ÇİKOLATA GANAJLI VİŞNELİ PASTA.

>> 14 Mayıs 2009 Perşembe
















ANNELER GÜNÜNDE, VALİDE SULTANIMA HAZIRLADIĞIM
İÇİ VİŞNE - ÇİKOLATALI GANAŞLI PASTA.

ÇİKOLATALI GANAJ İÇİN
250 gr sütlü kuvertür çikolata (2 kat için ,eğer 3 katlı olacaksa 350 gr ! )
1 küçük pk krema
kısık ateşteki kabınıza kremayı koyun
kaynama noktasına gelince altını kapatıp,doğranmış çikolataları içine atıp eritin.
iyice karıştırıp,soğutun, sonra buzdolabında 2-3 saat dinlendirin.
PANDİSPANYA
1 hazır paket (2-li)
pandispanyalarınızı yarım bardak az şekerli vişne suyu ile ıslatın, dinlenmeye bırakın
.
PASTACI KREMASI
3 yk.toz şeker,
1 yk (silme)un,
1 yk (silme) mısır nişastası,
2 yumurta sarısı,
1 sb.süt ( 1 parmak daha az )
1/2 tk.vanilya.

KREM ŞANTİ
1sb (soğuk) süt,
1 poşet şanti (önceden çırpılıp hazır olmalı)

damla çikolata ve vişne taneleri ( annemin dondurusundaki vişneleri kullandım )
YAPILIŞI
1- Önce ıslanmış pandispanyaya ,pastacı kremasına kattığımız krem şantiyi ekliyerek karıştırıyor ve bu karışımı sürüyoruz.
2- Üzerine bol çikolata ve vişne taneleri koyup, 2. katını kapatıyoruz.
3- çikolata duvarları için,pastanın çapı kadar dikdörtgen yağlı kağıdı kesiyoruz.
üzerine benmari usulü eritilmiş çikolatadan kaşıkla koyup ,spatula ile düzlüyoruz.
buzdolabında biraz dondurup, 2. katı sürüyoruz.Bu 2.kat yeterli aslında.daha kalın istersiniz 3. katıda sürüp hazırlarsınız.
4- 2 saat dinlenmiş donmuş olan ganaşımızı, biraz mikserle kıvama getirip, pandispanyanın her yanına yediriyoruz.
5- dolaptan aldığınız çikolata duvarları sertleşmiş olcaktır. Biraz oda ısına gelince hemen yumuşuyor. Yumuşadığı bu ilk noktada alıp dikkatlice pastanızın etrafına sarınız. dolapta yarım saat kadar bekletip, etrafına sardığıdınız çikolatalı yağlı kağıdı yavaşça !! sıyırınız.
6- dolapta ben vaktim vardı 4-5 saat dinlendirdim. En son beyaz çikolata kuvertürlerimi de benmari usulü ile eritip temizlediğim çileklere bulayarak pastanın üzerine dekor ettim ( valide sultanım fildişi çikolata pek severler :)
7- Zaman isteyen ve uzun zamana dayanan bir hazırlık istiyor. Deneyecek arkadaşlara not düşmek isterim.
8- Ayrıca çikolata duvarı olmadan da mükemmel bir görüntü elde etmek yine mümkün tabii.

NE ZAMAN, AMA NE ZAMAN BİR PASTA YAPAYIM DESEM NEDENDİRKİ BİR AKSİLİK OLUYOR VE ÇOK YAZIKKİ BU KURAL HİÇ BOZULMUYOR.
ÇİKOLATADAN DUVAR YAPMAK İSTEDİM, VAR SANDIĞIM ÇİKOLATAM BİTMİŞ :((( GANAJA KULLANINCA, GERİDE KALANLAR İSE ,SÜTLÜ KUVERTÜR YERİNE SADECE BOL MİKTARDA FİLDİŞİ KUVERTÜRLERİMMİŞ MEĞERSE !
KALAN MİNİK SÜTLÜ KUVERTÜRLE YAPINCADA ,İNCECİK OLDU !! OLUNCADA ERİME VE KIRILMA YAPTI TABİİ :(((

AMA EN GÜZEL YANI İSE ,BU OLUMSUZLUKLARI KİMSE FARKETMEDİ BİLE.
TEK DİLİM KALMADI ÇÜNKÜ :)) VALİDE SULTANIMDA GÜLÜMSEYE GÜLÜMSEYE PASTASINI KESTİ :)))
HEPİNİZE AFİYETLER OLSUN.
MUTLAKA DENEMELİSİNİZ.


54 yorum:

Pelin 14 Mayıs 2009 09:00  

Nunucuğum üzülme çok güzel olmuş pastan. Ben de anneciğime çikolata bantlı bir pasta yaptım:) Yakında yayınlarım.
Sevgiler

Adsız 14 Mayıs 2009 09:13  

bende yapabilseydim de varsın kırılsındı =))
üzüldüğün şeye bak..az emekmi bu ?
harika olmuş canımın içi. ne üzülmesi ayol. aaa !!
hadi sen sporunu yap gel =)
SELMA.

Mehtap 14 Mayıs 2009 09:18  

Harika görünüyor.Ellerinize sağlık.

NİLBUTİK PASTA 14 Mayıs 2009 09:18  

canım çok güzel olmuş çikolata bantları zaten çok hassas kırılması normal bunu baz alma sen gayet güzel bir pasta olmuş sende cevher var :)
ellerine emeğine sağlık.sevgilerimi bırakıyorum

Zehra Gürgen 14 Mayıs 2009 09:21  

Nunum bence güzel olmuş .sen neden beğenmedin ki?
bu arada gözümden kaçmadı plates ve bugüde yoga !!
harikasın :)
plates çok güzel bir spor.Yogayada gitmek istiyorum kesinlikle zihni berraklaştırıyor.Ama şimdilik yürüyüş ve platesle devam ediyorum.

sevgiler canım :))

Adsız 14 Mayıs 2009 09:26  

canım benimm tebrikler...
kutlarım öncelikle !!! :)) -BJK-

sonrada pastanı alır afiyetle götürürüm.
bir kutlamada bizde yaparım bu zatı şahaneleriyle.
mükemmel olmuş üzülme ama.
ESİN.

Unknown 14 Mayıs 2009 09:33  

Vişneli çikolatalı pastayı tek geçerim.Sevgiler,

Damak Tadı 14 Mayıs 2009 09:39  

Çok güzel olmuş Nuray'cığım..Önemli olan tadı değil mi??Sıkma canını muhteşem görünüyor buradan..Ellerine sağlık canım..Sana kolaylıklar diliyorum canım..Kendine iyi bak.Öpüyorum yanaklarından..

pelince 14 Mayıs 2009 09:48  

Nunucum lezzeti önemli,içindeki malzemenin bolluğu daha önemli :)) eminim şahane olmuştur,anneciğin bayılmıştır bu süprize...
Minik çiçekler ruhunun güzelliğini anlatıyor...
Ellerine sağlık...

Sevgiler...

şeker pasta 14 Mayıs 2009 09:51  

Nunucum, ganaj ve vişne benim favarimdir. Valide sultana çok güzel bir anneler günü pastası olmuş... Ellerine sağlık... Öptüm seni...

Adsız 14 Mayıs 2009 10:00  

ah canım be.üzüldüğün şeye bak .
bırak duvarı kırık olsun. SEN EVE BAK EVE. 11 şiddet depreme dayanır alimallah -))
eline sağlık.ben bayıldımmmmmm.

FB yim evellallah,ama hakettiniz ne diyeyim. biz dört açamadık.
2 göz!le yetindik =(( müstehak bize.

NESRİN.

karamel mutfak 14 Mayıs 2009 10:29  

Üzülme nunucum pasta şanssızlıgında yanlız degilsin aksilikler benide pek yanlız bırakmıyor fakat pasta harika olmuş ellerine salık.

Mujdemi Isterim 14 Mayıs 2009 10:32  

Nunucugum,

Ben de malzemelerimi kontrol etmeden baslarim cogu zaman yapmaya. Zaten cok zor buluyorum herseyi. Sonra da tabii sinir bir durum cikiyor ortaya. Ama yine de tamamlayacak kadar varmis, neyse ki, cikolatan. Ellerine saglik.

Cin'den Sevgiler...

Unknown 14 Mayıs 2009 10:34  

Canımmmmm harika olmuş çok zarif ve
leziz tarifi sabırsızlıkla bekliyo
rum.Kocaman sevgiler...

neslihan erzincan özgür 14 Mayıs 2009 10:42  

Nunucuğum ellerine sağlık canım.pastan çok güzel olmuş.bence bütün pastaların harika...çok öpüyorum.sevgilerimle..

neslihan erzincan özgür 14 Mayıs 2009 10:42  

Nunucuğum ellerine sağlık canım.pastan çok güzel olmuş.bence bütün pastaların harika...çok öpüyorum.sevgilerimle..

Adsız 14 Mayıs 2009 10:47  

çok güzel bir anne pastası olmuş.kusur tarafını değilde , maneviyat tarafı mükemmel. kusur göremedim. çok lezzet bombası olmuş hayatım eline sağlık. öpüyorum seni tatlı yanaklarından.
zeynep günal.

Adsız 14 Mayıs 2009 10:51  

günaydın canım. çok beğenerek baktım pastana. keşke yapsam böylesini. ellerin dert görmesin. annene sevgiler. vefalı evlat.
A. SEMA.

fenerliyiz ama tebrik ederiz yane
:-))) helal size.

Esra'nın Mutfağı 14 Mayıs 2009 11:08  

Yine bir sanat eseriyle karşı karşıyayız:)

dogada.blogspot.ru 14 Mayıs 2009 11:19  

Canım benim bu kadar güzel pastalar yapıp bu güzelliği nasıl koruyorsun ALLAH nazarlardan korusun seni geç kalmış olsamda anneciğinin ve senin anneler gününüz kutlu olsun kucak dolusu sevgiler Nunu'cuğum

Adsız 14 Mayıs 2009 12:30  

ellerıne saglık :)

SEVİL 14 Mayıs 2009 12:33  

nunucum hımm nefis olmuş pastan hele resim üzerindeki yazıya bir bjk li olarak katılıyorum
TEBRİKLER BJK
FENERİN ALACAGI KUPA SADECE ÇAY FİNCANI KUPASIDIR HEHEHEHEHE

Cafe Gusto 14 Mayıs 2009 12:34  

Keşke Samsun'da yoga olsa bende çok istiyorum.Ayrıca pasta nefis görünüyor.Lezzeti de eminim çok güzeldir ellerine sağlık..sevgiler..

Adsız 14 Mayıs 2009 12:43  

bir görüşte hayran oldum, varsın erisin kırılsın. nazar boncuğu olmuş aldırma canım sen.
Kutlarım demek zor ,ama hadi sana kıyamam. KUTLARIM NUNUM ( ama bitek seni ) -)
FRDA.

kizhatce 14 Mayıs 2009 13:01  

severim senin karadeniz damarını:)çok güzel görünüyo nunu cuğum çabuk gelde yaz tarifini:)öpüyorum hemşehrimi....

Adsız 14 Mayıs 2009 13:09  

ayy bu şekercik sinirmi yapmış.. niyeki
çok güzel olmuş herşeyiyle nunucum.
hemiiide çok.
ADA-SAHİL.

made in funda 14 Mayıs 2009 13:46  

tek kelime ile süper.anneciğine afiyetler olsun.

Unknown 14 Mayıs 2009 14:18  

öncelikle fb li olarak tebrik ediyorum beşiktaşı nunucum eline sağlık canım pasta harika görünüyor duvar hiçte kötü durmuyor sevgiler

Hatice 14 Mayıs 2009 15:28  

Nunucuğum pastan çok güzel olmuş, vişne ve çikolata ikilisine bayılırım:)
ben henüz denemeye cesaret edemedim çikolata bandını:(
sevgiler...

NiNo 14 Mayıs 2009 15:29  

hehe tarifler ayni mi yoksa dedim :) visne cikolata sende cilakta varmis :D annelerimiz bas taci deme onlara ne yapsak azzz

Kirpikteki Gözyaşı 14 Mayıs 2009 15:31  

Ben de yiyecek tatlı birşeyler arıyordum:)) Ahh olsaydı keşke...GErçekten çok güzel gözüküyor pasta. Ellerine sağlık! Peki bu çikolata duvar nasıl oluyor? Tarif isterim:)

Adsız 14 Mayıs 2009 15:43  

evet nunum, tarifi yollada bende yapabilirmiyim anlamış olurum gülüm.
ama her hali nefis. ben kusur musur görmedim. çikolata bu,erirde, merirde. koparda. tadı iinde şekerciğim. ellerin dert görmesin.
FATOŞ.

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN 14 Mayıs 2009 16:29  

harika tek kelimeyle..Çok canım istedi bayılırım ganaj pastaya..Eline sağlık

TAZE NANE 14 Mayıs 2009 16:40  

Ne kadar lezzetli ve hoş görünüşlü bir pasta.
Sevgiler........

durutarifler 14 Mayıs 2009 16:45  

Buna benim yorumum muhteşem. Benimde canım çok çekiyor bu aralar.Ama nerede o marifet...
Beşiktaş camiasınıda (benim gibi )kutlarımmmm
Ellerine sağlık
Sevgiler

nilüfer 14 Mayıs 2009 19:28  

Hiç sormayın bu karadeniz damarı neler yaptırıyor insana:))elleriniz dert görmesin bence çok başarılı çikolatasıda bırakın ince olsun çünkü ne kadar kalın olursa okadar fazla yeriz:)))tarifi bir dahaki gelişimizde alırım sevgilerimi yolluyorum..

Unknown 14 Mayıs 2009 19:36  

GÖRÜNTÜ MUHTEŞEM ELLERİNE SAĞLIK...

Aybike Ceylan 14 Mayıs 2009 22:15  

Nunu'cugum,
Harika olmus pastan, soyle bir baktim, simdi yapim asamalarini inceleyecegim, kizlarim bayilirlar eger anneleri yapsa:))
Bu arada bir fenerli olarak seni tebrik ediyorum:)))
Sevgilerimi gonderiyor, opuyorum.

Adsız 14 Mayıs 2009 22:28  

of of nunu.
resimler can yakıyor tek tek
ada - sahil

HUYSUZBALIK 14 Mayıs 2009 22:41  

Nunucum terslik çıkmış hali bu ise terslik olmamış hali nasıl oluyor merak ettim. Ellerine sağlık. Muhteşem görünüyor pasta.Bir dilim kalmamış olmasına şaşmadım. Sevgiler...

Cocukla Cocuk 14 Mayıs 2009 22:49  

off muhteşem olmuş bu pasta...ellerin dert gormesin

Pembe Tatlar 14 Mayıs 2009 23:23  

Görüntüsü yetti:))
Ellerine sağlık canım..

Adsız 15 Mayıs 2009 01:21  

ÇOKKKK ŞIK ÇOKKKKK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR:)) ELLERİNE SAĞLIK CANIM..SEVGİLERİMLE...

yaban mersini 15 Mayıs 2009 06:59  

bu çikolata duvarı benim de birkaç kez yapma deneyimim vardır,ne zor olduğnu bilirim..ama güzel olmuş bence senin duvar..daha doğrusu pastanın tamamı şahane görünüyor,ellerine sağlık.slmlar

mutfaktakizaman 15 Mayıs 2009 12:34  

harika gorunuyor canimmm harikaaa bir dilimcik bende almak isterdimm:((
hayirli cumalar

Hayatın Ta Kendisi Lokantası 15 Mayıs 2009 16:22  

ellerine sağlık canım :)
ne harika bir görüntü bu böyle :)))

hepsipasta 15 Mayıs 2009 17:05  

çok lezzetli gözüküyor ellerinize sağlık...

Seda 15 Mayıs 2009 18:01  

Nunucum enfes görünüyor ellerine sağlık varsın kırılsın nasılsa yenicek :))))sevgiler tatlım...

Gülen Tezer 15 Mayıs 2009 23:40  

:) Nunu'm; aksilik hali buysa..
Çok düzgün ve sevimli bir pasta olmuş kendileri..
Öpüyorum büyük, ısırıyorum azcık pastadan.

Moonish (moonsun) 16 Mayıs 2009 08:39  

Nunum nefisssss gorunuyor bu pasta :)) Valide sultan cok sansli senin gibi kocaman yuregi olan ve maharetli bir kizi oldugu icin :))

Betül MUTFAKTA 16 Mayıs 2009 09:36  

Pasta tek kelimeyle enfes olmus. Ellerine saglik :)))

Adsız 16 Mayıs 2009 19:38  

tek kelimeyle harikaaa

ellerine sağlık
çilekli öpücüklerr

GZNTPSEDA 16 Mayıs 2009 21:27  

Sevgili Nunu,
En son yazınıza yorum bırakmak uygun geldi. Mehtap hanıma yapmış olduğunuz jest zayıflama grubu içinde olan beni çok duygulandırdı ve teşekkür etmek istedim. Eğer böyle bir organizasyon daha olur ise veya herhangi birşey katılmaktan mutluluk duyarım.
Tekrar teşekkürler.

Seda
seda.arar1@gmail.com

Bir Dut Masalı - nUnU 16 Mayıs 2009 21:52  

ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM BU HARİKA YÜREK DOLUSU YORUMLARA..
SEVGİLERİMLE..
İYİ TATİLLER..

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP