YER ELMASI ÇORBASI

>> 13 Aralık 2010 Pazartesi





Hatırlıyorum !


Valide Sultanım hiç, ama hiç eksik etmezdi yer elmasını sofrasından ! Sofrasından diyorum çünkü biz iki kardeş değil ağzımıza sürmek, hatta ben göz ucumla bile bakmazdım.. öyleya, cağnım köfteler, sarmalar dururken buda neydi şimdi böyle ! AH NE CAHİLLİK !! gülüyorum şimdi o çocuk yıllara.
Gel zaman git zaman valide sultanmın O gözucuyla bile bakmadığım TÜM Y-emekleri soframda en layık yerini aldı, hemde baş tacı da takılarak !
Biride elbette yer elmasıdır. Hazır diyet sınıfımızın takibindeyken, değişik çorbalara nUnU maRkA yorumuyla devam edeyim istedim.
Hem ; yine unsuz, yine kremasız, tereyağsız ve şeker katkısız. Güvenin tadı tuzu nefaseti Tam Yerinde. Anlıyorum çoğunuzun evine, sofrasına gelmez,ama çorbasını yapın ve hiçde düşündüğünüz gibi olmadığı görün :) Anlaştık mı ?
Hepinize , tüm takipçilerime AFİYET OLSUN..
SAHİ BEĞENİYORMUSUNUZ DİYET SINIFIMIZA YAPILAN ÇORBALRI? BİRAZ SESLERİNİZİ DUYSAM ??? Yada neleri yemek istiyorsunuz, söyleseniz, sizin için yapmaya çalışsam !



YER ELMASI ÇORBASI

700 gr yerelması
1 büyük soğan
1 iri diş sarımsak
1 yk. sızma zeytiyağı
tadına göre taze çekilmiş karabiber
1 çay kaşığı nane ( maydanoz-dereotu vs ne arzu ederseniz)
3 sb sıcak su ( az gelirse sıcak su ekleyiniz)

Yapılışı

Basınçlı tencereye tüm ! sebzeler doğranarak konup 3 dk içinde pişirilir
Blendrdan geçirip, içine tazecik maydanoz, dereotu veya kereviz yaprakları atıp, 3-4 taşım kaynarak, içime hazır hale getirebilirsiniz..

AFİYET OLSUN.

22 yorum:

dogada.blogspot.ru 13 Aralık 2010 11:51  

Nunucum yer elmasını herkes sevmiyor ama ben çok seviyorum değişik şekillerdede deniyorum geçen kerevizli yapmıştım ALLAH bize bu güzel nimetleri vermiş beğenmemek ne kelime bazı şeyleri daha fazla sevebiliriz ama bu nefis ve sağlıklı yiyeceklerede yer verelim çorbasıda çok lezzetli olmuştur ellerine sağlık canım benim sevgilerimle

Adsız 13 Aralık 2010 11:57  

Merhaba,çorbanız pek leziz olmuş,ellerinize sağlık.
Aynı şekilde ben de annemin yaptığı ne çok şeyi yemem diyerek,kapris yaparmışım meğer.Şimdi öyle mi ya?Her sebzeyi severek ve bayılırım diyerek nasılda iştahla yiyorum,sebzeleri daha başka ne şekilde pişirsem diye düşünüyorum.Bu çorba tarifini de denemek üzere alıyorum,tarif için teşekkürler.İyi bir hafta geçirmenizi dilerim.

Unknown 13 Aralık 2010 11:58  

Sultanım mutlu haftalar bizim evde ne yazıkki bu harika sebzeleri yemi
yorlar.Bende tek kendim için yapamı
yorum açıkçası ellerine sağlık şifa
olsun sunum her zamanki gibi harika
öpüyorum.

Şehnaz 13 Aralık 2010 12:05  

NEFİS GÖRÜNÜYOR NUNUCUM..HİÇ DENEMEDİĞİM BİR ÇORBA...VE DENEMEK SİTİYORUM....ELLERİNE SAĞLIK TATLIM..

Özgen 13 Aralık 2010 12:07  

Merhaba ellerine sağlık,
Yerelmasını sadece zeytinyağlı deniyordum.Şu soğuklarda çorba fikri daha iyi galiba.En kısa zamanda deneyeceğim. Sevgiler...

Saglıklımutfak 13 Aralık 2010 12:26  

Nunum çok severim. ama hiç çorba yapmıştım:) Ellerine sağlık canım.

Adsız 13 Aralık 2010 12:28  

ohh mis gibi değişik bir sebze daha,
hiç aklıma gelmezdi harikasın sen nunu. bulduğum yerde alıp yapıcam ilk fırsatta.
sevgiler nunucum
Nesrin

Adsız 13 Aralık 2010 12:39  

tatlım resimleri çok beğendim,
annemin yemeği gerçektende, ama çorba aklıma bile gelmemiştir ,
mutlaka kendime yapacağım,perşembe pazarda bulurum inşallah.
afiyet olsun sağlık dolu hem
Zeynep Günal

cumbada 13 Aralık 2010 12:39  

Yer elmasını her türlü yerim pişiririm ama çorbası aklıma gelmemişti akşama deneyeceğim..Ellerinize sağlık..

YeMeK vAkTi 13 Aralık 2010 12:51  

Canım dutum piştimi olduk biz şimdi:)

Ellerine sağlık gerçekten tadı çok hafif ve güzel oluyor bu çorbanın :)

Unknown 13 Aralık 2010 12:58  

yer elmasını bir kez yemiştim çok önce toprak kokuyor gibi gelmişti bir daha da yemek kısmet olmadı
ellerinize sağlık

MAVİANNE 13 Aralık 2010 13:14  

gerçekten de çok leziz duruyor
yer elmasının zeytinyağlısı olur sanırım sadece ne cahillik :)))
ellerine sağlık

Delfina ; 13 Aralık 2010 13:39  

Yaa ben de dün Kipa'da görmüştüm,alsam mı almasam mı bilemedim.Nunu marka tariften haberim olsa alırdım,olsun bir dahakine...


Buradaki tariflerin hepsi bize hizmet ediyor Nunucum,ellerine gönlüne sağlık...

Damak Tadı 13 Aralık 2010 13:41  

Zeytinyağlısını yaparız ama çorbasını hiç denemedik Nuray'cığım.Sanırım ben yine içemem çorbasını..))Ellerine sağlık canım,afiyet şeker olsun..

Sevgiler..

Adsız 13 Aralık 2010 13:45  

nunuşu bende zeytinyağlısına mest olurum, ama evdekini çorbamı yapayım, yemekki karar vermem lazım, biliyorumki artık yine güzel bir çorbam daha olacak masamızda. sende sağol canım.

A.sema

kelebeklisaniyeler 13 Aralık 2010 13:49  

Nunucum yer elmasini hiç çorba da denememistim çok güzel olmus bir kenarda tutucam, sunumu çok hos olmus ellerine saglik canim,hosçakal.

Adsız 13 Aralık 2010 13:51  

aa sen bir dahisin nunum gerçektende. bak yine bir güzellik daha tarif defterime.
aklına emeğine sağlık arkadaşım
çok güzel bir hafta diliyorum, buz dışarısı aman dikkat.
BANU

Bir Dilim Düş 13 Aralık 2010 14:12  

Nunucuğum vallahi şimdi senin yazını okuyunca fark ettim ki ben yer elmasının tadını bile bilmiyorum. Hep pazarlarda görürüm ama almamışım da yapmamışım da hiç. Ama sana güvenim sonsuz yarın Salı dolayısıyla pazarımız var gidilecek ve yer elması alınacak önce bu çorba sonra da yemekleri denenecek.

Sevgiler,
Evren

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 13 Aralık 2010 14:17  

Çok besleyici, bol vitamin ve sağlık deposu...

Stil Direktoru 13 Aralık 2010 14:22  

Yer elmasının çorbasını da yapsa yapsa Nunum yapardı :) Ellerine sağlık bal kadın ayrıca moral vermen dostluğun için müteşekkirim seni seven Edi'n :)

Adsız 13 Aralık 2010 14:27  

e helal olsun nunum
kargacık burgacık bu şeydende tam bir nefaset yaratmışsın
şapka çıkartırım anacım ben sana :)
mutlak denicem ( ASU )

Adsız 13 Aralık 2010 14:28  

tamda havası nunucuğum, çorbalara hayır diyemme hiç- ama bunu içmeden bu kışı geçirmem söz !
çok çok ellerine sağlık tebrik ederim.
Selma

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP