ELMA ŞEKERİ SEVERMİSİNİZ ? YA PAMUK ŞEKERİNİ ? :))))

>> 12 Şubat 2010 Cuma




kivili tartöletler
keçi peynirli puflar
 
 

 
 
  
Nur'a  teşekkürler.....


Elma şekerini severmisiniz ??
Tabii mutlaka , ama mutlaka yemişliğiniz vardır ve elbette seversiniz !!
neden sevilir peki ?
Çünkü
-her şeyden önce çocukluğunuzdaki anılardan kalmadır,

kimbilir kaç kere tutturup da aldırmışsınızdır , yada almışsınızdır
- davetkar rengi, albenisi, şekerin parlaklığı, tadı, nefaseti ...
-yerken dişlere yapışması :) elimizin yüzümüzün boyanması :)
-içinin doluluğu ve verdiği keyiften dolayı ne de çok seversiniz mutlaka....

böylesi cazibeye dayanılırmı ki ?
Bende , bende ne çok severim elma şekerlerini sırasıra gördüğümde.. o üç tekerlekli arabacılarda, camekana sıra sıra dizili şekerleri ne çok yemişliğim vardır, hemde ne çok !
heleki pamuk şekeri görmiyeyim , al beni albeni diye adeta seslenirken,
almasamda seyrederken, çocuklar misali yaklaşıp gülümserim uçuşan o, tel tel, iplik iplik pembeliklere........
yaşım kaç olursa olsun , pembeyide - kırmızıyı da ne çok severim bu hallerinden .

Her canınız istediğinde gidebilirsiniz onu görmeye, lezzetinden - tadından görüntüsünden, hiç bir şey kaybetmeyen bu harika doyumsuz lezzete istediğiniz an gidebilirsiniz. Size çok şeyler katacağı kesindir, geçmişe ait en eski lezzetlerdendir.. Adı elma şekeri'dir O 'nun.

Engin yaşamışlığı, derin düşünceleri , köklü aile geçmişi ile adeta Üstadımızdır sevgili elma şekeri Nur.

İlk gençliğimin  hatıraları arasında yer alan, beraber boğaz havasını soluduğumuz , aynı sokakta karşılıklı oturduğumuz, aynı evlere girip, aynı ortamları paylaştığımız , geçmişimin en hoş tesadüflerinden , kendisi.

Zaman geçipte burada bu sayfalarda, tamamen birbirimizden habersiz !!! ,
yıllar sonra yeniden, Ama : '' tesadüfen !! buluşmuş olduğumuz ! sevgili YAŞAMIN KIYISINDA NUR'la geçen haftalarda buluştuk.
Yeni taşındığı evinde bir sabah kahvesinde , telveleri 40 yıllık hatıralara sardıktan sonra, masalımda buluşmak üzere sözleşmiştik.
Yıllar sonra yine  yanyanaydık,  kaderde yine karşılaşmak varmış !!!
İnanılır gibi değil bu .

Bugün ise  masalıma misafirimdi , Güzel bir kahvaltı gününü benimle paylaşıp -pek çok geçmiş anılara yolculuğa çıktık beraberce.

Çok şey anlattı, çok şeyde öğretti. Kısacası özlü bir gündü bizimkisi.

Bana daima pamuk şekerim ismini layık gören, benimde ona elma şekerim demeyi uygun gördüğüm , çok kıymetli kalem, Üstad sevgili Nur'a teşekkürler ediyorum... Nur'cum seni ağırlamak beni mutlu etti, dilerim sende keyif almışsındır.

HAYATIN SANA DAİMA GÜLÜMSEMESİ DİLEKLERİMLE....

Ve
Kahvaltı resimlerimizle sizi başbaşa bırakıp sevgilerimi yolluyorum.
Güzel bir haftasonu olsun..
 Dilerim ki Her Anı Sevgi DOLSUN

35 yorum:

Damak Tadı 12 Şubat 2010 17:09  

Çok güzel bir masaya ve hatıralara konuk olmuşsun canım..Elma şekerleri ve Pamuk helva herşeyi anlatıyor..))Arkadaşın Nur'un ellerine sağlık..Kocaman öpüyorum seni tatlım..Sevgilerle..

Unknown 12 Şubat 2010 17:24  

Canım sevilmezmi hiç çocukluğumun vazgeçilmöezi güzellikleriydi:))Yi
ne muhteşem zarif bir masa harika lezzetler ellerine sağlık.Kelebekle
re bayıldım kocaman öpüyorum...

kalpkurabiye 12 Şubat 2010 17:25  

AYY ÇOK GÜZELLL:)) BAYILDIMMM:)) HARİKA BİR AKŞAM ÇAYI OLMUŞŞ:))

Benhurum 12 Şubat 2010 17:31  

Allah dostluğunuzun bir ömür devamını nasip etmesin inş. ve afiyetler olsun herşey enfes görünüyor ellerinize sağlık ve iyi haftasonları.

SEVGİLERİMLE 12 Şubat 2010 17:37  

Bende isterimmmm...pamuk şekeri,elmalı şeker...masa süper marifetli melek...
Güzel,keyifli... dostlarla daha da güzel...
sevgilerimle...

Bulbulunyeri 12 Şubat 2010 18:02  

Canım,
çocukluğuma kısa bir yolculuk yaptım. Pamuk şekere özellikle bayılırım. Görüntüsü beni hala cezbeder. Ağza alındığında dağılmasına bayılırım. Bugün hala nerede pamuk şeker görsem, alıp yemek isterim.
Çok güzel şeyle hazırlanmış ve sunumlar nasılda zarif ve şık.
Afiyetler olsun.
Sevgiyle kal.

Kevser - Elda'nin Annesi 12 Şubat 2010 18:08  

Canim,
kahvaltida bulunan lezzetler zaten harika görünüyorlar, arkadasinin ellerine saglik diyorum. Ama beni asil cezbeden o pembe bombalar!!!

Yazdiklarin anlatiyor zaten, kisa ve öz, cocuklugumuzun tatlari hic silinmezmis bellegimizden.

Sevgilerimle

Mehmet Osman Çağlar 12 Şubat 2010 18:44  

Pamuk helvayıda elma şekerinide
severim.Pamuk helva biraz daha
favorimdir.Bakın canımı çektirdiniz:)

Saygılarımla,

Leylak Dalı 12 Şubat 2010 19:31  

Kıskandım galiba:)))

Sefanız olsun, ne iyi etmişsiniz. Sağlıkla daha nice güzel günlerde, nice güzel buluşmalara inşallah.

Kısacası, iki tatlı kadın bir masaya yakışır:)))

mutfakcini 12 Şubat 2010 20:07  

Ah ikisini de çoks everim.Hepsini severim.Masada olup öylece izlemek isterdim önce o güzelliği..Bayılıyorum sofralarına..Yanında bir de arkadaş sohbeti,daha ne istenir ki.Ellerine, yüreğine sağlık canım..

bir dilim bir tutam 12 Şubat 2010 20:13  

Nunucum sana kahvaltiya gelebilirmiyim....?

ezelkizinodasi 12 Şubat 2010 20:27  

O sofrada olmayı çoook isterdim şu tok halimle bile iştahımı açtın :) ellerine sağlık sunum harika ekmek sepetinden bende de vaaaaaaar

Adsız 12 Şubat 2010 20:42  

ah benim canım, ben hayatımda senin kadar çok ismi olan bir arkadaşıma daha rastlamadım. ne çok şey oldun hakikaten -))
ama bu pamuk şeker müthiş ya..
tam cuk derim ! -))
masanda dehşet nunuş.
bende kıskanıcam bak !
öptüm şekerim özledimde .
asuman

CEMİLECE LEZZETLER(CEMİLE OKŞAR) 12 Şubat 2010 20:54  

Canım , ikisinede baylırım. Uzun zamandır yapmayı dusunuyordum. Şimdı sende görunce çabuklaştıracagım. Bana çocuklugumu hatırlattın.
Sevgiler..

Unknown 12 Şubat 2010 20:59  

Canim benim.... Dilerim dostlugunuz bir ömür baki olsun... Arkadasinizin da ellerine saglik, sizin de... Muhtesem bir kahvalti sofrasi... Ben Sile`den gelen yumurtalara takildim... Birden oralari ne cok özledigimi farkettim... Benim evim de orada ve bir yildir gelemiyorum... Insallah yaza,,, Sevgilerimle, güzel bir hafta sonu diliyorum...,

Adsız 12 Şubat 2010 22:31  

sevilmezmi tatlı nunum sevilmezmi,
herşeyden çok sevilir hemde. ne kadra güzel bir masa hazırlamışsın bahar dediğin gibi adeta.sen iyilere layıksın iyiliklerede.eline sağlık canım.
çok hoş olmuş.
semra.

HUYSUZBALIK 12 Şubat 2010 22:33  

Pamuklu şekere de Elma şekerine de bayılırım Nunucum. Tıpkı Nur Hanımla sana bayıldığım gibi. Ne güzel olmuş yıllar sonra yine komşu olmanız. Çok güzel bir sofra çok güzel çiçekler. Mutluluğunuz, dostluğunuz daim olsun. Sevgiler...

Miskokulu Lezzetler 12 Şubat 2010 23:01  

Masa çok güzel ama asıl önemlisi masadaki insanların dostlukları güzel.Sevgiyle kalın.Mine

Cocukla Cocuk 12 Şubat 2010 23:28  

eski dostlar gibisi var mı...:))dostluğunuz daim olsun..Nur hanımın da ellerine sağlık, goruntulae muhteşem...sevgiler bizden

Yaşamın kıyısında 12 Şubat 2010 23:33  

Canım benim,
O kadar güzel ve o kadar da değerli bir sabah kahvaltısından sonra hakkım(mız)da yazdığın bu güzel ve asla unutulmayacak yazıya tam ağlayacak olmuşken ve hatta gözpınarlarım dolmaya başlamışken senin o güzel düşüncelerin aklıma gelince vazgeçtim ve çok sıcak bir tebessümle okudum canımcım
Ayrılırken, bana verdiğin sıcak muhabbetin ve mükemmel kahvaltı sofran için teşekkür ettim mi?
bilmiyorum ama buradan sana çok teşekkür etmek istiyorum.
Güzel di! çok güzel bir sabahtı!
Sanki, zevkle oku oku bitmez bir derginin ana başlıklarını okur gibiydim. Daldan dala atlayarak konuştuğumuz onca şeyin arkası ne kadar dolu oysa.
Sen hem pamuk gibi yumuşak hem de şeker kadar tatlısın ve bu isim, benim görüşümle sana çok yakışıyor.
Sen benim pamuk şekerimsin.
Sen benim geçmişimi aradığım en güzel yıllarımdan bir Ağustos günü, bir Ağustos güneşi gibi çıkıp gelenimsin.
Seni seviyorum...

Baharcicegi 12 Şubat 2010 23:42  

cocuklugumuzun seker tadi elma sekerleri ,pembis pamuklar, anneme aldirinca nasil mutlu olurdum elma sekerini yiyince dudagim kipkirmizi olunca cok sevinirdim
cicekler icimi acti burda kardan heryer bembeyaz halada yagiyor 4 gündür
öptüm kocaman

Asis 13 Şubat 2010 00:24  

Bayılırım hala rast gelince alır yerim :)çocukluk arkadaşıyla insanın dostluğunu hala sürdürmesi ayrı bir güzellik,daha nice güzel sofralarda muhabbetiniz bol olsun.Sevgiler Nunu..

Adsız 13 Şubat 2010 10:02  

hayatım ne güzel bir tesadüfmüş böyle bu, hoş tesadüf değil aslında başka hayat çağrılarıdır bunlar.ama bloglarınıza habersiz tanımadan yazmanız çok ilginç tam masal bu sayfa valla.
masana bayıldım. renkler huzur dolu. ne güzel olmuştur iki boğaz kızı ne alınlara daldınız çok güzel olmuş canım. imrendim size.
iyi haftasonları bizlerden sevgiler.
neslihan.

Adsız 13 Şubat 2010 10:42  

bir süredir sık kullanılanlara ekledim blogunuzu yazılarınız tarzınız lezzetleriniz gerçekten hem göze hemde gönüle hitap ediyor.başarılarınızın devamını dilerim mükemmelsiniz...bahar

pelince 13 Şubat 2010 11:04  

Pamuk şekerin, koca bir kadın olana kadar hiç yemedim :( annem yedirmemişti hiç.. elma şekerini ise kaçamak yerdim :))
sevilmez mi hiç...
sofra yine harika,neler neler yok ki....
ama aklım krepler kaldı :))
Nunucum ellerine sağlık,güzel bir hafta sonu diliyorum...

Seda 13 Şubat 2010 11:41  

Nunucum nasıl güzel bir sofra nasıl güzel bir sunumdur bayıldım bende gelmek istiyorum kahvaltıya söz sana en güzel elma şekerlerini pembiş pamuk helvalarını getiricem:)))

Zehra Gürgen 13 Şubat 2010 13:26  

Herşey yine çok zarif ve çok şık Nunu'cum.
Güzel bir sofrada güzel dostlarla olmak kadar insanı keyiflendiren birşey yok.
Sevgiler canım..
şimdiden sevgililer günün kutlu olsun

Adsız 13 Şubat 2010 15:07  

ay içim gitti şu şekerlere
bende çok geçmişlere gittim binbir anılar gözümde şu an. çocukluk ne güzelmiş nunucum. şimdide çok keyifle yerim aslında ,keşke bende olsssaydım yanınızda
SES ETMEDEN OTURURDUM VALLA :-))
çok düşünceli hazırlamışsın çokda özenli canım masanı. ne güzelsin
hep güzeldin hepde öyle olacaksın.
eline sağlık nur hanıma sevgiler.
sema.N

Adsız 13 Şubat 2010 15:09  

banada banadaaaaaaaaa
üçünüde altısınıda banadaaaa......
arsız arkadaınım çünkü
ben o masanıda yerim kelebeklerinle beraber senide öğerim.
ellerine sağlık tam seyirlik tam.
NESRİN.

aslan 13 Şubat 2010 21:21  

Yazınızı okuyunca,"Keşke"yazısında ki yorumlaşmamızı anımsadım.
Yanılmıyorsam şöyle yazmıştınız:
"Keşke hep almak olmasaydı,bizler her şeyi paylaşmasını bilen insanlardık.Şimdiki zamanda olduğu gibi,devamlı istemek,almak olmasaydı..veren el,devamlı alan
elden çok daha üstündür..."İşte bu yazınız,bana yaptığınız bu yorumu çağrıştırdı.Sevgili Nuray hanım,
eski mahalle kültürü ve insan ilişkilerini,elma şekeri-pamuk şekeri örneklemesi ile güzel örtüştürmüşsünüz.Zamanımızda,aynı apartmanda oturan insanların birbirini tanımadığını varsayarsak,
bizim nesil çok daha şanslıdır.
Bizler,araya ne kadar zaman girerse girsin,ilk karşılaştığımızda kaldığımız yerden,aynı samimiyetle devam edebilen bir nesiliz.

Sofranıza,Gönlünüze, kaleminize sağlık!

Sevgi ve dostlukla kalın.

Unknown 13 Şubat 2010 23:50  

Canim benim.... Güzel yorumuna coookk tesekkür ediyor, Sevgililer Gününü yürekten kutluyorum....

Güngör Ekinci Saglik 14 Şubat 2010 01:29  

Kim sevmez ki Nunu'cum. İlkokul yıllarıma gittim şimdi. Okuduğum ilk okulun önünde yaşlı bir amca satardı. Hala ne zaman denk gelsem ikisinden de alırım. Burnum sızlayarak yerim. Sevgiler.

sufi 14 Şubat 2010 06:03  

Özenle hazırlanmış sofraları can dostlarıyla paylaşmanın mutluluğu daim olsun dilerim.

Stil Direktoru 14 Şubat 2010 17:22  

Nunuuuuuu yazın bende bu masalarda oturmak istiyorum ama :))

Özlem Ekşi 14 Şubat 2010 18:31  

Sofranızsan bu güzellikler ve dostlarınız eksik olmasın...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP