CEVİZLİ, TAVUKLU, ENGİNARLI ROKA SALATASI

>> 2 Mayıs 2009 Cumartesi

DİYETTEYİZ !!!

Sağlıklı beslenmenin temel kurallarından biride sebze tüketmektir hiç şüphesiz. Zamanında ve düzenli tüketilen bu mucize sebzeler, sağlık bankamıza yapacağımız en GÜVENİLİR YATIRIMLAR OLACAKTIR.

Enginarı salatalarda çok kullandığımı iletmiştim sizlere, ne mutluki seven çok. Hatta yemeyen arkadaşlarımız bile gayret edeceklerini söyleyince onların adına sevindiğimi söylemeden geçmek istemem. Bugünkü tarifimiz yine zeytinyağında limonla ve soğanla pişmiş enginar, ROKA , iri ceviz taneleri, dereotu , biraz domates,haşlanmış tavuk göğsü, ben salatamda yağsız ızgara yaparım (kurutmadan içi sulu sulu) çok az haşlanmış bezelye, bir kaç tane zeytin ve ZEYTİNYAĞI.

En az enginar kadar tükettiğim bir sebzede ROKAdır. İçerdiği P ve K vitaminleri, mineralleri ve çeşitli esansları ile roka oldukça faydalı bir bitkidir. Karaciğerimizin dostudur. Mideyi kuvvetlendirir. Kansızlığa iyi gelir, kanın temizlenmesinde yardımcıdır. Mideyi ve bağırsakları çalıştırır, iştah açar, hazmı kolaylaştırır. İdrar söktürür. Böbreklerin çalışmasında faydalıdır. Eklem iltihablanmalarında iyi gelir. Sarılığı geçirir. Safrayı boşaltır. ÖDEM AZALTIR !! Kendine has aroması ile lezzet farkı yaratır.. Herkesin bolca tüketmesi dileklerimle ,

AFİYET OLSUN.. İYİ TATİLLER.
* Güzel bir resim olamadığı için üzgünüm. çok acil ve hızlı, tek bir çekimdi :(

47 yorum:

http.//belguzaranne.blogspot.com 2 Mayıs 2009 22:50  

selam salata harıka görunuyor elınıze sağlık

ebruli 2 Mayıs 2009 22:54  

Süper olmuşş.Yarın da bunu yapiim bari :)Ellerine sağlık.sevgiler.

Unknown 2 Mayıs 2009 22:55  

ama bu salata yenmezmi yaa
ellerine sağlık

Adsız 2 Mayıs 2009 22:56  

CAN BAŞKAN.
ÇALIŞKAN BAŞKAN.SEVİYORUZ SENİ ÇOK.
HEPİMİZİ DESTEKLEMEN ÇOK ANLAMLI.
RESİM HARİKA. SALATAN HARİKA .
SEN HEPSİNDEN HARİKA.
ÖPTÜM SENİ GÜZEL NUNU.
ADA-SAHİL.

MELİS 2 Mayıs 2009 22:59  

Ellerinize sağlık.
Her zaman harikasınız Nuray abla:)
Sevgiler,iyi tatiller...

akasyakokusu 2 Mayıs 2009 23:22  

Canım Nunu'm...Nefis bir salata..Bizde bütün tavuğun göğüs etini yemeyiz...Böyle arada salata yaparım..Ton balığı niyetine:)))
Aaahhh..Bak şimdi yiyesim geldi..
Eline sağlık canım bende dün aldığım enginarı az haşladım ama garnitürünü beklemedim iki damla z.yağ ve limonla mideme indi ne yapıyım yanınada roka salatasıyla...İyi geceler sevgiler..

Pembe Tatlar 2 Mayıs 2009 23:36  

Ellerine sağlık nefis gözüküyor yaz ayları için çok ideal bir lezzet.:))

Yaşamın kıyısında 3 Mayıs 2009 00:51  

Canımın içi,
Diyet postların ve nefis resimlerin takibimde, yorum yazamadığıma bakma.
Ben börekciyim derken evimde sebze her zaman ön plandadır. Bir gün sebze yemeği yoksa salatası muhakkak olur. Ama bu yaptığın salatalarla yapılacak diyet enfestir.
Ben sadece doğru zamanı yakalamaya çalışıyorum.
Ve kendini içinden besleyen bu kadını seviyorum.

Ferkay 3 Mayıs 2009 01:37  

Nunu cum iyi dileklerine teşekkür ederim. Salataları her zaman ete tercih edenlerdenimdir.Hele ki roka en sevdiğim ottur.Ellerine sağlık bayıldım salatana.
Sevgiler kocaman öpüyorum.

Eya 3 Mayıs 2009 02:02  

Nunucugum...resmi bosver, tarif harika.Valla senin sitene ugrayinca bir baska gaza geliyorum diyet konusunda. Devam diyorum, durmak yok...Baskanimiz basi götürüyor,tarifler ve bilgiler harika.SEN harikasin Nunucugum...sevgilerimle


zehra

PASTASEHRİ 3 Mayıs 2009 07:45  

Enginarı salatada hiç yememiştim. oysa ki çok da sevdiğim bir sebzedir. Bu sağlık kokan lezzetli tarifi paylaştığın için teşekkürler...
sevgilerimle
Funda

Unknown 3 Mayıs 2009 09:19  

Canımmm harika bir salata resimde
süper.Ellerine sağlık,mutlu pazarlar ben çalışıyorum:((
Sımsıcak sevgiler...

Moonish (moonsun) 3 Mayıs 2009 10:45  

Nunucum ellerine saglik, nefis gornuyor, salatada cevize bayiliyorum :))

Mehtap Pasin Gualano 3 Mayıs 2009 11:17  

Sevgili NuNu, etlisini, zeytinyaglisini, bezelyeli patateslisini, ic baklalisini her turlusunu cok sevdigim bir sebzedir.. Faydalari konusunda da cok haklisin. Italya'da butun kis minicik, neredeyse yapraklari ile yenebilen cesitleri cikar. en son da bu buyuk canak cikartilacak tipleri.. Yani Akdeniz-Italyan beslenme tarzinin bas taci bir sebzedir..

mujdenin denemeleri 3 Mayıs 2009 11:36  

Nunucuğum sayende artık evimizde her hafta enginar muhakkak pişiyor.Teşekkürler,mutlu pazarlar...

Adsız 3 Mayıs 2009 11:48  

GÜNAYDIN CANIM:
bende seve seve tercih ederek yapacağım salatanı. tek öğünde her çeşit olacak ÇOK PRATİKSİN NUNUCUM ÇOK
sevgiler canım. GÜLBİN.B

Tijen 3 Mayıs 2009 12:34  

Salatacı güzeli seni! Ben de gidip enginarlarımı haşlayayım. Kabuklarını dişleyeceğim bu öğlen...

Primarima 3 Mayıs 2009 13:53  

ellerınıze sağlık ayrıca foto içinde sıkılmayın gayet guzel görunuyor:)

dantelistan 3 Mayıs 2009 14:49  

baştan sona kullanılan malzemeler sağlık kokuyor nefis ellerine sağlık

harosa 3 Mayıs 2009 15:23  

bayılırım rokaya eşimin ailesi alıştırdı beni ama eşim yemiyor ne tezat dimi:))

HUYSUZBALIK 3 Mayıs 2009 16:01  

Nunuş bayıldım salatana hiç de acele çekilmiş bir resim gibi değil :) Roka ile tavuğun bir arada olmasına bayılıyorum enginar açıkçası utanarak söylüyorum. Ben de hiç tatmadım. Denemek lazım. Belki de kaçırdığım bir lezzettir. Sevgiler...

PAPATYA PRENSES 3 Mayıs 2009 16:12  

Enginar ne yazık ki bir kere tadıp bir daha yiyemediğim bir sebze:(

Ama rokaya bayılırım. Hele de sabah kahvaltılarında mımm..

Ellerine sağlık Nunucum..

neseersoy 3 Mayıs 2009 16:53  

Selamm,
Harika bir salata , benzerlerini yapıyorum ama canım şimdi bunu çok çekti , hemen Kadiköy Çarşıya inip malzemeleri almak geldi içimden :-)
Otlarım için verdiğin yoruma çok teşekkürler , Tijen'e hemen linki göndereceğim sonuçta ustad kendisi , bakalım başarılımıyım :-)
Sevgilerimle

Adsız 3 Mayıs 2009 18:05  
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
pelince 3 Mayıs 2009 18:14  

Enginar yemediğim için rokalı halini tüketebilirim..
Ellerine sağlık...

İyi pazarlar...

Adsız 3 Mayıs 2009 18:50  

merhaba canım, salatamı yaptım bugün. tam bir öğün oldu bana çok sağolasın, demiştim sınıf dışı ekiptenim bende.ama senin yardımlarınla gidiyoruz bakalım.
roka tavuk çok lezzetli oldu.enginarda ateşledi inanki.bayıldımmmmmmm...ellerine sağlık görüşmek üzere sevgiler cnm.
FATOŞ.

Adsız 3 Mayıs 2009 19:23  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Adsız 3 Mayıs 2009 19:34  

Harika bir lezzet arkadaşım tam diyetlik yani.Ellerin dert görmesin canım.
Sevgiler.

Unknown 3 Mayıs 2009 20:44  

HARİKA BİR LEZZET ELLERİNE SAĞLIK CANIM BİRDE MANTAR EKLEDİKMİ BU SALATAYA HARİKA OLUR HARİKA...

aysegul 3 Mayıs 2009 20:48  

Off ya bir daha aç karnıma bloğa
girmeyeceğim.Enginarı çok severim,
bir tabak aldım,kaçtım:)Hep sevgi
ve sağlıkla kalın...

made in funda 3 Mayıs 2009 21:01  

mmmm nefis nefis.ellerine sağlık canım..

karamel mutfak 3 Mayıs 2009 21:15  

ah nunucum gözüm kulagım şu sebzelerde yeşilliklaerde ama yok malesef sen benim yerime ye bol bol kocamn sevgiler.

Adsız 3 Mayıs 2009 21:28  

şu kıştan çıktıkya nunişim,
canım hep hafif, tüy gibi yemekler arıyor,sende en iyi adressin alimallah.
çok seviyorum sayfadaki salataları üçünü denedim çok lezzetli çok. eline sağlık nunum.iyi geceler öpüyorum.
nesrin.

Serap'la turuncu lezzetler 3 Mayıs 2009 22:55  

Muhteşem bir salata olmuş canım ellerine sağlık..öpüyorum iyi haftalar

Beyza 3 Mayıs 2009 22:59  

Nunucum,
enginari ben de cok severim. Bir ara alip yapmaliyim ben de. Salata tariflerine devam :) Böyle beslenmeyi cok sevdim ben. Her gecen gün biraz daha hafifliyor, temizleniyoruz, ne mutlu bize...
Ellerine saglik Nunucum.

Adsız 3 Mayıs 2009 23:03  

bende yukarıdaki arkadaşa katılıyorum nunucuğum. çok nefis tarifler oluşmuş eşi benzeri yok inan..ben bankaya bile götürüyorum hatta bu güzel salataları. çok sağol güzel masalım.
ELÇİN SARIYER.

Zehra Gürgen 4 Mayıs 2009 00:32  

nunum şimdi kendime bu haftaki diyet listemi hazırlıyordum, bil bakalım öğlen yemeğinde ne var bu hafta? bu salatan :))
artık açp blogunu salatalardan diyete uygun yemeklerinden yapacağım :)
yani bu hafta bana lazımsın :) bu diyeti hayatıma adapte etmem için iyi çalışmalıyım.biliyorum yardımını esirgemezsin :)

SOFRAM 4 Mayıs 2009 00:42  

Canım rokayı da enginarı da çok severim,rokanın salatasını çok yaparım, bu salata da harika olmuş, ellerine sağlık güzelim, afiyetler olsun, sevgilerimle...

IŞILCA TATLAR 4 Mayıs 2009 00:48  

Nuray'cığım,

Diyette olanlar sayfanda sadece diyet yemekler bulmuyor, aynı zamanda büyük moral gücü buluyorlar.
Bu hizmetlerinin hakkını nasıl ödeyeceğiz senin.
Nefis bir salata olmuş yine.Ellerine sağlık canım.
Bir roka salatası da ben vereyim burdan.
Rokalar irice elle doğranır, üzerine iki diş sarımsak ve küçük doğranmış domatesler.Yarım limon ve tabi 1 tatlı kaşığı da halisinden sızma.

Çok öpüyorum.
Sevgiler,

egeli 4 Mayıs 2009 01:13  

NUNUM YORUMUN SAĞ SELAMET BANA ULAŞTI ,TEŞEKKÜR EDERİM:)))
AMA BİR DAHA ÜZÜLME ,KIYAMAM YAAAA...NİYE ÜZÜLÜYORSUN Kİ,OLUR BÖYLE ŞEYLER....
SALATANA BAYILDIMMMM!!!!
SÜPER OLMUŞ,ELİNE SAĞLIK.
AYRICA ROKAYIDA KAHVALTIDA ÇATUR ÇUTUR YERİZ BİZ ...DENE BAK :)

Adsız 4 Mayıs 2009 08:04  

günaydın güzel bir hafta diliyorum sana nuracığım.
okadar farklı geliyorki bu salataların bana, tek başına bir öğün dediğin gibi. çok yararlı üstelik. bende dün yaptım soframızdı bu tarifin. çok beğenildi herşey birarada. ayrıca yağlar harikaymı, arkadaşına teşekkür ederim tekrar.
SEVTAP

PASTURKEY 4 Mayıs 2009 09:34  

Nunucuğum gayretin sana başarı olarak dönsün istediğin sağlıklı kiloya sağlam adımlarla ulaşırsın.Sağlıklı yaşam için hepimiz yemek alışkanlıklarımızı gözden geçirmeliyiz...
Yoktum 2 günlük bir kaçamak yaptım hem iş,hem ticaret...görüşemez olduk...özledim...öpüyorum

Adsız 4 Mayıs 2009 09:48  

günün aydın olsun canım benim.
harika tariflerin ve sen herkese yardım elini uzatıyorsun yine. bizlerede elbet.
çok beğendim canım teşekkürler sevgiler canımcım.
NESLİHAN.

Adsız 4 Mayıs 2009 10:35  

Günaydın canım döndüm..
selma.

Damak Tadı 4 Mayıs 2009 12:44  

Çok nefis olmuş canım,ellerine sağlık..Güzel bir hafta diliyorum. Sevgilerle..

Hülya 4 Mayıs 2009 16:51  

Bence iştahımı kabartacak kadar güzel bir resim.
Sevgiler

Adsız 6 Mayıs 2009 07:35  

ne demeliyimki hayranlık ötesi olmuşş
sevgiler eline sağlık.
BANU.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP