AĞAÇ KEK

>> 24 Aralık 2010 Cuma





YİNE DE ,BİR DİKİLİ AĞACIM YOK MU DEDİNİZ ? :)))))))))))) TAMAM HADİ BERABER YAPMAYA ÇALIŞALIM..

Geçen hafta içi masalıma yorum bırakan blogları ziyaret ediyordum, bazı hayranlarımın ! çoğu yabancı izleyiciler biliyorsunuz, bu ziyaret esnasında bir resim gözüme takıldı, üzerine tıkladım ve bu güzelim ağaç kekleri gördüm,hemen kendisine beğenilerimi iletip, bu keki yapabileceğimi bildirdim, nazik bir cevap yorumla bana dönüp memnuniyetlerini belirtti ve böylelikle iznimi de almış oldum
( www.Yoli.blogspot.com )
Ben sadece görüntü-yapım izni aldım :) Çünkü kek malzeme seçimim doğaçlama oldu. Bana dönersek ;Yeğenim Paris'te okuyor,noel dolayısı ile tatilini burada geçiriyor, beni arayıp, gelmek istediğini, ama 2 saaat vaktinin olduğunu söyledi ( ben sözleştiğimiz saate yetişebilmek için ,karşı yakadan eve gelip, hemen mutfağa girip bu keki yapmaya kalkıştım !!!! ) hemde emin olun, sadece gözlerimin gördüğü kadarıyla, mantık yoluyla ve el göz yordamıyla !!!!! Blog zaten Bulgarca, çevirsem komik kumuk şekilde çevrim yapacak google, zaten vakit kalmamış,ben zaman kaybedicem, iyisimi tüm tecrübelerimi yanıma alıp yapmaya başladım. Ama başıma gelmeyen kalmadı !!!!!!!!!!!!!! ????????
Ah senmisin kısacık sürede cengaverliğe soyunan .... !!!!!
Çok stresli -çok maceralı zamanlarla hakikaten olmadığı kadar bunaldım.
Oysa biliyorum,geniş zamanlarda çok keyifli bir çalışma olacak emin olun, sakın gözünüz korkmasın .
Lütfen planlı ve adım adım gerçekleştirin aşamaları , yoksa ben ne yaşadımsa aynen yaşamak zorunda kalırsınız !!!!


AĞAÇ KEK

-İlk adım :

-beyaz kuvertür çikolatayı benmari usulü eritiniz hazır beklesin
-fıstıkları yayvan bir kap içinde bekletin
-6 adet ısıya dayanıklı fincanın içini 1 parmak kalıncaya kadar normal un doldurun
-Önce yağlı kağıttan 6 adet külah hazırlayın ve bu külahları tabanına kadar,una batırın
-fincanları fırın tepsisinde bekletin
-fırınınızı 170* ısıtın

Şimdi kek malzememi yazayım, tamamen benim doğaçlamamdır !

Tam 6 adet için !

-1 iri yumurta
-1 küçük çb.şeker ( 1 parmak daha az olsun meyveler var çünkü)
-1 küçük çb. süt
-1 T.kahvesi fincanı sıvıyağ
-1 sb.un
-vanilya
-pudra şekeri
-300 gr iri çekilmiş fıstık
-200 gr beyaz çikolata
-100 gr kiraz şekerlemesi ( 6 tane içinden ayırın)
-yaban mersini- portakal kabuğu- damla çikolata- 1 yk fıstık- vanilya -
-minicik ! tarçın-karanfil-kakule serpin

YAPILIŞI

-Kek sırasıyla çırpılır,
-içine en son baharat ,fıstık ,damla çikolata,portakal kab.yaban mersini ve kiraz şekerleri eklenir ,bir iki kez karıştırılır (kıvama dikkat edin gerekirse !! 1 tatlı kaşığı un ilave edin veya yoğunsa 1 yk süt ile inceltin )
-şimdi bu kek hamurunu, dikkatlice kağıt külahlarının içine eşit şekilde paylaştırın
-ve fırına koyun yaklaşık 25-35 dk arası pişiyor. (fırın farkları olabilir)
-pişen külahları telin üzerinde ılınınca kağıtlarından ayırın ve soğuyunca ! ,

-önce beyaz çikolataya, sonra fıstıklara bulayıp , çam ağacı efekti verip ,kiraz şekerlemeleriyle süsleyin ( ben yetiştiremedim )
- ve servis standına yerleştirerek üzerine pudra şekeri serperek kar efekti yapın
-çocuklarınızla beraber yapabilir, küçük misafirleri mutlu edebilir yada yeni yıl kekiniz olarak sofranızda misafirlerinizi ağırlayabilirsiniz.
-banada haber verin lütfen bakacağım :)


Ben her şeye rağmen gerginde olsam çok keyif aldım bittiğinde !! :) Ağaçlarım yan yatsada (sıcakken işlemleri yaptım ve zedelendiler ) süslemeleri yetiştiremesemde çok cici bir çalışma ve sabIr isteyen tecrübeydi, olsun çok şey öğrendim !
Heleki yeğenimin sofra ve kek karşısında ,ağzı uzuuuun süre kapanmadı :-) İşte her şeye değen zaman zaten buydu. Unuttum gitti :)

HADİ HEP BERABER SAĞLIKLA ,ÇOK MUTLU OLALIM, KEYİFLİ OLALIM, HAYATA TEŞEKKÜR EDELİM
HEPİNİZE ÇOK SEVGİLER
AFFEDİN ZİYARETLER İÇİN MÜSAİT DEĞİLİM,

İnanın bir havada , bir yerde, o havaalından bu hava alanına koşturup duruyoruz...Yorgun, az uykulu, işi başından aşmış hallerde seneyi bitirmeye gayret ediyoruz.
Ama en azından sizin seslerinizi duymak beni çok dinlendiriyor.
Bende sizler için her cefaya katlanıyorum :))))) İnanın sizler yeni yıla tatlı süprizler yapabileseniz diye, bloğa zaman yaratmaya çalışıyorum !

24 yorum:

İçimden Geldiği Gibi 24 Aralık 2010 09:46  

Görüyorum ki gene harikalar yaratılmış.Tarifi bende merakla bekliyorum.
sevgiler NuNu.

Adsız 24 Aralık 2010 09:48  

keyiften dört köşeyim şu an..
ne şeker olmuş ..
hadi kolay gelsin sana. banada.
SELMA

Unknown 24 Aralık 2010 10:58  

Sultanım harika benimde dikili bir
ağacım yok:))Size afiyetler olsun
öpüyorum.

Adsız 24 Aralık 2010 11:03  

nunum aklımı başımdan aldın tarifi meak ettim hemde çok çok canım ya.
banu

lezzettabağı 24 Aralık 2010 11:04  

Merhabalar canım, bu ne böyle yahu.. Tema yı geçmişsin sennnn. Bunlar harika görünüyor vallahi sofrada çok şık olmuşlar bende bunu düşünebilirim yılbaşı gecesine.. Diğer tarifi de sabiısızlıkla bekliyorum. sevgiyle kal..

Gülcan 24 Aralık 2010 11:20  

sofra harika söylediklerinize katılıyorum ağaç kekeleri alıp kaçıyorum.

umutluhayat 24 Aralık 2010 12:23  

aaaa çok merak ettim lütfen en kısa zamanda yayınla canım yaa.

Sayın KARACA 24 Aralık 2010 12:35  

Bu ağaçlardan her gün dikebilirim. O kadar güzeller ki... ellerinize sağlık. Tarifi dört gözle bende bekliyorum

evcilik 24 Aralık 2010 14:23  

Bende istiyorum bu ağaçlardan,hemen yapmalıyım,en azından yeniyıla girmeden...
ellerine sağlık Nunu'cuğum..
sevgiler.

Nes-Kayfee / Nesli 24 Aralık 2010 15:59  

ne güzel kekler bunlar ellerine sağlık sevgiler dostçakal...

Adsız 24 Aralık 2010 22:36  

be canım bunca telaş arasında dünyanın yolundan gelip birde bilmediğin işlere girmek vallahi cengaverlik. ama çokda güzel be anacım. senle konuşup öyle yapıcam yinede, ellerine sağlık hatta sabrına vede emeklerine demeli.
kocaman öptüm seni cici kadın

ASUMAN ö.

Bulbulunyeri 24 Aralık 2010 22:41  

Canım,
harika bir görüntü olmuş. Gerçek mi değil mi diye bir kaç kez baktım. Öylesine canlı olmuş ki. Ama anladığım kadarıyla bayağı uğraştırıcı. Benim gibi aceleci birine göre zor. Ama seyretmek bile harika.
SEvgiyle kal.

Şehnaz 24 Aralık 2010 22:52  

nunucum ahh sen harikasın..çok hoş olmuş..yeni yıl temennilerin için teşekkürler..amin yarabbim ..allah hepimizin umutlarını yeşetsin..sevgiler canım..

Adsız 24 Aralık 2010 22:55  

güzel arkadaşım ,tüm gün beklediğime değdi, aşamaları dikkat isteyen uğraş isteyen bir şey ama yapmaya değer, bana yardımcı olda bende yapayım,
seni seviyoruz güzelciğim bu kek ler olağanüstü/ BANU

mügepolat 25 Aralık 2010 07:24  

çok yaratıcısınız tebrik ederim süper bir fikir..

Adsız 25 Aralık 2010 09:52  

günaydın canım, harika bir çalışma bu tam zamana yakışmış. ben sen kadar becerirmiyim ama heyecanla yapmak istiyorum, kübrada yardım ederse daha iyi olur tabii.
çok çok öpreiz seni, kolay gelsin, iyi yolculuklar nuraycığım
MİNE.K

MODA GEZGİNİ 25 Aralık 2010 21:10  

nefis kekler ellerine sağlık canım:)

Hülya 26 Aralık 2010 00:00  

Çoook çok güzel olmuş gerçekten de emeğine değmiş ellerine sağlık .

Ferkay 26 Aralık 2010 00:49  

yine harikalar yaratmışsın Nunum..
Öpüldün.

Adsız 26 Aralık 2010 14:57  

nuraycım bunlar masamda olsun daha ne isterdim bilemiyorum. kıyamazda insan çatalı batırmaya, öyle şirinlerki çok yormuş ama seni canım. ellerine sağlık diyorum allah bizede nasip etsin bu marifetini.
iyi pazarlar, iyi yolculuklar canım
/ esin

Mutfak Havlusu 26 Aralık 2010 16:20  

Hay bin yaşa emi!
:)
ne nefis birşey olmuş bu yahu harika birşey
kırk yıl düşünsem aklıma gelmesi muhtemel bile değil:)
ellerine sağlık!

fedora 27 Aralık 2010 09:28  

Wow, great decoration! Congratulations! :)

fiko-yağız mutfakta 27 Aralık 2010 10:38  

öncelikle kardeşine çok çok geçmişler olsun en kısa zamanda düzelir umarım diyorum...Çam ağacı keklerin süper olmuş ellerine sağlık sofrada harika daha ne olsunn sevgilerimle

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP