ELMALI LİMONLU KEK ( Valide Sultan Usulü )

>> 24 Kasım 2011 Perşembe

ÖĞRETMENLER GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.





Herkese ,Yağmurun Bereketle yağdığı İstanbul'dan sevgiler

Eveeett... artık polarlara sarılıp yatmalar, kutu kutu antibiyotikler almalar ,fıs fıslar, pıs pıslar bitti. En güzelide Affola (s)mümüklü böcekde çabucak gitti :=)))ohh ki ne ohhh :=) !
Arkadaşlarımla da güzelim İstanbul'umun Boğaziçi turları başladı, duyurulur !!  :)
Hepsini  paylaşacağız daha sonra..

Artık iyiyim ya, tam 15 gün gün yüzü görmedim ya,
Kalkarsın bir koşu valide sultanına gidersin, girersin koluna, o güzelim güneş açmış İstanbul günlerinde boğaziçinin en şahaseri Doğduğum, büyüdüğüm memleketime Beylerbeyin'de bir güzel balık sefası yaparsın.. Oradan tüm cafelere selam edersin, validemin en sevdiği yerde bir kahve molası verirsin, Eş -dost onlarca insana rastlarsın, baba dostları bizi görünce Rahmetle O'nu yadederler, duygulanıp, gülümsersin. Onun bıraktığı Ayak İzlerine sarılıp adım adım ilerlersin...........kimseciklere göstermeden, gözündeki incileri  usul usul silersin .....
Sonrada valideni  koluna takıp, yine 2 adım ötedeki evine hurmalar, narlar, kestaneler  ala ala girersin :=)
Kapı açılıyor ve olanca hızıyla yüzüme ,burnumun taaaaa içine, oradan da ciğerlerime kadar o çok bildik, o doyamadığım tarçın, karanfil, elma üçlüsünün kokusunu hissediyorum...
Bayılırımm bu kokuya ! Kış günleri boğazdaki evimin kokusudur , Yine o eski günler gelir aklıma !

Ah ne kadın bu valide sultanım '' diyorum..
Ben çay demleyip içeriz şimdi diye düşünürken sabah yaptığı  o güzelim elmalı keki, aniden  paket olup yanıma arkadaş edip,  masal ailesine gönderiyor !!!
Bundan büyük saadet varmı ? Hem boğaz havası, hem balık sofrası, birde üzerine validem sultanımın elmalı tarçınlı tumturası :)......
Bayılıyoruz bu lezzete.. bayılıyoruz...
Bende hemen sizlerle paylaşıyor, tüm Öğretmenlerimizin gününü bir kez daha kutluyor, kekimizi tüm öğretmenlere - hepinize armağan ediyoruz..

MALUM BU HAFTAYI , KEK HAFTASI İLAN ETMİŞTİM ! :)
Validemden de sevgiler yolluyoruz efendim..

ELMALI BALLI LİMONLU KEK ( Valide Sultan usulü)

3 Yumurta
5 Yk. bal- yada 1 sb şeker
1 sb süt (1 parmak daha az olsun )
1 türk kahve fincanı sıvıyağ
tarçın- karanfil
1 limon suyu
1 limon kabuğu rendesi
3 orta boy elma /2 elma dilimlenir- 1 elma dörde bölünür resimdeki gibi)
1 pk kabartma tozu ( karbonat kullanıyorum )
1 paket vanilya ( vanilya çubuğu kullanıyorum hep)
2 sb kadar doğal un (organik)

YAPILIŞI

-yumurta çok iyi çırpılıp kabartılır,
-yağ-süt- bal- vanilya eklenir
-bal eklenince tadını kontrol edin, az bulursanız siz bilirsiniz,
-limon suyu, kabuğu ve ununu-kab. tozunu eleyerek mikserleyin
-sert bir hamur olmasın ! hafif  ! akışkanlığını korusun !!
- yağlanmış turta kalıbına boşaltın.
-üzerine sıra sıra dilim elmaları dizin, ortasına da dörde böldüklerinizi yerleştirin (resimdeki gibi)
-elmaların üerine tarçın karanfil ikilisini serpip
-ısınmış 175* fırında 35-40 dk pişirin ( fırın pişirme ayarlarınızı siz daha bilirsiniz)
-piştikten sonra ılıkken üzerine fırçayla bal sürünüz.

AFİYETLER OLSUN..

1- elmalı kek
2- elmalı kek
3-elmalı kek
4-elmalı kek

71 yorum:

BAL ANNE 24 Kasım 2011 09:18  

ne güzel gezmişiniz annenizleee valide sultanında ellerine sağlık....

Şehnaz 24 Kasım 2011 09:49  

çok geçmiş olsun nunucum..senin o ahengli sesini duyar gibiyim..her yazdığın yazıda kullandiğın ifadeler beni çok etkiliyor...her sevferinde ne güzel bir anlatım diyorum kendi kendime...kekin yine enfes..o muhteşem üçlü vazgeçemediklerimizden...ellerine sağlık.

mihrimah 24 Kasım 2011 10:16  

annenizin ellerine sağlık.hürmetle ellerinde öpüyorum...size büyük geçmiş olsun. rabbim bir daha hasta etmesin.valla kekin kokusu buralara geldi ....ay ayy ...misler gibi olmuştur bide anne eli değmiş daha bi güzel afiyetler olsun,

Erguvan Vakti 24 Kasım 2011 10:25  

Bunca gün hastalıktan sonra iyi bir moral olmuş.

Masal ailesine masal gibi bir kek...
Valide Sultan'ın elleri dert görmesin.

Kucak dolusu sevgiler...

advinsteven 24 Kasım 2011 10:26  

Nice recipe keep shearing with us...



psd to xhtml

Bulbulunyeri 24 Kasım 2011 10:34  

Canım,
valide sultancığın ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Kokusuna bayılırım bende. Hastalandığına çok üzüldüm ama çok şükür artık iyi olmuşsun.
Keyifli bir gün olmuş. Dönüşte evdekilerin bayram etmesi de ayrı güzellikte. Valide sulatan'a Allah sağlık, güç kuvvet versin. Torunlarınıda unutmamış.
Sağlıkla ve sevgiyle kal.

Unknown 24 Kasım 2011 10:44  

Sultanım sevdiğim lezzetler bir ara
da ellerine sağlık öpüyorum.

evcilik 24 Kasım 2011 11:06  

benim de en sevdiğim büyülü karışım..
tarçın-elma kokusu...
anneciğinin ellerine sağlık..
sevgiler.

kimsiniz 24 Kasım 2011 11:18  

çok severim bende bu kek'i, çok güzel olmus :)

Adsız 24 Kasım 2011 11:21  

sefanız bol olsun, muhabbetiniz bal olsun kızlarrrrrrrr ahhahahahaha

olaydık keşke şu boğaziçili kızın yanıbalında, keyif edeydik..
öptüm sizi
çok afiyet olsun bayıldık.

Neslihan..

Unknown 24 Kasım 2011 11:34  

Sevgili NuNU...
Ne güzel ifade etmişsin,yüreğim ısındı,kendimi yanınızda hissettim.
daim olsun keyifler,Rabbim hastalıklar göstermesin inşallah.
Validenizin ellerine sağlık,
nefis görünüyor.
Güzel keyifli bir gün sizinle olsun.

sevgilerimle...

Adsız 24 Kasım 2011 11:40  

bu ne güzel bir anlatım her sefer çok hoşuma gidiyor bu akıcılık dinginlik, tabbi lezzetlerle buluşmanız da bizi çatlatıyor bilesin ]]]]
bu ne güzel bir kek ya mis küpü
sevgiler canım nunucum,
geleceğiz.
annene hürmetler selamlar

ASU

Ferkay 24 Kasım 2011 11:44  

Canımın içi iyileşmene çok sevindim.
Anneciğiin harika kekine bayıldım.
Ahh analarımız yoklukta bile neler yaratırlar. Onların becerilerinin yarısı bizde olsa, teyzeciğimin ellerine sağlık.
Sevgiler..

Seda'nın Günlüğü 24 Kasım 2011 12:28  

Çook geçmiş olsun canım, ohhh okurken bende senin adına sevindim, sevgili valideciğinin de ellerinden öpüyorum.
Kocaman sevgiler...

Seda'nın Günlüğü 24 Kasım 2011 12:28  

Çook geçmiş olsun canım, ohhh okurken bende senin adına sevindim, sevgili valideciğinin de ellerinden öpüyorum.
Kocaman sevgiler...

PAPATYA PRENSES 24 Kasım 2011 12:33  

Misler gibi tarçın kokusuna dayanamam hiç hele bir de anne eli değmiş...

Teyzemlere giderken sahil yolunu kullanıyorsak eğer (Anadolu Hisarından oturuyorlar) hep aklımdan geçiriyorum seni Nunucum:)

Valide Sultanın da senin de ellerine emeklerine sağlık..

tatlıhayat 24 Kasım 2011 12:38  

Şahane görünüyor nunu cum ellerine sağlık.Sevgiyle...

birdysevda 24 Kasım 2011 12:57  

Mıımmm kokusu buraya kadar geldi:) Ben de bayılırım bu üçlünün girdiği tatlılara ;)
İstanbul gezi yazılarını da 4 gözle bekliyorum ::)

Adsız 24 Kasım 2011 13:05  

fevkalade canım nunuşum
ellerinize sağlı
ne güzel olur gerçekten bol tarçınlı elmalı
canım çekti :)

Gülden Y

Adsız 24 Kasım 2011 13:06  

nunucum ben geldim
nede güzel olmuş annene selam ve hürmet ederim
öpüyorum çok seni- BANU

bırtutamkekik 24 Kasım 2011 13:15  

ilk önce seyreyleyesim geldi nunucum bu güzel keki..:)
elleri dert görmesin valide sultanın..
bir dilimcik aldım müsaden ile..
:))
bir defasında,elmelarım olduğu gibi dine batmıştı elmalı kek uygulamamda..
:))
nerede hata yapmıştım bilemedim ama..
birde valide sultan usulü mü denesemm ki..
ben mutfağa ışınlanayım şimdi:)
hazır bir kasa dolusu taptazecik elmalarım war iken..
:))
yüreğine sağlık nunum..
gönül dolusu sevgilerimle..

kekiğin..
:)

Unknown 24 Kasım 2011 13:19  

ellerinize sağlık çok harika görünüyor

Unknown 24 Kasım 2011 13:36  

Ellerıne saglık canım,elmalı tarifler benım için vazgeçilmez.

Unknown 24 Kasım 2011 13:46  

çok mu çok güzel görünüyor keşke bir dilim olsaydı ne güzel giderdi yapanların ellerine sağlık:)

Unknown 24 Kasım 2011 13:54  

Ellerine sağlık o validenin. Herkese lazım böyle maharetli böyle güzelinden. Sevgilerimle...

hayat izlerim 24 Kasım 2011 14:42  

Az önce bir arkadaşımla konuşuyorduk; özellikle çocuklara kek yaparken şeker yerine bal koyabilir miyiz diye? Konuyormuş demek, bunu da aldım listeme limonlu keke bayılırım ben.
Sevgiler...

akdenizkizi.blogspot.com 24 Kasım 2011 15:04  

kekin kokusunu alır gibi oldum...ellerinize sağlık...

TATESAL 24 Kasım 2011 15:05  

elmalı serisinden bir elmalı daha ellerine sağlık nazik insan...sevgiler...

Sevil Şahin (birdemliksohbet) 24 Kasım 2011 15:06  

Nunu Allahım bu nasıl bir kek valla bittim bittim. Ben çok severim elmalı keki ayy ne olurdu şimdi olsaydı ne güzel yerdim sıcacık çayla
kaçarı yok akşama olmaz ama yarın akşama mutlaka yapıcam :)
sizede afiyet bal olsun
valide sultanının da ellerine sağlık

pasta köşesi 24 Kasım 2011 15:21  

Elleri dert görmesin öpüyorum o pamuk ellerinden ve bir o kadarda teşekür ediyorum o güzel tarfi için sevgiler...

Adsız 24 Kasım 2011 15:41  

nuraycım şu keklerin balao konuğu gibi giyinmiyormu, en çok buhalleri seviyorum, çok beğenerek takdir ediyorum zarif yaratma kabiliyetini
annene sevgiler ellerinden öperim, su böreğini baklavasını ömrümce unutmadım. gel görki boynuz kulağı geçmiş
=))) çok hoş bir yazı olmuş canım. sevgiler

Fatoş

Mutfak Dili 24 Kasım 2011 16:03  

Elinize saglık. Tarcın kokulu ekşimsi tadı vardır her halde bu güzel tadın.
Bende özledim şimdi Validemi..)))
Sevgiler..

otuzundansonra 24 Kasım 2011 16:08  

nefis,nefis,Ellerinize sağlık

Adsız 24 Kasım 2011 16:22  

Şeytan tüyü var anam sende , kaşla göz arası kendimi burda buluyorum, akşam oldu dosyalar gani gani hala.. git çalış dimi, ama nerde.. tarçın elma kokusu varken ortalıkta ne mümkün.
aklımı aldın ey insanlığın en güzeli
:) kocamn öptümmmmmmm- özledimmmmmm

semra M

AKDENİZ AKŞAMLARI 24 Kasım 2011 16:23  

Elimi uzatıp alasım geldiValide sultanın elleri,ne saglık diyorum.Sevgiler canım.

Unknown 24 Kasım 2011 16:25  

hmm ellerine sağlık nefis nefis

Adsız 24 Kasım 2011 16:29  

tatlım bunu yemiyecek kimseyi tanımam ben,
bu ne allahaşkına,
çok severim kendilerini ayır allahaşkına varsa hala banada

arsız arkadaşın
A sema -))

ozguluntarifleri 24 Kasım 2011 18:09  

Canim Nunum elmali kekin kokusu taaa buralara kadar geldi misler gibi tarcin kokuyor:)Ellerine saglik.

Canim benim rahatsizmiydin? cok gecmis olsun kendine cok iyi bak
cok opuyor sevgilerimi gonderiyorum.

Ahu Türkyaşar 24 Kasım 2011 18:12  

Merhabalar... Valide Sultan Usulü olunca eminim daha da lezzetli olmuştur :) Çok memnun oldum burda olduğuma :)) Sevgiler.,

kalpkurabiye 24 Kasım 2011 19:37  

ablacım geçmiş olsunnn:(
iyi olamana çok sevindim ama:)
elmalı kek dizine bir güzel kek daha eklemişsin nefis görünüyor kekin:) bir dilim olsaydı bende yerdiiimm:D

lavantalimon 24 Kasım 2011 19:55  

"Her gün bir elma yemeli" kampanyası yapmıştım:) elma tarçın nefis aroma harkulade:) afiyetler olsun:)

Bengi Özkan 24 Kasım 2011 20:40  

Valide Sultan'ın eline sağlık.

Her anne, her arkadaş, her blogger bir öğretmen zaten.

Herkesin öğretmenler günü kutlu olsun.

Sevgiler,

Bengi

Adsız 24 Kasım 2011 21:34  

canım ne güzel anlatmışsin
mumuklu böceğine Oldum gülmekten alemsin. Şükür neşende yerinde. Çok keyifle yazmisin.
Kek müthiş lezzetli ve albenili gercekten imrendim
Neşeye afiyet olsun size
Annene selam ve hürmetler
iyi tatiller canım.

Nesrin

Adsız 24 Kasım 2011 22:14  

bende elma ve tarçın uyumunu çok severim nacizane yaptığım bir kek tarifimde var ama inanınki bu kadar güzel görünen bir elmalı kek hiç görmedim, mutlaka ben de yapmalıyım :)) teşekkürler
Berrin

Baharcicegi 24 Kasım 2011 22:19  

Elma,limon,karanfil,tarcin,bal valide sultanin aslinda sana sifa olsun diye cok saglikli besleyici bir kek yapmis kizim bir an önce iyilessin demis
Anneciginin eline saglik sizede afiyetler olsun canim

Gönülünce 24 Kasım 2011 22:42  

Ahhh anne eli değmiş nasıl kötü olabilirki harika olmuş harikaaa...Ellere emeklere sağlık...Sizlerede afiyetler olsun...
Sevgiler...

Hülya 24 Kasım 2011 23:26  

Elma,tarçın kek..baba evi..
Eski günler...

Ekleyecek bir şey bulamıyorum
Neden geçmişi bu kadar hasretle anarız ki, kaybettiklerimizi bir daha bulamama gerçeği mi ?

Bugünün de yarının geçmişi olacağını arada hatırlamalı galiba..
Sevgi ile kal Nunu'cuğum..

!! HASKUMAS !! 24 Kasım 2011 23:49  

bloğunuza bayıldım gecenin bir yarısı acıktım valla sıkı takipciniz olucam galiba :)

Adsız 24 Kasım 2011 23:53  

Nunucanim sen bir şahanesin
Mest olduk .
Annene hürmetler arkadasım

Zeynep

► Hobihane ◄ 25 Kasım 2011 08:59  

çok leziz görünüyor ellerinize sağlık...

dogada.blogspot.ru 25 Kasım 2011 12:09  

canım benim çok geçmiş olsun mevsim hastalıkları malesef hepimizi ziyaret ediyor neyse atlatmışsın çok güzel bir geçirmişsiniz masal gibi okudum her gününüz böyle mutlu, huzurlu ve sağlıklı geçsin validenin ellerine sağlık kokusunu hissettim bu nefis kekin sevgiler nunucum

Hatice 25 Kasım 2011 15:36  

Nunucum merhaba:)
çok geçmiş olsun öncelikle, şimdi daha iyisindir umarım, bu aralar hastalıklar bizim de kapımızı çalıyor...
kek enfes görünüyor, üstelik anne elinden, anneciğinin ellerine sağlık...
bu arada; gözünden birşey kaçmıyor canım:)) haziran sonu katıldı ailemize, daha önce bahsi geçmemişti:)
sevgilerimle...

Oglak Kizlari 25 Kasım 2011 16:39  

Bütün malzemeler var kalkıp yapsamöı ki.
Ellerinize sağlık.
Baba ya rahmet. Ana ya selam ve yola devam.

Bugün herşeyi çok yiyen anne Çiğdem

sibelyalcincom 25 Kasım 2011 19:36  

görseli mükemmel mutlaka lezzetide öyledir ellerinize sağlık:))

aslı 25 Kasım 2011 21:35  

Çok çok geçmiş olsun...

Bu nefis kek tarifi için annenizin, bizimle paylaştığınız için de, sizin ellerinize sağlık olsun:)

sare 25 Kasım 2011 22:13  

Kek süper olmuş, valide sultanın ve sizin elleriniz dert görmesin.
Afiyet olsun.
Sevgiler....

Cocukla Cocuk 25 Kasım 2011 22:15  

anneciğinizin ellerine sağlık Nunu'cum..

Unknown 25 Kasım 2011 22:39  

geçmişler olsun nunucum ne güzel keyifli bir gün geçirmişsin harika:)annemde hep böyle yapar elmalı keki valide sultanın ellerine sağlık nefis..sevgiler.

pembe kekik 25 Kasım 2011 23:38  

Nefis kokusu burnuma geldi.Valide Sultan'ın ellerine sağlık.Sevgiler.

Unknown 26 Kasım 2011 02:37  

O evi saran missss gibi kokusuna bitiyorum..:)
Ev halkı bıktı elmalı keklerden ama ben inatla yapıyorum..:)
Anneciğinin ellerine sağlık.

LEZZETLİ SOMUNLAR 26 Kasım 2011 10:21  

Canım, annem de yapardı eskiden böyle çizik çizik elmaları gömüp. Ama üzerine bal sürüldüğünü görmemiş, duymamıştım. Ellerine sağlık, süper görünüyor..

Nilgün 26 Kasım 2011 12:55  

Ben bu Valide Sultan usulü kekin görüntüsüne bayıldım. Üzerine sürülen bal da ayrı bir lezzet katıyor. Ellerinize sağlık, iyi hafta sonları..

Bir Dut Masalı - nUnU 26 Kasım 2011 12:59  

Üzerine bal sürüyoruz çünkü :
şeker kullanmıyoruz bu tarıfte, az tatlı oluyor. Baın miktarını artırabiliriz ama, amaç olabildiğince, şekerden uzaklaşabılmek !!!
Üzerine sürdüğüm bal tolere ediyor :)


Hepiniz çok teşekkürler ediyorum..

sevgiler.

Adsız 26 Kasım 2011 14:47  

İnsanın çocukluğundan kalan kokular, lezzetler hiç aklından çıkmıyor. Ben de elma ve tarçın ikilisini çok severim. Kekte de çok güzel olur. Annenizin ellerine sağlık.

Serap'la turuncu lezzetler 27 Kasım 2011 16:46  

Geçmiş olsun canım...bayıldımm bu keke gel beni ye diyor resmen:) ee tabi anne eli değince daha bi güzelleşiyor herşey Anneciğinin ellerine sağlık..Mutlu haftalar canım..

made in funda 27 Kasım 2011 17:05  

GEÇMİŞ OLSUN CANIM..KEKE DE BİTTİM RESMEN.ELLERİNE DERT GÖRMESİN E Mİ!

IŞILCA TATLAR 27 Kasım 2011 22:46  

Nuraycığım,
Sana da çoook geçmişler olsun.
Ne güzel anlatmışsın anneciğinle dolu bir günü. Ah! o elleri ayakları öpülesi annelerimiz. Her daim yanımızda, hastalığımızda hoşluğumuzda. Onların yanımızda olmasının verdiği güven bile yeterken bir de böyle mis gibi bir kek.
Afiyetler olsun hepinize. Ben sadece bakmakla ve yutkunmakla yetinmek zorundayım bu günlerde.
Çok öpüyorum.

Eya 28 Kasım 2011 00:13  

O muhterem Valide sultanin elinden olunca sanirim sevmedigim Elmali kek´i sevebilirmiyim acaba....ne güzel böyle paylasimlarin olabildigi bir aileye sahip olmak Nunucugum...ne mutlu sana ve masal ailesine...sevgiler

zehra

milky 28 Kasım 2011 08:59  

Öncellikle çok geçmiş olsun.
ben boyle güzel ötesi başka bir isim bulamadığım muhteşem kekleri sabah sütle çok seviyorum.

Tam benlik bir tat ballı limonlu yumuşacık kokusunu tahmin edebiliyorum.

Değerli annenizin ellerine sağlık.

evcilik 28 Kasım 2011 10:41  

Yiğeninin doğumgününü kutlerım,oda sizde çok şanslısınız,ne güzel anlatmışsınız ona duyduğun sevgiyi...
Bu arada nedenini anlamadım ama o posta yorum atamadım...
sevgiler.

YeMeK vAkTi 28 Kasım 2011 19:34  

Geçmişler olsunnn.Benimde sesim boru gibi ya sinir oluyorum kendi kendime düzelemedi günlerdir:)

Ballı limonlu elmalı kek mmmm nefis ellerinize sağlık sarayın sultanları :)

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP