MÜSLİLİ ÜZÜMLÜ COOKİELER

>> 15 Aralık 2009 Salı









MÜSLİLİ COOKİLER

1 iri yumurta
2 yk esmer şeker
1 yk tereyağ ( ev yapımı)
2 yk sıvıyağ
2 sb müsli ( kuru meyveli vardı onu kullandım - yulafda olur )
1/2 sb kuru üzüm (suda bekletilmeyecek )
1/2 çk. tarçın
1/2 çk karanfil tozu
1/2 çk zencefil
2 yk hindistan cevizi ( 1 yk .olur)
2 yk kavrulmuş fındık (iri dövülmüş)
1/2 çk vanilya
1 sb tam buğday unu

kabartma tozu bu tarifte HİÇ KULANMAM !!! ( gerek yok )
Not : Kalorisini düşürmek için ben hamurun yarısına, fındık eklemedim !

çok az siyah kuru üzüm ilave ettim ! (kendim için)

YAPILIŞI

- yumurta yağ şeker karıştırılır. baharatlar eklenip,üzümü ilave edilir.
- un ve müsliyle beraber karıştırılarak, iri ceviz büyüklüğündeki parçalar halinde elde yassıltılır. (ne kalın - ne ince ! ) Yaklaşık 19- 20 adet çıkıyor.
- 170* derecede - ısıtılmış fırında 15 dk civarı pişirilir -soğutulur
AFİYETLER OLSUN

Geçtiğimiz pazar günü, kahvaltı sonrası biraz dışarılardaydık. Alışveriş merkezlerinin ışıltıları arasında gezinip durduk yine .
Bende bu ışıltıları size yansıtmak için makinemle beraber, görev başındaydım ,

Eve dönünce masal kahramanım '' şöyle ofiste kahve yanında eşlik etmesi için bana ne cicilerinden yaparsın ? '' diye çıtlatmalarda bulundu !!!!! '' ama senin pazar günü kepenklerin kapalıdır çokda iyi bilirim '' demeyi de unutmadı tabii.
Doğru .! pazar günleri mutfağa girmeyi hiç sevmem ! Ama şimdi kırk yılın başı, canı istemişkende duymazdan da gelemem. Basit ve yapımı kolay bişeyler düşündüm.

Ve de çok doğal olan sevdiğimiz müslili kurabiyelerden yapıverdim. Zaten yapımı 5 dakika. Pişimide 15 dakika sürdü. Ve gördüğünüz gibi hazırlanıverdi.
Bazen yulaf ve müsliler evde yenmemiş ve çok beklemişlerse hemen böyle yapıp değerlendiriyorum.

Bu tarifi zaman içinde geliştirdim. Çok az yağ ve tamamı doğal malzemelerle olduğundan hiç korkmadan tüketebilirsiniz. Ben bile bakımda ! olmama rağmen günde 1 tane kahve yanında kendime ikram ettim. Mis gibi baharatlar, ev yapımı tereyağ ve doğal unlarla
vede harika lezzetiyle, yoğun olan şu günlerde minik kahve molaları yaptım.
ŞİMDİDE SİZLERLE PAYLAŞIYOR, HEPİNİZE SEVGİLERİMİ YOLLUYORUM.

50 yorum:

lavantalimon 15 Aralık 2009 13:13  

Bizler hiç kırarmıyız:) pazar veya başka gün beş dakikada çözüm buluruz.
ellerien sağlık çok güzel olmuş.
yağıda azaltmışsın. sen de benim gibi tarfilerde ki yağ oranlarını oynuyorsun ne kadar az yağ o kadar sağlıklı yemekler.

afiyetler olsun

bir demet feslegen 15 Aralık 2009 13:14  

Kahve molaların bol olsun canımmm.. Beni 1 kesmez, birkaç tane alıyorum kahvemin yanına :)

Unknown 15 Aralık 2009 13:18  

Canım harikasın tabii insan masal
kahramanını kıramaz çok haklısın.Ha
rika olmuşlar ellerine sağlık sunum
zaten muhteşem şu an dondum bir fincan kahve yanında birde senin gü
ler yüzün eşlik etse süper olurdu.
Kocaman öpüyorum...

Adsız 15 Aralık 2009 13:28  

ee şekerim,
ne sen ona, nede o sana ne zaman kıydıki.
afferim,yapmışsın =)))) ya nede güzel yapmışsn. imrendim yafuu =)
asu.

Delfina ; 15 Aralık 2009 13:32  

Şahane bir tat vermiştir eminim bu üzümler,karanfil tozu ve diğer güzellikler...Keyfiniz bol olsun Nunucum,ışıltılar bize de yansıyor...

Adsız 15 Aralık 2009 13:49  

sizi gidi kurabiye canavarları sizi
senin elinden ne yenmezki -))
muhteşem olmuş kıyır kıyır sanki.
ellerine sağlık nunuşum.
ESİN.

HÜLYA 15 Aralık 2009 14:09  

elerine sağlık nefis ve oldukça düşük kalorili.. afiyetler olsun

Leylak Dalı 15 Aralık 2009 14:12  

Çok güzel olduğuna eminim. Oğlumun sevgilisi Kurabiye Canavarı'nın (kazık kadar oldu hala odasında durur oyuncağı) eline de pek yakışmış. Senin ışıltılar da süpermiş, senin gibi.
Sevgiler yolluyorum canım...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel 15 Aralık 2009 14:13  

Harikaaa... Aşağıdaki kek de harika... Ben de kahve molası vermek istiyorum ama yanında bu harikalardan biri olmazsa bir anlamı da olmaz ki:(

Ellerine sağlık Nunucuğum... Kocaman sıcacık sevgiler...

icimdeki yolculuk 15 Aralık 2009 14:22  

çok güzel görünüyor kurabiye canavarından bize kalmaz ki

Adsız 15 Aralık 2009 14:26  

ay ne severdin şu canavarı sen.. nede taklitler yapardık =))))
şimdi bana kalmamıştır eminim =(
bidakine bende istiyorum ( unutma =)
NESRİN

Adsız 15 Aralık 2009 14:27  

arkadaşım afiyetler olsun.
gezmiş gelmiş yapmışsın daha ne olsun.
AŞK OLSUN :-)
sevgiler size benden. ferda.

Adsız 15 Aralık 2009 14:33  

aaa canımcım ama kurabiye canavarını da koymuşsun, sıkıysa yaklaş yanına da al bakalım bi tane
hayatta verme bize :-)
şansımı denemek için biraz gidip yalvarayım.
güzel ellerine sağlık canım benim.
BANU.

NEFİSE 15 Aralık 2009 14:43  

Off. ooff harika görünüyorlar ..lezzetleri nasıldır kimbilir .. ağzım sulandı..he he he ...

angel 15 Aralık 2009 14:55  

canimm mimledim seni:))

Sümeyye 15 Aralık 2009 15:30  

Çok güzel görünüyor.Bu soğuk havada yanın da bir de sıcak çikolata olucak nefis olur...Ellerinize sağlık.

Şehnaz 15 Aralık 2009 16:24  

çok çok nefisler...yanındada bir fincan kahve yada çay...mükemmel olur..ellerine sağlık canım...

Hülya 15 Aralık 2009 16:40  

Akşam üzeri oldu öğlen de doğru düzgün bir şey yememiştim.
İşyerindeyim çok açım ve bu güzel şeylerden istiyoruuum....
Ellerine sağlık Nunu'cuğum.

Gönülünce Lezzetler 15 Aralık 2009 17:03  

Bayıldım bende şu an kahvemin yanına olsun isterdim...Ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

pelince 15 Aralık 2009 17:15  

Nunucum alışveriş merkezine sabah mı gittin, her yer bomboş ilk kez böyle gördüm :) kurabiyeler çok hafif ve çok leziz olmuş... eşin çok şanslı çok.. afiyetler olsun...

durutarifler 15 Aralık 2009 17:45  

Yine süper bir fikir, yine yaratıcılık. Süpersin Nunu'cum.
Seni takibe devam

TAZE NANE 15 Aralık 2009 18:32  

Bende o kurabiye canavarı gibiyim.
Sevgiler canım.

Narince 15 Aralık 2009 18:47  

Gerçekten, beraber gitsek ne güzel olurdu. Restaurantlar, binbir çeşit yemişler yıllık bakımını zorlardı, ben sana uyardım.

(Bu arada insan, sevdiği böyle tatlı rica edince yapıveriyor hemen, pazar mazar demeden.)

SMİLENA 15 Aralık 2009 18:57  

afiyet olsun.gerçekten çok güzel görünüyorlar.yapımıda kolay ilk fırsatta denenecek

evcilik 15 Aralık 2009 20:01  

Harika bir tarif,tam bir vitamin deposu..hem çocuklara hem büyüklere işte yepyeni bir kurabiye:))
sevgiler..

made in funda 15 Aralık 2009 20:07  

hem kolay hem leziz.ellerine sağlık canım..kahveyle de ne güzel gider...

elif 16 Aralık 2009 00:38  

tarifiniz nefis görünüyor.tam diyet kurabiyesi.en yakın zamanda beni de yulaflı lezzetleri denemeye yöneltti tarifiniz.ellerinize sağlık.sevgiler..

Ferkay 16 Aralık 2009 00:49  

Çok güzeller Nunum hemde pratik ellerine sağlık canım benim..
Sevgiler...

Adsız 16 Aralık 2009 09:12  

ellerine sağlık nunum bu iş yeri için harika bişey. tokda tutar keyifde verir kulağınıda çınlatır.
yaptım gitti yarına !
zeynep günal

Bulbulunyeri 16 Aralık 2009 10:31  

Ellerine sağlık. Masal kahramanının yerinde olmak vardı.Misler gibi. Yanında da sıcak çay ve koyu bir sohbet. Daha ne istenir.
Afiyetler olsun.
Sevgiyle kal.

ebru 16 Aralık 2009 11:00  

Sevgili Nunum ellerine sağlık.Pek lezzetli görünüyorlar.Hem de sağlıklı.Evdekiler bir şey istedimi ilk önce insana yapmak zor geliyor ama sonra da onlara kıyamıyor. Alışveriş merkezlerinin ışıltılarına diyecek yok. Yeni yıl öncesi gezmeyi ben pek severim.İnşallah önümüzdeki hafta sonu bende düşünüyorum gezmeyi. İstanbulun bir de Taksim ve Nişantaşındaki mağaza önlerinin yeni yıl süslerini özledim. Hala yapıyorlar mı mağazalar?Öpüyorum canım seni.

aslı'nın mutfağı 16 Aralık 2009 13:44  

Kahveyle ne de güzel olur, ellerine sağlık Nunu'cum.. Pazar günleri ben de nadiren girerim mutfağa, ama sen bu pazar girmekle çok iyi etmişsin :) Sevgiler..

Adsız 16 Aralık 2009 14:01  

aaaa senin pazar nene gerek
yavrucum sen o güzeller güzeli mutfağın varya
ordan sakın çıkma :-]]]
çünkü sonuçlar böyle mis oluyor
SEMRA

Yaşamın kıyısında 16 Aralık 2009 14:19  

Şimdi güzel görünüyorlar desem, önce güzel güzüken onca şey bizi unuttunmu diyecek dimi ya!
Ben de seni seviyorum diyeyim bari...

Pembe Tatlar 16 Aralık 2009 16:26  

Maşaşaal canım içerisinde yok yok:))

Ayrıca kurabiş canavarınıda gördüğüme çok mutlu oldum.::D:D:D

Ellerine sağlık nunucuğum..

Hatice 16 Aralık 2009 16:37  

masum bir atıştırmalık olmuş, besleyici de üstelik, nefis görünüyor, ellerine sağlık Nunu, ben de alayım kahvemin yanına:))
sevgiler...

Handece Lezzetler 16 Aralık 2009 16:44  

Merhaba,
pek lezzetli görünüyolar,ellerinize sağlık..
Sevgiler..

IŞILCA TATLAR 16 Aralık 2009 17:28  

Nuray'cığım,
Öyle yoğun günler geçiriyorum ki alışveriş yerlerini de senin sayfandan görebiliyorum ancak. Boşken nasıl da güzel görünüyor.
Asıl güzellik tabii ki masal kahramanın için yaptığın kurabiyeler, hem de sağlıklı.
Sizlere afiyetler olsun canım, benim yerime de ye olur mu?

Çok çok sevgiler,

Unknown 16 Aralık 2009 19:06  

SUNUM MUHTEŞEM NEFİS GÖRÜNÜYOR.. ELLERİNE SAĞLIK CANIM...

Hansa 16 Aralık 2009 20:26  

ya ben aslında tam da o resimdeki iri gözlü mavi şey gibiyim kurabiye konusunda ( süte batıra batıra ) ama şu sıra pek özledim...yemiyorum ne zamandır....
elinize sağlık.
sevgiler.

GELİNCİK MUTFAK 16 Aralık 2009 23:55  

harika ve değişik olmuş müslili üzümlü cookieler...
hemde hafif...ellerine sağlık...kolay gelsin...

egeli 17 Aralık 2009 00:00  

İŞTE BEN BU KURABİYEYİ YERİMMMMM!!!!!
KAHRAMANIN İYİKİ İSTEMİŞ,BİZEDE YARADI,ELİNE SAĞLIK NUNUM.

Gülen Tezer 17 Aralık 2009 00:32  

O kurabiye önce hazır sanılır, hazır olmadığı anlaşılınca satın alınanlardan hiç farksız bu kurabiyelere hayran hayran bakılır. Ağız kenarından akan sıvılar yutkunma yoluyla geldikleri yere geri gönderilirken mutfağa gidilip malzeme için eşeleme işlerimi gerçekleştirilir. Malzemeler bulunamaz. Geri dönülür. Kös kös bu yorum yazılır.
Çaya da bandırılıp yenenlerden bunlar değil mi??
Ellerini seveyim Nunu'm..

akasyakokusu 17 Aralık 2009 12:01  

Tescilli hatun şipşak hatun! hiç masal kahramanını kırarmı biliriz elbette..
O narin zarif ellere sağlık sevgili adaşım...Şeker yorumuna tşk ederim..Amin diyorum hemen..
Elimi ayağımı çekesim uzaklaşasım geliyor buralardan..:( Yazma keyfim yok hiç babacım çok hasta..İlerleyen hastalığına birde kemik kanseri eklenmiş az evvel telde zor konuştu..Eşim dönsün hemen bende gideceğim..Kusura bakma duygulandım sadecede yazdım:(((

Stil Direktoru 17 Aralık 2009 16:07  

Sunumlara yeni yıl concepti gelmiş Nunucanım ellerine sağlık

Unknown 17 Aralık 2009 17:13  

nunucum harika masalın kahramanı için senin güzel ve doğal lezzetlerin süperdir eminim ellerine sağlık sevgiler

Zehra Gürgen 17 Aralık 2009 19:18  

Nunum kahve eşliğinde pekte güzel gider bu kurabiyeler..
Şipşak miss gibi kurabiyeler afiyet şeker olsun canımm




sevgiler

Aybike Ceylan 17 Aralık 2009 19:34  

Harika harika Nunum benim,
Ellerine saglik, cok guzel olmuslar.

Sevgilerimi gonderiyorum....

iremlemekanlar 18 Aralık 2009 09:46  

Selam nunucum nasılsın.. Yine nereleri gezdirecek bizleri diye geldim ama bizleri Müslili üzümlü cookieler karşıladı ...Çok güzel gözüküyor sizlere afiyetler olsun sevgilerle Ankaradan....

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP