 Ekim 2009 19:07  

ŞEKERİM BALIM KARAMELİMM NUNUM.
Bence bu görülmüş bilinmiş bizim nostaljik elma şekerimizin pabucunu damın EN ÜSTÜNE ATAR. BOYALI BOYALII..
Bak ORGANİK KADINIMDAN ORGANİK KARALMELA .
VAY CANIM VAY. Bİ TANESİN.
semra.

e.esma.albayrak 23 Ekim 2009 19:34  

çok güzeller ya nasıl kıydınız bunlara
ellerine sağlık nunucum nefis görünüyolar

pelince 23 Ekim 2009 20:21  

Enfes görünüyor nunucum,ellerine sağlık...

Sevgiler..

Adsız 23 Ekim 2009 20:43  

bu kadar güzelini hiç görmedim.resmini büyütüp yakından baktım çok şirin ğörünüyorlar çok özenmişsiniz ellerize sağlık.

Adsız 23 Ekim 2009 21:04  

canım kuzenim ya
kim karşı koymak ister allahaşkına,
çekilsin herkes, ben kaptım cağnım tepsiyi.
yuppi
FİLİZZZZZ... =]]]

Şehnaz 23 Ekim 2009 21:14  

ŞEKERİM NASIL KARŞI KONULABİLİR BU LEZZETE...SEN YAPARSINDA YENMEZMİ...ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Adsız 23 Ekim 2009 22:00  

bende eller yukarı komutanım .
hehhehehhehehehehheheheeeeee.
hepsini vercen dimi bana kuzum
ferda.

Zehra Gürgen 23 Ekim 2009 22:04  

Bu da Nunu farkı !!
Karamelalı elma ve üzeri minik pastel kalplerle süslenmiş, Nunum karşı koyabilme iradesi henüz insanoğluna bahşedilmedi canım !!

ennfess süpersin İzmir kokulu kadın...

durutarifler 23 Ekim 2009 22:08  

Eşimle küstüğümüzde barışmak için elma şekeri getirirdi bana :)))
Kim sevmez elma şekerini

Primarima 23 Ekim 2009 23:00  

Kramelden devam yani öylemi:)

HUYSUZBALIK 23 Ekim 2009 23:14  

Allahım muhteşem :) Çocuklaşıyorum ben elma şekeri yerken. Eline sağlık Nunucum. Sevgiler...

Adsız 23 Ekim 2009 23:23  

tarif falan bekleyemem minnoşum,
vallah aldım gittim bile, kimse kusura bakmasın
NESLİHAN

Adsız 23 Ekim 2009 23:26  

tatlım benim -tatlı halin işte senin BU :)))))))))
KARAMEL SEVDALISI ŞEY.
budur işte derim tebrik de ederim
bayıldım inan hayatım.
acaip güzel .Nesrin.

Bulbulunyeri 24 Ekim 2009 13:57  

Canım,
beni çocukluğuma götürdün. Elmalı şeker yemeğii o kadar çok severdim ki. Okul çıkışlarında okul kapısı önünden alırdım :).Dilimin ve ağzımın kırmızı renk olmasına bayılırdım.
Daha sonraları yediğimde asla o tadı bulamadım. Galiba zamanla ve yaşla ilgili.Anılarımın en güzel yerinde bekliyorlar.
Sevgiyle kal.

cansudere 24 Ekim 2009 17:27  

allahım çok güzel görünüyor.üzerindekı kalplerede bayıldım .ellerine saglık canım.

evcilik 24 Ekim 2009 17:29  

kızım dört gözle tarifi bekliyor,bugün yine senin blogu açtırdı ''anne tarif daha gelmemişmi?''
ellerinize sağlık.
selamlar,sevgiler.

Adsız 24 Ekim 2009 17:40  

ccanımın nuru, mest oldum buna.
hiç karamelli görmedim,
iddia ediyorum istanbul coşar.
tebrik ederim güzelim seni.
artık pataentini imzalarsın şükür
sevgiler canımın içi.
SEVTAP

Unknown 24 Ekim 2009 20:51  

TEK KELİMEYLE MUHTEŞEM ÖTESİ:))ÖPÜYO
RUM CANIM...

Adsız 24 Ekim 2009 21:53  

ben biriciğimi ne zaman takdir etmedimki, ne mükemmelsin nunum, nasıl hemde canım.
çok müthiş bişey bu. hemen mutfağa gireceğim yarın.
güzel bir pazar günü seni bekliyor demek..
sevgiler şekerciğim.
MİNE.K

Baharcicegi 24 Ekim 2009 23:48  

Önümüz bayram,minikler bayilacak bu elmalara,büyüklerde tabiki benim gibi
bende gecen sene bayramda beyaz cikilotalisini yapmistim karamellide nefis görünüyor.
ben bir tanesini aldim bile

akasyakokusu 25 Ekim 2009 11:02  

Yerim ben bu elmalı şekeri..
Yokmuuu gerisii:)))

Narince 25 Ekim 2009 11:08  

Syfaya kalpler yağıyor bir yandan, bir yandan elmaların üzerindeler. Sıcak renkler çocukluğumuza götürüyor. Okul kapısında elma şekerci, kulağımda öğretmenimin sesi:
-Sokakta satılan hiç bir şeyi almayın çocuklar.

Adsız 25 Ekim 2009 11:58  

gerçekten aklıma çok şey geliyor elma şekerlerini görünce nunuşum.
ama karamel aklımı aldığı için şu an, sadece hepsini alıp kapıp kaçmk düşüyor bilinçaltıma !!
:-))))
müthiş fikir aynı senin gibi.
elçin sarıyer

Yaşamın kıyısında 25 Ekim 2009 14:01  

Canımcım,
Prensesim çıldırır herhalde ve ben,
ne çok severdim elma şekerlerini, halada severim.
Paylaşımın için çok teşekkürler, ellerine sağlık canım.
Çok çok öperim...

Pembe Tatlar 25 Ekim 2009 15:24  

Ben bunu nasıl şaçırdım ya:)))
Bunu hemen denemem lazım hatta şimdi:))

http://www.lezzetibol.com 25 Ekim 2009 21:37  

Zaten bu güzel lezzeti evde yapmak gibisi yok öyle değil mi.
Ellerine sağlık canım
Harika olmuş canım.
sevgilerimle

SOFRAM 26 Ekim 2009 09:08  

Çok hoş olmuş elma şekerlerin canım bayıldım, hele de o üzerlerindeki minicik kalpler, ellerine sağlık güzelim, sevgilerle:)))

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP