KARANFİLLİ, ERİMİŞ ÇİKOLATA SOSLU KEK

>> 6 Kasım 2008 Perşembe





Bugünkü misafirlerim için,dün akşam hazırladığım içi karanfilli,dışı eritme çikolatalı ile kaplı kekim.
Karanfili ve tarçını, helede çikolatayı ne çok sevdiğim artık malum.Keklere olan zaafım nedeniyle, bende kendi tariflerimi oluşturuyorum artık, tercihlerime göre.Bugün akrabalarım geliyor ve karanfil tarçına bayılanlar bir arada olacağız.Seçimler ona göre yapıldı.Soframızı daha sonra paylaşacağım ...
Şimdi kekimizin içine neler koymuşuz beraberce bir bakalım.

NUNU MARKA KARANFİLLİ ÇİKOLATALI KEK :)

-3yumurta
-1 sb şeker,
-1/2 sb sıvı yağ,
-1.5 sb süt,
-40 gr kadar tereyağ (oda sıcaklığında)
-5 damla vanilya esansı,
-1/2 pk vanilya,
-1 pk kabartma tozu
-2 yk kakao (dr oetker yağı azaltılmış)
-1 çk karanfil tozu ( aktarlardan çekilmiş alınız veya rondodan geçirip süzgeçten leyiniz )
-2.5 sb un ( biraz fazlada olabilir kalıbınıza göre )
ÜZERİNE
-200 gr sütlü çikolata veya bitter
-1/2 kutu krema.

-Sırasıyla sıvılar karıştırılıp,unu, karanfili, kakaosu ilave edilip,önceden ısıtılmış fırında 170* pişirilir.
- Diğer yanda kısık ateşte krema ısıtılıp içine ,çikolatası atılır ve eriyince ılık kekin üzerine şekillendirilir.
-*Kekimin içine bu sefer çikolata parçası koymadım, sizler karanfil sevmiyor iseniz ekliyebilirsiniz, ama üzeri kalın tabakalı bir çikolata ile örtülü ,bunu da hatırlıyalım*

ÇİKOLATA VE KARANFİL SEVERLERE DUYURULUR :)))
SEVGİLER, AFİYET OLSUN.

29 yorum:

Delfina ; 6 Kasım 2008 09:12  

ooo nunucum harikasın,senden ilginç şeyler öğrenmeye devam ediyoruz.karanfilli kek hiç duymamıştım,harikasın.

ellerine sağlık nunucum,sofraların hep böyle dolsun güzel insanlarla...

sevgiler,çiçekler...

Adsız 6 Kasım 2008 09:20  

canım nefıs gorunuyor kek kalıbına bayıldım ellerıne saglık sevgıler..

NzlGl 6 Kasım 2008 09:21  

En kısa zamanda yapılmak üzere not alınmıştır.
Sevgili nunu yine harikalar yaratmışsınız karanfil favorilerim arasındadır.
sevgilerimle

Adsız 6 Kasım 2008 09:29  

YAAAA..ŞİMDİ O SOFRADA OLMAK VARDI BUGÜNN.
AMA ZALİM KADER AĞLARINI BÜROMDA ÖRMÜŞ :((((((
ELİNE SAĞLIK GÜLÜMM.
RESİMLERİ ÇOK MERAKDA BIRAKMADAN YAYINLA EMİ :o]
öptüm seni şeker.
SEMRA.T

Damak Tadı 6 Kasım 2008 09:30  

Ellerine sağlık canım,eminim çok leziz olmuştur..İçine marzipanda ekleseydin..))Karanfil kokulu keklere bayılırım..Bilirsin belki bu tür kekler bu aylarda yapılmaya başlar yurt dışında..))Harikasın canım..Sevgilerle..

Pelin 6 Kasım 2008 09:33  

Nunucuğum,
Çok şık olmuş.Mis gibi kokan hem de çikolatalı kek... Çok canım çekti:) Ellerine sağlık

Bir Dut Masalı - nUnU 6 Kasım 2008 09:33  

DAMAK TADI,
Gülcüğüm,marzipanlı senin tarifinle yaptım..oda sırada bekliyor. yakında mecburen yine bir KEK SHOW yapacağım.Sıra gelmiyecek bu dosyalara yoksa.
çok teşekkür ediyorum bir kez daha harika bir lezzet gerçekten.
acıbadem aromasıda ekledim hatta.
OFF off.. dehşetti desim inanırsın dimi :)) ???
HEPİNİZE ÇOK SEVGİLER CANLARIM.

durutarifler 6 Kasım 2008 09:41  

Görüntü muhteşem . Eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık

Bir Dilim Düş 6 Kasım 2008 10:24  

Nunucuğum kekin ne kadar lezzetli olduğu görüntüsünden belli, sarılar da pek yakışmış.Ellerine sağlık canım,

Sevgiler,
Evren

Adsız 6 Kasım 2008 11:20  

Nuunuşşummmm.
bu pek bir fana bişey anacım.
mutlaka yapmam lazım.kokusunu hissedebiliyorum vallahiiiiii.
canımsın sağol tatlım. yakında yemek kitabı da çıkar sen. yazık etme kendine.
öptüm güzel pembiş yanaklarından.
kolay gelsin sana.
NESRİN.

Tijen 6 Kasım 2008 11:32  

Ay ikisini de severim ben. Ne güzel ne güzel. Ama daha da güzeli seninle birlikte yemek olurdu o keki NuNu'cuğum.

Adsız 6 Kasım 2008 12:01  

O aşağıya doğru süzülen çikolatalara bayıldım. Hiç tatmadığım için içindeki karanfil tadını ve kokusunu düşünemiyorum bile. Eminim tadı görüntüsü kadar hoştur.
Ellerine sağlık

Unknown 6 Kasım 2008 12:08  

Mmmmmmmmm muhteşem Nunu'cum ellerine sağlık her zamanki gibi çok şık ve leziz,şimdiden afiyetler olsun öptüm...

Adsız 6 Kasım 2008 12:12  

nunucum,,,,
o nasıl bir çikolata pınarı öyle.
taaaaa aşağılara şelale olmuşş.
o kısmı bana ayır..
dokunma hemen geliyorummmmmm..
mmmmmmmmmmmmmmmhhhhhhhhh.

FERDA.

Yelda 6 Kasım 2008 12:52  

çok lezzetli görünüyor
Ellerinize sağlık

Adsız 6 Kasım 2008 14:28  

Karanfil ve çikolata ikilisi kekte harika olmuşlardır. Ellerine sağlık canım.

Adsız 6 Kasım 2008 15:15  

Çikolatalı kek.
Enfes görünüyor.
Ellerinize sağlık.
Sevgiler.

Hatice 6 Kasım 2008 15:21  

nefis görünüyor, ellerine sağlık..
karanfili kekin içinde hiç denememiştim, tadı çok belirgin oluyor mu?
misafirlerinle sana hoş sohbetler eşliğinde afiyetler olsun canım...
sevgiler...

neslihan erzincan özgür 6 Kasım 2008 15:42  

Nunucuğum ellerine sağlık canım.harika görünüyor.tam benim kekim olmuş,bayıldım.afiyetler olsun.hemen deneyeceğim.

etkinliği yayınladım.sevgilerimle..

Adsız 6 Kasım 2008 15:53  

Nunu ben taparım karanfile de anlamadım nerden bulucaz bu karanfil bildiğimiz karanfilmi kuzum.

daimamutfak 6 Kasım 2008 16:10  

Nunucuğum ellerine sağlık. sevgiler.

ebrulitatlar 6 Kasım 2008 16:17  

Nunu'cum, hiç karanfilli kek yemedim ama tadını çok merak ettim. Çünkü harika, leziz bir kek duruyor karşımda. Ellerine sağlık. Sevgiler..

kelebeklisaniyeler 6 Kasım 2008 17:36  

Ay muhtesem canim hem kaliba bayildim hemde sunumuna ellerine saglik,sahane yapmissin masallah sana...agzim sulandi hani:))optm canisi

pelince 6 Kasım 2008 20:03  

Karanfili pek sevmem,ama kekin içinde lezzetini çok merak ettim...Misafirlerini çok güzel ağırladığına eminim ..
Ellerine sağlık...

SEvgiler..

MUTFAKISTAN 6 Kasım 2008 22:41  

ellerine saglik canim,cikolata ve karanfil eminim nefis olmustur.
Bir dilim aldim sevgilerr

aslı'nın mutfağı 7 Kasım 2008 08:49  

Damla vanilya esansını hiç duymamıştım, aklımda olsun.. Ellerine sağlık Nunu'cum, çikolatanın görüntüsü süper! Akrabalarınla güzel bir gün geçirmeni dilerim.. Sevgiler..

Unknown 7 Kasım 2008 08:57  

karanfilli lezzeti merak ettim doğrusu bir dilim alabilirmiyim?eline sağlık canım sevgiler

Adsız 7 Kasım 2008 17:41  

Çok güzel bir görüntüsü var Nunucum tadı da gzl olmuştur tabi:) ben pek sevmiyorum karanfil ve tarçını ama onlarsızda yapılabilir,ellerine sağlık :)

Sevgiyle.

Unknown 7 Kasım 2008 20:48  

WWooowwwwwww..... very delicious
mmmmmmmmmmmmmmm


Kiss

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP