ÇIRAĞAN SARAYI VE TUĞRA'DA DOĞUM GÜNÜ YEMEĞİ

>> 26 Nisan 2010 Pazartesi


Tuğra Restaurant, Osmanlı’nın ihtişamını ve görkemini en iyi şekilde yansıtan Boğazın eşsiz mekanı Çırağan Sarayı’nda hizmet veriyor. Osmanlı tarihine tanıklık etmesinin yanısıra, geçmişte önemli kişilere ev sahipliği yapmasıyla da ünlü. Eşsiz menüsü ile , misafirlerine Türk ve Osmanlı Kültürü’nü en iyi şekilde yaşatmaktadır VE DÜNYANIN EN İYİ - EN ROMANTİK ! 1O MEKANININ İÇİNDE YER ALMAKTADIR !!! En önemliside BU RESTAURANT gerçek bir OSMANLI SARAYI'nda Hizmet vermektedir.
“Osmanlı imparatorluğu’nda Tuğra’lar padişahların hangi devirde, kaç kıtaya hükmettiğini simgelerken; Çırağan Sarayı’ndaki Tuğra Restaurant için Lezzet İmparatorluğu’nu ifade ediyor
Çeşm-i bülbül serisi aksesuarlar VE mavi çini tabaklar
Çeşm-i bülbül (Bülbülün gözü) , 18. yüzyılın sonunda III. Selim’in Mevlevi dervişi Mehmet Dede’yi cam tekniklerini öğrenmek için Venedik’e göndermesi sonucunda ortaya çıkmış bir cam işleme sanatıdır.

Mehmet Dede opal cam tekniğini öğrendiği Venedik’ten dönüşte Beykoz’da bir atölye açmış, Dede’nin Venedik’ten getirdiği bu tekniğin geliştirilmesiyle çeşm-i bülbül ortaya çıkmıştır. Bu değerli ürünün imalatını yaygınlaştıran kişi ise Tophane Müşiri Fethi Ahmet Paşa'dır.

Çeşm-i Bülbül, yaratılışında kullanılan özel camcılık teknolojisinin yanısıra, uzun işlemler ve yaratıcılık gerektiren bir üründür. Başlıca özelliği, ince ve renkli cam çubukların yüksek ısıda eriyip, su gibi olmuş camın içine yerleştirilmesidir. 'Dönerek burulan' çizgiler, o cam formu biçimlendiren ustanın hünerini ve üslûbunu yansıtırlar.

altın kaplama iznik çini servis tabaklar ve saf gümüş çatal-bıçak-kaşıklar
14. yüzyılın ortasından 17. yüzyılın sonuna dek İznik’te üretilmiş olan çinilere “İznik Çinisi” denmektedir
herşey ve yemeklerin tamamı saf gümüş servislerle yapıldı
Tuğra Restaurant’ın şefi tecrübeli aşçı Uğur Alparslan'dır.
Alparslan, özelikle Osmanlı Dönemi’nden kalan tarihi belgelerden yapılan çevirilerle Osmanlı - Türk yemek kültürünü yeniden hazırladığı menüsüyle misafirlerinin beğenisine sunmaktadır. Titizlikle yapılan çalışmaların ürünü olan menüsünde; kendisi bizzat yanımıza gelip, hangi padişah döneminde, en çok tercih edilen yemeğin ,ne çeşit yemek olduğu bilgilerini de vermişdir. İşte bu yemeklerden bazılarını masamızda görmektesiniz.…
Ve bu özel gecede bize hoş süprizler hazırlamayıda hiç ihmal etmemişti sağolsun.
her sunum tamamen geleneksel kültürümüze aitti ..
içi sebzeli minik lokmalar (börek)

tadımlık mini mezeler ( haydari- fava- z.y dolma- mercimek köftesi-acılı ezme- turşu- fırın peynir- bahartlı z.yağ ve ekmek çeşitleri
Osmanlı şerbeti ( karanfilli, baharatlı nar şerbeti, )


kuzu eti ve mücver-
Fıstıklı Saray usulü PİRUHİ: Pul biber, tereyağı ve dağ kekiği ile kuzu etinden yapılan Piruhi, 15’inci yüzyılda Fatih Sultan Mehmet’in sofrasından eksik etmediği, Osmanlı Dönemi’nin önemli yemeklerinden biridir
.

piliç topkapı -piliç göğsü dolma = ( iç pilav ve kremalı ıspanakla yapılıyor-
1582 yılında 3. Sultan Murat'ın özel misafirlerine bu speciali ikram ettiğini öğrendik .
İç pilav
muhteşem servis !!!!!
Tuğra Restaurant’ta yemekte canlı alaturka müzik var. Ama misafirleri sıkmamak için zaman zaman alaturkayla birlikte Türk müziği de eşlik ediyor ve harkulade tınılarla büyüleniyorsunuz. İstanbul’un atmosferini, konusunu, Osmanlı’yı yaşamak isteyenlerin mutlaka gitmesi gereken mekanların başında gelen Tuğra Restaurant, açıkçası özel anların mekanı olarak öne çıkıyor. ( Hepinizin yaşaması dileklerimle..)
çok leziz - içi çikolata şelalesi bir kek (pastamız burada yoktu )
Tuğra restaurant
Tuğra restaurant 2. bölümü- (içiçe 2 bölümden oluşuyor)
Osmanlı Esintisi’nin hakim olduğu Tuğra’da, masa üzerindeki bej örtüleri ve peçeteleri, mavi ve özel tasarım tuğralı tabakları, sandalyelerindeki kayın ağacı, lake kadifelerinin yanısıra karanfil ve lale motifleriyle Tuğra Restaurant’ın Osmanlı’yı yansıttığını açık bir şekilde görüyorsunuz.
!!!
Tuğra restaurantın Masif ahşap kapıları, terasındaki mermer sütunları, yarı klasik masa ve iskemleleri ile adeta geçmişle günümüzü buluşturan bir mekan özelliğini taşımaktadır.
Odamızdan gündüz saatlerinde boğaza bakış
balkondan saray bahçesi
gece yarısı
balkonumuzdan eşsiz boğaz ve solda ayasofya.
Ortaköy camii
saatlerce seyretmeye doyamadığımız, rengarenk elbiselerine bürünen boğaz köprüsü ve altında muhteşem Beylerbeyim !
neredeyse gün ağarmakta !!!!
Beylerbeyi'me doyumsuz bakış.....................
sarayın 2. katı

Sarayın yüksek tavanlarını ise Venedik kristali avizeler süslemektedir.

VE
28 YIL ÖNCE TANIDIĞIM, MASAL KAHRAMANIMIN,
YİNE 28 YIL SONRA YANINDA OLUP , DOĞUM GÜNÜNÜ KUTLAMAK NE MUTLUKİ BU SENEDE NASİP OLDU....
NİCELERİNE AYNI YOLLARDA ........

SAĞLIK - BİRLİK VE BERABERLİKLE....

Çırağan laledanda kahvaltı >>

HEPİNİZE SEVGİLER.

47 yorum:

IŞILCA TATLAR 26 Nisan 2010 10:54  

Nuray'cığım,
Eşine seninle birlikte kutlayacağı daha nice seneler diliyorum.
Sayende saraylarımız ve mutfaklarını tanıyoruz. Çok hoş şeyler bunlar.
Nice nice senelere olsun.
Sevgilerimle,

TATESAL 26 Nisan 2010 11:09  

Daha nice yıllara ve bayıldım...
harika bir mekan....

Nilgün Komar 26 Nisan 2010 11:17  

senin adına çok mutlu oldum.. nice mutlu yıllarrrrrrrrrrr

Bir Dilim Düş 26 Nisan 2010 11:54  

Canııımmmmm mutlulukler dilerim eşinle birlikte çoook daha uzun yıllar. Çok şık ve güzel bir gece geçirdiğinize eminim. :)))Fotoğraflara bayıldım bir nebze İstanbul'umu gördüm sağolasın.

Sevgiler,
Evren

GÜL 26 Nisan 2010 12:09  

nice mutlu yıllara...sevgiler

ÇOBAN YILDIZI 26 Nisan 2010 12:29  

NİCE MUTLU VE SAĞLIKLI BİRLİKTE GEÇİRECEĞİNİZ YILLARINIZ OLSUN.ALLAH AYIRMASIN!

SEVGİLERİMLE.

Delfina ; 26 Nisan 2010 12:55  

Muhteşem bir akşam olmuş Nunucum size,eşinize beraberce tüketeceğiniz huzur dolu,mutluluk dolu anlar diliyorum...

Çırağan Sarayı'nı ayağımıza getirdiğin ve güzel anlatımınla bize rehberlik yaptığın için minnettarız sana canım...

Sevgiler,

Adsız 26 Nisan 2010 13:24  

saraylımm benim..
sizin gibi masala
anca böyle kutlama yaraşırdı..
nice yıllara nice güzel zamanlara
çok mutlu olun..
masal kahramanını bir kez daha kutlarım arkadaşım.
olağanüstü karelerdi.

FERDA

aysencifci 26 Nisan 2010 13:31  

Nunu'muz, eşinin doğum gününü kutlar, nice nice sağlıklı,mutlu, huzurlu ve bol kazançlı seneler dilerim ailesi ve tüm sevdikleriyle birlikte.
Umarım karadutun daha iyicedir.
Sevgiler,

Ordanburdanhayattan 26 Nisan 2010 14:05  

eşine nice güzel yaşlar diliyorum. Çırağan Tuğra beni,m de çok merak ettiğim bir restoran, özellikle oğluşumun adı olmasında dolayı ben de çok istiyorum gitmeyi. özel bir günde denenmeli. sevgiler

Adsız 26 Nisan 2010 14:34  

hayatcım daha öncedende belirttiğim gibi çok çok özendğim bir haftasonu geçirmiştiniz geçen ay ikinizde. harika resimlerdi ve sizde çok tatlıydınız. allah uzun ömürleri birbirlerinize bağışlasın, masal kahramanın ve sen bin yaşayın.
nice senelere canım
semra

befece 26 Nisan 2010 14:34  

bizim için de doğumgünleri çok özeldir her sene farklı yerlerde kutlamaya çalışırız siz kutlama için en güzel yeri bulmuşsunuz nice yıllara

NzlGl 26 Nisan 2010 15:10  

Masal kahramanları masal gibi bir gün geçirmişler:)))
Sağlık,huzur ve mutlulukla dolu hiç bitmeyen nice masallara.....

sevgilerimle

demeteris 26 Nisan 2010 15:23  

Nice mutlu seneler.. Fotoğraflar, Bilgiler ve anlatım için çok teşekkürler. Sevgiler...

narcicegirengi 26 Nisan 2010 15:50  

Harika bir yazi olmus, o kadar cok gitmek istedim ki oraya inanamazsiniz. Insallah bize de nasib olur:) Tabaklar harika ozellikle, yemekler ve sunum tek kelime ile mukemmel...
Sevgiler
sevde
www.narcicegirengi.com

Adsız 26 Nisan 2010 16:19  

ya ne güzel bir kutlama olmuş, harika görünüyor buradan herşeyler. kimbilir gözler önünde nasıldı, yaşamak lazım bencede,
bir rüya, bir masal tadı var bu gecede. dünyanın en sayılı yerinde, çok özel iki kumru.
allah bozmasın canım, çok çok sevgilerimle hayırlı bir ömür ve beraberlik diliyorum size.
ne mutlu.

Neslihan

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Nisan 2010 16:21  

arkadaşlar çok teşekkür ederim nazik yorumlarınıza,
benim ne yazıkki bloglara ayıracak vaktim olamıyor.
Ama bizim Ballı KARADUTUMUZ artık küçük -kısa adımlar atıyor çok şükürler olsun.
her gün terapi merkezine devam ediyoruz.
evde her saat başı 25 dakika yine egzersizleri var.
hepimiz gayet yorgun ama gülümseyebilen hallere geliyoruz şükür.
hepinize destekleriniz için teşekkür ederim.
Ayrıca bu post tam 2 ay öncesine ait !!
anca sıra geldi ....

sevgiler...güzellikler hepinizin olsun.

Adsız 26 Nisan 2010 18:22  

çok grkemli öok haşmetli gerçekten, vapurdan geçerken hep neler düşünürüm saraylarla ilgili.
ama benim can kardeşim saraylı sultanımı anmayı hiiç ihmal etmem.
artık görünce aklıma yine ilk sen geleceksin =]]]]
müthiş beğendim gümüşler çeşmiler, tabaklar allahım rüya değil demek ..
canım benim allah yüzünüzü hep güldürsün.
bayılıyorum size ben.
çok sevgiler nice senelere inşallah arkadaşım.
ASUMAN ö

Unknown 26 Nisan 2010 20:14  

Yazın ne güzel brunch a giderdik diye özlemle resimlere bakarken romantik bir akşama tanıklık ettiğimizi gördüm. Süperr.Daha uzun yılları beraberce geçirmenizi dilerim))

Adsız 26 Nisan 2010 20:56  

Sevgil Nunu,
Muthis bir anlatim ve Sahane resimler.
Blog isine yeni basliyorum ve sizi uzun zamandir sessiz takip ediyordum... Belki daha once yazmissinizdir ve ben kacirmis olabilirim, bu guzel resimleri cektiginiz fotograf makinesini sormak istiyorum. Hele Cesm i Bulbul lu resimlere bayildim.
Tabii nice mutlu yillar da diliyorum.
Sevgiler,
Oya

Pembe Tatlar 26 Nisan 2010 21:07  

Nunucuğum eşinle ve evlatlarınla beraber uun hayırlu ömürler diliyorum fotolar harika...

Yelda 26 Nisan 2010 22:00  

Nice mutlu yaşlara hep birlikte sağlıkla girmeniz dileğiyle

Yelda 26 Nisan 2010 22:00  

Nice mutlu yaşlara hep birlikte sağlıkla girmeniz dileğiyle

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Nisan 2010 22:40  

arkadaşlar evet daha önceleride fotoğraf makinelerimi pek çok kez yazdım,

ilk blog resimlerimi =
NIKON 8.1 - CoolPix S51 silver

VE Şimdilerde =
NİKON D-90
kullanıyorum.

Unknown 26 Nisan 2010 22:54  

Allah sağlıkla nicelerini nasip etsin inşallah

Cocukla Cocuk 26 Nisan 2010 23:47  

Nunu'cuğum eşinle birlikte nice nice yıllar, çok hoş bir ambians olmuş...

Adsız 27 Nisan 2010 00:01  

fevkalade bir ortam, hiç bilmediğim pek çok bilgiye şahit olduk sayende
unutulmaz olmuş canım
evet nice senelere inşallah, siz güzel bir çiftsiniz.
güzel örnek .
sema.N

Hayatın Ressamı 27 Nisan 2010 09:19  

ne romantik bir doğum günü kutlaması.Ne kadar ince bir eşsin sen.
nice sağlıklı mutlu huzurlu beraber geçireceğiniz yıllar diliyorum.

mutfakcini 27 Nisan 2010 09:57  

Tuğra'nın iftarı da çok özeldir.O büyüleyici atmosfere,büyüyü katan aşkınız sonsuza kadar sürsün dilerim.Nice mutlu yıllara.. birlikte ,sağlıkla ,huzurla inşallah.Sevgilerimle..

Adsız 27 Nisan 2010 10:21  

canım arkadaşım, yılların eskitemediği dahada değer kattığı güzel insanlar,
allah nice güzel yılları beraber dizdize yaşamayı nasip etsin sizin gibi değerli anlamlı çiftlere.
kutluyorum can arkadaşım sevgili eşini, sağlıkla mutlu güzel yıllar diliyorum kendisine.
GÜLBİN BAŞARAN

BEYZA 27 Nisan 2010 13:54  

İnşallah nice 28 yıllar kutlarsınız birlikte. Çok güzel resimler, yazılar. İstanbulu seyretmeye doyamıyor insan bu resimlerde.Sevgiler...

ümmühan 27 Nisan 2010 17:02  

Hayırlı uzun ömür dilerim size birlikte
Harika bir yermiş, her ince ayrıntısı müthiş güzel

Tijen 27 Nisan 2010 17:26  

Birlikteliğinizin sevinci, mutluluğu hiç eksilmesin NuNu'cuğum. Dilerim herkese Tuğra'da yemek yemek nasip olur (ha ben de yemiş değilim tabii bu arada).

Çınar 27 Nisan 2010 17:44  

Dilerim, ak saçlı nineler dedeler olun Elele gözgöze. Nice mutlu yaşları olsun eşinin.

(Oğluşunun durumu iyidir umarım)

Sevgiler canım

neslihan erzincan özgür 27 Nisan 2010 18:07  

eşine daha nice güzel yıllar diliyorum canım.mutluluğunuz daim olsun.saray harika.çok romantik bir yemek olmuş Nunu'cuğum.çok öpüyorum....

Zehra Gürgen 27 Nisan 2010 21:50  

Nunucum çok güzel bir kutlama olmuş, dilerim ömür boyunca saadetiniz ve aşkınız sürer.
Tuğra ise çok güzel bir mekanmış.Özellikle tabaklar sunum ortam yani herşey :))

oğlun nasıl düeliyor değil mi?
sevgiler canım

Bir Dut Masalı - nUnU 27 Nisan 2010 22:21  

Zehracığım Ve arkadaşlarım:

biliyorum her an, hep soruyorsunuz çok teşekkürler ederim sizlere (ailem adınada )

Bugünkü kontrolde negatif gelişmeler oldu :((
belki bir ameliyat daha dendi ve bizi yerle bir etti bu karar....
son gelişme haftaya SALI ya atıldı.
Salıya kadar beklenen gelişme olmazsa ......
Artık başa döneceğiz demektir :(

Hala dizini kıramıyor ve düz hale getiremiyor :(((((
Fizyoterafi okadar başarılı olmasına rağmen sonuç yeterli değilmiş :(
allah yardımcımız olsun :(((

Stil Direktoru 28 Nisan 2010 04:12  

Balım meleğim, nice sağlık afiyet dolu senelere. Sizi seviyorum

alkım akkurt akyalçın 28 Nisan 2010 08:46  

canım gelmiş geçmiş olsun insallah güzel haberler alırsın. bu arada nice yıllara sevgiler

Adsız 28 Nisan 2010 09:08  

tatlım sizin aynı zamanda nişan yıldönümüzdü yanlış hatırlamıyorsam .
hem hepsini bir arada kutlamak çok güzel olmuş.
iki hakikaki boğaziçiliye yakışırdı böyle kutlamak.. nice harika yıllara inşallah.
Gülnur.

Mimosa Café 28 Nisan 2010 10:28  

rüya gibi bir doğumgünü olmuş. yemekler muhteşem ötesi. ilgiyle inceledim hepsini ve çok merak ettim! sevgiler.

Bulbulunyeri 28 Nisan 2010 21:39  

Canım,
eşinin doğum günü kutlu olsun. Nice yıllara ve yaşlara hep beraber girmeniz dileğiyle,
Sevgiyle kal.

pelince 29 Nisan 2010 00:26  

Canım eşinin doğum günü geçeli çok olmuş ama olsun biz yeni okuduk;) o yüzden mutlu yıllar diliyorum...
oğluş yürümeye adımlamaya da başlamış,inan çok sevindim.. devamı gelecektir... allah şifa versin... yakışıklının aşamayacağı yoktur.. birazcık sabırlı olsun..

kuvvet ve sıhhat diliyorum..

öpüyorum...

PASTA DANTELA 29 Nisan 2010 02:09  

Nice yıllar dilerim.. Ailenizle birlikte uzun yıllar sağlıklı ve mutlu olursunuz inşallah..sevgi ile kalın...

tatlıhayat 29 Nisan 2010 17:43  

Canım nice yıllara,sağlıkla mutlulukla...

boncuk mutfakta 29 Nisan 2010 18:38  

Canım eşinin ve senin beraber kutlayacakları nice güzel yıllar diliyorum.

Damak Tadı 29 Nisan 2010 23:43  

Nuray'cığım nice kutlamalar yaparsınız mutlulukla inşallah..Allah tüm kötülüklerden sakınıp korusun sizleri..


Nice kutlamalara inşallah..Sevgilerle..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP