MUZLU ÇİKOLATA BANTLI GANAJLI PASTA

>> 28 Kasım 2011 Pazartesi












1- ganajlı pasta
2- ganajlı pasta
3-ganajlı pasta
4-Pastamız hafta sonu 14. yaşını kutladığımız, yeğenimin buradaki doğum gününden...

Yani benim ganajlı pasta serüvenim hep hüsran, hep kahır !! :)
Yaz yaz hep mazaret yazıyorum !!
Başladım 4. ganajlı pastayı , besmele çekip yapmaya, bu sefer şükür aksilik maksilik yok,
 kat kat döşedim, her tarafına çikolatalı  ganajı yedirdim, tam çikolata bantı yapıştıracaktım ki ! zil çaldı, biraz serin oldu, mutfak penceresini kapatayım derken, zil ısrarla çalmaya devam etti, bırakıp gittim, kapıya yöneldim açtım, açınca kocaman bir rüzgar cereyan yaptı, neyse gelen site görevlisiydi, tekrar mutfağa döndüğümde o cağnım çikolata bantı yere yapışmamışmı  rüzgardan !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hey Allahım yarabbim ya ... !!!!
Zaten 1 saat vakit kalmış çıkmam lazım, gel görki bant nolcak ???
Çok canım sıkıldı, aglamaya bile vaktim yok ,
buda yetmez gibi bir bakarım ki, avuç kadar çikolata kalmış !
Baska care yok   kalan neyse onunla ,stres altinda incecik bir duvar oluşturdum yeniden !!!


Ben bunları yaşadığım için sizlerinde lütfen Aklınızda olsun :
-Mutfak ortamında  bant hazırlarken, rüzgar ,cereyan falan olmasın !!
-uzunlamasına bir çalışma olacağından tezgah veya özellikle  masa tercih edin.
-kağıdın her iki yanından ,çikolatayı 1 cm lik boşluk kalsın , yani rahat sıyırmak için
( yoksa kafayı ...  :)))

İŞTE BÖYLE...
Şimdi sizi daha fazla korkutmadan tarife geçeyim.. ( gayet kolay stres yok )

MUZLU CİKOLATA BANTLİ GANAJ PASTA

3 parça kakaolu pastaban
550 gr sütlu kuvertur çikolata
1 kutu krema
3 iri muz
damla çikolata
pastabanı ıslatmak için vanilyali- şekerli su

GANAJ

Kucuk Bir tencerede krema kaynama noktasına getirilir
Kaynamasına müsaade edilmez.
İcine iri doğarmış çikolata parcalari eklenip, ateş kapatilip, karıştırılarak eritilir.
Dinlendirilmelidir ve arada karistirilmalidir. ( 3-4 saat ! )

CİKOLATA BANTİ

Kaynayan bir tencere veya çaydanlık
Üzerine oturtulun bir cam kase
İcine 150 gr doğranmis sütlu kuvertur çikolata
Su kaynadıkca cam kase ısınacak ve içindeki CİKOLATA eriyecektir
Asla icine su damlası veya Buharı girmesin !!
Eriyince kenara alın 10 dakika soğutun.
Kağıt şeride bir kaç kat sürünüz, eğer serin ortamda ise  kuruması 1 saatdir !
Sıcak ve nemli ortamda kurumaz.


-Bnt yapmak için ,pastabanin cevresinden 3 cm daha uzun şerit kesilir, resime bakın.
-Üzerine spatula ile cikolata sürülür. Sonra 2 dakika geçince tekrar sürülüp kalınlaştırılır. -Kurumaya bırakılır.
-Çok kalın tavsiye etmiyorum, kırılma yapabilir !!
-Pastanın etrafına sarıp çok çok yavaş !! kağıdı sıyırarak , RAHATLIKLA Çıkartabilirsiniz.
-Ne kadar kolay, hoş, ama ne zevkle yenen bir pasta olduğunu şaşırarak göreceksiniz !

ÖN Hazırlık

-her pastaban ilik vanilyali su ile ,fırça yardımıyla islatilir
-Muzlar dilimlenir
-Çikolatali GANAJ onceden hazirlanip! 3- 4 saat dinlendirilmelidir.
-Dinlenen GANAJ ilk pastabana spatula yardimiyla yayilir
Üzerine muz ve CİKOLATA serpilir.
İKinci ve UCuncu pastaban da aynı sekilde hazırlanır
En son üzeri ve yanları kalan ganajla kaplanir.
-CİKOLATA BANTİ etrafına yapıştırılır
- ve dinlenmeye bırakılır.
Ev pandispanyasini tercih ediyorum. Ama hiç zaman bulamıyorum.
Emin olun ki tadacaginiz en mükemmel lezzetlerin basında gelecektir,,
Ve en kolay pastaların bas sırasında yer alır ..
Afiyetler olsun.

59 yorum:

kimsiniz 28 Kasım 2011 11:01  

harika görünüyo, mutlaka bekliyorum tarifini.. ellerinize saglik..

Adsız 28 Kasım 2011 11:17  

KUTLARIM O GÜZEL PIRIL PIRIL HALASININ BİTANESİNİ..

NELERDE YAPAR AH NELER.

ÇOK GÜZEL OLMUŞ SELO VE PASTA NUNUM. ELİNE SAĞLIK

ASU.

reyhan kokulu mutfağım 28 Kasım 2011 11:18  

kızımla beraber bakıyoruz pastayı görünce anne bu çok güzel olmuş dedi:)ellerinize sağlık...

özlem 28 Kasım 2011 11:22  

Gelibolu17'nin hazırladığı "Çay,Kahve Bahane" etkinliğine 30 KASIM-14 ARALIK tarihleri arasında http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ yani ben ev sahibeliği yapacağım... Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken "hadi çayı koy" geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen "sabah kahvesine geleceğim" deriz... Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız.... “Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!” Muhammed Mustafa (s.a.v) Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz :) Tariflerinize "çay,kahve bahane" etkinliği için yeşil mutfak (Özlem) a gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp http://yesilmutfaktantarifler.blogspot.com/ adresimde yayınlayacağım Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Henna Zehra 28 Kasım 2011 11:30  

Harika görünüyor.Canım gayet güzel ayrıntılı bir biçimde anlatmışsın.Ellerine sağlık.

bırtutamkekik 28 Kasım 2011 11:52  

ellerine sağlık nunucum:)
çok güzel bir gece olmş anlaşılan:)
nice güzel yaşlara:)
beliyorum tarifini..
sevgilerimle..
:)
kekiğin..

Unknown 28 Kasım 2011 12:00  

Ellerine saglik canim benim... Pastan sahane olmus... Yegenine de mutlu yillar diliyorum... Sevgilerimle,

Unknown 28 Kasım 2011 12:20  

Canım Sultanım muhteşem bir pasta olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

Adsız 28 Kasım 2011 12:41  

güzel arkadaşım, pastalarının tadını bilmeyen yok, bilmesek de hayal etmekde zorlanmayız.
selini kutluyorum, ne kadar ttalı olmuş, sana benzeiyor artık iyice, ağbisi sarışın, bu bizden :)) hahahahaaaa..
çok öp onu, ne çok gezerdiniz küçükken, duygulandım görünce.
gelin olduğunuda görün inşallah
ellerine sağlık, nice mutlu yıllar diliyorum hepinize.
tatlı aile.

Ferda

kalpkurabiye 28 Kasım 2011 12:46  

çok güzel bir pasta olmuş ablacım:)
haftaya ben gibi tatlı başlamışsın:)
ssevgiler..

birdysevda 28 Kasım 2011 13:13  

Ayy canım istedi şimdii :)) Yapması zor mu?

PAPATYA PRENSES 28 Kasım 2011 13:16  

Diğer yazını niye yorumlara kapadın Nunuu!

Benim ilk göz ağrımda baharda 14'üne girecek. Gerçekten çabuk büyüyorlar diyorum ben de,hele çok değil bir sene öncesinin fotoğraflarıyla bile bariz farklar var artık..

Rabbim sağlık sıhhat versin cümlesine.

Şu ganaj bantdan yapmaya bi sıra gelmedi :)


Ellerine emeklerine sağlık Nunucummm..

Adsız 28 Kasım 2011 13:47  

aşağıya yorum bırakamadım nunucum olmadı brtürlü
buraya şu haşmetli pastanızın altına yazayım dedim,
selin bir içim su olmuş, boyu gerçekten bu kadarmı, annesi babası ve sen tabii, inşallah timur gibi 2 metre olmaz, halası gibi 1.80 olur heheehehehehee.
çok cici görünüyor yavrucum.
selam soyle herkese bizden, resimler çok guzeldi, pastana ise felaket güzel, anlatınca bakalım yaparmıyız ablamla düşünücem
kolay gelsin sanada oğlunla hadi bakalım allah gönlüne göre versin diyorum. artık görüşürüz umarım canım
Sema N

LeylaK 28 Kasım 2011 13:51  

ooovvv bu muhteşem bişey,şu etrafına yapılan çikolatadan bi kere nededm beceremedim :) harika olmuş. ellerine sağlık .

Kahve Dükkanı

Unknown 28 Kasım 2011 14:24  

Allah yiğeninize daha nice uzun ömürler versin inşallah.Pastaya bant yapmak güzel bir fikir. Ayrıca da bol çikolatalı kim hayır diyebilirki. Ellerine kollarına sağlık. Sevgilerimle...

yemekbiraşk 28 Kasım 2011 14:32  

pasta çikolata diyarı olmuş :) harika yani.. selinin yeni yaşı kutlu olsun sağlıklı, güzel bir geleceği olsun..
sevgiler

Eya 28 Kasım 2011 14:49  

Nunucugum...pek bir güzel olmus pasta...pembis pembis cicekler actirmissin. Ellerine saglik, Yegeninin dogumgününü de sevgiyle kutlarim...

zehra

Adsız 28 Kasım 2011 15:11  

amanda aman bu nasıl bir çikolata kaplaması, neler yaptın nunum.
selinide kutluyorum, çok şanslı bir yeğen o, dahada zamanla anlıyacak ve halama, böyle halaya can kurban diyecek inanıyorum.

eline sağlık benim güzel becerikli arkadaşım.

Neslihan.

Bir Dilim Düş 28 Kasım 2011 15:35  

Canımmmmmmmmm ellerine sağlık nefis görünüyorrr sizinkiler çoook şanslı çoookkk :)))

Sevgiler,
Evren

mutfagabuyrun 28 Kasım 2011 15:54  

nefis bir pasta canım.kelebekler çiçekler.süper olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

Adsız 28 Kasım 2011 16:38  

Oh dedim ne ala ne ala,
böyle halanın yeğeni olmak var hayatta, maşallah nice yaşları olsun sizinle nuraycım,
sen pasta yemezsin bilirim, sadece kendi kekini pastanı tadarsın ,ben çok severim oysa herşeyi yerim ]]
o çikolatanın tadını hiç unutmadım çünkü bir daha öylesini yemedim.
gerçekten pastane işi başka , senin bu pastan çok bambaşka

şanslı bir aile doğrusu.
hep böyle güzel kalın
hep ağız tadıyla dolsun yıllarınız
sevgiler öpüyorum nurum ,ay'ım.

Semra

Gönülünce 28 Kasım 2011 19:18  

Yiğeninin doğum günü kutlu olsun...Bu pasta gibi tatlı uzunnn ömürlü olsun inşallah...
Pasta harika olmuş süslemede çok şık olmuş...Ellerine emeklerine sağlık canım...

Sevgiler...

Mutfak Dili 28 Kasım 2011 19:30  

Ay ne kadar guzel bir pasta. Kocaman tam dogum gunune yakisan. Elinize saglik. Dogum gunun sahibine de hayirli uzun omurler...

Unknown 28 Kasım 2011 20:24  

Bu pasta bir harıkaaa,tarifinide beklıyorum.Ellerıne saglık.

Adsız 28 Kasım 2011 20:54  

ellerine saglık nuraycim ne güzel bir pasta olmuş
Yeğenler çok seviliyor haklisin, inşallah sende en mutlu günlerinde yanında olursun selinin.
Çok güzel bir gün olduğu belli, çok çok öpüyorum yanaklarından. /. Banu

NEFİSE 28 Kasım 2011 21:57  

Hadi gariiii...bekliyorum.

Unknown 28 Kasım 2011 22:46  

Daha nice saglikli huzur dolu güzel seneler .Dogum günü kutlu olsun .Canim hayirli aksamlar diliyorum

Cocukla Cocuk 28 Kasım 2011 22:53  

Nunu'cum yeğenin olabilir miyim:)) ellerine sağlık cok guzel bir pasta olmuşş, sanslı yegeninin de dogum gunu kutlu olsun...sevgilerimizle..

caferengigül 28 Kasım 2011 23:20  

Ye beni diye bağırıyorrrrrrrrrrrrr.

Unknown 29 Kasım 2011 00:49  

Yeğeninin yaşı kutlu vede mutlu olsun.. pastayıda insan yemeğe kıyamaz ne kadar güzel süslenmiş.. ellerine sağlık..

Ahu Türkyaşar 29 Kasım 2011 01:51  

Doğumgünü kutlu olsun. Harika görünüyor. Ellerinize sağlık :)

Pelin 29 Kasım 2011 03:16  

Öncelikle yiğeninin yeni yaşı kutlu olsun. Dilerim heryeni gelen gün diğerinden daha güzel olsun onun için.
Pastası da hem lezzetli hem de çok şık görünüyor.Ellerine sağlık
Sevgilerimle Nunucuğum:))

mihrimah 29 Kasım 2011 10:42  

yeğeninize nice nice sağlıklı mutlu yıllar diliyorum pastası muhteşem olmuş ay olsada yesek .bakalım ne zaman yaparım.ellerinize sağlık sevgiler.

Unknown 29 Kasım 2011 10:51  

Ellerine sağlık Nuraycım. Ganaj kaplamalı pasta benim için de herzaman şeker hamurundan önce gelir. Yiğeninin yeni yaşını kutlarım, sevgiler.

Unknown 29 Kasım 2011 10:51  

Ellerine sağlık Nuraycım. Ganaj kaplamalı pasta benim için de herzaman şeker hamurundan önce gelir. Yiğeninin yeni yaşını kutlarım, sevgiler.

Unknown 29 Kasım 2011 10:51  

Ellerine sağlık Nuraycım. Ganaj kaplamalı pasta benim için de herzaman şeker hamurundan önce gelir. Yiğeninin yeni yaşını kutlarım, sevgiler.

Unknown 29 Kasım 2011 10:51  

Ellerine sağlık Nuraycım. Ganaj kaplamalı pasta benim için de herzaman şeker hamurundan önce gelir. Yiğeninin yeni yaşını kutlarım, sevgiler.

yeşim 29 Kasım 2011 11:01  

nefis olmuş nunuşum ellerine sağlık.Rabbim yeğenine hayırlı yaşlar versin tüm sevdikleri ile birlikte...çok öpüyorum.sevgilerimle...

Bulbulunyeri 29 Kasım 2011 11:33  

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü.Çikolatalı tatları dayanılmaz buluruz ailece.
Sevgiyle kal.

Bulbulunyeri 29 Kasım 2011 11:38  

Canım,
yeğeninin doğum gününü sevgiyle kutluyorum. Ne güzel anlatmışsın yeğenini. Sevmenin ve sevilmenin güzelliğiyle içim sıcacık oldu. MaşaAllah o da çok becerikli ve gurur duyulacak bir genç kız olmuş.Yaptıkları, başarıları ve inanıyorum ki ilerde başaracaklarıyla yüzü kadar güzel bir yaşam yaşayacak.
O güzel sofradaki her şey harika olmuş. Hepinizin ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

neslice tarifler 29 Kasım 2011 12:16  

Cesaret edebilirsem şu ganajdan ben de yapıcam birgün. Çok özendim size. Elinize sağlık. Harika olmuş pastanız.

Nilgün Torunoğlu 29 Kasım 2011 14:01  

Sevgili Nunu yalnız yemeklerinize değil masa düzeninize zevkinize de hayranım ben !Sunum harika görüntü harika,lezzetine de eminim. Ellerinize sağlık !

akdenizkizi.blogspot.com 29 Kasım 2011 14:41  

o kadar çok yorum varki....bu da pastanınhaklı zaferi sanırım....ellerinize sağlık...sevgiler

durutarifler 29 Kasım 2011 14:52  

Nunu'cum nefis bir şey çıkarmışsın yine
Harikasın
Ellerine sağlık
İyi haftalar dilerim
Sevgiler

Narince 29 Kasım 2011 16:55  

Çikolataya doyurur bu pasta beniii:))

Adsız 29 Kasım 2011 17:04  

Ah nurayım benide aş erdirdin ya daha ne diyeyim..
bu ne allahaşkına anacım.
dal diyo kör şeytan ]]]

GÜLDEN Y.

MUTFAKISTAN 29 Kasım 2011 20:01  

NUNUM SAHANE GORUNUYOR PASTAN
VARSIN DUSSUN YERLERE SEN HALLEDERSIN
HALASININ KUZUSU NASILDA SEVILIYORLAR
DOGUM GUNU KUTLU OLSUN
ELLERINE SAGLIK
SEVGILER

Adsız 29 Kasım 2011 21:10  

Hay Allah yazık sana ,fena oldum okurken,
Ama ne mutlu hallolmuş Müthiş. Olmuş .

Seline nice yillar dilerim tüm aile yeniden birarada .
timurda gelmiş gözün AYDIN .
Hep birarada olmanız dileğiyle çok sevgiler canım

Mine K

made in funda 29 Kasım 2011 21:41  

offf nuraycığım offf.müthiş olmuş canım yaa...olsa da yesem dedirttin...

pembe kekik 29 Kasım 2011 21:55  

Mutlu yıllar,çok güzel görünüyor pastanız.Ellerinize sağlık.Nasıl güzel olurdu şimdi o pasta burada olsa.Sevgiler.

LEZZETLİ SOMUNLAR 29 Kasım 2011 22:06  

Senin bu çikolata bantı meselesi, benim çikolatalı çam kozalaklarımdaki hava koşullarının önemine benzemiş:)) Bazı yiyecekler, yapım aşaması çok nazlı şeyler olabiliyor maalesef..Ama biz senin sonucundan memnunuz, seni bilmeyiz ama:)) Ellerine sağlık canım..

Unknown 29 Kasım 2011 22:33  

muhteşem ellerinize sağlık

muhabbetsofrasi 29 Kasım 2011 23:19  

ağzım sulandı resmen

eline sağlık olsun

Baharcicegi 30 Kasım 2011 00:28  

kelebek olup o muhtesem pastanin üzerine konasim geldi

Bu aralar sebze pisiyor bizde yani bir ben esim yok istedigim sebzeyi yapiyorum kilo vermisim ama bu nefis pastadan koca bir dilim yerdim kalorisini düsünmeden
SICACIK SEVGILER NUNUCUM

Adsız 30 Kasım 2011 01:04  

Annemin bloğuna bıraktığnız yorum çok hoşuma gitti.orum bırakmak için yazmamışsınız,içinizden geçeni dökmüşsünüz.Bloğunuz harika ay iyiki bulmuşum rastlamışım diyip yalan söylemiyim.Normal neşeli kendi halinde bi bloğunz var,Sevgiler Budapeste'den
Ashley
ps: Annemin bloğu redridinghood ;)

Bir Dut Masalı - nUnU 30 Kasım 2011 07:09  

Tüm temennilerinize çok cok teşekkür ederiz..
Hepinize sevgiler.

Nilgün 30 Kasım 2011 07:13  

Hayli uğraştırmış ama nefis olmuş. Ellerinize sağlık..

Fido 30 Kasım 2011 08:42  

offf muhteşem görünüyorlar!!yeğeninize sağlıklı güzel bir yaş dilerim :)
sevgiler,

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP