1960''LARIN NEFESİNDE, SALACAK RÜZGARLARI

>> 3 Eylül 2012 Pazartesi


Hepimiz az çok, iyi kötü biliriz 1960 'ların büyüsünü, tarzını, yansımalarını, filmlerini, unutulmaz müziklerini, olaylarını  vs  .... Bende kardeşimde, arkadaşlarımda 60 'ların kuşağıyız nede olsa biliriz ! Elvis P. nin tüm dünyayı kasıp kavurduğu rock roll kasırgaları, Marılyn'in albenisi dişiliği ile dudakların uçukladığı yıllar ne de olsa...

Belki de bu cafeyi en çok  sevmemin nedeni de çalınan müziklerle taa geçmişe uzanmayı sevdiğimdendir ... Elvis P, Frank Sinatralar, Adamolar, Dalidalar, Nilüferler, Hümeyralar, Ajdalar, Ayten Alpmanlar, Cem Karacalar, Yelizler, The Beatlesler, Engelbert Humperdinckler, saymakla bitmez ki..

Beni buraya çekende en çok Cafenin anbiansı, güzelim Salacak manzarası ve itiraf ediyorum  gelen  kahvelerin Sunumları !!!!   :=))

(mekanın  ismi yemek servislerinde yazıyor )



Bu kısacık özeti , iştahla anlattığım mayısın ilk haftalarında, hep beraber öğlen yemeğe gitmeye karar veriyoruz çocukluk arkadaşlarımla... Onları alarak Salacak sahilinde henüz çok yeni açılmış olan Cafeye geliyoruz... Hava kapalı-açık arası biraz yağmurumsu O gün . 


Öğlen yemeğimizi çalan nostaljik müzikler eşliğinde, kah eşlik ederek, kah sadece dinleyerek, zaman zaman da sohbetle rengarenk  geçiriyoruz...

Okadar çok anlatmıştım ki kahvelerin sunumunu, kızlar dört gözle gelecek olan servisi bekliyordu.
vEEEE   VALAAA   :=))
BAYILIYORLAR !!!!!
lOKUM DOLU ŞEKERLİK, BUZ GİBİ SULAR, KÖPÜK KÖPÜK KAHVELER VE TÜRK EL SANATININ EN GÜZELİNDEN FİNCANLAR MEST EDİYOR BİZİ !

yEMEK SONRASI beraberce cafeyi geziyoruz...
Duvarda bir pano üzerinde özenle toplanmış eski  33'lükler  ve 45'lik  nostaljik plaklar, fonda yükselen 60 'lı- 70 li yerli  - yabancı şarkılar ve
 Her yanımız Elvis Presley, her yanımız Marılyn Monroe


Consept gerçekten ince düzenlenmiş, erkekler Elvis sandalyelerinde, Bayanlar Marılyn  seçeneğinde .. Güzel paylaşım....  :)


Bir mimarla çalıştıklarını öğreniyoruz,


Duvar kağıtlarına kadar çok hoş her köşe !


Resimler çekiyoruz, bilmem kaçıncı kere....

Hava biraz kapalı olunca güneşsizlik kendini gösteriyor kısa süre de ...
Enerjimiz hafif düşük, yemekler hafif olsa da, bir rehavet var üzerimizde.
Hava ılık- serin  ,çay içmeye karar veriyoruz dağılsın havamız diye.
Ama az sonra klasik  slow şarkılar hızlanıyor, tüm cafe misafirleri adeta yerimizde oturamaz hale geliyoruz...
Şarkılar şarkılar şarkılar...  O kadar güzeller ki.... Doyamıyoruz.


Gözlerimiz  sık sık denize, masmavi gökyüzüne  asılı kalıyor , sağımızda kalan Galata kulesi,  ortada ise  kız kulesi   tüm zerafetiyle  salınıyor..
Arka Fonda tüm camiiler, Topkapı Sarayı, endamı bile  yeten , nazlı nazlı süzülen şehir hatları vapurları, onlara eşlik eden martılar da , bu güzel tabloyu enerjileriyle beziyorlardı  an be an.
NASIL SEVİYORUM !
NE ÇOK SEVİYORUM BEN BU ŞEHRİ BÖYLE..
...........


Çok seviyor arkadaşlarım mekanı,  bana defalarca teşekkür ediyorlar kendilerine yeni bir adres kazandırdığım için.... mahçup oluyorum .
Pembe Orjinal arabayla poz poz resim çekiyorlar,
İspanya'dan getirilmiş  bu yarım antika araba, diğer yarısı dünyanın başka ucunda başka bir cafede sergileniyormuş ! orayı da biz merak ediyoruz ?



Sonrası ise ,
Şaka gibi,  gerçekten şaka gibi, Üsküdar- Salacak'tayız... Vale'nin  arabamı getirmesini bekliyoruz..
Vee yağmur yağıyor  !!  :=))
Fotoğraf makinemizi çalışan  elemana emanet edip, Açıyorum İngiliz menşeeli kocaman şemsiyemi , giriveriyoruz hepimiz  altına , başlıyoruz bağıra çağıra  o meşhuur şarkıyı kahkalar eşliğinde şakımaya.

''Üsküdar'a gideriken aldı da bir yağmuuurrrrr ''   :=))))))
Ogün çok ama çok güzel bir  nostaljik sonla geçiiip ... bitiyor .


DİLERİM  TÜM KARELERİ SEVMİŞSİNİZDİR.....

13 yorum:

Unknown 3 Eylül 2012 22:48  

Sevmek ne kelime Sultanım her kare beni benden aldı...Muhteşem bir yermiş gerçekten nostaljiye bayılırım
eski slov parçalar vazgeçeilmezim.Hat
ta şu an dinliyorum:)))Öpüyorum...

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Eylül 2012 06:55  

Deryacım,
inanırmısın hep aklıma sen geliyorsun çoğu zaman..

:)

NzlGl 4 Eylül 2012 10:17  

Nunucuğum siz asıl eskiyi görecektiniz.Salacak plajını, Salacak bahçesini, burada yaşayan modern insanları, kültürü v.s.....
Eskiye artan özlem arttıkça yerli halk burasını terk ediyor. Ara sıra gelip özlem gideriyor:(

Gittiğiniz cafe diğerlerine göre servisi ile daha bir canlılık getirdi sahil yoluna....

Afiyetler olsun , sevgiler

Banu 4 Eylül 2012 10:25  

Bayıldım tüm karelere oooo harika bir yer gitmek lazım. sevgileirmle...

Ihlamurcum 4 Eylül 2012 10:42  

Bayıldım,nunucum.Bu sene bende yarı İstanbullu oluyorum.Mutlaka tavsiyene uyup gideceğim, herşey çok güzelmiş.
www.ihlamurcum.com

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Eylül 2012 13:18  

nazlıcım,
haklısın her biir satırında...
bende boğaz kızı olarak adım adım biliyorum..ama her yer zamana yenik düşüyor..
kentsel dönüşüm diyorlar bu zulüme de :((

Göçlerden İstanbul ve büyük şehirlerimizin hali malumun !! İnsanların çağa uyumsuluğu ,e her yerin büüyüsü bozuldu :(((

ARTIK PLAJLARIN ETRAFINI PANOLARLA KAPLAMAK TREND !!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
yuh olsun örümcek beyinlere...

din tacirliği de işin içine girinc

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Eylül 2012 13:19  


Banu
teşekkürler..güzel evet.

maksat canlılık olsun ..
Amacım bu.. :))

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Eylül 2012 13:20  


dilo

umarım mutlu olursun..
:) sevgiler

Bir Dut Masalı - nUnU 4 Eylül 2012 13:22  

bunu yazmadan edemicem !

sayfama, postuma tam 1850 kişi tıklamış bu sabah itibari ile !!

ama SİZ DÖRT ARKADAŞIMI TEBRİK EDİYORUM,
YORUMLARINIZ- FİKİRLERİNİZ İÇİN :))
:)))))))
:)))))))))
Hizmette sınır tanımıyorum,, çok zaman kaybediyorum.
ama fikirler SUSKUN
??????????????????????????

made in funda 4 Eylül 2012 13:50  

iyi ki bu marylin monreo varmış.ben de hayranıyım...güzel insanlar güzel gün...sevgiler canııım....

AsOrTiK 4 Eylül 2012 14:27  

kareleride sevdim, mekanı da sevdim, keyifli anlatımını da... gerçekten güzel güzel bir cafeymiş. hele kahve sunumuna bayıldım:)) afiyet bal şeker olsun sizlere...
sevgiler nUnU'cum

Nilgün Torunoğlu 4 Eylül 2012 21:16  

Nunucuğum sen çağımızın Yahya Kemal'i olmalısın. İstanbul'u o kadar çok seviyorsun ki,senin anlattığın İstanbul'u sevmemek elimde değil. Çok güzel kareler,içten sıcacık anlatım ve güzel güleç bir hatun... Çok öpüyorum seni !

Hande Yüksek 4 Eylül 2012 23:00  

Tüm kareler harika ne kadar güzel eğelenceli vakit geçirmişsiniz.bende beklerim.
http://dirdircikiz.blogspot.com/

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP