KARANFİLLİ ZENCEFİLLİ YILBAŞI KURABİYELERİ

>> 19 Aralık 2009 Cumartesi




KARANFİLLİ ZENCEFİLLİ YILBAŞI KURABİYELERİ

125 gr.tereyağ,(oda sıcaklığında )
1 sb pudra şekeri (tadı siz belirliyebilirsiniz ),
1 yumurta, (tam)
2 çb mısır nişastası,
1.5 sb un,
1/2 çk karanfil tozu - 1 çk-zencefil-
1/2 kabartma tozu
şeker hamuru
gıda boyaları (ithal)
kurabiye kalıpları
Yapılışı
- Yağ şeker karıştırılıp yumurta ve baharatlar eklenir.
- Unlar elenip ilave edilir ve yoğurulur.
- 10 dakika hamur dolapta dinlendirilip, merdane yardımyla açılır
- mutlaka altına biraz un veya nişasta serpin ki yapışmasın merdaneye.
- kalıplarla şekil verip,
- önceden ısıtılmış fırında 170* 15 dakika pişirin
- kenarları hafif kızarmışsa mutlaka olmuştur ( 15 dk yeterli !! )
- soğuyunca hangi kalıbı kullandıysanız, aynı kalıplarla şeker hamurlarından şekiller çıkarıp,kurabiyeye biraz su yardımı ile yapıştırınız.
ARTIK İKRAMA HAZIRLAR..
AFİYETLE... NEŞEYLE...

21 yorum:

Şehnaz 19 Aralık 2009 12:41  

nunucum harikasın......ellerine sağlık canım...

Sevil Şahin 19 Aralık 2009 12:44  

hımm tam benlik hem kurabiye hemide zencefilli canım ablam ellerine saglık süper olmuş.
afiyetle yemek nasip etsin.
Güzel bir hafta sonu olsun sana
sevgiler

Adsız 19 Aralık 2009 12:53  

nasılda mis gibi tüm odayı sarmıştı canım.
bayılıyorum sana sevgili arkadaşım
sevtap

Unknown 19 Aralık 2009 13:01  

Muhteşemsin canım ellerine sağlık öpüyorum...

lavantalimon 19 Aralık 2009 13:41  

şu zencefil ne muhteşem her derde deva
öksüreğe bire bir valla:)
aslınad her yaplına çay kaşaığının ucuyla koymak gerek.
ellerine sağlık şeker:))

mutfakcini 19 Aralık 2009 14:02  

Nefis görünüyor.Yılbaşı sofrasında çok şık olurlar.Denenecekler listem,sayende kitaba dönüştü :) Ellerine sağlık.sevgiler.

akasyakokusu 19 Aralık 2009 14:29  

Sonunda zencefilli tadları bende sevmeye başladım sayende..
Bir arada tazesinin tadına bakacağım..
Sayende sayende şeker !
Sen süsle kurabiyeleri ben bakarım melmel:))) Niye hep şeker hamurundan korkarım bilmem..Yapabilirmiyimki acaba..Neyse ! iç geçirdim beceriksizliğime hayıflandım..Ellerine sağlık canım benim.

ZencefilliÇörek 19 Aralık 2009 14:38  

ismimi gordum geldim :)
canim benim harika gorunuyorlar :)

Bir Dut Masalı - nUnU 19 Aralık 2009 14:47  

şehnaz,
canım o harikalık senin inceliğinden teşekkürler.


sevil,
gerçekten pek lezzetlidir sevilciğim.. teşekkür ederim canım


sevtap,
tatlım bende ne çok sverim Varolun.


derya,
mahçup olurum canım benim. teşekkür ederim.


lavanta-limon,
haklısın. iyi kullanmak gerek herektiği yerlerde.
sağolasın canımcım.


ebruli,
bencede olmazsa bir eksik olur sanki sofrada :)))
teşekkürlerrr...


akasya kokusu,
ufak ufak tavuklara, keklere,kurabiyelere mutlaka koy akasyacım..
tazesinide salatalara çok az rendele (sosuna ama !)
afiyetler olurrrr :)))
hem senin yapamayacağın hiç bir şey olamaz !!


zencefilli çörek
:))))
hoşgeldin tatlım..
sen her derde devasın :)))
teşekkürler arkadaşlar
çok şekersiniz.

Adsız 19 Aralık 2009 14:48  

ay nunuşum ben onlara bayılırım nede güzeller.eline sağlıklar olsun. sanada keyifler olsun gülüm.
SELMA.

Saliha 19 Aralık 2009 15:08  

nunum benım ah ah ...masallah dıyorum sana elcegizlerine saglık:))
bu ahh ahhlar yapıp yıyemedıgım ıcın:(

Saliha 19 Aralık 2009 15:08  

nunum benım ah ah ...masallah dıyorum sana elcegizlerine saglık:))
bu ahh ahhlar yapıp yıyemedıgım ıcın:(

Seda 19 Aralık 2009 17:10  

Nunucum ellerine sağlık çok güzeller,kozalaklar ise enfes görünüyor...sevgiler...

Adsız 19 Aralık 2009 17:28  

süpersin ellerine saglık nunu!

boncuk mutfakta 19 Aralık 2009 17:38  

Eline sağlık Nunucum.
Şimdiden yeni yılını kutluyor 2010 da herşeyin gönlünce olmasını diliyorum.
Sevgiyle kal canım benim.

bir dilim bir tutam 19 Aralık 2009 18:29  

mmmmm ne güzel kokar o kurabiyeler piserken...
Bugün de biz evde böyle mis gibi bir kokuya uyandik...
Benim büyük kiz bugün davetli oldugu bir yere chrismas(burada bu kurabiyeler Isanin dogumu icin hazirlanir 24 Aralik) kurabiyeleri götürmeye karar vermis..Sabah erken kalkip pisirmis...Bende tabi hemen resimlerini cektim yakinda yayinlarim insallah.

Rattlebridge Farm 19 Aralık 2009 20:14  

I couldn't get the translator button to work, but I wanted to thank you for joining Foodie Friday. I enjoyed the photos of your cookies.
Sweet Wishes,
Michael at Designs by Gollum

Yaşamın kıyısında 19 Aralık 2009 20:25  

Sen hep böyle faal, güzellikler sunan, gönül ve göz doyuran olarak kal canım.
Sağlıkla, sevgilerimle.

angel 19 Aralık 2009 21:07  

merhabalar arkadasim bende gecen sene pasta boyalari ile kurabiye denedim ama sonuc hicde hos olmadi:))
birde hertarafi boya yaptim:)))
puf noktasi varsa paylasabilirmisn?

HUYSUZBALIK 19 Aralık 2009 22:38  

Nunucum kurabiyeler tam da döneme uygun çok şıklar. ama ben gelirsem bir gün aşağıdaki kozalaklardan isterim kahvemin yanına :) O nasıl bir güzelliktir tepsisi ile önündeki süsü ile renkleri ile. Çok zevklisin çok... Sevgiler...

HUYSUZBALIK 19 Aralık 2009 22:38  

Nunucum kurabiyeler tam da döneme uygun çok şıklar. ama ben gelirsem bir gün aşağıdaki kozalaklardan isterim kahvemin yanına :) O nasıl bir güzelliktir tepsisi ile önündeki süsü ile renkleri ile. Çok zevklisin çok... Sevgiler...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP