DAMLASAKIZLI TİRAMİSU

>> 21 Kasım 2011 Pazartesi

TİRAMİSUM TAÇLANDI :)
HATTA BAŞIMIN TACI :)



Merhabalar... Haftanız bugünkü İstanbul gibi Işıl Işıl güneşli olsun..

Yani şöyle bir bakındım da,  çok ayıp etmişim !!!!
Taa ..3 yıl önce yazmışım sakızlı tiramisu tarifini vericem diye, buyrun  3 sene sonra yazıyorum !!! Kaç kez yapsakda denk gelmiyor  zaman zaman..
Bizim aile damlasakızlı lezzetlere nedendir bilinmez çok  düşkündür. Özellikle sütlü  ne yapılırsa, eski alışkanlıktır, validesulatnımız hemen sakız atardı tatlılarına.. Tüm çocukluğum sakızlı lezzetlere aşinalıkla geldi geçti..
Çook yıllar önce Türkiye de tiramisu yaygınlaşmaya başladığında, muhallebi-krema kısmına sakız atmıştık !!! Tabii valide sultan aklıydı !
Ben sakızı severim, ama düşkün değilimdir.
Bu sebeple sizlerin arasında ,sakıza müptelalığı ile bilinen dostlar varsa ,çok hoş bir lezzet olacaktır.
Ama gelen misafirler severmi onu bilemem :=))
Takdir sizin ve Onların..
Benim arkadaşım sakızı çok sevdiğinden ve Avusturalya'da  bulamadığından bu  hali O'na yapılmıştı Anlatmıştım biliyorsunuz..
Tüm yorumlarınıza şahsım ve Melda adına da çok teşekkür ederiz.

SEVGİLER İYİ HAFTALAR..

DAMLA SAKIZLI TİRAMİSU

Kreması

2 yumurta sarısı
1.sb şeker ( 1 parmak az)
500 ml süt
2.5 yk dolusu un
1 pk. labne peynır
3/ 1 pk. vanilya ( yarım çay kaşığı)
3 adet damla sakızı (aktardan alınacak)
kakao

1 adet kakaolu pastaban
1 çay fincanı ılık -sıcak su (kupa değil - fincan ! )
2 yk nescafe
2 yk şeker


-Önce pastaban verilen ölçülerde hazırlanıp - fırçayla ! ıslatılır.
-Kreması  süt soğukken yumurta sarısı, şeker, un,vanilya  sıralaması ile pişirilir,
- dövülüp un haline getirilen damlasakızı ilave edilip karıştırılır ve soğutulur.
-tamamen soğuyunca, içine labne peynir ilave edilelerek çok iyi mikserlenir
- kremanın yarısı pastabanın üzerine spatula ile yayılır
-pastabanın ikinci parçası kapatılıp, üzeri geri kalan krema ile, spatula yardımıyla her yanı  kaplanır.
-üzerine kakao serpilir.
-bir gün dinlendirilmesi tavsiye olur.
-yada sabah çok erken yapıp 6-8  saat buzdolabında dinlendirilir...

Sakız severlere hoş bir alternatif...

AFİYETLER OLSUN...

46 yorum:

SEVALCE LEZZETLER 21 Kasım 2011 08:35  

Ellerine sağlık canım,
nefis görünüyor.
Tramisu hele de damla sakızlı şu anda canım çekti.
Sevgilerimle...

zeymurancafe 21 Kasım 2011 09:08  

çok severım tiremusuyu ama hiç yapmadım daha. kısmetse yapacagım birgün,çok güzel olmuş canım ellerıne sağlık

Unknown 21 Kasım 2011 09:16  

Ellerine saglik kendi güzel, gönlü güzel arkadasim... Birgün ben de sana gelmek istiyorum.... Ama da mutlaka bu tramisundan istiyorum...::))
Sevgilerimle, güzel bir hafta diliyorum...

ARZU - ENGÜZELTATLAR 21 Kasım 2011 09:16  

Tiramisuya bayılırım ellerinize sağlık. sevgiler...

Adsız 21 Kasım 2011 09:20  

süpper ötesi nunucuğum,
en güzelide denenmemiş, az bilinen bu tarif olmuş.
harikasın yine ,sanada iyi haftaar canım

Ferda

Unknown 21 Kasım 2011 09:34  

damla sakızı bence muhteşem bir lezzetdir.ve eminimki çok yakışmıştır.ellerine saglık.annelerin bir bildigi vardır her zaman.

mihrimah 21 Kasım 2011 10:09  

çok hoş ve leziz görünüyor ellerine sağlık.arkadaşıyın beğendiği kadar var. sakızlı şeyler her zaman güzel oluyor tabi ayarı iyi yapılırsa...teşekkürler..

sare 21 Kasım 2011 10:14  

Ellerine sağlık, damla sakızı çok yakışmıştır.
Buralarda güneşli ama serin. Mutlu bir hafta diliyorum, sevgiler.

reyhan kokulu mutfağım 21 Kasım 2011 10:14  

bende çok severim. damla sakızlı tadını da merak ettim:)görüntüsü de çok güzel ellerinize sağlık...

durutarifler 21 Kasım 2011 10:29  

Nunu'cum iyi haftalar
Benimde öyle sık sık yapıpta yayınlamadığım tarifler doluuuu.
Ellerine sağlık, tam benlik bir tarif.
Sevgiler

zero 21 Kasım 2011 10:54  

Tiramisuya damla sakızı nasıl da yakışır. Ben bir de yaparken arada keki ıslattığım kahvenin içine çeşitli likörler katıyorum. Şimdiye kadar en sevdiğim vişne ve badem likörü oldu. Ellerine sağlık Nunucum:)

mamila 21 Kasım 2011 11:09  

Hımmmm bayılırım bu lezzete,benim için minnacık bir dilim yiyin.Elinize sağlık,sevgiler.

mutfagabuyrun 21 Kasım 2011 11:14  

damla sakızı yıyemesende pasta bir başka güzel görünüyor canım.nasılda canımçekti.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown 21 Kasım 2011 11:30  

Sultanım ellerine sağlık yine her zamanki zerafet fışkıran bir sunum.
Mutlu haftalar diliyor ve öpüyorum.

neslice tarifler 21 Kasım 2011 12:09  

Geçen gün sofranızı gördüğümde "ay inşallah ilk önce damla sakızlı tiramisunun tarifini verirsiniz" diyordum. Keşke başka birşey dileseymişim :)

özlem 21 Kasım 2011 13:00  

ellerine sağlık nefis görünüyor 1 dilim aldım çayımın yanına.
sayfanızı çok beğendim sizi izlemeye aldım artık takibinizdeyim. bende beklerim sevgiler.

evcilik 21 Kasım 2011 13:10  

Benim miniklerin en sevdiği pastadır,ağızda eriyen mis gibi bir tiramisu...Seninkini görseler benden hep böyle taçlı,çikolatalı isterler..
ellerine sağlık canım,yiyenlere afiyet olsun...
sevgiler.

Delfina ; 21 Kasım 2011 13:22  

damla sakızlı kurabiyeni tadan biri olarak, sevgili annenizin sizi böyle bir güzelliğe neden alıştırdığını anlamamak zor değil Nunum...Gerçekten o kurabiyeyi,pastayı,tatlıyı bambaşka bir modele dönüştürüyor damla sakızı.Bir kere de böyle yapayım tiramisuyu.Selamlar,sevgiler Nunum...

pasta köşesi 21 Kasım 2011 13:27  

3 yıl çok güzelll tebessüm oluşturdun yüzümde :)) Gelen misafirin sevmesine hiç gerek yok ben bayılırım çünkü :))
Sevgiler..

caferengigül 21 Kasım 2011 13:46  

Ne çok severim damla sakızını.Maalesef eşim hiç sevmiyor.Oysa ne çok yakışıyor kurabiyelere, pastalara ve bazı özel yemeklere...Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyor.Eminim en az o kadar lezzetlidir.

Ferkay 21 Kasım 2011 15:21  

Tiramisu dayanamadığım tatlıdır Nunum biliyorsun. Eline sağlık harika görünüyor bir dilim aldım bile.
Sevgiler..

Unknown 21 Kasım 2011 16:18  

Damlasakizli enteresan denemek lazim ellerin dert gormezsin !!

mandalincikmazi 21 Kasım 2011 17:14  

Tramisu yapmak benimde son günlerde aklımada olan bir tarif ama damla sakızlı hiç yapmadım değişik hoş bir tarif ellerine sağlık..

Stil Direktoru 21 Kasım 2011 17:43  

Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor. öperim kocaman

Unknown 21 Kasım 2011 18:25  

hem tiramisu hem damla sakızı eminimki lezzet süper ellerine sağlık:)

Adsız 21 Kasım 2011 18:47  

ana kız maşaallahınız var zaten..
e bide boynuz kulağı geçerse sonuç budur..
çok yemek isterdim nuraycığım..elinize sağlık

Asuman..

kalpkurabiye 21 Kasım 2011 19:57  

ablacım veliaht sultansın:)
maşallah sana-size:)
ne güzel anlatmıştın evet kendime birşeyler kata kata okudum:)
tramisun nefis görüünyor..
lezzzeti sizlere elbette:)

TuruncuTatlar 21 Kasım 2011 20:27  

nunucum ellerine sağlık yine enfes yine değişik sağlıkla kal..

Bengi Özkan 21 Kasım 2011 20:28  

Hay allah iki gündür tatlı krizindeyim, savaş veriyorum.
Nerden taktınız aklıma sakız tadını. Ne severim.
Çok da güzel görünüyor iyi mi?
Hay allah uğraş dur şimdi tüm gece bu tatla...
Sevgiler
Bengi

GÖNÜL 21 Kasım 2011 20:52  

tiramisu harika bayılırım damla sakızlı da değişik bir tad olur herhalde sevgiler

Adsız 21 Kasım 2011 21:09  

zaten görünce demiştimki
vay vay vay canına...
okadar güzelki bilirim bilirim bilirim bilirim.
ama yinede isterim isterim ]]]]

Banu

Hülya 21 Kasım 2011 21:35  

Sütlü tatlıda damla sakızını ben de severim.Ama bana o sakızı dövmek faslı zor geliyor hani bazen yapışıyor ya havanın tabanına..
Tatlıyı ateşten almadan atıyorum içine 2 tane "damla sakızlı vivident" ya da damla sakızlı başka bir marka sakız..
eridikten sonra işlem tamam..
Tiramisu nefi olmuş ellerine sağlık Nunu'cuğum
Sevgiler

hayat izlerim 21 Kasım 2011 21:52  

Damla sakızlı tiramisu, hemenm denemem lazım, şahane, ellerinize sağlık :))

Mutfak Havlusu 21 Kasım 2011 21:54  

Harika ya!Ne güzle sakızlı lezzetlerle büyümek,benim annem pek sevmez ne zaman mutfağa ben girmeye başladım yaptım ama yine de sevmiyor hala.Bak tiramisuyu hiç böyel düşünmemiş ve tabi ki tatmamıştı deneyeceğim bende inşallah,ama küçük kalıbta çünkü sakız dediğim gibi pek sevilmiyor.
Bu arada hafif sitemkar yorumunu gördüm ama önemsenmekte güzle sitemle de olsa:-)
teşekkürler,selamlar.Allah arkadaşınla dostluğunuzu baki kılsın ve hep böyle tatlılar muhabbetinize çeşni olsun!

ihlamurcum 21 Kasım 2011 22:06  

Bende damla sakızlı yeni yeni tatlar bulmaya çalışıyorum, hatta cheesecake denemelerim süper oldu. Sizin tiramusuyuda deneyeceğim.Bu arada çokta güzel süslemişsiniz, çok zevklisiniz.

Adsız 21 Kasım 2011 22:12  

akşam akşam nutkum tutuldu,
sakız ve tiramisu - asla aklıma gelmezdi asla,
süppersin nununm maşallah
denenecek haftasonu tüyolar seni aranıp alınacak ama karışmam.
güzel ellerine sağlık olsun müthiş o eller çünkü.
iyi geceler sevgiler / Selma

Bir Dilim Düş 21 Kasım 2011 22:29  

Nunummmmmmmmm ehhh sonunda muhteşem tarife ulaşabildik hehhee:)))) Gerçi ben damla sakınızı sevip sevmediğimi hala anlamış değilim, garip biliyorum ama bazen seviyorum bazen de olmasaymış diyorum yani henüz kendisi ile flört durumundayız:)))

Bakalım bu hafta sonu bu tarifi deneyip kendisi ile olan ilişkimi değerlendireceğim...


Sevgiler,
Evren

bittermutfakta 21 Kasım 2011 23:58  

Tiramisuya bayılıyorum işin içine damla sakızı gibi harika bi tat girince dahada bi güzelleşiyor..Çok hoş görünüyor ellerinize emeğinize sağlık..
Sevgiler

PAPATYA PRENSES 22 Kasım 2011 02:31  

Damla sakızını sadece çiğnemeyi seviyorum,neden bilmiyorum ama sütlü tatlıların içine girine aroması çok yoğun ve değişik geliyor bana.

Ama tiramisuya asla hayır demem! :)

Ellerine sağlık Nunucummmm..

kristalkelebek(aslı) 22 Kasım 2011 11:46  

Nunucum ne hoş bir fikir damla sakızını tiramisuda kullanmak:). Denemek lazım mutlaka. Ne güzel görünüyor tiramisun, Nunu usulü süslenmiş yine, bayıldım:).
Çoook öpüyorum tatlı Nunum..
kelebeğin:)

Tolga 22 Kasım 2011 17:24  

ellerinize sağlık ama pastırma yazısı humuslu pastırmayı aklıma getirdi,tiramisuya da evet:)

Bir Dut Masalı - nUnU 22 Kasım 2011 18:13  

Tolga :

hangi pastırma ..
bu yazıda pastırma nerede geçiyor ??

Tiramisuya teşekkürler !

Baharcicegi 22 Kasım 2011 22:47  

Tatlilarda denedim damla sakizini ne ben ne ev halki pek uyusmadi damat tadimiza
Önce taci basima taksam sonra koca bir dilim tiramisu yesem
Ellerine saglik nunucum

Bir Dut Masalı - nUnU 23 Kasım 2011 07:22  

hepinize çok teşekkür ederim..

sevgiler.

İçimden Geldiği Gibi 28 Kasım 2011 13:29  

Yoğunluklar,telaşlar çok özledim seni ve yemeklerini Sevgili NuNu.Sağlıcakla kal.

İçimden Geldiği Gibi 28 Kasım 2011 13:29  

Yoğunluklar,telaşlar çok özledim seni ve yemeklerini Sevgili NuNu.Sağlıcakla kal.

MASALA SESLENENLER....

Yükleniyor...

ESKİ MASALLAR (arşiv)

  © Free Blogger Templates Autumn Leaves by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP