CALİMERA ANTİPHELLOS // KAŞ GÖZ, GERİSİ.... SÖZ !

>> 2 Temmuz 2010 Cuma




Çukurbağ yarımadası- Kaş
Karşısında bir yay gibi uzanan Meis Adası, önünde masmavi göz bebegini andıran sularıyla Akdeniz, etrafını çevirerek kirpiğe benzeyen Toros Dağları.
Çerçiler mevkiinden çukurbağ adası
Adanın üstünden otel
Kaş marina ( Hülya avşarın oynadığı Fatmagülün suçu ne filmi Kaşta çekilmişti !)

otelde akşam üstü
:)
keşke dallardan biri olabilsem..
SİZİN İÇİN HAZIRLADIM :)
Doyamadığım

Kaş'a gelirken kaputaş plajında akşam biterken
size buradan yazıyorum :)
otelin teknesiyle gezi öncesi
her sabah kahvaltımı yaptığım masadan Akdenize bakış
huzurrrrrr

Kaş hatıraları ( ah bide ters durmasaymış :)
günden geriye kalan zamanda kitaplarımı okuyup, sadece denizi seyrettiğim yer
arada barmenlik yaptığım oldu :)


odadan akşama bakış
ne diyebilirim ki başka ......... Duvak misali
güzelim ada'm
Atatürk'ümüzün gemisi Savarona'nın KAŞ'a ziyareti... SELAM OLA ATAM'a
Uuzuuuun yıllardır Kaş ın Bahçe restaurantının müdavimiyiz, şahane bir aile işletmesidir ve çok sevgili İclal'in ( iclal Aydın) burada çok güzel yemekler yaptığını bilen varmı ? bir zamanlar geliniydi bu ailenin ! büyük çakıl plajı
Antiphellos'da bulunan önemli eserlerden bir tanesi de Kaş Antik Tiyatrosu' dur (M.Ö.1.yy). 4 bin kişilik seyirci kapasitesine sahip ve Anadoluda deniz cephesine bakan tek eserdir.
kaş atatürk meydanı- marina sahil

Uzun çarşı
Şehrin kuzeyindeki kayalara oyulmuş mezarlar ile dört bir tarafa serpilmiş Likya lahitlerinde, antik kentin tarihi büyüsünü duyup ürpermemiz
Uzunçarşıda begonvillerle süslü eski rum evlerine büyülenmişcesine bakarken ve penceresinden el dokuması kilimler sarkan halıcıların ahşap dükkanlarının fotoğraflarını çekerken, yokuşun sonunda karşınıza çıkan ve tüylerinizi diken diken eden tarihi Kral Mezarı
Uzun çarşıdaki halk arasında Kral mezarı adı verilen, Likya Yazıtlı Anıt Mezar'dır (M.Ö.4.yy.).
Uzun çarşı sonunda bahçe restaurantın balık bölümü (yeni=
her yanı limon ağaçlarıyla dolu yollar (çok topladım)
güzelim Lim'ler ( ne severim ne severimmm ) sabırsızlıkla zamanını bekleyen mandalinalar
gece gündüz doğal parfümlü Kaş yollarında arzı endam eden Yaseminler
bastığınız her yerde sizi gözden sakınan nazarlıklar

çarşılarda rengarenk bir renk cümbüşündeki hediyelikler


muhteşem dükkanlarda sizlere göz süzen el işlemeleri
hepimiz için boncuklar


el emeği keçeler
balkonumun anıları.....
İstanbula doğru paketlenip yolculuğa çıkan hatıralar
mücevher kutumdaki yadigar güzellikler
doyamadığım yarı değerli taşlar
mutlaka uğradığım ciciler
turistlerin baş durağı
doyumsuz rum evleri
gözlere huzur el emeği halılar
çok sevdiğim rengarenk mimariler ve kimbilir ne hayatlar....
en sevdiğim yerler
uzun çarşının nadide el halıları
harika gümüşçüler ve nice güzel rum evleri
uzun çarşıya tırmanış (40* !)
diğer çarşı sokaklarından görünüş
Ptt sokağı
Kaş merkez çarşısı
Uzun çarşıdan yokuş aşağı bakış
belediye kahvesi ve mis gibi ciğerlerinize dolan yaseminler, yaseminler....

her gün gazete almaya geldiğimiz çarşı girişi
adada gün ağarırken
dünyanın sayılı harikalarından kaputaş plajı
kaputaşta gün battıktan sonra
BEN :)
Ülkemizin olmazsa olmazı otlu gözlemeler ve çörek otlu kahve !!!!!! (bilen varmı)
her öğlen günümüzün ayrılmaz parçası kavun- karpuz- portakal suları
VE KAŞ Harikası DENİZ'İN SPECİALi. (anlatacağım) offfffffffffff :)))) dimi ?
ÖĞLEN VE AKŞAM ARALARI







Sevdiceğim mekanımız !
Ülkemizin ünlü işadamlarından ve köklü ailelerinden (çapamarka) ailesinin oğulları,
Çok Sevgili Mehmet Beye- eşine her şey için teşekkür ederiz.
doyamadığım büyülü begonviller
otelden
otelde akşam : sessizliğin sesi, dalga melodileri, kuşların armonisi, gökteki yıldızların,
sizi geceye daveti, begonvillerin akşama kattığı zerafet ve KAŞ.......
Kaşta güneş batarken
!!!!! AKŞAM
otelden Plaja bakış
Kusursuz Kaş sahili ve marina
Günbatımında güneşin Meis Adasının arkasından batışı; kızıllığın Çukurbağ Yarımadası’na düşüşü ve oradan da heybetli dağların arasında kayboluşu VE BUNA EŞLİK EDEN ADA ŞARAPLARI
BEN :) Sahil , gece ve çarşı ...





Unutulamaz bir ambians ve pembe duvaklı dev begonvil ağacı
!!


KAŞ GÖZ, GERİSİ SÖZ !!!!!
Evet KAŞ için böyle denir !!
1998 den beri, kardeşim ve tüm ailemizle 6 yılımızı geçirdiğimiz, her gittiğimde sanki ilk gördüğüm an kadar huzuru hissettiğim, ömrüm boyunca aradığım ve sadece Kaş'ta bulduğum-uz sükunetin ta kendisi ,gizli sığınağımızdaydık...
Her gün yasemin kokularının sarhoşluğunda yıldızları seyretmek, begonvilleri masama, fincanıma,odamıza ve hatta saçlarıma arkadaş etmek,
gözlerim maviye bulanmış halde, Meis adasıyla hasret gidermek, tekne turları ile kekoava , mavi mağara ve koylara gitmek, dalmak ,
mehtap turunda balık mangal Partilerinde Rum dostlara calimeraa demek :) güzelim turkuazıyla kaputaşta büyülenmek, saklıkent, patara, kalkan ve batık şehir kekovada ki ( simena ) keyif günleride bu sukünete dahildi gezimizde....sadece pazarını görüntelemedim :( kamerada çünkü !

Şimdi ise ;
Sadece hep beraber izlemek yeterli bu eşsiz mavi - pembe sükuneti !!!!!
SEVGİYLE...

36 yorum:

Unknown 2 Temmuz 2010 15:53  

Canımmmm sana sonuna kadar katılıyo
rum.Her karede eşsiz ayrıntılar var
Bu harika paylaşım için yüreğine sağlık.İyi ki varsın Zerafet Sulta
nım öpüyorum kocaman.Mutlu hafta sonları:))

evcilik 2 Temmuz 2010 16:07  

kesinlikle haklısın doya doya seyredelim...
an yaşamak gibisi yok..
Carpe diem...
sevgiyle kal...

bırtutamkekik 2 Temmuz 2010 16:11  

ayyy ...inanamıyorumm benim memleketimm:(çok özledim ama az kaldı tatile..:)

Damak Tadı 2 Temmuz 2010 16:11  

İzledim her bir kareyi tet tek atlamadan..Sefanız olsun Nuray'cığım,çok hak etmiştin canım..İnşallah blogundan daha çok güzellikler izleriz..Öpüyorum kocaman canım..Sevgilerle...

nesrin 2 Temmuz 2010 16:23  

Hersey muhtesem. Fazla söze gerek yok gercekten. Sevgiler...

HUYSUZBALIK 2 Temmuz 2010 19:00  

Nunucum bitirdin beni burada. Mavi yolculuklarda teknemiz mutlaka uğrardı Kaş'a. Nasıl da özlemişim. Begonvilli resimlerle kavunlu dondurma favorim :) Sevgiler...

Nina 2 Temmuz 2010 19:23  

WOW WOW WOW... absolutely beautiful!!! Love them all!!!

Adsız 2 Temmuz 2010 21:27  

gerçekten dilim tutuldu,
gerçekten..
^^
olağanüsütü bir yer ve mekan.
sen yıllardır niye gidermişin daha iyi anladım canım.
turizme katkın çok )))
öpüyorum canım. hoşgeldin.
NESLİHAN

Unknown 2 Temmuz 2010 21:27  

harika resimler çekmişsiniz.Eşim kekovalı, kaş'a komşu yani:) defalarca seyrettiğim güzelliklere sizin objektifinizden bakmak da çok keyifliyidi..Paylaşım için çoook teşekkürler..

Adsız 2 Temmuz 2010 21:29  

nunuuucuum..
of off desem,
gerisi SÖZ :-))
Şapkanı sevim, çiçekli çayını kahvenide emiiii.
en güzel çiçek sensin arkadaşım.
sefan olsun yarasın.
iyi akşamlar zuzu.
gülbin B.

A. 2 Temmuz 2010 21:52  

Herşey çok zevkli çok güzel.Fotoğraflar özenle çekilmiş.Paylaşım için teşekkürler.

NEŞELİ MUTFAK 2 Temmuz 2010 22:39  

NUNUCUĞUM İYİ TATİLLER .MANZARA ÇOK NEFİS BAYILDIM . RUHUM DİNLENDİ .BİRDE ORALARDA OLSAK HARİKA OLURDU:))
BİZİM YERİMİZEDE İYİCE GEZ TATLIM.
SEVGİLERR:))))))))))

Adsız 2 Temmuz 2010 22:57  

pembe kadın
tatil diye buna derim.
tatil buudur işte.
süpersin & semra.

umutluhayat 2 Temmuz 2010 23:43  

harika bir tatil olduğu fotolardan belli.sefanız olsun.sevgiler

Adsız 2 Temmuz 2010 23:56  

Doyamadım ki o pfur pofur begonvillere ben.
sende ne seversin ..çok güzel olmuş bu tatil canım ya. sırada neresi var nunum. çeşmemi yine =]]
keyfin daim olsun canım.

sema.n

Adsız 2 Temmuz 2010 23:59  

doyamadın sen mehtapa manzaraya, ayaktasın hala.
bende hem sana hemde MSNe yazıp duruyorum ]])))) hehee....
bi kadehde benim için doldur arkadaş.şööle adaya karşı oh miss
iyi geceler canım

BANU.

Baharcicegi 3 Temmuz 2010 00:15  

Kisa bir süreliginede olsa gitmis kadar olduk Kas'a
10 sene önce gitmistik bir gece kalmistik tepede bir otelde harika yer, simdi orda olmak vardi:))))
iyi tatiller canim

Eya 3 Temmuz 2010 03:52  

Nunucugum fotograflara bakmaya doyamadim. Bende yillar öncesine gittim. En sevdigim belde ve begonviller...tabiii iclrinde Sen..harika..sevgiler

zehra

Adsız 3 Temmuz 2010 08:23  

can nunucum benim,
insanın nutku tutuluyor bu resimlerle, seninde ömrün uzamıştır illaki,
artık ölümsüzsün :}}}

o limonlu çay ve kahvenin yanındaki begonvilini severim }}}

ASUMAN }}
[ BAHÇEYE GELL HADİ}

http://www.lezzetibol.com 3 Temmuz 2010 09:23  

Ah canımmmm şu anda balayı günlerime bir gittim bir geldimmm...
Balayında ilk durak noktamız KAŞ tı. Bende oranın inanılmaz büyüsüne hayran kalmıştım.
Ne güzel anlatmışsın. Yüreğinin güzelliği kaleminden belli canımm.
Çok çok öpüyorum seni...

Hayatın Ressamı 3 Temmuz 2010 09:31  

ah o sükünete benimde nasıl ihtiyacım var.
Her fotoraf şahane görünüyor.

LEZZETİKRAM 3 Temmuz 2010 10:45  

ay canım nasıl güzel fotolar çekmişsin içim açıldı,biz beş sene üst üste hemde senede iki defa gitmek üzere tatil yapardık kaşta ,ama son üç senede gidemez olduk malum ufaklık yüzünden her yer kayalık bebişle zor ,kaputaş plajına gitmekde zor hergün tabi:) ama anılarım canlandı ,balayınada gitmiştik ,ne güzeldir karşıda Yunan adalarından Meis harika bir yer gerçekten romantik ,Biz Hadrian'da kalırız hep tavsiye ederim ,çok mükellef ve kalite bir yerdir.çok güzel, biraz daha foto bekliyorummm :)özellikle begonvillerin fotolarını :) iyi tatiller

Adsız 3 Temmuz 2010 10:54  

heryere yakışan biricik arkadaşım benim..
bu nasıl bir güzellik..
yüreğimi nasılda şen ettin.

sevtap

KİZHATCE 3 Temmuz 2010 10:58  

yüreğine emeğine sağlık canım,seninle beraber bende gezdim Kaş'ı :)begonviller benim içinde vazgeçilmez çok az açsa bile balkonda bir köşede duruyor :)
haa kırçanı henüz görmedim, ne zaman çıkıyorki(ilgi alanıma pek girmez de)
kocamannn öptüm nunu cuk...

andrella 3 Temmuz 2010 11:02  

Sooo great! It looks like wonderful holidays!!!
many greetings from andrella

ÇAY SAATİ 3 Temmuz 2010 11:09  

Olaganüstü bir güzellik..Hersey harika...Görsel olarak bu güzellikleri yaşattığın icin cok teşekkür ederim.Sevgiler.Aida

Adsız 3 Temmuz 2010 11:13  

VAY VAY İŞTE NUNUşumun en sevdiği yer bide çeşme elbet,
cennetten köşe gimek nasip olmadı,
ama onca yola değermiş nunuş,
hatta bayağı uzun kalmak lazım.
iyi gelmiştir arkadaşım sağlıkla daha iyilerine gidin inşallah.

zeynep günal

Jana 3 Temmuz 2010 15:41  

Hallöchen.
Oh sind das wunderbare Fotos,man glaubt man wäre selber da gewesen.
Und die vielen schönen Blumen die so prächtig blühen.Und die Stadt alles schön. Und die Bazare wunderbar.Schönes Fleckchen Erde.
Liebe Grüße aus Germany Jana

NzlGl 3 Temmuz 2010 16:04  

Uzun yıllar önce eşimle gitmiştik. Bu harika fotoğraflardan sonra bir kere daha gitmek Allahın emri oldu nunucuğum.

İyi tatiller diliyorum....
sevgilerimle

Unknown 3 Temmuz 2010 16:14  

Kendimden geçtim.Harika .Yorum yazmakta zorlanıyorum.İyi eğlenceler,sevgiler.

tatlıhayat 3 Temmuz 2010 16:22  

Nunucum,seneler evvel bizde gimiştik,hatıralarım canlandı....Sevgiyle...

Adsız 3 Temmuz 2010 18:41  

oooohh bütün yorgunluğumu yarım saatte aldın benden.
ayrılamıyorum bu sayfandan ki.
dehşet bir yer. dünya boşuna dalmaya gitmiyor buralara.
nefis karelemişsin yine,
çok sağol numum
ESİN

Nuray 3 Temmuz 2010 22:53  

Nuray Hanım Merhabalar,
Mükemmelsiniz, gittiğiniz yerler gerçekten harika insanın huzur bulduğu yerler. Bizlerle de paylaştığınız için size çok teşekkür ediyor, iyi akşamlar diliyorum....
Hoşçakalın....

Niko 4 Temmuz 2010 19:55  

Güzel manzara!
Harika bir ülke var! Kendimi Eylül ayında İstanbul'a bir ziyaret zevk umuyoruz.

Zeugma 4 Temmuz 2010 21:00  

Mükemmel bir tanıtım ve paylaşım..
Her birinde ayrı kayboldum...
Rüya gibi bir yerdesin desek abartmış olmayız bence :)

Teşekkürler, sevgiyle...

boncuk mutfakta 5 Temmuz 2010 00:56  

Sevgili Nunu 1995 te balayındayken Kaş a da gitmiştik.Doğal güzelliğine vurulmuştum ama doğru dürüst konoklayacak yer bulamamıştık.Şimdi gözüme her şey ne kadar farklı geldi.
Güzel paylaşımın için teşekkür ederim canım.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP