BİR DUT MASALININ, NOSTALJİK BAHAR VEDASI

>> 17 Mayıs 2009 Pazar

Eurovision 4. sü ,Hadise'yi, kutluyoruz.


masum kahvaltı !Tavsiye edeceğim : çok serin ve güzel esintili bir yer,
anadolu hisarı

çengelköy iskele meydanı
İlk dut mutlaka boğazda çıkar
Meşhur çengelköy salatalıkları
anadolu hisarı kalesi (köprü üstünden)
inönü yalısı
Erdal İnönü- Sevinç İnönü Yalısı (toplar önü hisar )
dere kahvesi sahili
dere kahvesi
göksudan kaleye bakış
Göksuya bakış


Masal kahramanımın evleri ( artık değil :(
göksuya bakış
göksu deresi
küçüksu kasrında kahve molası,

Manzara eşliğinde ,karşımızda rumeli hisarı ile huzur dolu anlar,

Küçüksu kasr-ı




17 MAYIS BOĞAZDA BAHARA VEDA EDERKEN

Bu pazar sabahı, hiç plansızca düştük erkenden yollara.
Baharın adeta yaza yüz tutmuş davetine karşı koymak, imkansızdı zaten. Çekiyor insanı doğduğu büyüdüğü yerler, en yüksek sesiyle hemde çağırıyor sanki.
Bizde gelen bu büyük sesli davete icap edip,masal kahramanımın doğduğu ,büyüdüğü,okuduğu, onu bir tabak dut ile tavlayan :) evlendiği dut prensesiyle, düğün yemeklerini yediği, gezdiği,dolaştığı,binbir anıların yaşandığı en tatlı meyveleri ballı kara dutlarını büyüttüğü, kısaca binbir anılarının yaşandığı ve AYAK İZLERİnin olduğu yerlerde, anadolu hisarı'ndaydık.
Göksu deresindeki evlerinde öyle çok, ama öyle unutulmaz anılar vardırki, ahh sesi çıksa, dili olsada anlatsa bu güzelim bahçe ve evimiz size her anıyı tek tek..
Erik ve şeftali ağacının altında yenen yemekler, derekenarında yapılan balık-mangal partileri, şahane yaz sofraları, tüm aile -dost ve hisar komşularıyla paylaşılan nice bayramlar, nişan ve evilik yıllarımız, ağaç altlarında uyuttuğumuz ballı karadutlarımız, şimdi hayatta olmayan :( kurt köpeklerimiz, binbir çeşit kedilerimiz, güllerle dolu, filbahrilerin, hanımellerinin karıştığı, sebze - meyve ekili bahçemiz, kocaman kamaralı teknemizle denizde geçen, aylar ,yıllarımız, mehtap sefaları, gece ve gündüz boğaz turlarımız, yıllar yılı balık tuttuğumuz sandalımız, nice boğaz akıntısına kapılıp gittiğimiz maceralarımız, yıldızların altında demir attığımız güzelim koylarda sabahladığımız yaz akşamları , yazlık sinemalar, dere kahvesindeki okey ve tavla turnuvalarımız,toplar önünden denize dalıp karşı kıyıya yarışlarımız, dere kahvesinin orada AHMET'in Köfteleri !!!! , Sevinç İnönü ve Çok Çok sevdiğimiz Rahmetli
ERDAL İNÖNÜ ile sabah sohbetlerimiz !! Kapı komşumuz, sevgili dostumuz sanatçı- mimar Nejat Yavaşoğulları ( bulutsuzluk özlemi ) ve ablası....... Oğuz marketimiz ve daha kimler geldi kimler geçti diyerek ;
ve acaba, yıllar yılı ,kaç kere daha anlatıpta doyamayacağımız bu anılarımızla çok duygulandık bugün . Nadiren doyamadığımız bir gün daha masal defterimizin anıları arasına yazılıverdi. Her deklanşöre basışımda bir kaydı daha resimlemek beni yıllar ötesine götürüyor, bir yerden diğerine sürüklüyordu. Her attığımız adımda ,eski dostlar ellerimizi sıkıyor, bahçelerden sabah kahvaltı masalarına davet ediyorlardı. İncirler meyveye durmuş beni selamlıyor, çilekler dutlar ise bana durmadan göz kırpıyordu. Hay allah oda ne bir kaç incide düşmesinmi uzunca süre durdukları yerden. Yuvarlanıverdiler gülümseyen yüzümden aşağı birer birer. Kıyamadı masal kahramanım :) uzun uzun yüzüme bakıpta.
Baktım onunda yaprak gözleri buğulanıvermiş DALGIN DALGIN..........

Herkese ve tüm anılara el sallayıp, boğaz yolumuzun diğer durağı çengelköye doğru yola koyulduk. Tesadüf bu kadar olur, radyoda Sezen Aksu'nun tek sevdiğim Ah istanbul şarkısı çalıyor...İyice efkarlanıverdik.
İstanbul iyice uyanmış, kalabalıklaşmıştı sahiller. Masalar dolu,kahvaltılar zengindi. !!!
Oysa Diyet sayfamda ,masal kahramanımda var olduğundan! Her ikimizde sadece tostlu ayranlı-çaylı kahvaltımızı çok cici bir cafede yapıp, elbetteki çengelköy salatası ve olmazsa olmazı dutlarımızı alıp ,bir kaçda hatıra resmi çekip, kahvelerimizi içmek üzere tekrar küçüksu kasr-ına doğru yola düştük. Yeni düzenlemeleriyle harika görünüyordu küçüksu. Hava inanılmaz sıcak, güneş ise yakıcıydı. Boğaz tekneleri turlara çıkmış, Gözlerimiz maviye bulanmış, damağımızda kahvenin mis gibi tadı, rumeliye doğru seyri aleme dalmıştık ......
Sonrada SİZ SEVGİLİ DOSTLARA ULAŞMAK ÜZERE EVİMİZİN YOLUNU TUTUP, TATLI BİR YORGUNLUKLA, ANILARIN KUCAĞINA UZANIVERDİK.........

YORGUNLUKLARINIZ KISA, ÖMRÜNÜZ UZUN VE KEYİF DOLU OLSUN.......
SEVGİLERİMİZLE.

*
Sayfamı SİZlerle paylaştıktan sonra :

Müsadenizle ; çok sevgili Görümcem OYA'ya, Nuray yengeme ve çocukları ALP-MURAT'a, Sevgili dostlarımız AHMET-SEMRA 'ya, çok sevgili arkadaşım aile dostlarımız BANU'ya, Çocuklarım ballı karadutlarıma, masal kahramanıma,
SEVGİLİ BLOG ARKADAŞLARIM :
Damak tadı gül,
Derinin peri evi Zehra,
Mevsimlerden Roma Mehtap,
İşitme kaybı Delfina
Mutfakta Zen Tijen
ve çok kıymetli Yaşamın Kıyısında Nur' a
Hitaf Ediyor, özlem dolu sevgiler yolluyorum İSTANBUL'dan her birine...
ANILARIMIZ SONSUZ OLSUN. SİZİ SEVİYORUM.

50 yorum:

dantelistan 17 Mayıs 2009 18:47  

gezip dolaştığınız yerler harika tabiki doyamazsınız sizin adınıza sevindim mutlu pazarlar

Adsız 17 Mayıs 2009 18:52  

ahh istanbullll
istanbul olalı..
HİÇ GÖRMEDİ BÖYLE AŞK.
:=)))))))) Güzellerim benim.
masal bin yaşasın..... ENFESSSSS.

selma.

Adsız 17 Mayıs 2009 19:02  

hele hele...
ah valla bu istanbul insana neler etmez. afferim size nunu.
ben bile cama yapıştım şu an.
göksudaki evi hatırladım. bana hatırlarmısın gül toplayıp bahçeden gül reçeli yedirmiştiniz
bak aklımda kalmış. ne güzel günlerdi.ah canım ya.
sevtap.

HUYSUZBALIK 17 Mayıs 2009 19:14  

İstanbulun tadını doya doya çıkarmışsınız ne güzel Nunucum. Yüreğiniz farkındalığınız aşkınız. Çok imrendim. İleride biz de öyle oluruz umarım sevdiğimle.O yerlerin hepsini biliyorum da Küçüksu Kasrı'na hiç gitmedim. En kısa zamanda ziyaret edilecekler listesine eklendi bile. Sevgiler...

Unknown 17 Mayıs 2009 19:40  

Nuraycığım iyi akşamlar gerçekten muh
teşem bir veda olmuş bahar ayına.Tüm
güzellikler seninle olsun sevgiler..

Unknown 17 Mayıs 2009 19:45  

sayende güzel bir gezi yaptım resimlerle olsa da çok saol

Adsız 17 Mayıs 2009 19:50  

iç huzuru bu işte. fazla söze gerek yok..
yıllanmış şarapsınız siz.
öpüyorum sizi.
SEMRA.

mujdenin denemeleri 17 Mayıs 2009 20:04  

Gerçekten çok keyifli bir gün olmuş.Senin adına sevindim.Allah ağzınızın tadını bozmasın.Sevgiler...

MUTFAKISTAN 17 Mayıs 2009 20:26  

Canim nunucugum ne guzel anlatmissin masal gibi okudum.
Pazar gunun harika gecmis masallah
Her gunun mutlu gecsin insallah
Tekrar tesekkurler cok opuyorum
Sevgiler.....

Adsız 17 Mayıs 2009 21:06  

boğazın selvi kızı,
boğazın masal dünyası,
sarayların prensesi,,
masal kahramanının biricik gözdesi,
benim canım arkadaşım, blog dünyasının ÇOK BECERİKLİ mutfak perisi
seni çok öpüyorum.
O İNCİ TANELERİni sevinçtende olsa görmek istemem yıldız gözlerinde.

sana gülmeler yaraşır. FATOŞ

pasta evim 17 Mayıs 2009 21:25  

AKŞAM AKŞAM RUHUMU DİNLENDİRDİN İNAN. KIYMETİNİ BİLEMEDİĞİMİZ NE KADAR GÜZEL YERLERİMİZ VAR ASLINDA BURNUMUZUN DİBİNDE.FOTOĞRAFLAYAN ELLERİN DERT GÖRMESİN.

boncuk mutfakta 17 Mayıs 2009 21:27  

Mekanlarda , resimler de ne güzel . Çengelköy, Anadolu hisarı civarları en sevdiğim yerler.Sayende uzun süre gitmediğimi farkettim. En yakın zamanda gideceğim.Sevgiler canım.

Adsız 17 Mayıs 2009 21:32  

güzel şehir demek ne anlamsız kalır bu resimler yanında. eşsiz bir yer istanbul nunucuğum. sizde öyle tabii.
hakkaten masal gibi anlattıkların. ne şanslısınız ikinizde . yaşadıklarınız ömür olsun canım benim. çok kolay gelsin, allaha emanet ol canım.
not: kahve falında hakkaten develer var !!!! :)) iyimi :)

NESLİHAN.

Eya 17 Mayıs 2009 22:12  

Ooooofffffff....
OOofffffff ki ne Of...ah Nunucugum, inanki burnumda tüttüt Istanbulu´um...Temmuzda geliyorum...bekle beni Istanbul...sevgiler

zehra

Tijen 17 Mayıs 2009 22:14  

Ah benim güzel yürekli sevgi dolu arkadaşım. Bizleri de unutmaz, sevincine, keyfine ortak edermiş. Biz seni sevmeyelim de kimi sevelim sen söyle! Çoook iyi etmişsiniz NuNu'cuğum. Fekat bendeniz sizin masal kahramanınızı çok merak ediyorum. Seni bunca mutlu eden adamı görmeden gitmeyeyim bu dünyadan...

Ferkay 17 Mayıs 2009 23:20  

Nunu'cuğum nasılda güzel anlatmışsın. Yazını okudukça bende gezdim sanki sizinle. İyiki bizimlede paylaştın canım..
Sevgiler...

KİZHATCE 17 Mayıs 2009 23:31  

yaaa gelecek defa ist a geldiğimde seninle gezicem,bu ne keyifli bir gezi..sefan olsun:)

Serap'la turuncu lezzetler 17 Mayıs 2009 23:49  

ahh istanbul ahh...bende gezdim sayende canımcım paylaşımın için teşkrler öpüyorum iyi haftalar..

Adsız 18 Mayıs 2009 00:02  

sana deniz olsun, sahil olsun, dut olsun,çilek olsun,bide masal kahramanın olsun, hayat bayram olsuuuuunnnnnnnn...
tak nunuyu koluna, götür bindir bir vapura veya tekneye, işlem tamam. bi çay bide simit verdinmi sanırsınki hazine sandığı hediye etmişler, uçmuş kanatlanıpta.
ah ne diyeyim ömrün çok güzel olsun. uzun olsun ki sen hep mutlu mesut gülesin kuzen.
sizi seviyorum. MİNE-K

Mutfak Havlusu 18 Mayıs 2009 00:13  

oh ne güzel ya!
biz burda pazar gününün yaydığı kasaveti ruhumuzda demlerken bazı arkadaşlar ne güzel neşe bulmuşlar bu harika!
çok iyi yapmışsın Allah ağız atdını hep artırsın inşAllah...

Adsız 18 Mayıs 2009 00:51  

Özür özür ...
eksik var sofrada!

''Nar Ekşisi''
''Zeytin Yağ''

Güzel insan bunlar eksik!!
Çok geçmiş olsun!!!!!

Zuhal

Fevkalade 18 Mayıs 2009 06:55  

Burnumun diregi sizladi, resimleri gorunce desem, inanin!

Tesekkurler Istanbul'un baharina benim yerime de veda ettiginiz icin!

Adsız 18 Mayıs 2009 08:29  

ah"canım benim, nasılda akıcı ve sürükleyici olmuş bu yaşadığın hayat kısaca.
boğazda doğmak bir lütuf,kıymet bilmek de ayrı lütuf elbet.resimler mest ediyor insanı,
çk yaşanası bir şehirdeyiz ve iyiki sen bunu yaşayanlardansın.
her ikinize ve ailelerinize sevgiler. bu arada çok klay gelsin nuraycığım.
A.SEMA.

Delfina ; 18 Mayıs 2009 09:21  

Nunucuğum,

Ayak izlerini bıraktığın yerleri görmemizi sağlıyorsun bu güzel yazılarla.

Masal kahramanınızın evini görünce, hani sizin elinizde bir tabak dut ile karşılaştığınız an var ya, onu gördüm,nasıl güzel anlatmışsınız.nasıl güzel bir aşk bu böyle...

Mutluluğunuz sonsuz olsun güzel insan...

Bu arada, bu gezi notları benim işime çook yarıyor, misafirim geldiğinde İstanbul'da nereler gezilir diye önce sizin ayak izlerinize bakıyorum, o yüzden çooook teşekkür ediyorum :)

Sevgiler

Sevil Şahin 18 Mayıs 2009 11:21  

her yazında oldugu gibi bu yazınıda zevkle okudum nunucum canım ablam harikasın..
dieti soruyorsun sanırım bana evet devam ediyorum cok sıkı degil arada kaçamaklarım oluyor ama devam ediyorum ve yürüyüşede başladım hayırlısı ile kurtulcam bu kilolardan
gelelim istanbulun güzelliğine gercekten harikadır istanbul...
baharada ancak böyle veda edilir demi
canım benim guzel bir hafta diliyorujm sana sevgiler

Damak Tadı 18 Mayıs 2009 11:40  

Dut eşliğinde,boğazda anılarla güzel bir veda olmuş canım..

Sizin pazar gezmeleriniz ve ayak izleriniz dillere destan oldu artık..Bir pazar atlasanız merak ediyoruz adeta..Her gününüz sevgi ve çoşku dolu geçsin canım..Bizleride anımsayıp unutmadığın için gönülden teşekkürler canım..Kocaman öpüyorum seni dünya tatlısı..


En güzel sevgilerle..

pelince 18 Mayıs 2009 11:54  

Nunum kahve fincanlarından inan fal baktım :)) yolunuz var,ve bol bol mutluluk gördüm :)
Dutlara bayıldım,avuç avuç yemek istedim...
Kocaman öpüyorum...

Neşe dolu bir hafta diliyorum..

atesböcegi 18 Mayıs 2009 11:57  

canim harikasin. kücük istanbul turu yaptirdin bana. ben istanbul sevdasinla yanip tutusuyorum. hic bi nasip olmadi gitmek. bu yil ama nasip olursa Türkiye´ye gider gitmez kücük bir tur yapmak istiyorum. Böyle güzellikleri sen paylastikca cok mutlu oluyorum.
Kocaman sevgilerimi gönderiyorum.
Bahari gönderdin simdide yaza Merhaba gezi görüntülerini sabirsizlikla bekliyorum. kocaman sevgiler...

Adsız 18 Mayıs 2009 12:12  

ama çok bahar gezilerin var tatlım ya, onları gördüm facede.
sayfanda yoklar. lütfen isteriz çok güzeller. senin memleketi hemen yolla mesela. şahaneydi o resimler. eniştemizin doğup büyüdüğü yerleri zaten unutmadım hiç. kuzen hatırlarmısın 82 senesi kar yağmıştı, mahsur kalmıştı hani :)))))))))))
aman ne sevinmiştiiin sen !!!
hey gidi günler.
öptüm şeker seni
teyzeme selamlar yanaklarından öpeRim.
reçellerimi hazırlamış, ömrüne bereket, canımcıklarım benim.
işe başlamışsın :(
kolay gelsin ya.. aman zor işler !
ÖPTÜM KUZEN. BYE
filiz.

Adsız 18 Mayıs 2009 12:14  

nunum irmik çok güzel oldu. tarifler alındı. o havada süper gitti.
çok teşekkürler şeker.
filiz.

Betül KAVAL 18 Mayıs 2009 12:35  

görüntüler muhteşem. çok iyi yapmışsınız bende istiyorum yakın zamanlarda böyle bir gezi.

sevgiler

Adsız 18 Mayıs 2009 12:46  

cok guzel ve tanıtıcı bır yazı olmus.sayende yenı bır yere gıdıcez.

Adsız 18 Mayıs 2009 14:03  

Adaşım öncelikle mahallemizi bu kadar güzel görüntülediğin için çok teşekkür ederim.....semra ile ahmetin yan komşusu olmamda ayrı bir keyif verdi.....blogunun yakın takipçisi olarak tesadüfün böylesi:)))

sister's 18 Mayıs 2009 14:09  

Pardon...yanlışlıkla adsız olarak yollamışım yorumumu....

birsence 18 Mayıs 2009 14:29  

nunucuğum falında çok büyük bir aşk:))) bol para ve sağlık var ben gördüm...birazcık daha para verirsen daha neler neler anlatırım sana:)))
gezi ve fotolar çok güzel olmuş...sefanız olsun...

dogada.blogspot.ru 18 Mayıs 2009 14:45  

Her bahara vedan böyle güzel ,neşe dolu geçsin canım Nunucuğum Sevgiler neşeli sağlıklı ,haftalar canısı

ARZU - ENGÜZELTATLAR 18 Mayıs 2009 15:17  

Hem geçmişe doğru yolculuk yapmışsınız hem de bu güzel, sıcacık pazar gününün tadını mükemmel bir şekilde çıkarmışsınız. Şu an oralarda olmak istedim. En kısa zamanda bende eşimle oralarda gezip dolaşmak istiyoruuum:) Paylaşımın için teşekkürler....

aysegul 18 Mayıs 2009 17:27  

Çook çok tatlısınız Nuray ablacığım
ve efsaneler şehri ancak böyle,çook
harrika anlatılır.Offf ya seviyorum
sizi işte:)) Sevgilerrr...

Baharcicegi 18 Mayıs 2009 17:55  

sayende bizde minik bir gezi yaptik,güksuya bayildim nefes kesen bir manzarasi var
bahara veda yaz'a merhaba derken yine güzel manzara esliginde bizleri götür istanbulun güzel mekanlarina,paylasim icin tesekkürler tatli dutum

hdidem95 18 Mayıs 2009 18:00  

ne güzel görüntüler paylaşımın için tşkler canım güzel bir hafta diliyorum sevgiler

TAZE NANE 18 Mayıs 2009 18:23  

Bu ne güzel görüntüler, resimler böyle.........

Narince 18 Mayıs 2009 18:24  

Nazik ziyaretiniz için teşekkür ederim. Mutluluğunuz daim olsun, ağzınızın tadı hiç bozulmasın. Sağlıcakla kalın.

ZencefilliÇörek 18 Mayıs 2009 18:47  

canim piril piril gunesli bir gunde yine harika bir gezi olmus. ben de cok severim oralari. paylasim icin tesekkurler..:))

Mehtap Pasin Gualano 18 Mayıs 2009 19:36  

Biliyor musun seni ilk kez dostlarinizla birlikte gittiginiz bir bogaz yemeginde fark edip yorum yazmistim..

Bir Istanbul yazari oldugunun farkinda misin? Istanbul'u cok guzel anlattigini biliyor musun?

Her seferinde icim cekiyor oralarda olmayi..

Bazen o inci tanelerinin dokulup sacilmalari, yuregi yikamalari gerekiyor.. hele insanin yaninda, onlari mucevher degerinde olduklarini bilerek silecek bir sevgili el varsa...

Hayatın Ta Kendisi Lokantası 18 Mayıs 2009 22:05  

ne hoş fotoğraflar :))
sevgiler canım

Yaşamın kıyısında 18 Mayıs 2009 23:43  

Yaktın beni NUNU'm
Üsküdar Beykoz arası tüm sokaklarını tüm kaldırımlarını ezbere bildiğim, hatıralarım, anılarım, geçmişim, yaşamım ve dolu dolu yaşadığım canım boğazım.
dönemediğim geçmişim gibi
nasıl özledim? nasıl
Sayende gezdim hemde ağlaya ağlaya çok teşekkür ederim.

Adsız 19 Mayıs 2009 07:29  

HER BİRİMİZE YÜKLEDİĞİN KARAKTER ANLAMLARINA, İFADELERİNE, YAŞAMLARIMIZA VARLIĞINLA VERDİĞİN RENKLERİN HER BİRİNE TEŞEKKÜR EDERİZ. ANILAR SENİN GETİRDİĞİN BİR TABAK DUTLA MASALA DÖNMÜŞTÜR.
BUGÜN ŞU RESİMLERE BAKTIĞIMDA,BANA ANLATTIKLARI NE ÇOKTUR. HER AN GÖREBİLİYORUM. MASALI HERKES KADAR KEYİFLE TAKİP EDİYORUM , HERKESE TEŞEKKÜRLER EDİYORUM-Z SAYFAN ARACILIĞI İLE.


KARA DUTLARIN
MASAL KAHRAMANIN.

mutfaktakizaman 19 Mayıs 2009 22:34  

goruntuler bir harikaaa...
yanliz ben dutlara takildimmm ahh ahhh burda dut bulmak ne mumkunn:(((

Adsız 22 Mayıs 2009 11:13  

sevgili nunu
hem resmedip, hem bu kadar kusursuz anlatım gücüne sahip olmanıza hayranım doğrusu.
siz şairleride kıskandırırsınız.ANALİZLERİNİZ YERNDE,HİSLERİNİZ ÇOK KUVVETLİ.Şehrinizi yaşadıklarınızı çok iyi sentezliyorsunuz.
çok beğendim postu.istanbul çok yaşanası bir sihirli şehir
saygılar
YAHYA BOZÜK.

gonul 16 Ağustos 2009 11:24  

harika gozlerim yasardi
gonul

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP