MUZLU YABANMERSINLİ ELMALI KIŞ KEKİ (nUnU KEKİ)

>> 30 Kasım 2011 Çarşamba






 Mis gibi baharat kokulu, meyve yüklü , çikolata tadında günler diliyorum sizlere..
( demek geldi içimden  !  :-)

Nasılsınız ?

BEN ÇOK İYİYİM !!
Zaten bu kadar , boğaz gezileri (!)  bu kadar kekten sonra nasıl kötü olabilirim ki ? :)
sıkı durun, hep beni izleyin, kimselere gitmeyin :))))  (!)  çok sıkı geliyorum aralıkta  çünkü :=)

Bu kadar bana keyif katan ,doyamadığım bu aroma dolu , mutfaktan tüm masal evimi sarıp sarmalayan, hele  tarçın- karanfil kokularından sonra insan nasıl olur ki ... Sevenleri için müthiş olur.

Boğazı gezdik dolaştık, azıcık da üşüdük dimi ! ? :) şimdi ne lazım :
bir bardak çay ve kek ! Ya siz ne dersiniz ?

Haftaya benim favorim kekim, yani   nUnU KEKİ diye bilinen tarifimle devam edeyim istedim.
Hele ki Şu kış ayları için birebir kektir kendisi. Taze zencefil müthiş bir şey. Elma -muz kardeşliği ipek gibi bir nemlilik veriyor, yabanmersini keyfe ortaklık ediyor, tarçın ve karanfil içinse daha ne anlatayaım ki.. Bıktırana kadar yazdım senelerce, ama bıkmadım ! :)
Şu an tam sağ yanımda cici fincanımın içinde şekersiz ,ballı çayım ! içinde küçük parçalar halinde tarçın ve karanfil taneleri attığım çayımla size yazmaktayım.. Misler gibi !
Herkese afiyetler diliyorum.
İyi bakalım kendimize ve birbirimize ! :)
Kışın şakası yok, hafife almayın havayı sakın.. Hastalıklar ise hayatı hep erteletiyor, işte buna da  benim tahammülüm HİÇ OLMUYOR !
Hadi şu güzelim kış kekinin tarifine bir bakalım, sizleri de ısrarla yapmaya teşvik edelim...


MUZLU, YABANMERSİNLİ, ELMALI KIŞ KEKİ (  FAVORİ KEKİM ! )


-3 yumurta
-1 sb şeker -1 parmak az   ( ben bal- pekmez kullanıyorum)
-( tadına göre pekmez ve bal kullanabilirsiniz biliyorsunuz artık- yaklaşık 1 kahv. finc kadar)
-1/2 sb sıvıyağ
-1 sb süt
-1 çay kaşığı tarçın
-1/2 çay kaşığı karanfıl tozu
-1/2 çay kaışığı rendelenmiş, ezilmiş taze zencefil
-2 adet doğranmış küçük muz
-2 adet doğranmış küçük elma (ekşi olmasın ! )
-2 sb un- ( bazen 1-2 yemek kaşık daha eklemek gerekir- meyve ve yumurta farklılığından dolayı, su gibi veya çok ! kalın hamur olmayacak !!! )
yumuşak ve akışkanlığı olacak dikkat edelim buna )
-vaniya- kabartma tozu- minicik tuz. (doğal vanilya -doğal un ! ve karbonat kullanıyorum )
-Büyük kek kalıbı ! .


ÖN HAZIRLIKLAR


süt- yumurta oda sıcaklığında olsun !
-Meyveler küçük küçük dilimlensin
-Fırın 175* ısıtılsın
-baharatlar önceden karışım halinde bekletilsin
-kabaran bir kektir, büyük kalıp tercih edilmelidir !


YAPILIŞI


-Yumurta ve şeker çok iyi çırpılır..
-süt- yağ ilave edilip tüm baharatlar ekneip karıştırılır.
-unu- kabartma tozunu eleyerek ekledik
-meyvelerden üzeri için,2 yk ayırıp ! hamura kaşıkla yedirdik
-yağlanmış kek kalıbına döktük
-kalan meyveleride resimdeki üzerinde bırakıp, tarçın serperek ısınmış fırına verdik.
-yaklaşık 35 dakika çok çok yeterli..
- Dinlendikçe, bekledikçe HARİKA OLAN BİR KEKİMDİR KENDİLERİ.


AFİYETLER OLSUN..

37 yorum:

TATESAL 30 Kasım 2011 13:56  

Kek değil tam bir şaheser,afiyet bal olsun....

Ferkay 30 Kasım 2011 14:07  

Off Nunum enerji deposu bir kek..
Yedikten sonra hasta olmak mümkün değil..
Eline sağlık bitanem..
Öpüldün..

Adsız 30 Kasım 2011 14:13  

ohhh boğaz havasından sonra üzerine çay ve kek
ya sen ne tatlı arkadaşsın nunum

Ferda.

NzlGl 30 Kasım 2011 14:14  

Karanfil ve tarçının o muhteşem beraberliğine hele birde zencefil eşlik ediyorsa ......
iş bitmiş demektir:))))

Nunucuğum bu kekler beni öldürecekler zevkten:)))))))

Biryerlere gitmiyorum, Gözlerimi faltaşı, kulaklarımı kepçe açtım sizi izlemek için sabırsızlanıyorum:))))

Adsız 30 Kasım 2011 14:20  

parmaaam zilde
kapıyı aç masalcı sultanımmmm
kırıcam yoksaaaaaaaaaa

bu ne bee...

BANU =]]]]]]]

hanife 30 Kasım 2011 14:22  

Bizi meraklandırdın Nunucum seni izlemeye devam....
Kek süper olmuş eline sağlık

Unknown 30 Kasım 2011 14:31  

Sultanım yine harika bir sunum kek tam şifa keki ellerine sağlık öpüyo
rum...

caferengigül 30 Kasım 2011 14:37  

kokusu buralara kadar ulaştı desem.Bir fincan sütle ne güzel giderdi şimdi.Ellerinize sağlık.

Adsız 30 Kasım 2011 14:41  

canım benim böylede düşünür herkesi.
soğuk- çay- kek
işi falan bırakıp çıkasım geliyor baktıkça, ben bayıldım buna.
akşam yapıcam ve yarın burada yiyeceğiz, gelsene sende
( sen bu pazar Çin'e gitmiyormuydun ) Semra y

ebru 30 Kasım 2011 15:04  

Sevgili Nunu bu ne anlatım böyle. Akşam eve gidince bu kekten yapmak farz oldu bana. Bayıldım hem keke hem anlatımına. Ellerine sağlık Nunum.
Sayende uzun süredir görmediğim İstanbul'u bana anlatıyorsun. Teşekkür ederim sana.

kimsiniz 30 Kasım 2011 15:10  

çok istah açici olmus elelrine saglik arkadasim :)

bırtutamkekik 30 Kasım 2011 15:21  

ellerne sağlık nunum:)
enerji ve vitamin deposu bir kek olmuş bu:)
sevgilerimle..
:)
kekiğin...

anne eli gibi 30 Kasım 2011 15:22  

tam hasta keki olmuş,çok lezzetli olduğu belli,ellerine sağlık,sevgiler..

Elifin Terazisi 30 Kasım 2011 15:35  

Ellerine sağlık, bu tarz keklere bayılıyorum. Sonra Mehtap ayıltıyor beni.
Yalnız bal 40 dereceden fazla ısıda tüm iyi özelliklerini yitiriyor, aksine toksinleşiyor diye biliyorum.
Benim kızlar küçükken bir marka ballı bebe bisküvisi çıkarmıştı, sırf bu yüzden toplatılmıştı. O yüzden pekmezi tercih ediyorum. Sevgiler:)

Adsız 30 Kasım 2011 15:43  

tatlım çok özendirici bir resim ve anlatım ifadeleriydi
kokusunu hissetmemek ne mümkün.
birde hazıra konsaymışım geç kaldık galiba
eline sağlık canım / semra

Erguvan Vakti 30 Kasım 2011 15:58  

Bu kokular başımı döndürdü:))

MAVİ TUTKU 30 Kasım 2011 16:53  

Görüntü harika, lezzet kimbilir nasıl..

yemekbiraşk 30 Kasım 2011 17:27  

müthiş bişey olmuş:) eline sağlık aralığıda merak etmedim desem yalan olur:) bekliyorum
sevgiler

Unknown 30 Kasım 2011 18:15  

Ne denilirki bu keke. Hakikaten adına yakışır tam bir kış keki olmuş. Tam bir vitamin ve şifa deposu.Nunucuğum senden öğrenecek daha çoook şeyim var. Sevgiler.Ayrıca merakla takipteyim.

ozguluntarifleri 30 Kasım 2011 18:18  

ufff Nunum nefisssss bir kek olmus enerji deposu bir dilimcik alabilirmiyim :))ellerine saglik tatlim cokkk opuldunn.

Nilgün Torunoğlu 30 Kasım 2011 19:19  

Gerçekten tam bir kış keki. Vitamin deposu... Bu arada kek ve kurabiyeye koyacağım taze zencefilin miktarı hakkında bazı endişelerim vardı,onu da giderdim.Teşekkürler.

hayat izlerim 30 Kasım 2011 19:23  

Nunu'cum, benim oğlan senin keklere çok alıştı haberin olsun, bunu da deneyeceğim :))
Sevgiler :)

Adsız 30 Kasım 2011 19:30  

Nasıl aklını çeliyor sun insanın askolsun -)
Cok yapalım geldi

Zeynep Gunal

Esma 30 Kasım 2011 19:47  

Çok güzel olmuş ne güzel ne nefis meyveli bir kek .Elinize sağlık. Ama lütfen hastalanmayın geçen kış baya bi uğraşmiştınız iyileşmek için ben üzülmüştüm .Kendinize iyi bakın.....
Sağlıkla mutlu kalın
Esma

Gönülünce 30 Kasım 2011 21:25  

Kek tablo gibi sunulmuş bakmaya doyamadım harikaa olmuş...Ellerinize emeklerinize sağlık...
Güzel günler dilerm...

Nehir Butik Pasta 30 Kasım 2011 22:50  

çok beğendim nunu kekini çok faydalı içindeki baharatlara bayılıyorum
ellerine sağlık Nunucum

Elif'in defterinden (mndlna) 30 Kasım 2011 23:01  

Mis gibi kokar değil mi bütün eve yayılır kokusu...Ellerinize sağlık:)

Şehnaz 30 Kasım 2011 23:15  

o müthiş kokuyu bilmezmiyim..kekin çok nesif ama,ellerine sağlık tatlım..

Adsız 30 Kasım 2011 23:20  

Oh oh saraylimin hasmetli keki, yenmezmiş hiç
Ama evvela yapmak lazım
Nefis görünüyor yine mis olmuş nunum

Herkeslere sifayla afiyet olsun

Esın.

IŞILCA TATLAR 1 Aralık 2011 00:20  

Nuray'cığım,
Nasıl özledim böyle bir keki anlatamam. Doktorum, sabahları yediğim 1 tatlı kaşığı balı, pekmezi bile çok görmüşken, Kocamannn bir hayır çekmişken, bu yasakların ne kadar süreceğini bilmezken öyle zor oluyor ki böyle güzel kekleri görmek.
Benim yerimede yiyin bir dilim olur mu?
Hmmmm! ben yemiş gibi yapıp yutkunuyorum.
Ellerine emeklerine sağlık Nuraycığım.
Çok öpüyorum.

Çınar 1 Aralık 2011 00:31  

Hep diyorum, girmeyeceğim gece geç saatte Nunu'cuğumun sayfasına diye ama dayanamıyorum. Önce o şahane pasta kek foto ve tariflerine bakıyorum ağzımın suları akarak sonra dalıyorum mutfağa. E gece bu saatte mutfağa girmek demek ertesi gün vicdan azabı demek oluyor tabii:((:)))

Sevgiler

Adsız 1 Aralık 2011 07:34  

mübareğim nişan tuvaleti giymişde karşımıza gelmiş sanırsın. nasıl şıklıktır böyle. yemesem olmaz ma, bakarken bayıldım bile.
harika yapıyorsun bu işleri nuraycığım ellerine sağlık canım arkadaşım.

FERDA

Bir Dut Masalı - nUnU 1 Aralık 2011 09:23  

HEPİNİZE ÇOOOK TEŞEKKÜR EDERİM..

Ferda güldürdün beni :)

Bulbulunyeri 1 Aralık 2011 09:30  

Canım,
ellerine sağlık. Görüntüsü bile muhteşem. Ben bundan çok büyük bir dilim alırım. Yanında da çayım ama dediğin gibi şekersiz ve tarçın çubuklu. Daha ne olsun.
Sevgiyle kal.

mutfaksoleni 1 Aralık 2011 10:59  

bu yıl bütün dileklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle...

lavantalimon 1 Aralık 2011 18:24  

KIş geldi favorilerimiz elmA PORTAKAL tarçın oldu yazın vişnedir baş rolde:) ellerine sağlık afiyetle:))

ihlamurcum 1 Aralık 2011 22:07  

Kış günü insanın içini ısıtan , harika görsellikte bir sunum.Eminim tadı da öyledir.
Elinize sağlık...

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP