DUT PEKMEZLİ CEVİZLİ KEK ( ORGANİK )

>> 25 Şubat 2010 Perşembe

MEVLİT KANDİLİNİZ MÜBAREK, DUALARINIZ KABUL OLSUN



P.D.Ç.S ETKİNLİĞİNE YOLLUYOR- http://hayattanazicik.blogspot.com/ ARKADAŞIMIZA KOLAYLIKLAR DİLİYORUM




ORGANİK KEK

- 2 yumurta ( şile - çiftlik )
- 1/2 sb esmer şeker
- minicik tuz
- 1 sb lıght süt
- 1 kahve fincanı zeytinyağ ( Delfina )
- 2.5 sb tam buğday unu ( az gelirse kaşıkla ekleyin)
-1 çubuk vanilya ( veya 1 pk vanilya)
-yarım çay kaşığı zencefil - tarçın- karanfil- hindistan cevizi
- çok az portakal kabuğu
- 4 yk DUT PEKMEZİ ( Adıyaman -Tut)
- 3 yk BAL (giresun )
- 8 gün kurusu ( Malatya)

- 2 yk yaban mersini
- önceden fırında kavrulmuş ceviz ( Kandıra)
- 1 pk kabartma tozu.

YAPILIŞI
- Tüm kek malzemesi sırayla çırpılır ,, yağlanmış kalıba alınır.
- içine doğranmış kuru meyveler eklenir, çok hafif karıştırılıp üzerine biraz tarçın serpilir
- önceden ısınmış 170* fırında yaklaşık 30-35 dk pişirilir
( fırın farkı olabiir !!! )
-Ilınınca üzerine pudra şekeri, hindistan cevizi ve tarçın serpin.
********AFİYETLER OLSUN


Yine benim kış keklerimden biri daha geçti mutfağımdan.
Oryantal baharatlara olan zaafım, mesleğimiz gereği ülkemizin ve dünyanın her köşesinden gelen müşterilerimizin getirdiği ,çok sevilesi lezzetlerle kombinliyorum tariflerimi.
Geçen gün Fas ve Sudan'lı misafirlerimizde beni çok sevindirmişlerdi ( paylaşacağım )
Kimin bağı- bahçesi varsa, kimim ağacı-dalı varsa mutlaka bizede ulaştırırlar sağolsun. Birde yemek bloğum olduğunu öğrenince artık çok mutlular, '' ne getireceğimizi biliyoruz '' derler :)
Adıyaman Tut ilçesi harika dut pekmezi üretir. Benim tüm pekmez - pestil vs oradan gelir. Nar ekşim İskenderun-Antakya'dan- Anında sıkılıp gelen tahinim Adanadan , bahçe mahsülleri zeytinlerim, yağlarım (ege) tosyadan princim, ev yapımı tereyağlarım- peynirlerim (karadeniz ve çanakkale-assos) tazecik çiftlik yumurtalarım ve sütlerim ( şile- ömerli) ballarım giresun- tire ve Rize anzerden, elmalarımız İsparta, Limonlarımız kıbrıstan vs.... böyle uzayıp gider.....
kısacası herşeyim organik yetişir ve elime ulaşır !
Geriye bir un birde şeker kalır, onuda tam buğday unu ve işlenmemiş esmer şeker olarak tüketirim.
Kekler mutlaka pekmez ve balla pişer. Çok az esmer şeker eklerim !
Bu nedenle sanırım biz çokk şanslı insanlarız. hele yaz geldimi aklınıza gelen bağ bahçede yetişen , sebze ve meyve adına ne varsa , 2 günde bir elimizdedir .
Acaba hani bana çok sorduğunuz : ''nunucum estetiğiniz varmı !!!!!!! ???? :)) sorusunun karşılığı tam olarak bu sayfada - burada olsa gerek !!!!

YOK EFENDİM YOK !! Sadece bir kaç porselen diş yaptırdım :)




YERİ GELMİŞKEN ! ( bir süre önce yaşadığım konudur bu !
HAZIR GIDA

BENİM İÇİN '' GIDA TERÖRÜ'dür .demiştim Doğru . Bunu yinelemekten iftihar ederim ( Bazı-larının !!! HOŞUNA GİTMESEDE !! BANA ÜZERİNE VAZİFE OLMADAN, MAİLLER YAZIP , HESAP SORACAK KADAR DUYARSIZLAŞSADA !! .. ) Ne alana - ne yapana- ne yedirip kullanana karışmak zaten haddim değildir ! Heleki Aileden Misafirimin getirdiğine yasak koyacak kadar DENSİZ hiç değilimdir !!!!!! Misafire YASAK KONULMAZ !!! Getirilenede, yenmesede SAYGI GÖSTERİLİR !!!!! Densizlik bunun HESABINI BANA SORANDADIR . (BU sözler benim gibi birisini !- Kendi bloğunda prim yapmakla suçlayan! '' hünerli bayan- Müge'yedir, '' Sıkıntısı, neden yeğenimin getirdiği hazır dondurmayı resimleyip post yapmışım ?? insanın işi gücü- meşgalesi ,helede sevgisi -saygısı olmayınca hünerli bayan-müge gibi, sorunları işte böylesine büyük oluyor !!! Bugüne kadar kendisinden başkada bana hesap soran olmamıştı.

KONUMUZA DÖNERSEK : Lütfen yediğinize, içtiğinize, hislerinize, en önemlisi de hayata bakış açınıza dikkat ediniz.
Şans sadece bunları bulmaktan ibaret elbette değildir ! Şansınızı hayatınıza davet edin. edin Kİ ; Olumlamalar size ÇOK ŞEY KATACAKTIR !

HEPİNİZE SEVGİLER BOL KEYİFLER ESENLİKLER GÜZELLİKLER DİLİYORUM.
BEREKETİNİZ ÇOK OLSUN .

68 yorum:

HÜLYA 25 Şubat 2010 08:23  

ooh misler gibi bir kek hemde organik... ellerine sağlık canım

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) 25 Şubat 2010 08:53  

Merhaba arkadaşım,emegine saglık.
Bir avuç dua, bir kucak sevgi,
Sıcak bir mesaj kapatır mesafeleri, birleştirir gönülleri,
Bir sıcak gülümseme, daha da yaklaştırır bizi birbirimize.
Kalbiniz nur, eviniz huzur dolsun. Kandilin mübarek olsun.
Sevgılerr..

Pembe Tatlar 25 Şubat 2010 09:30  

Hayırlı kandiller...
Tüm dualarınız kabul olması dileğiyle...

boncuk mutfakta 25 Şubat 2010 09:33  

Nunucum
Fotoğrafların,yazıların,ve tabiki tariflerin hepsi çok güzel yüreğinin güzelliği bloğuna çok yansıyor.
Sevgiler canım.

Saglıklımutfak 25 Şubat 2010 09:42  

Nunucum görüntü süper. lezzette kusur bulamam zaten :) Mevlid kandilin kutlu olsun arkadaşım . ellerine sağlık sevgiler

hdidem95 25 Şubat 2010 09:49  

Mübarek Mevlid kandilinizi kutlar, herşeyin gönlünüzden geçtiği gibi olmasını temenni ederim. Kandiliniz mübarek olsun.

mutfakcini 25 Şubat 2010 09:54  

He lezzetli,hem besleyici.Çocuklara yapıp yedirmem lazım özellikle.Ellerine sağlık canım.
Mevlid Kandilin mübarek olsun..

Narince 25 Şubat 2010 10:09  

nUnU'm bu ne güzel kek, her malzemesi özel, pekmez var ceviz var, bize de uğramalı bu tatlı şey.

Unknown 25 Şubat 2010 10:29  

Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

Canım kek muhteşem Türkiyenin her
yöresinden derlenmiş o güzel elleri
ne sağlık çok öpüyorum...

Hayatın Ressamı 25 Şubat 2010 10:30  

bu keke şehirlerin dansı ismide yakışabilir.herşehirdeb bir şey var içinde.
biliyormusun ben diyetteyim bu keki yiyemem:((

fatosun mutfagından... 25 Şubat 2010 10:32  

TÜM DUALARINIZIN KABUL OLMASI DİLEĞİYLE..HAYIRLI KANDİLLER:))

pelince 25 Şubat 2010 10:41  

Nunucum şifa dolu bir kek olmuş,ellerine sağlık...

Hayırlı Kandiller diliyorum..Tüm duaların kabul olsun inşallah...

bilge 25 Şubat 2010 10:51  

kandiliniz mübarek olsun ellerinize sağlık kek harika görünüyor tarifini aldım en kısa sürede deneyeceğim sevgi ve dostlukla...

Unknown 25 Şubat 2010 11:15  

hem çok lezzetli hem çok saglıklı gözüküyor.ellerine saglık

lezzetduragi 25 Şubat 2010 11:39  

Ellerine sağlık Nunu 'cum.Sağlıklı bir kek olmuş mis gibi koktu burnuma.
Dualarının kabul olması dileğiyle İyi Kandiller.

Unknown 25 Şubat 2010 11:41  

Memleketimin dört bir yanindan gelen, bu mükemmel malzemelerle yapilan kek insana sifadir.... Ilactir... Ellerine saglik canim... Sevgilerimle, Hayirli Kandiller diliyorum...

Miskokulu Lezzetler 25 Şubat 2010 11:46  

Elinize sağlık.Tarifin içindeki malzemelere bakarken öncelikle yağa baktım zeytinyağı. Bende tariflerimde zeytinyağı gerekirse tereyağı az miktarda kullanıyorum ne kadar sağlıklı aslında bir keşfedebilsek.Çok nefis olmuş mutlaka deneyeceğim.Kandiliniz kutlu olsun. Sevgiler.Mine

lavantalimon 25 Şubat 2010 11:48  

Amanda ne güzel olmuş yerken yanında bir bardakta çay olsa harika olur.
aromalar yerken nefis kokuyorudr bir de pişerken evi acayip güzel koku kaplamıştır.

NiLaY 25 Şubat 2010 11:53  

hayirli kandiller dilerim ben de, kek super gorunuyor buarada :) sevgiler..

NiLaY 25 Şubat 2010 11:53  

hayirli kandiller dilerim ben de, kek super gorunuyor buarada :) sevgiler..

Unknown 25 Şubat 2010 13:12  

Canim seninde kandilin mübarek tümdualarin kabul olsun .Kek nefis olmus ellrine saglik

Afet Ergü Şaşmaz 25 Şubat 2010 13:38  

Bu kudretli gecenin, bizlere hayırlara iyiliklere vesile olmasını temenni ediyor, mevlüt kandilinizi kutluyorum. Sevgiyle sağlıcakla kalınız.

Afet Ergü

neslihan erzincan özgür 25 Şubat 2010 14:03  

ellerine sağlık Nunu'cuğum.kekin şahane görünüyor.

kandilin mübarek olsun canım.sevgilerimle...

Adsız 25 Şubat 2010 14:13  

dualarınız kabul ,mevlid kandiliniz mübarek olsun bitanem

keke hayran oldum. harika malzemeler be canımcım
sevtap

sarımutfak-hande 25 Şubat 2010 14:14  

kek harika görünüyor canım ellerine sağlık
hayırlı kandiller

kalpkurabiye 25 Şubat 2010 14:16  

kandiliniz mübarek olsunn kekiniz de nefis olmuş ellerinize sağlık..

Adsız 25 Şubat 2010 14:18  

tatlım çok güzel bir tarif hemen yapmak istiyorum,
duaların kabul olsun kandilinizi tebrik ederim hepimizden sevgiler canım benim.
ferda

Doyumluk.... 25 Şubat 2010 14:32  

Tam organik gerçekten çocuklar için bir numara...Hayırlı kandiller....

Sevil Şahin 25 Şubat 2010 16:01  

canım ablacım nunum balım fıstıgım yine döktürmüşsün ellerine sağlık afiyet bal olsun

Rabbim;
dara düşünce sabır,Sabrı bulunca şükür ,Şükre erince rahmet ,Rahmete dalınca ihsan eyleyip gönünden geceni nasip etsin .
Kandilin mübarek duaların kabul olsun arkadaşım
sevgiler

Şehnaz 25 Şubat 2010 16:14  

nunucum kekin bir harika...ellerine sağlık...kandini kutluyor hayırlara vesile olmasını diliyorum...

Adsız 25 Şubat 2010 16:25  

SEVGİLİ ARKADAŞIM ÇOK ÖNEMLİ BİR GÜN OLAN YÜCE MEVLİT KANDİLİMİZ MÜBAREK OLSUN.
Güzel elelrin misler çıkarmış ortaya şifa olsun canım
afiyetler olsun. Nesrin

Adsız 25 Şubat 2010 16:26  

eline sağlık arkadaşım. çok da güzel olmuş inanki. baharatlar süper. sevgiler afiyet olsun.
MÜBAREK OLSUN KANDİLİNİZ.DUA İLE.

TAZE NANE 25 Şubat 2010 16:32  

Ne güzel görünüyor.
ELLERİNİ AÇ MELEKLER GÜL KOYSUN, GÜLÜ KOKLA YÜREĞİN SEVGİ İLE DOLSUN.
BU DÜNYA SANA VE SEVDİKLERİNE HEP CENNET OLSUN KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

MAVİ TUTKU 25 Şubat 2010 16:37  

Kandiliniz mübarek olsun. Sağlık mutluluk huzur diliyorum.

Mehmet Osman Çağlar 25 Şubat 2010 16:50  

Ellerinize sağlık!
Mevlid kandiliniz hayırlı olsun.
Sevgilerimle,

Adsız 25 Şubat 2010 16:57  

canım kolay gelsin, iki ara bir derede yinede mükemmel şeyler yakalıyorsun.
eline sağlık mis gibi olmuş can nunum.
allah tüm dualarınızı kabul etsin arkadşım mevlüt kandiliniz mübarek olsun .
NESLİHAN

Baharcicegi 25 Şubat 2010 17:25  

Ellerine saglik harika olmus
hayirli kandiller dularin kabul olsun canim

Bir Dilim Düş 25 Şubat 2010 17:47  

Canım benm sana da hayırlı kandiller :) Tüm dualarının kabul olmasını dilerim.

Sevgiler,
Evren

Adsız 25 Şubat 2010 17:49  

mevlit kandiliniz mübarek olsun canım, açılan ellerin geri dönmesin.
allah kabul etsin
kekin bir harika.

fatoş

Unknown 25 Şubat 2010 17:53  

Maşşallah ne kek olmuş, afrodizyak gibi..Hayırlı Kandiler arkadaşım..

hepsusluydum 25 Şubat 2010 18:11  

Sana da hayırlı kandiller Nunucum, teşekkürler.Bu arada kek nefiss görünüyor, ellerine sağlık.Sevgilerimle Zehr@

aslan 25 Şubat 2010 18:48  

Öncelikle,ailece Mevlit Kandilizi Kutlar,sağlıklı,huzurlu,barış dolu bir dünya dilerim.Organik ürünlerin zor bulunduğu bu dönemde organik kekin lezzetini tahmin edebiliyorum.
Ellerinize sağlık.Bütün ailnize sevgiler,selamlar sevgili Nuray hanım..
Dostlukla kalın.

Gönülünce Lezzetler 25 Şubat 2010 18:54  

Hayırlı kandiller dualarınız kabul olsun....

Hayattan Azıcık 25 Şubat 2010 20:22  

Hayırlı Kandiller...
Tarifi yayınlamak için resmin linkine ihtiyacım var bana resmin linkini gönderebilirmisin canım?
Yağan kalpler engelliyor beni. Bekliyorum sevgiler...

Adsız 25 Şubat 2010 20:29  

canım mübarek mevlit kandiliniz hayırlara vesile olsun.
allaha açılan elleriniz duayla dolsun kabulleri olsun. çok sevgiler benim tatlı nuraycığım,,
kek yıkılıyor -))

gülden .Y

sevimlimutfak 25 Şubat 2010 21:09  

Bir kucak sevgi, bir avuç dua, içten bir selam kapatır mesafeleri, birlestirir gönülleri. Eviniz huzur kalbiniz nur dolsun.KANDiLiNiZ MÜBAREK OLSUN
İştah kabartan bir kek olmuş, ellerine sağlık. Sevgiler...

Adsız 25 Şubat 2010 21:28  

mutfağınızı saran kokuyu tahmin etmeye çalıştım,
birde yerken tüm bunların tadını,
eksikleri tamamlayıp müsadenle denemek isterim.
kandilinizide kutluyorum sevgili nunucuğum, allah kabul etsin duanızı.
elçin sarıyer

Adsız 25 Şubat 2010 21:30  

güzel mesajına çok teşekkür ederim vefalı arkadaşım benim. sizinde tüm dualarınız kabul olsun , şahane kekinde afiyetler olsun. ne güzel herşey tazecik eline ulaşıyor. şifa olsun canım arkadaşıma.
semra

Hayattan Azıcık 25 Şubat 2010 21:33  

Veeee 91 numara ileee ya yın daaaa :)

Çok güzel duruyor kesin yapacağım hep sevgiyle kal.

Güngör Ekinci Saglik 25 Şubat 2010 22:54  

Kandilimizin mübarek olması, dualarımızın kabul olması dileği ile... Sevgilerimi bırakıyorum Nunu'cum.

Cocukla Cocuk 26 Şubat 2010 00:02  

Nunu kek muhteşem olmuş...hayırlı kandiller dileriz sevgiler

Zeugma 26 Şubat 2010 00:02  

Kandiliniz mübarek olsun..

Tüm dualarınızın kabul olması dileklerimle..

Sevgiler...

Bulbulunyeri 26 Şubat 2010 09:11  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü.
Bu lezzetli şeyleri yapıp, bizlere de tanıma fırsatı veren dostlarına bizler de çok teşekkür ederiz.
Sevgiyle kal.

Adsız 26 Şubat 2010 09:28  

canımcım harika harika harika bir kek bu. lezzet sağlık enerji bombası-tam kış keki bencede.
gelen herşeyinden tatmış biri olarak paylaşmayı ne çok sevdiğini biirim. sen verip hep çoğalansın her zaman. allah berektinizi bol eylesin can nunum.
iyi hafta sonları canım.
SEMA.N

Adsız 26 Şubat 2010 11:06  

nuraycığım kandil gecesinin tüm dualrı üzerine olsun canım,
bu kekse eğer benimkilerden bahsetmek çok ayıp olur =)
aklım kaldı ama =)
sevgiler bitanecim
banu

Adsız 26 Şubat 2010 12:25  

ağzına sağlık canım
aynen katılırım son sözlerine.
kendini bilmezlere lütfen aldırma.
seni kabul edemediler, hazmediler, estirdiğin muhteşem blogcu özelliğini hep çaldılar,
iyiki varsın, iyiki gidin blog alemine.
HÜNER onda değil,
HÜNER SENİN KİMSENİN YAPAMADIKLARINI YYAPMANDA , HÜNER SADECE SEN ! OLMANDA
bir gün büyyünce anlar.
seni çok çok öpüyorum. başarılarının devamını diliyorum.
aynen örnek olmaya ayna olmaya devam et emi canım nunumuz.

BEN : herkesin sesi

lavantalimon 26 Şubat 2010 15:19  

yahu arkadaşım sen en yapmışında saldırıyorlar :( anlamadım valla ne güzel tarfiler ekliyorsun isteyen bakar yazar dener istemeyen bakmaz okumaz bile by uğraşmalar niye kime ne dedin ki? hiç bir şey
anlamsız şeylerle insanları üzüyorlar.

dediğin gibi bizler çok şeyleri aşmışız yolumuza devam ederiz .
kolay gelsin arkadaşım yeni tarfiler bekleriz:)

Adsız 26 Şubat 2010 16:41  

yola devam nunum,
kimseye selam borcun yok.
çok takip edilesi bir sayfasın sen.
çoluk çocuğa bakmaksın canım.
herşey masa kurmak olsaydı garsonlar padişah olurdu.
dileriz bu insanlara kafayı takmamışındır değmez.
meyve veren ağaç taşlanır,
ÇE-KE-Mİ-YOR BU TİPLER

neşe.

kelebeklisaniyeler 26 Şubat 2010 18:33  

Nunucum canim benim, yine her zaman ki gibi harikalar yapmissin, inan artikin ne yazacagimi bilemiyorum süpersin allah nazardan saklasin arkadasimi...valla digecem eline saglik nefiiiiiiiiiiiis...

Ayrica böyle kendini bilmezlerle ugrasmana demez benim basima da çok geldi bunlar kiskanan kompleksli hayatinda bos yasiyan insanlar, yeterki sen üzme tatli canini...öpüyorum

Geçmis kandilini kutlar dualarin kabul olmasi dilegiyle...

MELİS 26 Şubat 2010 20:05  

Geçmiş Kandiliniz Mübarek, dualarınız kabul olsun Nuray abla.

Her zamanki gibi harika bir sofra.

İsimsizileri Allaha'a havale edin.
İnanın cezaları öbür dünyaya kalmadan bu dünyada görülüyor.

Sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Şubat 2010 20:31  
Bu yorum yazar tarafından silindi.
Atike Momini Ziya 26 Şubat 2010 21:44  

hayat aslında, her şeye ve herkese rağmen o kadar güzelki. ne güzel bu büyük nimetin farkında olan sana dutummm... başkalarının başarısını, tebessümünü kıskanan, bu nimetten nasibini alamamış nasipsizlerden başkası değil...
ellerine,kollarına sağlık.. o müthiş kekin tadına bakabilmeyi nasil istedim bilemezsin.
sevgiyle,huzurla,sururla kal...

HUYSUZBALIK 27 Şubat 2010 15:25  

Nunucum kekin nefis görünüyor. içindeki malzemelerin geldikleri yerleri görünce daha bir imrendim vallahi. Ama ben kekten çok senin gibi birini bile sinirlendirebilen kişinin kim olduğunu merak ettim. Umarım bir yanlış anlamadan ibarettir herşey. Sevgi ile kal.

HUYSUZBALIK 27 Şubat 2010 15:25  

Nunucum kekin nefis görünüyor. içindeki malzemelerin geldikleri yerleri görünce daha bir imrendim vallahi. Ama ben kekten çok senin gibi birini bile sinirlendirebilen kişinin kim olduğunu merak ettim. Umarım bir yanlış anlamadan ibarettir herşey. Sevgi ile kal.

Tijen 27 Şubat 2010 16:44  

Severim seni ben, keklerini de...

nalan 27 Şubat 2010 19:38  

yarım su bardağı şeker diyor ya, diyorum ki ben acaba onu da koymasam nasıl olur? meyvelerle yeterince şeker tadı alırmışım gibi geliyor. okurken ağzımı sulandırdı, bir de üzerine benmari usulü bitter çikolata mı gezdirmeli ?
ellerine sağlık.
:)

nalan 27 Şubat 2010 22:01  

tamam o zaman önce o yarım bardağı koyup deniycez sonra bakalım :)
bu arada tijen de yazmıştı esmer şekerle beyaz şeker arasında fark yok ama biz daha az zararlı zannediyoruz diye fiyatını pompalayıp da satıyorlar diye. o yüzden senin tarifteki pekmez,bal ve meyvelere kurban olsun o esmer şeker şeysi.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP