KESTANELİ BEYAZ ÇİKOLATALI TİRAMİSU (nUnU)

>> 20 Aralık 2009 Pazar





KESTANELİ BEYAZ ÇİKOLATALI TİRAMİSU (nUnU)

500 ml süt
1 sb şeker(tadına göre ayarlayınız)
2.5 yk un,
1 pk vanilya,
2 yum sarısı,
1 kutu mascarpone peyniri
1/2 kg .AYIKLANMIŞ PİŞMİŞ KESTANE
beyaz kuvertür çikolata
2 yk. nescafe ve bir fincan ılık su- 3 yk şeker- (karışım hazır olsun )
(istenirse bu sosa 1 kapak viski- brandy eklenebilir)
bir pk. kakaolu pastaban (veya evden yapınız )

-süt-şeker-yumurta sarısı karışıp, unu ilave edilir, ocakta muhallebi kıvamında pişer.
-vanilya ilave edilip mikserle karıştırılır ve soğutulur.
-soğuyunca içine labne veya mascorpone peyniri eklenir.
-hepsini mikserle bembeyaz olana dek çırpın.

-kekinizin her 2 katını da nescafe karışımı ile ıslatıp arasına iç kremasını sürün,
-önceden ayıklanmış kestane içlerini iri parçalar halinde serpiştirin
-üzerine bolca iri rendelenmiş beyaz çikolata ekleyin
-üzerine 2. kapağı kapatıp geri kalan tüm kremayı yedirin.dolapta uzun süre dinlenmesi lezzeti artırır. (ben bir gün önce yaparım mümkün olduğunca )
-donunca bir yk. kahverengi şekeri ocakta yakıp, içine bir tutam nescafe katıp ,kremanın üzerine kaşıkla damlatın. bazen 1-2 damla su istiyor !! (çok katı olursa yani.. )

veya her tarafına süzgeçle kakao serpin.
(orjinali elbette kakao serpmektir, ama ben hiç sevemedim çiğ kakao yemeyi)

MASCARPONE PEYNİRİ :
İtalya’nın Lombardi bölgesinde 16.yy’dan beri süregelen tekniklerle inek sütünden yapılan bu peynir, lezzeti, krema gibi oluşu nedeniyle özelikle tatlıların yapımında kullanılıyor. İtalya’da yapılan Tramisu’ların içinde sadece Mascarpone peyniri var. Taze olarak yenen bu peynir ayrıca meyvaların üstünde çeşitli likörler eşliğinde tüketiliyor. Mascarpone’nin % 55-60’ı yağ ve tazeliğini koruması için muslin torbalarda satılıyor. Düşük sodyum oranından dolayı çok çabuk bozulabilmektedir !!!!!


HEPİNİZİN .ÖZELLİKLE KESTANE SEVERLERİN ÇOK BEĞENECEĞİ BİR TARİFTİR.
AFİYETLE İYİ HAFTALAR DİLİYORUM.

28 yorum:

Unknown 20 Aralık 2009 21:16  

Mmmmmm,,, yikildim yine.... kestaneye hic dayanamam ama buralarda bulmak öyle zor ki... Degil pasta yapmak, tadimlik bile zor buluyorum, hatta bulamiyorum... Eminim sahane bir lezzettir, ellerine saglik diyorum.
Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

TuruncuTatlar 20 Aralık 2009 21:29  

eline sağlık nunucum harika bişeye benziyor kestane tiryakisi olarak bayıldım mbu tarife sevgiyle sağlıkla kal...

Yaşamın kıyısında 20 Aralık 2009 21:35  

Yine,yeni,yeniden. Harikasın canımcım. Geçen aralık ayının acısını çıkartıyorsun. Hatırlattım için sakın kırılma, seni böyle görmek sevindiriyor beni. Nice güzel yllara canım.Sevgiler...

Adsız 20 Aralık 2009 21:49  

canım arkadaşım her şey o gün unutulmazla arasına girdi, hele bu tadı hiiiççç unutamam.,söz verdim size bend sevdiğin gbi başka bir tarif yapacağım yakında. bakımda da olsan bir çatal ucu tadacağını biliyorum (hatırı hiç kırazsın sen)
çok sevgiler güzelliklerin hep sonsuz olsun.SEVTAP.

Zehra Gürgen 20 Aralık 2009 21:53  

Nunum kestaneli tiramisu hiç yemedim :(

ama bu lezzetler bir araya gelince eminim harikadır. Ellerine sağlık canım

sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Aralık 2009 22:05  

münster
ne yazık ki oralarda eksik kalmak her yönüyle insanı acıtıyordur :(
yinede eksik olan kestane olsun desem seni kırmam umarım.
bu haliyle çok lezzetli gerçektende , sevgiler canım.


sema,
haklısın canım kestanesever olarak çok hoş :)))


yaşamın kıyısında,
Nurcuğum sen beni çözmüşsün :))
nede haklısın düşüncelerinde..
inşallah hepimiz için bu yeni yılda gelecek yıllarda bizi geriletmesin !!!!
çok sevgilerr...


sevtap
canım benim sağolasın. sizlerin sevdiği lezzetleri bir araya toplamaya gayret ettim.
Hasbelkader.
seninde harikalar yaratacağını daima biliyorum. Teşekkür ederiz.


zehra gürgen,
kestaneli tadları büyük oğlum da çok sever.onun doğum günlerinde mutlaka yapmaya çalışırım. Ondan kalma bir alışkanlık edindim :)
güzel oldu hakikaten.

mutfakcini 20 Aralık 2009 22:36  

Ahh sunumun güzelliğine bakarmısınızzz.Kıyamam ben kesip servis yapmaya.Kestaneli tiramisuyu ilk kez duyuyorum.Kestaneyi de tiramisuyu da çok severim.Kitap kalınlaşıyo her geçen gün :)Ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.

Adsız 20 Aralık 2009 22:37  

ah be nunum bak bak nereye kadar bilmem.
ya hep yüreğim hopbidi oluyor sayfalarında -))))))
çok da güzel yahu !
-))) sema.N

Bir Dut Masalı - nUnU 20 Aralık 2009 23:01  

ebruli
haklısın canım, nUnU mArKa lar zaten öncesi olmayanlar :) (naçizane tabii ! )
ama kesip kıyılmak için yapılıyorlar :)) keşke sanada tüm arkadaşlarımızada ikramlarda bulunabilsem.
teşekkürler ederim.


semaNur,
ah arkadaşım, sen geldin ya, artık bakmak yok,
TATMAK var.
annene ablana çok sevgiler

dogada.blogspot.ru 20 Aralık 2009 23:47  

Kestanenin girdiği herşey bir başka oluyor lezzet katıyor HER GİRDİĞİ YEMEĞE tam mevsimi ne harika bir tramisu olmuştur ellerine sağlık nunucum bende özledim sizleri çok yoğundum bir haftadır misafirlerim vardı ÇOK ÖPÜYORUM CANIM SEVGİLER

Ferkay 21 Aralık 2009 00:35  

Nunucum harika bir kek olmuş sunum herzamanki gibi harika. Ellerine sağlık canım arkadaşım.
Öpüldün..
Sevgiler..

Baharcicegi 21 Aralık 2009 00:41  

Bugün ailecek kaymaya gitmistik,ordada aynen sunu söylemistim simdi burasi Türkiye olsa kesin kestane kebab satilirdi diye ,demekki ben orda böyle söylerken sende mutfakta kestanelitiramusuyla mesgüldün
Kestaneyle cikilota birlesince o tiramisudan bir dilim beni kurtarmaz iki dilim yemem lazim
güzel bir hafta diliyorum Nunucum

Gamzelim 21 Aralık 2009 02:09  

himmmm sahane gorunuyor ben kac sefer niyetlendim yapmak icin ama birturlu karar veremedim tadi nasil olur begenirmiyim diye bakalim bir ara yapayim bari pekbir istah acici gorunuyor.hos gerci benim istahim hic kapanmiyor ama neyse uzatmayayim ellerinize saglik

Adsız 21 Aralık 2009 09:49  

günaydın arkadaşım. tiramisuda tiramisu olmuş hani. yeni yıl köstümlü dediğin gibi :)
tadanlara afiyet, seninde eline sağlıklar olsun canım.
semra.M

Adsız 21 Aralık 2009 09:51  

nunucum okuldan teneffüs molasından yazıyorum :)
arkadaşlar etrafımda yutkunup duruyoruz ve seni çokk öpüyoruz.
kolaylıklar dilerim
sevgiler bizden.
ESİN.

Handece Lezzetler 21 Aralık 2009 10:23  

Merhaba,
kestaneli tiramisuyu hiç bilmiyordum,kestaneyi çokseverim bir gün mutlaka deneyeceğim:)
Elinize sağlık,
sevgiler..

Saglıklımutfak 21 Aralık 2009 10:38  

Ellerine sğalık. sabah sabah içim gitti. üm sevdikelrim buluşmuş gibi. Başta kestane ;)

kalpkurabiye 21 Aralık 2009 12:21  

ellerinize sağlık nefis bir görünümü var hayran kaldımm

Gönülünce Lezzetler 21 Aralık 2009 12:32  

Nasıl güzel bir görüntü bayıldımmmm..Görüntüden tadının harika olduğu belli ellerinize sağlık...
Sevgiler...

Damak Tadı 21 Aralık 2009 13:50  

Bende hiç tadına bakmadım canım..Kimbilir nasıl leziz olmuştur..Ellerine sağlık canım benim..Ne zamandır bloglara giremiyordum yoğunluktan tatlım..Halende devam ediyor..Gözlerim artık ekrana bakmaktan helak oldular..Zavallı minicik gözlerim..)


Şimdilik hoşçakal tatlım..Kocaman kocaman öpüyorum yanaklarından..Sevgilerimi gönderiyorum bir taraftan da..))

MUTFAKISTAN 21 Aralık 2009 14:09  

Kestane eklemen super olmus canim
Cok severim ellerine saglik
Sevgiler

Unknown 21 Aralık 2009 14:45  

kimbilir kestane ne çok yakışmıştır.ellerine saglık.

Adsız 21 Aralık 2009 15:43  

canım çok lezzetli olduğuna kesinlikle inanıyorum.çikolata kestane ve tiramisu sosu birleşmiş.
ne harikasın sen nunucum.
müthiş fikir bence.
sevgiler tatlım benim.
zeynep günal

Cocukla Cocuk 22 Aralık 2009 00:30  

kestane, beyaz çikolata ve tiramisu...hepsi ne bayılırım bir arada çok lezzeti olduguna eminim...elleirne sağlık

Adsız 22 Aralık 2009 10:51  

Ağzımızın suyu aktı yine yaaaaaa

Unknown 22 Aralık 2009 23:32  

Canımmmm tam benlik bol kestaneli el
lerine sağlık mutlaka deniycem.Koca
man öpüyorum...

Adsız 23 Aralık 2009 07:34  

ne yazıkki aranızda olamadım neler kaçırdım elde olmadan
çok nefis bir tad yakalmışsın bencede nunucum. yine konuşmuş güzel yaratıcılığın ne güzel olmuş.
eline sağlık canımcım. FERDA.

sürüden ayrılan koyun 25 Aralık 2009 03:03  

böyle güzel tatlı resimleri görmekten daha güzel ne olabilir ki?
(iç ses: yemesi)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP