LİMONLU- HAŞHAŞLI - PEKMEZLİ KEK

>> 13 Aralık 2009 Pazar

limonlarıda yeni yıl kostümlerine bürüdüm :)) neleri eksik dimi :)






LİMONLU HAŞHAŞLI PEKMEZLİ KEK

orta boy yuvarlak borcam tepsi
2 yk toz şeker
4 yk pekmez
limon dilimleri

KEK HAMURU

1 iri yumurta
3 yk şeker
2 yk yoğurt
1 yk haşhaş tohumu
1/2 çb sıvıyağ
1 çk vanilya
1 çk limon kabuğu
6 dolu yk limonlu kekun (
Bakınız )
kekunların içinde kabartma tozu vardır !! ilave edilmez !!!

YAPILIŞI


Borcam fırçayla yağlanır,
eşit miktarda şeker serpilir
pekmez gezdirilir
üzerine dilimlenmiş limon halkaları yerleştirilir.
Kek sırasıyla çırpılıp, limonların üzerine eşit ! yayılır. Çok az ve katıca bir hamurdur Telaş etmeyin !!!!
170* ısınmış fırında 25 dk kadar pişirilir.
Piştikten sonra ılıkken servis tabağına dikkatlice ters çevrilir.

PÜF NOKTASI


Bu bol limon aromalı bir kektir. Ben daima üzerindeki limonları hemen alıp,
Bir fırça yardımıyla boş kalan yerlerine pekmez sürüp servis yapıyorum.
Limonlu kekunu İLK KEZ KULLANDIM !!! Hafif bir acılık hissettim :(
Bu tarifi normal unla denediğimde bu tad olmuyor !!!!! DİKKATİNİZE. Beliki bir dahakine limon kabuğunu rendeleyip yapabilirim- sizde tabii ki !!

lİMON SEVERLER İÇİN BİR LEZZET DAHA DİYORUM. tadanlar çok keyifle yedi ve tamamı o saatte bitti !!!
Dilerim sizlerde keyifle tatma imkanı bulur, Hemde bu yeni limonlu kekunu keşfetmiş olursunuz

52 yorum:

lavantalimon 13 Aralık 2009 21:31  

Keke acaba limonun kabuk acılığımı geçiyor?
ben limonun kabuk aclığını çok severim fakat herkes pek hoşlanmaz.
unu belki deneyebilirm.
limon ,narenciye, elma ve vişne favorimdir:)

ellerien sağlık afiyetler olsun
yendi zaten değil mi?:))

élif(keyf-i mutfak) 13 Aralık 2009 21:38  

benimde sinangil unlarım geldi dün akşam:)limonlu kekunu merak ediyordum..üstüne iyi geldi tarifin:)bunu en çok gözünü kırpmadan limon yiyebilen kızım sever eminim:)ellerine sağlık canım..

Adsız 13 Aralık 2009 21:39  

:))
severim ben senin yılbaşı kostümlü limonlarınıda
kekinide,
noel babanıda
senide,
..........
ÖPTÜM CANIMIN İÇİ.
sevtap :)

Adsız 13 Aralık 2009 21:42  

sevtapada güldüm haklı valla
ne hayal gücün, nasılda yaratıcılığın var anam senin. limon limon olalı böyede ayın şıkı seçilmemiştir. ben seçtim bayılırım doyamam ona.
eline sağlık tatlı benim.öptüm kocaman.
ASUMAN.

Adsız 13 Aralık 2009 21:56  

Güzel bir keke benziyor, ellerine saglik.

Damak Tadı 13 Aralık 2009 21:58  

Alemsin vallahi Nuray'cığım..Şimdi limonlarını anneme gösterip gülümsedik..Nerden geldi aklına limonları süslemek..))Çok hoş görünüyorlar canım..Annecik seni çok seviyormuş öyle söylüyor bana..ben de yazmak istedim..Kek limonlu limonlu nasıl lezzetli olmuştur..İmrendim şimdi..))Ellerine sağlık canım benim..Kocamn öpüyorum seni..


İyi haftalar..Sevgilerle..

Adsız 13 Aralık 2009 22:04  

tatlım bende aynı fikirdeyim, demin msn-de yazdım sana kabukları rende iyi düşünmüşsün. acılık geçiyordur mutlaka hamura.
ama öyle ye beni diyorki bilemezsin her şeyin güzel canım
çok kolay gelsin.haydi iiyi haftalar nunuma. NESLİHAN

İğne İle İplik 13 Aralık 2009 22:35  

Yirim ben bu keki yirim:) Annemin kanına girmeliyim:)

Cocukla Cocuk 13 Aralık 2009 22:50  

hem goze hem damaga hitap ediyor, ellerine sağlık Nunu:)

neslihan erzincan özgür 13 Aralık 2009 22:56  

kek nefissss...limonlara bayıldım Nunucuğum,çok şekerler.ellerine sağlık.sevgilerimle...

sevimlimutfak 13 Aralık 2009 23:00  

Bayılırım limonlu tariflere hele şekerle pişmesi yokmu karamelimsi bir tat bırakır. Muhteşem görünüyor
Ellerine sağlık canım. Sevgiyle kal...

Baharcicegi 13 Aralık 2009 23:01  

tam kisa yakisir bir kek olmus,pekmezle limon nefis aroma vermistir piserken misler gibi koku dagilmistir mutfaga,sicacik bir bardak cay firindan cikmis bir dilim limonlu kek keyiflerin en güzeli

Adsız 13 Aralık 2009 23:07  

tatlı kadınsın vesselam.
tatlı belan -fifi :))))))))))))

Serap'la turuncu lezzetler 14 Aralık 2009 00:01  

Nasılsın canım uğrayamadım çoktandır...yine döktürmüşsün kek süper olmuş ellerine sağlık..öpüyorum

MªJose-Dit i Fet 14 Aralık 2009 00:23  

Que buena receta y que bonito blog!! besos

pelince 14 Aralık 2009 00:37  

Nunucum bende kullandım unu ama hiç acılık yoktu.. mis gibi bir koku sardı evi.. bencede limonun kabuğu acımtırak yapmış olabilir...
görüntü konuşuyor ama :)
ellerine sağlık..
güzel bir hafta diliyorum..

tatlıhayat 14 Aralık 2009 09:54  

İlahi nunu cum senin keklerin neden bu kadar güzel bakiiimmm.Sevgiyle..

Saglıklımutfak 14 Aralık 2009 10:20  

Hafta sonu benimde canım kek çekti. Ama ilk defa bir üşendim ki anlatamam. EE sabah sabah böle tariflerde görünce yapmak şart oldu . eline sağlık şekerim. sevgiler

http://www.lezzetibol.com 14 Aralık 2009 11:10  

Canım çok gğüzel ve çok heybetli olmuş. Limnolu keke bayılırım. Bu unu daha önce hiç kullanmadım. Mutlaka deneyeceğim. Çok güzel kokmuştur.
Ellerine sağlık canım
sevgilerimle

ŞIKELLA 14 Aralık 2009 11:31  

ağızlara layık olmuş. elinize sağlık

ARZU - ENGÜZELTATLAR 14 Aralık 2009 12:34  

Kek nefis görünüyor, acılı macılı ellerinize sağlık:) İyi bir hafta geçirmeniz dileğiyle. Sevgiler...

Gönülünce Lezzetler 14 Aralık 2009 12:46  

Benimde beğendiğim bir un güzel oluyor tadı...Ellerine emeğine sağlık harika olnuş...
Seviler...

Adsız 14 Aralık 2009 12:58  

nunum bu limonlarada bittm hani.
ne şirin göründüler gözüme benimde
kekinde çok güzel, bu kadar limon kek hamuruna acılık vermiştir ama kötü olmamıştır bence.ç limon seven buna katlanır
BEN MESELA ! :)
ferda

kristalkelebek(aslı) 14 Aralık 2009 13:06  

Nunucum süslü limonlarına bayıldım:). Tabi canım, onların neyi eksik, süsleniversinler yılbaşı için:)).
Kekin her zamanki tariflerin gibi nefis görünüyor. Kokusunu alır gibi oldum...Ellerine sağlık:).
Sevgiler.
aslı

Unknown 14 Aralık 2009 13:20  

Canım benim ellerine sağlık NUNU marka kek süper.Sunum zaten her za
man muhteşem:))Mutlu haftalar koca
man öpüyorum...

Adsız 14 Aralık 2009 13:46  

nasılda biliyorsun bu işleri laykıyle.
bende zevkle takipeyim arkadaşım. hatta yeni yıl masalarına ve hatta sofralarına hasret kaldık bu aralar.. ama bakıma girmişsin :( artık zor göreceğiz sofraları.
ellerine sağlık canım can sağlığı olsun. sevgiler
SELMA.

Bulbulunyeri 14 Aralık 2009 14:02  

Canım,
ellerine sağlık. Ne şık sunum öyle.Özellikle limonların kurdalelerine bayıldım. Doğru tabiiki neleri eksik onların.
Sevgiyle kal.

Ordanburdanhayattan 14 Aralık 2009 14:06  

hiç böyle limon dilimli kek görmemiştim, tadı çok hoştur eminim. merak ettim valla üşenmesem de kalkıp yapsam mı malzemeler de varken hazır:)))
ellerine sağlık

aslı'nın mutfağı 14 Aralık 2009 14:41  

Ben limonlu tatları çok severim Nunu'cum, ellerine sağlık..

hdidem95 14 Aralık 2009 14:54  

Canım kek çok güzel görünüyor ellerine sağlık ama sanırım limonun kabuğunu soymadan kullandıysan o acılık vermiş olabilir sevgiler

Unknown 14 Aralık 2009 15:35  

ne kadar saglıklı bir kek olmuş ellerine saglık.

Adsız 14 Aralık 2009 15:41  

yazı hatırlatan kış keki resmen.
gerçekten çok zevkli olmuş.
şanslıyız biz arkadaşların çok hemdeeee.. -))))
eline sağlık tatlı kadınım.
(dediğim tarifi yazdım sağol canım )
öpüyorum.
BANU

kelebeklisaniyeler 14 Aralık 2009 16:19  

Canim nunucum evet herseye ragmen hayat devam ediyor buna mecburuz, senin o güzel destegin için sana çok tesekkür ediyorum bir tanem...
Kekine gelince sahane çok begendim annem limonlu tadlari sever:)) görünümü çok hosuma gitti ellerine saglik öpüyorum seker...

Ferkay 14 Aralık 2009 16:34  

Nunum bu kek tam benlik olmuş ekşili tatlara bayılırım. Tabi o süslenmiş limonlarada.
Ellerine sağlık canım.
Kocaman öpüldün...

Safran 14 Aralık 2009 17:07  

Elinize sağlık... Pekmez çok yakışır keklere, deneyeceğim en kısa zamanda...Sevgiler...

Adsız 14 Aralık 2009 17:35  

canımcım varya ben hasta oldum bu limonlara
nolur benide giydirsene :))
zaten modacım sendin bi zamalnar
:-))))
valla eline sağlık nunişim benim.
ne kaçarki elinden. :-))
gülbin.b

cansudere 14 Aralık 2009 18:30  

HARİKA OLMUŞ CANIM SEVGİLER..

HUYSUZBALIK 14 Aralık 2009 20:08  

Nunucum çoook sevklisin limon süslemelerine bayıldım. Kek de nefis görünüyor ellerine sağlık. Sevgiler...

made in funda 14 Aralık 2009 20:26  

ben de denedim daha yayınlamadım ama müthiş kabardı nefis oldu.senin kekte enfes..hele de limonlu..ellerine sağlık nunucuğum...

boncuk mutfakta 14 Aralık 2009 21:31  

Nunucum eline sağlık canım.Limonlu tatları son zamanlar daha bir sever oldum. Fotoğraflarda çok güzel .

ebru 14 Aralık 2009 22:13  

Sevgili Nunum canım benim. Ellerine sağlık. Nereden bulursun böyle lezzetli ve hoş tarifleri. Ben limonu pek severim. Hatta bazen kabuğu yumuşak ise onu bile yerim de kızım kızar bana. Bu tarifi mutlaka deniycem. Senin tariflerin garanti tarifler çünkü.
Öpüyorum canım seni.

Tijen 14 Aralık 2009 22:28  

Allahıııım yine ne sofralar kurulmuş ne misafirler ağırlanmış ne sohbetler edilmiş ne armağanlar alınıp verilmiş ne çaylar içilmiş ne kahkahalar atılmış..............

Hansa 14 Aralık 2009 23:01  

Valla kek de süper ama limonlara bayıldım bende süsliycem böyle limonlarımı kıskandım :):)
yani limonlarımın psikolojisi bozulmasın hepsi bu...!
elinize sağlık.
sevgiler.

Stil Direktoru 14 Aralık 2009 23:26  

MASALIM DUTUM şu hayatta en sevdiğim datlu senden sonra limonlu cheesecake, ah bir yapsan da yesem :)

NEŞELİ MUTFAK 14 Aralık 2009 23:39  

nunum ellerine sağlık.limon kokuları taaa buraya kadra geldi:)
sevgiler

Pembe Tatlar 15 Aralık 2009 00:59  

Ayy ne şık olmuş limonlar:)))

Ellerine sağlık canım

beyaz mendil 15 Aralık 2009 02:44  

Sunumun bir harika,tadından da eminim çok güzeldir.Ellerine sağlık.Sevgilerimle

Disalce 15 Aralık 2009 09:26  

çok güzel değişik bir kek olmuş..

ellerine sağlık...

Adsız 15 Aralık 2009 13:09  

Nunucum ,
Harika görünüyor , limonlu tatlarla pek aram yok ama görüntü beni çok cezbetti yapmama lazım sanırım :-)
Ellerine sağlık.
Sevgilerimle,
neseersoy

rumma 15 Aralık 2009 19:08  

Portakal yada mandalinayla da çok şık olur..

Sunum çok hoş ellerinize sağlık..

sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 15 Aralık 2009 19:13  

rumma
pORTAKALLADA OLDU canım :)

Arkadaşlar çok teşekkür ederim yorumlarınıza.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP