ERİK EKŞİLİ, ROKFORLU- BULGURLU-ISPANAK SALATASI

>> 7 Aralık 2009 Pazartesi




(internetten )


ERİK EKŞİLİ-ROKFORLU-BULGURLU-ISPANAK SALATASI

2 küçük demet bebek ıspanak
1 adet turuncu california biberi
1 dal taze soğan
biraz kırmızı lahana,
2 adet küp kesilmiş erik
1/2 paket soya filizi
minik küpler halinde 3-5 rokfor peyniri ( çok kuvvetli bir kokusu ve keskin bir tadı vardır , ayrıca çok yağlıdır,diyet için uygun değildir !)

1/2 küçük çaybardağı ince bulgur- 1/2 k. çb sıcak su ile kabartılır (kısır gibi)

SOS
sızma z.yağ - minicik tuz - 1 yk erik ekşisi (veya nar ,ama farklı olur tadı ! )
çok az kırmızı pul biber- 1/2 limon suyu- 1 çk elma sirkesi

YAPILIŞI


Tüm malzemeler yıkanıp süzülür ,
Ispanaklar elle bölünür ! - lahanalar ve soğanlar incecik doğranır
Biberler, soya filizi ,rokfor eklenip ezmeden karıştırılır.
En son ıslanmış bulgur ilave edilip ,sosu eklenir. Çok iyi karıştırılır
Servis anında rokfor peynirlerini ilave edip, çok az kırmızı pul biber serpersiniz
.
Peynirin verdiği lezzet tartışmasız güzel. Soya filizi çıtır çıtır, biber ise insanın şu soğuk günlerde kanını ısıtıyor, sonuçta sosuyla buluşuncada yemelere doyulmuyor.

ROKFOR PEYNİRİ :
(Roquefort) Güney Fransa'nın Roquefort kasabasında üretilmeye başlayan içi küflü, güzel kokulu bir peynirdir. Rokfor'un yapımında Roquefort kasabası civarındaki doğal mağaraların ve sonradan bu mağaralara benzetilerek yapılan mahzenlerin olduğu kadar, Rokfor küfünün de büyük etkisi vardır, Rokfor küfü, üçte ikisi buğday unu, üçte biri çavdar unu olan bir hamurla hazırlanır. Peynirler mahzenlerde iki veya üç ay kalır. İyi bir Rokfor peyniri kavuniçi renginde, ince kabuklu, içi beyaz küf damarlı olan, tereyağı yumuşaklığında ve tadındadır. Rokfor peyniri diğer peynirlere oranla dayanıklı bir peynirdir

AFİYETLER OLSUN ARKADAŞLAR.



Haftanın 2 günü,özel olarak, sepetin içinde duran güzeller için alışveriş yaparım.Belirli yerden aldığım için, tazelik ve geliş günlerine çok itina ederim. Yine o gün sebzelerimi ve meyvelerimi alıp evime geldim. Biraz koruma amaçlı hafif bir Diyet demiyelimde , dikkat programına aldım kendimi. Yurt dışı ve yurt içi iş misafirlerimizi ağırlayalım derken, tabiri caizse ipin ucu kaçacak gibi !
( Aynadaki kadını da üzmemek lazım dimi ama :)))
İşte bu salatalar o salatalar :)
Tezgahlara göz gezdirirken bir yandan da düşünüyorum ; gerçekten baktığımızı görüyormuyuz ??? Şekillerine, renklerine, tatlarına, kokularına ,gerçekten kendimizi veriyormuyuz. Ben vermek bakmak ne kelime neredeyse alıp karşıma hepsini tek tek oturtup sohbet ediyorum.. Geçen turpla konuşurken ! :) bnim küçük karadut kulak misafiri olmuş '' aman efendim sizin şu pembenizde beni mest ediyor ''derken yakalanmışım :)))))
Hele ananasa bir iltifatlar yağdırmışım ki masal evimin tüm kahramanları kahkaya boğuldu !! :)) Birde çiçeklerimle sohbetteyken pek eğlenirler :)
Benimle onların arasında çok özel bir bağ var :) AMA ANLAMIYORLAR ANACIM :))))

hEM Kim demiş BAKİM ; Kış Karanlık, renksiz, kasvetli diye ?
Şöyle biraz tezgahlara yaklaşın, İnsan gözlerini alamıyor ki bu renk cümbüşünden, alacasından. ( Ayrıca ÇİÇEKÇİLEREDE SIK UĞRAYIN LÜTFEN ,HAVA SOĞUK ÜŞÜYORLAR, satsınlar ki evlerine gitsinler :( ben o gün yılbaşı çiçekleri aldım gördüğünüz gibi ! )


Ah teşekkürler ediyorum güzel YARADANIMA.....
HELE O MİS KOKULU ÇİÇEKLERİ VE DOYUMSUZ MEYVEYİ-SEBZEYİ BİZ İNSANLARA BAHŞETTİĞİ İÇİN..
BİNLERCE ŞÜKÜR.......
( LÜTFEN İSRAF ETMİYELİM ! :(

30 yorum:

Sevil Şahin 7 Aralık 2009 16:37  

gelsin gelsin tarif heyecanla bekliyorum...
tabi bu resim beni mest etti nasıl okucam o tarifi aç aç :))

pelince 7 Aralık 2009 16:56  

Nunucum salata nefis gözüküyor,yeşilliklerde harika.. afiyet olsun..
Kocaman sevgiler..

http://www.lezzetibol.com 7 Aralık 2009 16:59  

Bekliyorummmmmmm canımmm

sevgiler

Saglıklımutfak 7 Aralık 2009 17:00  

sevgili dut masalcım . buaralar diğer arkadaşlarla anlaştınız galiba. yada ben aş mı eriyorum herşeye :) süper. salata denince akansular durur bende. eline sağlık. ve hemen bir soru şu google translatin kodunu yollayabilrimisin bunu ekleyemedim bir türlü ben hilal@digitoryum.com
www.sagliklimutfak.blogspot.com

Adsız 7 Aralık 2009 17:01  

geliyos
gidiyos
bekliyoooosss.
ama hadi adios =))))
nesriiiiiinnnn =))

Saglıklımutfak 7 Aralık 2009 17:16  

bide bide benimde bloguma böle kalpler yasın istiyorum. nasıl yapacağım :)

cansudere 7 Aralık 2009 17:32  

harika görünüyor sevgiler...

Saliha 7 Aralık 2009 17:40  

canım ne boyle masallah salata solenıne donmus sayfan:)ben rokfor hastası olarak hemen geldım:D:D
ellerıne saglık arkadaşıımmmmmmmmmmmmmmmmmm

Unknown 7 Aralık 2009 17:46  

Canım iyi akşamlar salata ve tabii su
num her zamanki gibi muhteşem elleri
ne sağlık.Mutlu haftalar kocaman öpü
yorum...

Adsız 7 Aralık 2009 18:17  

şekerim sen peynir konusunda dünyanın en şanslı hatunusun.
yurt dışından gelen peynirler hamdolsun ki :-)
''komşuda pişer banada düşer hesabı'' ay bende şanslıyım nunuşum dimi :-)
eline sağlık. buda çok süper. peynirin tadı başka bir alem çünkü. NESLİ

SMİLENA 7 Aralık 2009 18:40  

tek kelimeyle harika....

GELİNCİK MUTFAK 7 Aralık 2009 19:40  

SALATA BOL RENKLİ VE HARİKA OLMUŞ...
ELLERİNE SAĞLIK...
KÜFLÜ PEYNİRDEN; BUNA BENZER BİRŞEY BENDE KONYADA YEMİŞTİM...AMA İLK ÖNCE BU NE DEDİK TABİ...MEĞERSE O ÖYLE YENİYORMUŞ...

İDEA 7 Aralık 2009 20:22  

Bugün evde yalnız kaldım. İlk işim yemek yapmak oldu. Şimdi değerinizi daha iyi anlıyorum :) ne zormuş yemek yapmak :)
''Ne bu 30 yaşına gelmişsin hala yemek mi yapamıyorsun'' derseniz ben de direk Annemi adres gösteririm size :)

Unknown 7 Aralık 2009 20:57  

Süperrrrr... Salatalarindan saglik fiskiriyor adeta arkadasim... Korksun artik gripler senden de, salatalarindan da... Ellerine saglik...

esmaaa 7 Aralık 2009 21:18  

3 fotoğrafa bayıldım....

Damak Tadı 7 Aralık 2009 21:25  

Tek kelimeyle super canım..Ben hazırlamaya çok üşeniyorum..Biri hazırlayınca anında mideye indiriyorum..Peynirlerde çok nefisler..Ellerine ve gönlüne sağlık canım benim..Sevgilerle..

ameixa seca 7 Aralık 2009 22:30  

Hi, i want to thank your visit in my blog and i am here to know yours :)
I love plums and cheese. My name "Ameixa Seca" means dry plum :)

Adsız 7 Aralık 2009 23:01  

ay bende severim doğrusu canım rokforu. yanına kırmızı şarapta isterim ama - karşılıklı =)
sonrada salatana devam ederiz...
ne güzel çekiyosun bu resimleri,yeni yılı yaşata yaşata.
SEMA.N

Delfina ; 7 Aralık 2009 23:01  

Hani demiştim ya ünlem kadınsın diye,rokfor,ıspanak ve salata ha! dedim ve yie bir ünlem daha geçti dilimin ucundan yazını okurken...

Gerçekten sonsuz nimetlere boğulduğumuz bir ülkede ve zamandayız Nunucum,ne mutlu bizlere ki farkındayız bu güzelliklerin,

Enfes tarife tşkler,ben de dikkat moduna girmeliyim er-geç...

Sevgiler

Adsız 7 Aralık 2009 23:16  

Ne ömür şeker şeysin sen yahu. ananas ve turp muhabbetine hala gülüyorum be kadınım -)))
hadi çiçeklere sevadanı bildim,, bildimde sebze muhabbetine akıl erdiremedim. ben sana hiç akıl erdiremedim zaten. sende o göz o yürek varken zor bizim işimiz. harikasın sen tatlı kuzum. Sporda fazla yorulma dikkat etkendine !
iyi gceler
ah bu salatalar çokgüzeeelleeer -)
ASUMAN.

Mediterranean Turkish Cook 8 Aralık 2009 00:36  

Birdutmasali, blog’uma ugradigin icin cok tesekkurler. Rokfor peynirini ben de cok severim, ama esim bayilir bu peynire. Gercekten cok farkli bir tadi var. Salataniz harika gorunuyor. Ellerinize saglik.

Stil Direktoru 8 Aralık 2009 02:12  

Kolajlara yılbaşı esintisi yansımış bebem, rokforu da nedense sevemedim ben ya :)

anneminkizıyim 8 Aralık 2009 09:46  

Merhabalar canim, ellerine saglik, ne de nefis bir tabak hazirlanmis, sevgiler...

Bulbulunyeri 8 Aralık 2009 10:39  

Canım,
çok haklısın.Yaradan her şeyin en güzelini bu ülkeye vermiş. Biz ne kadarının farkındayız, işte o tartışılır.
Haklısın sadece bakıyoruz, görmüyoruz. Halbu ki gerçekten baksak ne güzellikler göreceğiz.
Yalnız senin blogundakilere şöyle bir baksak ta tüm güzellikleri göreceğimizden eminim.
Ben aynadaki o kadının hiç değişmeyeceğini, iç ve dış güzelliğinin bozulmayacağına eminim.
Sevgiyle kal.

Düşler Mutfağı - Butik pasta, Kurabiye ve Cupcake 8 Aralık 2009 11:41  

Nunucuğumm,

senin sayfanı çook açıp bakıp bakıp kapatmışımdır şimdiye kadar, sonra da aaa ben yorum yazmadım demişimdir:)

İnan bana içim açılıyor seni ziyarete geldiğimde, hakikaten bende bayılırım marketlerideki sebze meyva bölümlerine, aslında pazarı daha da tercih ederim, ama çalışırken imkansız maalesef...

Diyaloglarına da öldüm:)Süpersin süper NUnucummmm...

Seni sevgiyle öpüyorum kucaklıyorum....

Adsız 8 Aralık 2009 16:19  

tatlım bulgur çok doyurucu besleyici bende böyle hazırlayıf işe geiröeyi düşündüm. hem yemek hem salata. ya yine harilkasın canım. bir taşla ne çok kuş vurmuşsun. akıllı bidıkım :)
çok sevdim nunucum. beklediğime değdi :)
nesrin

Mimosa Café 8 Aralık 2009 18:02  

çok yaratıcı bir salata olmuş! erik sosu ve rokfor beni bitirdi. ellerine sağlık sevgili nunu.

angel 8 Aralık 2009 18:28  

selamm canimm
ne guzel renkler bayildimm yurt disinda bu kadar yesilligi bulmak cok zor oluyor.turkiye burnumda tutuyor.her zamanki guzel tariflerinde bir ellerine saglikk canimm

Adsız 8 Aralık 2009 19:00  

nunucum doyamadım bu salatalara..
aklımın ucundan geçmezdi bunların hiç biri,
yepyeni salata dosyası açtın bana- (bize) ellerine gönlüne sağlık canım benim. iyi akşamlar-
fatoş

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP