PORTAKAL ŞEKERLEMELİ - GANAJLI KEK

>> 17 Şubat 2010 Çarşamba


ganajla kaplanıp, üzeri meyvelerle süslenir.
pişen kek ters çevrilip -üzerine fırçayla portakal suyu sürülüp nemlendirilir.
175* derecede pişirilir
yağlanmış kalıba dökülür, üzerine portakal şek. ve çikolata rendesi eklenir
portakallar küçücük dilimlenir


PORTAKAL ŞEKERLEMELİ KEK

-1 iri yumurta
-1 sb lıgt süt
-4/3 sb esmer şker
-1 kahve fincanı sıvıyağ + 1 tatlı kaşığı tereyağ
-minik dilimlenmiş portakal şekerlemesi ( veya suyu süzülmüş portakal reçeli )
-portakal suyu ve rendesi

2 damla portakal esansı
-2 yk kakao
-rendelenmiş sütlü çikolata
-1 paket kabartma tozu ve vanilya

Ganaj

Üzeri için ganaj ve çilek

- Kek sırasıyla çırpılır (büyük olmayan!) yağlanmış kek kalıbına boşaltılır
- önceden ısıtılmış 175* derecede pişirilir

-ilk sıcağı çıkınca üzerine ,fırçayla portakal suyu sürülüp nemlendirilir
- soğuyuncada önceden hazırlanmış ganaj sürülüp dinlendirilir.
- arzu ederseniz üzerini çikolataya batırılmış çilekle süsleyebilirsiniz.


İçi çikolata ve portakal taneli, nemli ve yumuşacık bu keki çok seveceksiniz.

HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.

26 yorum:

kelebeklisaniyeler 17 Şubat 2010 15:21  

Kek muhtesem görünüyor,kalpli çok hos olmus,süslemesi de harika,ellerine saglik nunucum,kocaman öptüm seni.

Saglıklımutfak 17 Şubat 2010 15:27  

nunucum ellerine sağlık nefis nefis:)

dogada.blogspot.ru 17 Şubat 2010 15:33  

Her zamanki gibi harikasın canım. Herşeye sevgini, ışığını yansıtıyorsun, ellerine sağlık canım çok öpüyorum

Ordanburdanhayattan 17 Şubat 2010 15:33  

harikaaaa, ellerine sağlık. Portakal reçeline zaten hayranım, dünyadaki en güzel reçeldir bence.

Adsız 17 Şubat 2010 15:39  

of of of. bu güzelim duygu ve düşünceden sonrada nihayet görüntülere geçtik nunucum. ne yalan merak etmiştim =))
ellerine sağlık hem çikolata hem çilek hem portakal
işte sen ! :)
SEVTAP

Damak Tadı 17 Şubat 2010 15:40  

Kimbilir nasıl güzel bir kek olmuştur canım..Kokusu buralara kadar geldi adeta..Çilekler ne hoş olmuşlar kekin üzerinde,adeta beni hemen yutun dercesine..))Canımız çekti bilesin..))Öpüyorum o tatlı yanaklarından kocamanından..Sevgilerle..

Unknown 17 Şubat 2010 15:41  

Zerafet kraliçem;
Her zaman dediğim gibi senin sunum
larındaki zerafet bambaşka.Kek ve sunum muhteşem o güzel ellerine sağ
lık kocaman sevgiler...

Şehnaz 17 Şubat 2010 15:50  

NUNUCUM HERZAMNKİ ZERAFETİNLE HARİKA BİR TARİF SUNMUŞSUN....ELLERİNE SAĞLIK TATLIM......

Adsız 17 Şubat 2010 15:51  

sevtap doğru söylüyor, bende merak ettimdi arkadaşım. olmadı demiştin bana, olmayan buysa gerisini bilemicem.
valla harika hemde müthiş.
1 yumurta az gelmedi demek- buna şaşırdım bende !! herkese afiyetler olsun canım arakdaşım.
sevgiler FERDA

kalpkurabiye 17 Şubat 2010 15:51  

HARİKA GÖRÜNÜYOR HARİKA AZ MUHTEŞEM GÖRÜNÜYOR TEBRİK EDERİM..

NiLaY 17 Şubat 2010 16:14  

bu bu var ya süper birşey bu :)) tam benlik, ellerine sağlık.. çok canım çekti :))

Adsız 17 Şubat 2010 16:17  

bitanesin sen.
bu ne güzellik.gül yaprağındaki dut fikrine hasta oldum -))
bayıldım buna.
iyi akşamlar canım- esin

Adsız 17 Şubat 2010 16:21  

bende yetiştim geldim nunuşum.
bir geldim pir geldim
- gözüm cama yapıştı adeta -desem yeter sanırım fenalardayım ))))
asuman.

Hayattan Azıcık 17 Şubat 2010 17:02  

Bu nasıl güzel bir görüntü... Harika gereçekten ellerine sağlık...

Adsız 17 Şubat 2010 17:04  

tam senlik işler bunlar zaten.kendini kattığın tarifler desem yanlış mı olur nunucuğum. mis gibi olmuş canım misss.
NESRİN.

Nurgül 17 Şubat 2010 17:09  

bu nasıl bir düşünce.. çok güzel pek güzel olmuş.. eline sağlık..

Unknown 17 Şubat 2010 17:30  

Yine karsimizda harika bir masa ve nefis bir tarif... Ellerine saglik arkadasim... Hersey cok zarif ve lezzetli görünüyor... Sevgilerimle,

Atike Momini Ziya 17 Şubat 2010 18:52  

görüntü superrr. ama tadı bence daha güzeldir ellerine sağlık

Unknown 17 Şubat 2010 21:47  

Çok iştah açıcı şekli muhteşem ellerinize sağlık tadına bakamadık ama

Adsız 18 Şubat 2010 08:02  

müthiş güzel olmuştur eminim adım gibi. yemeye kıydınmı, ben bakmaya kıyamadım ki -)) GÜLDEN.

Adsız 18 Şubat 2010 08:25  

buna bayıldı uras biliyormusun =)))
müthiş diyor, bende tabii =)
banu

HÜLYA 18 Şubat 2010 09:52  

adeta buram buram aşk kokan bir masa olmuş içindekilerle öyle bütünleşmiş ki ... harikasın canım... seçim ve sunum her zaman ki gibi harika... ellerine sağlık

http://www.lezzetibol.com 18 Şubat 2010 10:15  

Tatlım nefis nefis olmuş.
Süpersin

Sevgi Küçük 18 Şubat 2010 23:42  

Hastayım...Bir dolu işim var...Ve karşımda bu kadar güzel bir fotograf?! Ben nasıl çalışırım şu saatte? :(
Ellerine kollarına sağlık. İçim gitti valla. :)
Sevgiler

Mehmet Osman Çağlar 20 Şubat 2010 12:55  

Sevgili Nuray Hanım,

Size bazen yorum verirken çekiniyorum.
Onca çiçeğin içinde bir böcek kalıp,acaba uygunsuz olurmu diye!!!

Ben sizi AİLEM GİBİ GÖRÜYORUM.
DOLAYİSİYLE BENİM HER YORUMUMA CEVAP VERME ZORUNLULUĞU HİSSETMEYİN.

BAŞINIZDA ZATEN YETERİNCE GAİLE VAR.

BANA CEVAP VERMESENİZ BUNA NE ALINIRIM,NEDE GOCUNURUM.DEDİM YA
SİZLERİ AİLEM GİBİ GÖRÜYORUM.

BEYEFENDİYE,AİLEYE
İÇTEN SEVGİLERİMLE,

İYİ HAFTA SONLARI......

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP