BALLI, TARÇINLI ,DONDURMALI KAVUN

>> 4 Temmuz 2010 Pazar




BALLI- TARÇINLI- SAKIZ DONDURMALI KAVUN

Dilediğiniz çeşit kavun
Sakızlı (veya vanilyalı- kavunlu ) dondurma
Bal
Tarçın

Kestiğiniz kavun dilimlerinin üzerine, ince gezdirilmiş bal
ve onun üzerinede özellikle sakızlı dondurma, bulunamazsa kavunlu dondurma
ve en üzerine tarçın serperek tadına douyulmaz bir lezzet yakalamış olursunuz

AFİYET OLSUN DERİM :)))


iLK GİDİŞİMİZ SANIRIM 1998 yILIYDI Kaş'a...
Ve gidiş o gidiş ki 6 yıl üst üste kardeşim ve tüm aile oralı olmuştuk..
Her öğlen ve akşam Yenilen deniz balıkları, dalından koparılan limonlar ,mandalinalar, sebzeler derken başka lezzetlerle tanışır olmuştuk her gidişimizde..
Öğlenleri tam merkezde cafelerin olduğu yerde bir aile işletmesi vardı (ki hala var !!) Deniz cafe. Deniz ailenin oğlu. O yıllarda henüz 20 yaşlarında var yoktu,
bir öğlen yemeğinden sonra ''size çok seveceğiniz bir şey ikram edeceğim,ama ikram !!'' dedi, Bunu söylediğinde tam 11 yıl öncesinden bahsediyorum.
Ailecek beklemeye başladık, yaklaşık13 kişiydik !
Ortaya gelen bu harika sunuma önce bakakaldık, sonra Deniz gülümsedi, hadi buyrun,fikirlerinizi bekliyorum ''dedi,
Vallahi ömrümde ilk kez yediğim SAKIZLI DONDURMAnın şaşkınlığı içerisinde, birde en sevdiğim şey kavunun üzerinde bal ve tarçın ikilisinin tadını, damaklarımın büyük memnuniyeti içerisinde Şoktan şoka girmeye başlamıştım..
Masada sadece mmmmmhhhhh mmhhhhh mhhh mhhh seslerinden başka bişey yoktu... :)))))

Yıllar geçti, Evin karadutları serpilmeye başlayınca Rotamız daimi ÇEŞME olmuştu.....
Epey ara vermiştik Kaş ziyaretlerimize. Ani bir kararla ve özlemle Yollara düştük. Bu sefer ilk durak hemen Deniz oldu. Çok sevgili Aile oradaydı, ama Deniz Ailesine Yabancı bir gelin :) getirip Hollanda'ya yerleşmişti !!!!!
Bu çok sevdiğimiz Anne- Baba ve teyze bizi kucaklayarak karşıladılar. Çok uzun uzun sohbetler ettik. Hiç değişmemiş olduklarını görünce , sağlıklarının da yerinde olduğunu öğrenince çok mutlu olduk yıllar sonra.
Onlarda bana sizde ne kadar aynısınız. Ama delikanlılar için aynı şeyi söyliyemeyeceğimz '' diyerek gülümsediler.
Yemekten sonra yine aynı güzellik ve lezzet içersinde Denizin BİZZAT KEŞFİ olan bu özlediğimiz lezzeti bize tekrar sundular. Her şey ne güzeldi,eski yıllardaki adeta.
Bloğumdan bahsettim, hemen sayfama girdiler, biz buradan çeşit yaparız artık ve hatta ''ee ozaman hadi sizlerde gelinde burada bir işletme açın'' diyerek yüreklendirdiler :)))))) gülümsedik !!

Ve bende size hepinizin seveceği bu Deniz'S Speciali'ni ( menüde adı böyledir )
tanıtmak için kolları sıvayıverdim...
Kaş'a yolunuz düşerse lütfen taze sıkılmış çok güzel meyve sularından, gözlemelerinden, mutlaka ev turşularından, ve bu güzel lezzeti yemeden gelmeyin derim.

HEPİNİZE GÜZELLİKLERLE DOLU BİR PAZAR DİLİYORUM..
GÖRÜŞMEK ÜZERE.

23 yorum:

Unknown 4 Temmuz 2010 12:59  

ohh ne güzel serin serin..Çok iyi fikir,kavun ve dondurma..Güzel pazarlar..

Fuat Gencal 4 Temmuz 2010 13:19  

Ellerinize sağlık. Çok şık ve leziz görünüyor.

Saygılar.

Adsız 4 Temmuz 2010 13:23  

canım ne güzel anılarmış, ne hoş hikayesi var bu kaşın sizde.
vede sen neler öğretip getiriyorsun bizlere.
af buyursunlar ama
AĞZIMIN SULARI AKTI
AFFOLA )))))
Nesrin

kelebeklisaniyeler 4 Temmuz 2010 13:23  

Nunucum ellerine saglik harika görünüyor gerçekten süpersin sicak havalarda soguk soguk harika gider öpüyorum canim seni.

Miskokulu Lezzetler 4 Temmuz 2010 13:33  

Tarçın oldumu her lezzet bence nefis emeklerinize sağlık. İzmirden sevgiler size....

Adsız 4 Temmuz 2010 13:40  

4 lezzet = nunu eder zaten
afferim deniz beye.
bayıldık canım
iyi pazarlar iyi tatiller arkadaşım

ferda

Unknown 4 Temmuz 2010 14:14  

Zerafet Sultanıma ve ailesine mutlu
pazarlar dilerim.Yine harika zerafet kokan bir sunum ilk fırsatta inşal lah denenecektir.KUcak dolusu sevgi ler öpüyorum...

Unknown 4 Temmuz 2010 14:24  

Çok güzel bir lezzet.Kaş ı ve sizi takipteyim.Kucak dolusu sevgiler

umutluhayat 4 Temmuz 2010 14:58  

böyle bir sunumla dondurma yenmezmi hiç.teşekkürler.kaşa gitme hevesimi kabartıyorsunuz.

Adsız 4 Temmuz 2010 15:06  

tek kelımeyle süperrr

Adsız 4 Temmuz 2010 15:17  

nunum bende cuma günü bakarken nasıl imrendim biliyormusun.
çokda beğendim, denemk isterim hemen hatta.
ço güzel bir tatil olmuş canım. afiyet keyif huzur olsun hepinize canım.
iyi tatiller / Neslihan

nesrin 4 Temmuz 2010 15:52  

Ellerinize saglik, hem tatli hem serinletici, hem de zevkli bir tabak. Sevgiler....

ÇAY SAATİ 4 Temmuz 2010 17:14  

Çok sevdigim bir tatlı-meyve.Ben de ilk defa 1983 yılında fransız tatil köyünde yemiştim.Sevgiler.Aida

Niko 4 Temmuz 2010 19:59  

şeker Konuşma:-ebilmek sen nasıl Türk lokumu ünlü lütfen söyler misiniz? Size çok minnettar olurdum. Ve kocam da.

Zeugma 4 Temmuz 2010 20:00  

Ee, ama olmaz ki :))) Ağzımın suyu aktı resmen..

Verdiğim kiloları alacağım bu gidişle; ama ben bunu yapmazsam ölürüm..Ölürüm inan nunucuğum..
Hadi bana müsaade, hemen başlıyorum :)

Teşekkür ediyorum, sevgimle..

BAL ANNE 4 Temmuz 2010 20:38  

ellerine sağlık
enfes görünüyor...

Adsız 4 Temmuz 2010 21:08  

ya off derim ben bu zatı şahanelere..
neler yayınlıyorsun sen arkadaş

sıcaktan daraldım, herşey var inanırmısın, hadi ben mutfağa yollanayım arkadaş.
BANU

Adsız 4 Temmuz 2010 21:10  

canım şu yazlıkta Pc elinde kapanda kalıyor, sabah beri akşam oldu anca sıram geldi ))
biz buna bittik.
yarın dedik ilk iş sakızlı yapacağız.
E ne de olsa ayvalıktayız..
( aklın kalmaz dimi dönüşte bize gelin nolur )
iyi tatiller canıma.

SEMA.N

http://www.lezzetibol.com 4 Temmuz 2010 21:57  

Ah ah Kaş günlerim geldi aklıma...
Balayı için bence enfes bir yer.
Yine mi gitmeli ne yapmalı:)))
Canım tarif nefis.
Soğuk soğuk hmmmm
Ellerine sağlık canım
Çok öpüyorum seni
sevgiler

bilge kamile 4 Temmuz 2010 22:28  

Nunu hanım, kaş resimleriyle önce gözümüze hitap ettiniz.Hatta rotamızı kaş'a çevirsek mi diye de düşündüm.Denizin o maviliği, huzuru çok hoş. Şimdi de bu leziz dondurma sunumuyla da damaklarımıza. Çok serinletici ve leziz görünüyor. teşekkürler.
bilge kamile

narcicegirengi/sevde 5 Temmuz 2010 00:47  

Kavun ve dondurma ikilisi benim de favorilerimden:) Biz kavunu ortadan ikiye boldukten sonra cekirdeklerini cikararark cekirdek yatagina istedigimiz tur dondurmayi ekleyip kasikla yeriz. Genelde Izmir'de satilan kavun ici dondurma da bu sekildedir. Ne kadar uyumlu bir ikili. Ellerinize saglik. Sevgiler
www.narcicegirengi.com

Damak Tadı 5 Temmuz 2010 10:01  

Çok nefis görünüyor kavun dondurma ikilisi Nuray'cığım..Kavunla pek aram olmadığından bana hitap etmedi bu şekli,Karpuz'lusu yokmuydu?

Ellerine sağlık canım,öpüyorum kocamanından..



Sevgiler..

Damak Tadı 5 Temmuz 2010 10:01  

Çok nefis görünüyor kavun dondurma ikilisi Nuray'cığım..Kavunla pek aram olmadığından bana hitap etmedi bu şekli,Karpuz'lusu yokmuydu?

Ellerine sağlık canım,öpüyorum kocamanından..



Sevgiler..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP