YOĞURTLU KARNABAHAR SALATASI

>> 9 Şubat 2010 Salı

53 # P.D.Ç.S ETKİNLİĞİ GELİBOLU 17 ARKADAŞIMA SEVGİLERLE





YOĞURTLU KARNABAHAR SALATASI

Bir adet küçük karnabahar
lıght yoğurt
kırmızı biber- tuz- sarımsak - sızma zeytinyağ

YAPILIŞI

-minik çiçeklere böldüğünüz karnabaharlar , su değmeden buharda diri olacak şekilde pişirilir.
-sarımsaklı yoğurt hazırlanır
-içine soğumuş karnabahralar eklenip, yavaşça karıştırılır.
-en son üzerine sızma zeytinyağı ile beraber karıştırılmış kırmızı pul biber gezdirilir..

Çay sofralarınızda ve kilonuza dikkat ettiğiniz zamanlarda ,
helede şu an tam altın çağını yaşıyorken karnabaharı, sofralarınızda sık sık paylaşabilirsiniz.
SEVENLERE AFİYETLER OLSUN , ÇOK SEVGİLER

Tarif
BURADAN


Vitaminler:
C, K, B6
Mineraller:
Magnezyum, Potasyum, Fosfor, Protein, Manganez

Doymuş yağ oranı az.
Bol lifli bir sebzedir.
Karnabaharı çiğ olarak yemek sizi daha dirençli kılar.
Karnabaharın Faydaları:
Besleyici bir sebze olan karnabahar vücuda güç verir. Zihinsel ve bedensel yorgunluğu giderir. Sinirleri kuvvetlendirir. Beynin çalışmasını destekler. Cinsel gücü ve isteği arttırır. Şeker hastalığında ve romatizmada faydalıdır. Kolesterolü düşürür. Kalp hastalıklarında şikayetleri azaltır. Bağırsakların düzenli çalışmasını sağlayarak vücuttaki zararlı maddelerin uzaklaştırılmasına yardımcı olur. Kabızlığı giderir ve idrar söktürür. Dalak rahatsızlıklarına iyi gelir.
BİLGİLER NETTEN .

54 yorum:

HÜLYA 9 Şubat 2010 08:37  

benim bayıla bayıla tülkettiğim hem hafif hem lezzetli hemde sağlıklı olan harnıbahara asla hayır diyemem.. ellerine sağlık canım nefis görünüyor

Unknown 9 Şubat 2010 09:05  

bizimkiler iile de kızartma olsun der.ama bu şekilde bir denemek isitiyorum.ellrine saglık.

Adsız 9 Şubat 2010 09:52  

kışın en güzel yemek ve salatasıdır
sevgiler- ESİN

neslihan erzincan özgür 9 Şubat 2010 09:55  

ellerine sağlık Nunucuğum.keyifli bir hafta olsun.sevgilerimle...

Adsız 9 Şubat 2010 09:59  

oyoy arkadaşcım tabakta tabak hani
bayıldım. içinede ama dışanada yahu =)
asuman

Adsız 9 Şubat 2010 10:01  

nunucum lapa lapa kar var istanbulda. bi kahve yapıp bide bakayım dedim şöyle bir.
sen spordamısın nerdesindir bilmem ama ben masamın başındayım :-(
ellerine sağlık bilgilerde süpre. valla hrikasın öptüm canımcım.
semra

Miskokulu Lezzetler 9 Şubat 2010 10:03  

Ellerinize sağlık karnabaharın her türlüsüne çok severim.Salatada çok hafif olmuş .İzmirden sevgiler.Mine

Şehnaz 9 Şubat 2010 10:10  

ELLERİNE SAĞLIIK CANIM..BENİMDE EN SEVDİĞİM SEBZELERDEN BİRİDİR...ÇOK HAFİF VE LEZZETLİ OLMUŞ......

PASTASEHRİ 9 Şubat 2010 10:18  

Nunucuğum ellerine sağlık, Kış sebzelerinden olabildiğince yararlanmak için bu tarif birebir. ben direkt haşlayıp
üzerine limon ve yağ gezdiriyorum. ÇOk sağlıklı bir tarif

Adsız 9 Şubat 2010 10:23  

tatlım günaydın. bencede sebzelere su değmesin buharda pişim sağlıklı yöntem çokda güzel görünüyor eline sağlık arkadaşımın
zeynep

bir demet feslegen 9 Şubat 2010 10:42  

NuNU cum karnabaharlı güzel bir yemek yaptım geçenlerde, tembellikten kurtulabilirsem yayınlıycam :)
Çok severim eline sağlık canımm

lavantalimon 9 Şubat 2010 10:52  

aa ne güzelll kar yağmış senin tabağa:)))

Sevil Şahin 9 Şubat 2010 11:07  

nunum ben bu tadı seviyorum ya :))
ellerine saglık fıstığım nefis olmuş nefis

kalpkurabiye 9 Şubat 2010 11:15  

ellerinize sağlık şahane harika olmuşş çookk severim bende.

Bulbulunyeri 9 Şubat 2010 11:23  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Eeee artık bülbülde hep aynı kelimeleri yazıyor diyorsan, blogunu tarafsız bir gözle tekrar izle. Her yaptığın daha da güzel. Daha da estetik, tabaklara mı bakayım, içindekilere mi bakayım bilemedim.
Sevgiyle kal.

Adsız 9 Şubat 2010 11:28  

çok da iştah açıyor a benim arkadaşım.
yemektende vazgeçmiyoruz napcaz bakalım bu kiiloları ve sofraları
-))))))
çok güzeldi canım emeğine sağlık. SEMA.N

Adsız 9 Şubat 2010 11:30  

bende bayılırım kızartmasına salataların içinde çok güzel olur yeesi öoptüm tatlım arıcam )
gülbin

Unknown 9 Şubat 2010 11:51  

Zerafet sultanım bende çiğden yapıyorum oda harika oluyor o güzel
ellerine sağlık kocaman öpüyorum...

Damak Tadı 9 Şubat 2010 11:53  

Yakın olsak bi koşu sendeydim canım..Ellerine kollarına sağlık..Kocamanından öpüyorum seni..


Sevgilerle..

Adsız 9 Şubat 2010 12:11  

eşim böyle değişik ve yeni tatları sever bende bu hafta alıp yapayım bakalım.ellerinize sağlık...

pelince 9 Şubat 2010 12:20  

Benim en sevdiğim salata çeşitlerinden,çiçek salatası olmuş gerçektende....afiyetler olsun..

Benhurum 9 Şubat 2010 12:25  

Sebzelere bayılırım ve bu salatayı da severek tüketirim özellikle bu günlerin vazgeçilmezidir benim içinde ellerine sağlık çok leziz ve şık görünüyor...

Unknown 9 Şubat 2010 12:30  

annem yapar bu salatayı tadını bilirim çok güzel olur ellerine sağlık

gelibolu17 9 Şubat 2010 12:34  

canım salata çok güzel görünüyor.bende yaparımda yoğurtlu denememiştim.böylede deniyeceğim.ellerine sağlık teşekkür ediyorum.87 no ile yayında.gene beklelrim selamlar

Esra 9 Şubat 2010 15:45  

Bir karnabahar sever olarak bayıldım,ellerine sağlık...

durutarifler 9 Şubat 2010 16:57  

Akşama bende fırında brokli ve karnabahar yapacağım. Oy oy oy bayılırız ailecek karnabaharın her şeyine . Ellerine sağlıkç

Mavi Atölye 9 Şubat 2010 18:58  

Ben çok severim zaten, evdekilere de yedirmenin güzel bir yolu bence, en kısa zamanda deneyeceğim..

Unknown 9 Şubat 2010 19:07  

Ellerine saglik canim

MUTFAKISTAN 9 Şubat 2010 19:42  

COK SEVERIM CANIM BENCE KARNIBAHARIN EN GUZEL HALIDIR BU GORUNTU .AFIYET OLSUN
SEVGILER.

Özlem Mertler 9 Şubat 2010 20:59  

Bence sen bir kraliçesin. Sağlığın, estetiğin, diyetin çok yaşayası kraliçesi.

Sevgiler...

Adsız 9 Şubat 2010 21:29  

bende bayılırım hemde iştahla yerim nunum. sarımsaklı sos herşeye yakışıyor doğrusu,
Şimdi aklıma geldide senin diğer karnabahar salatanda harika onuda yazsana canım. baharatları enfesti.
iyi geceler dilerim sevgiler nunum.
FATOŞ

mutfakcini 9 Şubat 2010 22:21  

Karnabahar,karnabahar olalı bu kadar güzel,çekici görünmedi gözüme :)Ellerine sağlık canım.

Hayattan Azıcık 9 Şubat 2010 22:33  

:) tamda bu akşamyemeğini yaptım ve elimde 7 çiçek kadar karnıbahar kaldı ne yapsam derken bu tarif salatasına bayılırım ama yoğurt varsa ikikere güzel olacak eminim sağol.
Tabak müthiş sevgiler...

birsence 10 Şubat 2010 09:21  

benimde aklımda yapmak var...ellerine sağlık nunucum...

*****
bu ay YE ETKİNLİKLERİ'nin ev sahipliğini ben yapıyorum..Davet yemekleri konulu etkinliğime senide mutlaka bekliyorum....

Adsız 10 Şubat 2010 09:26  

yapar benim arkadaşım.
olmayacak şeyleri yaratır yepyeni kimliğe büründürrü hemde. nefis olmuş canım. yoğurtlu denemedim. çok severim ayrıca.
afiyet olsun - NESLİ.

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) 10 Şubat 2010 10:18  

Canım emegine ,yüregine saglık. Çok güzel görünüyor. Asla hayır dıyemeyecgım bır lezzettir..
Sevgiler..

:)den 10 Şubat 2010 11:21  

Akşam mönülerimi senin blogunda verdiğin nefis tariflerle oluşturuyorum. Teşekkürler Nunu'cuğum... Altınçağını yaşayan karnabahar bugün akşam yemeğimizin kraliçesi olacak:) Ellerine sağlık canım.

Adsız 10 Şubat 2010 11:32  

YAPTIM CANIM..
YEMEYE DOYULMUYOR BU AMA..
SAĞOLASIN ÇOK SEVİLDİ,
BUGÜN YİE VAR ÇAY SOFRAMDA :)
SEVGİLER ÖPÜCÜKLER NUNUMA. banu

Saliha 10 Şubat 2010 20:49  

canım ellerine saglık:)ben yemegını degılde corbasını ve salatasını severım bırde balık yemeklerının yanında hardal sosuyla tatlandırıldıgında nefıs oluyor:)sayfan saglık kokuyorrrrrrrrrrrr:)))))

Cocukla Cocuk 10 Şubat 2010 23:16  

ben de çok severim ve sık sık yaparım bu salatayı ellerine sağlık Nunu'cum

Cocukla Cocuk 10 Şubat 2010 23:16  

ben de çok severim ve sık sık yaparım bu salatayı ellerine sağlık Nunu'cum

Adsız 10 Şubat 2010 23:41  

insanı şifaya yöneltir senin sayfaların nunucuğum. ne güzel tariflerin oluyor. çok lezzetli ve çokda sağlıklı kuş kadarda hafif
iyki varsın.ellerin dert görmez inşalah.
elçin sarıyer

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake 11 Şubat 2010 08:57  

Eskiden deselerdi ki sen karnabaharı ileride bol bol tüketecek, çok seveceksin hayatta inanmazdım...Şimdi beşamel soslusundan salatasına kadar herşeyini yiyroum hatta bu hafta anneciğim haşlanmış olarak akşamları salatalara katarak bize yedirdi...

Ellerine sağlık Nunucuğummm

Narince 11 Şubat 2010 10:52  

Diyet yapmaya ne zaman kalkışsam bu yemeği yaparım. Sonra dayanamam üzerine bir de yağda kırmızı biber yakarım, bol sarımsaklı yoğurduna da ekmek banarım. Diyet miyet kalmaz ortalarda.

HADİYE 11 Şubat 2010 11:28  

Merhaba NuNu,

İçinde bulunduğumuz mevsimin belkide en sağlıklı sebzesi.Görüntü harika , bende çok severim karnıbaharın her şeyini.Ellerine sağlık.

Sevgiler*

Mutfak Havlusu 11 Şubat 2010 12:20  

karnıbahar nefis bir sebze yemeği bile harika hele yoğurt karışınca dahada güzle oluyor,ellerine sağlık.

daimamutfak 11 Şubat 2010 16:32  

Nunucuğum tam diyetlik ne dersin..gönder bana..)))

hoya 11 Şubat 2010 20:05  

Elerinize sağlık gerçekten tam diyetlik.Sizden bir ricam var canımsblogspot.com ve moonsun11blogspot.com a davet istiyorum ama ulaşamıyorum uzun süredir takip ediyordum ama izle butonunu yeni keşfettim de bilgisayarımda hepiniz sık kullanılanlardasınız(kendi bloğum olmadığı için )Yardım için şimdiden teşekkürler

aslan 11 Şubat 2010 22:51  

Yoğurtlu Karnabahar Salatası'nın,
her zamanki gibi bu kadar güzel hazırlanıp,sunulması konusunda sizi tebrik ederim Nuray hanım.
Ayrıca ve özellikle ,faydaları konusunu bu kadar detaylı bilmiyordum.Mevsiminde artık daha sık tüketmem gerektiğidüşüncesiyle size teşekkür ederim.İyi ki varsınız ve bildiklerinizi
cömertçe bizlerle paylaşıyorsunuz.
Saygı ve dostlukla...

Gönülünce Lezzetler 12 Şubat 2010 00:00  

Tek kelime ile harika bayılırımmm ellerinize sağlık...
Sevgiler...

www.gonuluncelezzetler.com/

aslı'nın mutfağı 12 Şubat 2010 11:31  

Nunu'cum ellerine sağlık, ben de çok severim bu salatayı..

Gönül 12 Şubat 2010 13:39  

beşemül soslusunu yaparımda yoğurtlusunu denememiştim ellerine sağlk hayatım eminimki oldukça lezzetlidir...sevgilerimle öpüyorum

Zehra Gürgen 12 Şubat 2010 17:00  

nunum karnıbahar bizde de çok seviliyor.Genelde Derin çiğ yer, işime de geliyor çiğ yemesi :))

her zamanki gibi harika ve sağlıklı bir salata yapmışsın canım
ellerine sağlık

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP