BAL KABAKLI SEBZE ÇORBASI (nUnU mArKa)

>> 9 Aralık 2010 Perşembe

fotolar çok güneşsiz bir günde ve çorba sıcakken çekildiler, hafif donuk bu yüzden !



BAL KABAKLI SEBZE ÇORBASI (nUnU MaRkA)

500 gr. bal kabağı ( diyetteysek, ince 1 dilim oda yaklaşık 250 gr )
2 soğan

1 adet sarımsak
10 dal pazı
1 domates
2 kabak

çok az taze veya toz zencefil ( karabiberi daha az koyun- zencefille acı olacaktır)
5 sb sıcak su.

1 yk sızma zeytinyağı
1 kırmızı taze biber (kapya)
tuz-taze çekilmiş karabiber- kırmızı pul biber- az miktar nane

Pazı hariç ,
Hepsini düdüklü tencerede pişirip ,blendrdan geçirin
Pazıları ekleyip, 10 dk sonra kapatıp afiyetle içiniz.

Yine unsuz, kremasız, yumurtasız ,tereyağsız ,nişastasız ,sadece ve sadece sebzeden bir çorba elde ettim.
Deneseniz sizi memnun eder diye düşünüyorum.
*****

Sevgili Sınıfımız,
Bal kabağı şeker yüklüdür !!
Diyet döneminde kalorisinden dolayı önerilmiyor !!!! Yani bizim sevgili Dr.Mehtapımız ''Aman SAKINN ! '' diyor .....
!!!!!! Demedi DEMEYİN !
*****
Cunda dönüşünde , öyle çok çiftlik alışverişleri yaptık ki, biride çeşit çeşit ,boy boy güzeller güzeli bal kabaklarıydı. Bayılırım oldum olası görüntülerine.
Böreklik ! çorbalık, tatlı yapmak için ve yeni yıl yavaş yavaş gelirken ,bir çok çeşit için, çok amaçlı kullanılacaklardı..
Eş dost ,konu komşu bu minicik , kavun büyüklüğündeki bal küplerine hayran oldular, tabii kendinede sahip olunca da çok mutlu
oldular.
Bende yaptığım-denediğim tüm çeşitleri ,zaman içinde sizlerle paylaşabilmeyi umuyor, Güzel ülkemizin bereketi sonsuz olsun diyerek,

HEPİNİZE AFİYETLE SEVGİLER YOLLUYORUM.


21 yorum:

Unknown 9 Aralık 2010 18:03  

Ben de bayilirim Kabak corbasina, umarim Mehtap hanimdan yakin zamanda izin cikar, yoksa baka baka eriyecegiz valla... Sevgilerimle ellerine saglik canim benim...

Unknown 9 Aralık 2010 19:23  

bal kabağı ile çorbayı bende seviyorum.ellerine sağlık canım.

FERZAN 9 Aralık 2010 19:54  

değişik bir çorba ellerine sağlık,afiyet olsun,sevgiler....

ozguluntarifleri 9 Aralık 2010 21:05  

Nunumm harikasinnn.. Muthis gorunuyor kabak corbasi ellerine saglikk.
Tatli kabaginin corbasini hic denemedim ama uzun zamandir denemek istiyordum..Muthis besleyici ve vitamin deposu..

Kucak dolusu sevgiler.

kalpkurabiye 9 Aralık 2010 22:31  

Nuray Hanım ellerinize emeklerinize sağlık...
mis gibi olmuştur kesinlikle..
hiç çorbada kullanmadım balkabağını bizimkiler soğuk bakıyor diye.
ama çok güzelll görünüyor..

Nehir Butik Pasta 9 Aralık 2010 22:37  

evet balkabağı çorbasında şeker tadını hep almışımdır
dikkatle yenmesi gerek
ellerine sağlık Nunucum

Miskokulu Lezzetler 9 Aralık 2010 22:57  

Geçtiğimiz kış denemiştim tatlı mı olur demiştim ama hiç ilgisi yok harika bir lezzet oluyor ellerinize sağlık Nuray Hanımcığım sevgiler...

Adsız 9 Aralık 2010 23:25  

balkabaklı çorbamı,
allahallah hiç yemedim,
demekki yapılacak diyorsun yani

=]]] zeynap günal

Unknown 9 Aralık 2010 23:53  

Sultanım ellerine sağlık balkabağını
tatlıda çok severim ama çorbasında ka
rarsızım:))Sımsıcak sevgilerimi yolluyor öpüyorum.

Unknown 9 Aralık 2010 23:55  

Hiç yapmadım ve yemedim ama az da olsa denemk için yapmak isterim komşu olsak o canım kabaklardan bize de gelirdi dimi?

Adsız 10 Aralık 2010 07:55  

bu kış sayende hem çokça sağlıklı, hemde çeşitten zengin çorbalar içeceğim,
eline sağlık sabırsınlanıyorum denemek için.

NESLİHAN

TATESAL 10 Aralık 2010 08:58  

Balkabağından hep tatlı yaparız hiç yemek veya çorbada denemedim...Bu büyük kabakların tatlı olmayanından dolma yaparız...harika olur,üzerine sarmısaklı yoğurt dökülür...Dilimlere ayrıldıktn sonra küçük parçalara kesilir ve her parçanın arası tam ayrılmayacak şekilde bölünür ve içine kıymalı dolma içi doldurularak pişirilir...
Çorbaya gelince enfes görünüyor ve hele sizin eliniz değmişse bu daha da lezizleşir...ellerinize sağlık,şifa olsun Nuray Hanım...

Adsız 10 Aralık 2010 10:05  

kuzum ne icatlar bunlar, hemen pazara gidiyorum ben,
evdemisin hadi buluşalım bari tarifi canlı dinliyeyim
ferda

Adsız 10 Aralık 2010 11:45  

Ellerinize sağlık Nuray Hanım çok lezzetli görünüyor.
Afiyet olsun...
Nuray

Bir Dilim Düş 10 Aralık 2010 12:01  

Nunucuğum ellerine sağlık canım dğn akşam kulaklarını çınlattık eşimle :))) Çünkü senin pazılı sebze çorbanı pişiriyordum ve eşim mutfağa su almak için gitiğinde dedi ki
Birol:"Aşkım ne yemeği yapıyorsun?"
Evren: "Yemek değil hayatım o çorba"
Birol:"Ne çorbası,içinde ne var"
Evren:" Sebze çorbası, içinde 5 çeşit sebze var, neden sordun?"
Birol: "Harika kokuyor!"
Evren: ":))))"

Yani Nunucuğum sayende eşimde mulu oldu ben de hele tadına bakınca daha da mutlu olduk!!! :)))

Sevgiler,
Evren

TAZE NANE 10 Aralık 2010 12:03  

Mutlaka yapmak lazım.
Sevgiler.

Bulbulunyeri 10 Aralık 2010 16:17  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir çorba olmuş. Daha önce hiç tadmadım. Küçük kızım bal kabağının tatlısına bayılır, o geldiğinde deneyeceğim.
Sevgiyle kal.

durutarifler 10 Aralık 2010 17:21  

Ben de yapıyorum kabak çorbası ama senin ki kadar bol malzemeli değil. Ellerine sağlık. iyi hafta sonları.

TÜLİN-sihirli tatlar 10 Aralık 2010 22:02  

ellerine sağlık nefiss görünüyor.Tam mevsimine de yakışık değişik bir çorba olmuş canım :)sevgiler

mutfakcini 12 Aralık 2010 00:13  

Ne zamandır düşünüyorum kabak çorbası denemeyi.Tereddüt içindeydim nasıl olur diye.Yapmak şart oldu,öyle nefis görünüyor ki.Ellerine sağlık canım..Sevgiler :)

Mehtap Pasin Gualano 12 Aralık 2010 12:29  

NuNu'cugum, sadece simdilik diyorum ama paziyi artirip, kabagi azaltirsak neden olmasin, kabakli pazi corbasi olur o zaman...
Kek de muhtesem bu arada, hani ustteki kestaneli olan...
Eline saglik... Bu arada yagmur da olsa, kar da spora gidilir mesaji veriyor yazin... Harikasin...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP