LAVANTALI CUPCAKELER

>> 22 Temmuz 2010 Perşembe







LAVANTALI CUPCAKELER

1 yumurta - 1 çb süt - 1.çb şeker - 1 küçük kahve fincanı sıvıyağ- 1 pk vanilya -
1.5 sb kadar !! un ( önce 1 sb ekleyin gerekirse arttırınız) - 1 yk lavanta - 1 pk kab.tozu

bu malzemeyle yaklaşık 8-10 adet cupcake çıkabiliyor !!!

YAPILIŞI

Sırasıyla kek malzemelerini çırpalım. En son lavantaları hafifçe ezip, veya çok hafif havanda döverek aromalarının çıkmasını sağlayalım ve en son hamura katıp kaşıkla karıştıralım. Sonra kalıba veya cupcake kalıplarına paylaştıralım.
170* ısınmış fırında yakaşık 25 dk pişmesi yeterli.

*
Eğer ola ki sevmeyebilirsiniz diye, kek hamurnuzun yarısını lavantalı, diğer yarısınıda dilediğiniz gibi kullanabilirsiniz !! Buda bir öneri.

AFİYET OLSUN.


NOT:
lAVANTALARINIZ MUTLAKA GÜVENLİ BİR BAHÇEDEN ALINIP kURUTULMALI !!
Organik ve doğal olmalı !!!!
Zira başka yerlerden alacağınız lavantalar, zirai tarım ilaçları kullanılmış, böcek ilacına , egzos ve başka zararlılarla geçirgen OLABİLİR !!!
LÜTFEN BUNU GÖZ ARDI ETMEYİN. ÇOK ÖNEMLİ !!!

7 yorum:

fuat gencal 23 Temmuz 2010 10:52  

Elerinize sağlık. Acaba lavanta kokusu cupcakelere geçiyormu? Lavanta kokusu çok güzeldir ama yerken nasıldır bilmiyorum.

Saygılar.

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Temmuz 2010 10:59  

Fuat Bey,MeRhaba.

Lavanta aroması çok hoş bir şekilde geçiyor hamura ! O lezzeti TAMAMEN alıyorsunuz !!

Piyasada her şeyin kimyasal şekilde ! aromaları satılıyor biliyorsunuz .
Ama mevsiminde hazırlayacağımız- limon-portakal kab.-lavantalarla vs vs...doğal harika aromalarımız bizim olur.

Yerken :) eğer aromatik tadlara da yatkınsak, farklı lezzetlerle mutlu olabiliriz. Örneğin ben Çok severim.

Teşekkür ederim.

Unknown 23 Temmuz 2010 11:30  

Zerafet Sultanım;

Ellerine sağlık sen bu harika cupca
kelerden bir daha yaptığında benim için ye olurmu.Böyle harika lavanta
lar bulacağımı sanmıyorum:))Kocaman
öpüyorum...

Unknown 23 Temmuz 2010 15:13  

bende tarifi bekliyordum.bahçemden lavantaları kopardım şimdi kurutma aşamasına geçtim.sonra cupcakeler yapacagım.ellerine saglık.

mutfakcini 23 Temmuz 2010 21:06  

Bahçemdeki lavantaları toplayıp vazoya koydum bu gün.Bir kısmıyla keklerden deniim.Ellerine sağlık,huzur veren sofrana bayıldım.Sevgiler :)

PAPATYA PRENSES 25 Temmuz 2010 10:51  

lavantalı tatları hep merak ediyorum ama denemeye de korkuyorum:)

ellerine sağlık nunucumm

Bir Dut Masalı - nUnU 25 Temmuz 2010 11:30  

arkadaşlar :
lavanta elbette sık rastlanan bir tat değil !
sonuçta bir gülsuyu gibi , bir çiçek aroması gibi değerlendirebilirsiniz.
En iyi yol :
hamuru 2 ye bölmeniz, yarısına lavanta ekleyip tecrübe etmenizdir.
Tabii herkes herşeyi sevecek diye kural yok..
amaç küçük bir fark yaratmak :)

hepinize sevgiler, afiyetler olsun.
Keyifle.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP