LAVANTALI KURABİYE !!

>> 21 Temmuz 2010 Çarşamba








YANLIŞLIKLA LAVANTALI KURABİYE YAPTIM !!!!
YİNEDE YERMİSİNİZ ? :)))
Amaa...ben yaparsam biliyorum yersiniz :)

Eve yetişmek için yollarda o kadar acele ediyorum ki, zaman zaman ibrede .. ? !km bile görünce OPSSSS !!!! nUnU diyorum O kadar da değil !
Yavaşşş !!

Son dönemlerde Çok yorgunum,Z.
Ramazan gelmeden Yurt dışında katılacağımız Fuar hazırlıklarını bitirme telaşında ve gayretindeyiz.
Karadutum ise Tek ayağı aksasa da :( değneksiz, artık kendi başına gidip gelebiliyor fizik tedavisine ! bana ihtiyacı kalmayınca , Bizde son haftalar da kendimizi işimize gücümüze verip, sarılmış hallerdeyiz.

Yine O gün , Erken çıkıp , 3 gibi jet hızıyla evde oluyorum. Nemden dolayı havuzu -denizi bilmem ama ,galiba havada yüzüyoruz İstanbul'da ! hava O denli fena !
ve ne yazık ki , daha fenaları da kapıda imiş !!!!
Bir arkadaşım dün sözleştiğimiz üzere ,bir emanet bırakmak için uğrayacak bana. Oradan da yıllık izni için 1 AY buralarda olmayacak.

Geçenlerde çalışma hayatlarından dolayı, evlerimiz de buluşamayınca, bir öğlen molasında kuruçeşmede buluşup ,harika bir öğlen yemeği ısmarladığını ! anımsayınca ! :)) bende minik bir jest yapabilirim belki diye,dolabımı karıştırmaya başlıyorum hızlıcana.
Buzlukta eski alışkanlığım, çeşit çeşit hazır beklettiğim hamurlarım var. Hemen onlardan 2 tane çıkarıyorum. Hiç kek kalmamış ! vakit de yok bu ara yapmamıştım, hem karadutum da yer diye tek yumurtalı küçük malzemeli keki çırpıp cupcakeler halinde fırına veriyorum. Ah 1 saat var ve ben başımdan bir kova su dökülmüş gibiyim :(

ve klimayı açmayı nihayet akıl edebiliyorum !
Çıkardığım hamurlar acilen ,şekillenip hazırlanıyor. Öyle seri öyle hızlıyım ki , el-kol ayak bacak hepsi devrede. Hızlı iş yapınca tezgahta yeni ayıkladığım mini kavanoza çarpıyorum ! cam tıpalı kapak savrulup devriliyor, içindekilerde tezgahtaki hamuruma yapışıyor du :)))) taze lavanta toplayıp kurutmuştum da.
Bir kaç saniye şaşkın şaşkın bakındıktan sonra gülüyorum, zaten bir ara kurabiye de olacaklardı diyorum, her ne kadar bugün olmasada :)
Hemen hamuru merdaneyle açıp ,kalıpla kesip 13 dakika sonraya kuruyorum fırını. Ve her şey tamam işte. Pişiyorlar.
Pişiyorlarda ..... Ama niye bu kadar kabardılar anlamıyorum !!!!! Ve bir ara gözüm tezgahta duran saklama poşetinin üzerindeki yazdığım etikete takılıyor :
'' turta hamuru '' !!!!!!!!!!!!!!
Yani kısacası telaşla hamurları karıştırıyor ve turta hamuruyla bir güzel kurabiye yapıyorum !!!!
hemde kazayla döktüğüm lavantalarla beraber..
Meğer nede güzel oluyormuş :):) Miss gibi aromalı lavanta ile...

AH NELER de YAPIYORUM !!!! :D:D

AFİYETLE ARKADAŞLAR.
Turta tartölet hamuru tarifimi vermiştim daha önceden .
Burada da asıl Kurabiye Hamur tarifi mevcut ::
Siz kendi kurabiye tariflerinizide kullanabilirsiniz


dikkat :
bu hamura sadece vanilya koymanız ve içine 1 yk kuru lavanta eklemeniz kafi.
Lavantanız mutlaka doğal-organik olsun. !!!!!!
Tanıdık bahçelerden, içinde ,üzerine tarım -böcek ilacı olmadan, egzos dumanlarının sinmediği lavanta çiçeklerini tercih etmek zorundasınız.
BU KISIM ÖNEMLİ !!!! DİKKAT LÜTFEN.

18 yorum:

mehtap kuzucu 21 Temmuz 2010 21:12  

merhaba nuray hanım,başlığınızı görünce heyecanlandım,tarifinizi de merakla bekliyorum.daha önce lavantalı kurabiye ne yedim nede duydum.değişik tadlara çok meraklıyımdır...elinize sağlık,sevgiler

Banu 21 Temmuz 2010 22:28  

Ellerinize sağlık nefis görünüyor... Çok değişik bu tadı bende deneyeceklerimin arasına aldım... Sevgilerimle...

Cocukla Cocuk 21 Temmuz 2010 22:43  

vallahi dogru :) sen yaparsan yerim!

Adsız 21 Temmuz 2010 22:57  

sen bahçenden içine bir avuç toprak atsanda ben yerim yine ]]
bu ne hoş bişey nunu, duymadım görmedim bilmiyorum ]]]]]]
ama çabuk ol. bekliyorum bak.
nesli.

LEZZETİKRAM 21 Temmuz 2010 23:02  

nasılda güzedl gözüküyorlar ,mis gibide kokmuştur,tarifi merak ettim :)

Baharcicegi 21 Temmuz 2010 23:51  

senin su bahcen ne bereketli masallah,yok yok
misler gibi lavanta kokmustur piserken yemesekte sanal kokusuyla doyduk
burasi yine sicak yagmur bekleniyor en kisa zamanda...

umutluhayat 21 Temmuz 2010 23:54  

lavantalı muhallebiyi biliyorum ama kurabiyeyide yeni duydum.tabağada bittim.bendede farklı bir modeli var.sevgiler

TÜLİN-sihirli tatlar 22 Temmuz 2010 00:35  

Nuray'cığım tadını merak ettım görunum guzelde:)yanlıslıkla nasıl oldu acaba.?:)sevgiler

Unknown 22 Temmuz 2010 00:54  

Canim bak ne güzelde olmus neden olmasin afiyetler olsun .

YeMeK vAkTi 22 Temmuz 2010 08:24  

:)) çok merak ettim..EE sabah oldu haydi bakalım:)

lezzet sarayı 22 Temmuz 2010 08:52  

çok değişik bir şeye benziyor bakalım taif gelince bakıcaz...

PASTASEHRİ 22 Temmuz 2010 08:59  

Nunucuğummm hadi tarifi ver ama lavantalı birkaç tarifde benim aklımda denenemek için . ellerine sağlık canımmm

Unknown 22 Temmuz 2010 09:01  

Günaydın Zerafet Sultanım senin elinden zehir olsa yerim:))Ben seni
asla yanlış anlamam:))İyiki varsın
tabak ve kurbişleri aldım kaçıyorum
ellerine sağlık kocaman kocaman öpü
yorum:))

Adsız 22 Temmuz 2010 10:05  

ömrümde duymadım yendiğini,küçük dilimi yuutturdun sabah sabah.bayıldım fikre.

bide 160 km duyunca dilimi yuttum.
napıyorsun öyle. 90/ km geçersen trafiğe bildircem ona göre ))))))))
Banu.

anneminkizıyim 22 Temmuz 2010 15:22  

Selam canim, harika kurabiyeler ve muffenslar olmus ellerine saglik. Lavanta nin lezzeti ile kurabiyeler mis gibi olmustur, ellerine saglik, sevgiler....

Adsız 22 Temmuz 2010 22:24  

nunuucum senin kazalarından bile felaket çıkmıyor yani ne diyem ben sana :0)
benim kazalrda halılar batar, tezgah mahvolur, bişeyler kırılır iş büyür :0(
ellerine sağlık cidden harika. çok merak ettim bildiğimiz gibi lavanta kokulu oluyor bu kurabiye sanırım, ama görüntü cidden güzel.eline sağlık canım.
iyi geceler

semra.

Canan Demirbağ 22 Temmuz 2010 23:22  

Çok nefis görünüyor elinize sağlık..

bir demet feslegen 23 Temmuz 2010 00:04  

Nunu cum sen yaparsın da yenmez mi hiççç, yeriz tabii :) Amann trafikte dikkat.. Kolaylıklar canım işlerinde, öpüyorum..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP