KURU DOMATESLİ, MAŞ FASULYE PİYAZI

>> 7 Mayıs 2009 Perşembe

DİYETTEYİZ !!!!! 4. HAFTA.

1 saat ılık tuzlu suda beklemiş hali.
ıslatılmamış kuru Maş Fasulyesi

KURU DOMATESLİ MAŞ FAULYESİ PİYAZI

1 çay fincanı maş fasulyesi - dereotu - maydanoz - taze soğan - zeytinyağı - - az limon
BOL NAR EKŞİSİ- zeytin - çarliston biber- bol kimyon- çok az kırmızı biber - minicik tuz -

Maş fasulyelerini, ayıklayıp , yıkayın. Hiç geceden slatmadan 20 dakika kadar kısık ateşte pişirin. Dağılmasın , şeklini kaybedip içleri dışarı çıkmasın. Pişince süzün iyice kurusun.
tüm yukarıdaki malzemeleri küçük küçük kesip harmanlayın. Sosunu hazırlayıp, karıştırın. En üstüne yumurta ve zeytinleriyle servis ediniz.

4. Diyet Haftamızı ortalarken, baklagillerle devam etmek istedim.
Yıllar Önce ,İş gezilerimizin GAZİANTEP durağında çok hatırlı bir müşterimiz bana bu güneydoğu anadolu yöremize ait ,harika lezzeti olan,keyifle yediğimiz Maş Fasulyelerini hediye etmişti , yanındada kurutulmuş domatesler.
Uzun süre bakıp durmuştum bu şirin kapsül şeklindeki, mercimek görünümlü pakete.
Sonra maş fasulyesinden yapılan çorba, pilav ve piyazı tadınca, harika bir çeşide daha sevdalandığımı hatırlıyorum. Arşivde sırasını bekleyen bu çok şirin fasulye çeşidini,semt pazarlarında, organik ürün satış reyonlarında, kadıköy çarşısında,ve tüm büyük marketlerde bulabilirsiniz.
Maş fasulyesi bağırsak düzenleyici ve şeker düşürücüdür.Şeker hastaları için gerekli olan B vitaminlerini içermektedir.Maş fasulyesinin içeriğinde bol protein ve lif bulunur.Maş fasulyesinin hücre yenileyici özelliği de vardır.Güneydoğu Anadolu mutfağında çok kullanılan, ufak, yeşil bir fasulye türüdür. Akdeniz Bölgesi'nde de Toroslarda yetişir ve 'cin börülcesi' olarak bilinir.
HEPİNİZE MUTLAK ÖNERİR , AFİYETLER DİLERİM.

*YARIN KURU DOMATESİ ANLATACAĞIM. *

30 yorum:

Delfina ; 7 Mayıs 2009 18:02  

ben de tadacağım bu maş fasulyesini,yaw zamanın taaa gerisinde miyim nedir,tijen dutu anlatmış onu bile tatmadığımı anımsadım birden.

kuru domates miii yaşasın,anneciğimin verdiği kuru domatesleri kullanmaya bir türlü kıyamıyorum yaa,çok değerli bu kuru domates ürünü...

heyecanla ve ilgiyle takip ediyoruz sayın sınıf başkanımcığım :)

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Mayıs 2009 18:11  

:)))))) SEVİYORUM SENİ delfinaammm :))))))

Pembe Tatlar 7 Mayıs 2009 18:14  

Ay ne kadar nefis gözüküyor ellerine sağlık canım...

Adsız 7 Mayıs 2009 18:26  

!! hiç yemedim tatmadım nunu !!
ama seninki gibi bir tabağı tatmadan da , tabakla beraber yutabilirim =)
harikasın nunum.
ADA-SAHİL

Unknown 7 Mayıs 2009 19:42  

çok güzel salatalar serisi aynen devam ediyorsunuz.bende bu maş fasulyesiyle ne yapsam diye düşünüyordum ne tesadüfki senin tarifle karşılaştım teşekürler

Adsız 7 Mayıs 2009 20:03  

harika lezzetler güzel bir kalpten çıkınca nasıl da daha bir güzellşiyor nunucummm senin diyete ihtiyacın yok ki canım benim en büyük diyetin (sırrın)güzel gülümsemen güzel düşünmen güzel bir kalp sevgi dolu..liste uzar gider.çok öptüm canım..minik şirin şeylerden ben de pişireyim..

made in funda 7 Mayıs 2009 20:54  

ben de bulursam alacağım.salatan yine nefis.ellerine sağlık canım..

egeli 7 Mayıs 2009 22:17  

ŞU MAŞ FASULYESİ MUHTEŞEM BİR NİMET YAAAA!!!! ÇOK SEVERİM ,SALATADA ÇOK YAKIŞIKLI GÖRÜNÜYOR :)
KAÇ KİLO VERDİM BACIM ?????

Bir Dut Masalı - nUnU 7 Mayıs 2009 22:28  

EGELİM
:))
SADECE 1.5 KG HAYATIM.MALUM KORTİZON İLAÇLARI HALEN DEVAM :((
TEDAVİDE ÖYLE.
BİRDE TİROİD (guatr) MEHTAP BU ÇOK İYİ BİR RAKAM DEDİ. SEVİNDİM.
AĞIR-SAKİNCENE YOLA DEVAM :)))
TŞKRLR..


TÜM YORUMLARA TEŞEKKÜR EDERİM ARKADAŞLAR.

Unknown 7 Mayıs 2009 22:52  

YİNE DÖKTÜRMÜŞSÜN NEFİS GÖRÜNÜYOR BEN BU FASULYEYİ İLK KEZ DUYDUM BU ARADA ÇOK LEZİZ GÖRÜNÜYOR AMA BENİM SALATA EKŞİ SEVEN BİRİ İÇİN İNAN İŞKENCE BU GÖRÜNTÜLER:(((

NEŞELİ MUTFAK 7 Mayıs 2009 22:53  

CANIM NUNUM NE GÜZELİKLER YAPMIŞSIN YİNE ELLERİNE SAĞLIK .SEVGİLER .
İÇİMDE HİÇ BLOGLARI GEZMEK GELMİYOR.YA HER YERDE MİS GİBİ YİYECEKLER, SENİN BLOGUNA UGRADIĞIMDA KENDİME GELİYORUM.OFFFFF YA İŞTE BU MİS GİBİ SALATALAR HARİKA

Adsız 7 Mayıs 2009 23:08  

yaptım nunum yaptım. yavv , ne çabuk pişiyormuş bu güzel şey.
bana yeni çeşit kattın, biz çok sevdik NUROL NURUM :)
nesrin.

dantelistan 7 Mayıs 2009 23:56  

bizim oralardada hemen hemen herkez domates kurutur ve çok kullanılır ama ısrar kıyamet ama yinede yemezdim ama bu aralar o kadar çok kullanan görüyorum ve hatamı yapıyorum diye düşünmeden edemiyorum denerken aklımda olacak tarifiniz iyi geceler

Damak Tadı 8 Mayıs 2009 00:08  

Nuray'cığım,nefis bir salata olduğu nasılda belli oluyor..Fasulye ve türevlerinden çok uzak olduğumdan, aşağıdaki salatayı tercih ediyorum..Harikasın yine canım..Öpüyorum yanaklarından..


Kocaman sevgilerle..

Zehra Gürgen 8 Mayıs 2009 00:28  

Nunum ben bu maş fasulyesini yanlışlıkla kız kardeşime almış am tadamamıştım. Çook besleyici olduğunu nette okumuştum.Şimdi salatasınıda bulunca en iyisi alıp denemek :)

ellerine sağlık canımmm..

Unknown 8 Mayıs 2009 00:32  

Nuraycım sanırım ilk kez bu kadar geç
kaldım.Umarım affedilmişimdir harika
bir salata olmuş ellerine sağlık.Ben hiç denemedim maş fasülyesini harika
sın sımsıcak sevgiler...

beyaz mendil 8 Mayıs 2009 01:07  

Kuru domatesi hiç yemedim.Yaptıklarının her biri diğerinden güzel,ellerine sağlık hayatım.

Beyza 8 Mayıs 2009 02:31  

Nunucum,
harika bir salata. Ellerine saglik. Baklagillere izin cikinca ben de yapayim. Malum ben biraz geriden geliyorum. Ben bugün kötü birsey yaptim ve tartildim. 15 günüm bitmisti cok merak ettim, dayanamadim artik :) Sonuctan cok memnunum ama 3. hafta sonundaki sonuc önemli tabii...
Sevgiler

Adsız 8 Mayıs 2009 07:30  

nasılda güzel görünüyor, ilk defa duydum bu fasulyeyi dicem ayıp edicem ,baksana sen yıllar öncesini anlatmışsın antepteyken.
bende alayım kuzum. sen diyosan öyledir mutlaka.
FATOŞ.

akasyakokusu 8 Mayıs 2009 08:00  

Hımmm..Demek cin börülcesi..Nunu'cum maş fasulyesini bizde kullanırız..Bende aktara tarif ettim Antep'ten getirtti bana..Pelin'cimde göndermişti saolsun...Buğdayla karışık az sulu yaparız biz..Az sulu domatesli yemeği falan..Şİmdi o kadar çeşitlemeler varki tektek deneyesim var..
Ellerine sağlık şık,zarif,çekici,cezbedici bir salata yine:))

NİLBUTİK PASTA 8 Mayıs 2009 08:04  

canım görüntü nefis eminim ki tadıda öyledir.hiç denemedim ama denenecekler listesinde yerini aldı bile:)
hayırlı cumalar ve güzel bir haftasonu geçirmen dileğiyle sevgilerimi bırakıyorum

Yelda 8 Mayıs 2009 08:13  

Salataların hepsi süper görünüyor
Elelrine sağlık canım
Sen bitanesin

Adsız 8 Mayıs 2009 08:20  

günaydınlar canım.
eline sağlık çok severiz bizde. malum memleket yemeği.

( çıkmadan beni arıyabilirmisin ? mesaj attım ! )
sevgiler canım.
esin.

SOFRAM 8 Mayıs 2009 09:02  

Canım çok sağlıklı bir salata olmuş, süper görünüyor, ellerine sağlık nunucuğum, afiyetler olsun, sevgilerimle...

Adsız 8 Mayıs 2009 09:06  

beğenmemek ne mümkün hayatım. ne güzel yeni tatlar öğreniyorum senden. bin yaşa,eline sağlık güzelim. iyi hafta sonları diliyorum. GÜLDEN Y.

NzlGl 8 Mayıs 2009 12:04  

Hep görüyorum ama bir türlü almıyordum
Mutlaka alıp tatmalıyım canım
teşekkürler

Tijen 8 Mayıs 2009 16:01  

NuNu'cuğum,
Bayılırım maş piyazına ama bu aralar bol bol filizlendiriyorum. Salatalarda çok güzel oluyor!

Şehnaz 8 Mayıs 2009 17:52  

şahane bir salata daha .ne diyeyim.mükemmelsin.sevgiler.kekcafe

Adsız 14 Mayıs 2009 07:33  

şimdi sıra bunda,komşu antepli, ama onların yaptığını sevemedim, seninkini denicem,mutlaka beğenicem. eline sağlık hayatım.
Mine.K

MEHTAP GÜZEY ÖZCAN 14 Mayıs 2009 17:26  

harika görünüyor kuru domatesler :)

Buarada profiline girince baktım ne çok ortak yönümüz var bende bir ege hayranıyım.kap gereçler fotograf çekimleri :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP